Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 11:02
Verwijderd
400
Advertentie
Oud 18-01-2012, 11:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
. En ik krijg het straks druk met stage en zou dan tussendoor nog moeten verhuizen en vloer leggen en schilderen enzo.
Zeg, hoe denk je dat mensen men een fulltime baan dat doen? Bam, gewoon na het werk aan de bak!
Oud 18-01-2012, 11:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zeg, hoe denk je dat mensen men een fulltime baan dat doen? Bam, gewoon na het werk aan de bak!
Sorry hoor!
Oud 18-01-2012, 11:20
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Die betalen 2 polen.
Oud 18-01-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Word!

Oh, toen ik voor 't eerst op mezelf ging wonen, van een zolderkamertje naar een toen nog kale éénsgezinswoning, en mijn planning (over een periode van twee maanden) zo strak als een snaar bleek te kloppen (ik had nog 'n volle dag over nadat ik al 'n dag voor "de laatste paar dingskes") was ik echt onder de indruk van zowel mijn organiseer-, plan- als doe-skills
Oud 18-01-2012, 11:24
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind vloertjes leggen ook wel leuk
Oud 18-01-2012, 11:28
Verwijderd
Citaat:
ik vind vloertjes leggen ook wel leuk
Nog nooit gedaan. Ik heb mijn tapijt gewoon laten leggen, twee van die vloerlegmeneertjes die met 'n dagje klaar waren Maar volgens mij bevredigd dat dezelfde OCD-receptoren als het sauzen van 'n muurtje of plafond dus ik zeg: kom maar op
Oud 18-01-2012, 11:33
Verwijderd
Wij hebben een vloer gelegd en meteen iets laten vallen waardoor een plank helemaal in het midden beschadigd is Kan er mooi een hele hoop uit voor ie vervangen kan worden.
Oud 18-01-2012, 11:38
Verwijderd
Nou genoeg mensen hier die een vloertje voor je kunnen leggen CR!
Oud 18-01-2012, 11:38
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nog nooit gedaan. Ik heb mijn tapijt gewoon laten leggen, twee van die vloerlegmeneertjes die met 'n dagje klaar waren Maar volgens mij bevredigd dat dezelfde OCD-receptoren als het sauzen van 'n muurtje of plafond dus ik zeg: kom maar op
vloerbedekking leggen vind ik minder, de vrees voor foutjes bederft de pret voor mij. bij laminaat heb je tenminste nog plinten om eventuele kleine 'oneffenheden' op te vangen
Oud 18-01-2012, 11:39
Rationeel
Rationeel is offline
begin een vloertje-leggen-meet-topic!
Oud 18-01-2012, 11:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
volgens mij kan je beter eerst meten en dan pas de vloer leggen ;d;D:d
Oud 18-01-2012, 12:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou genoeg mensen hier die een vloertje voor je kunnen leggen CR!

Citaat:
Goed plan!
Oud 18-01-2012, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Wisten jullie dat Nederland een vulkaan heeft ?
nee, vertel!!
Oud 18-01-2012, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Aaaah omg, ik werd net gebeld dat ik het leegekomen appartement in os gebouw krijg aangeboden! Een etra kamer en alles voor mezelluf Ik heb het alleen nog niet gezien en het kost me 50 euro meer per maand. Hm. Vanavond even kijken.

Citaat:
Ja, want ik heb zin om alleen te wonen! Jammer alleen dat dat appartement qua 'ligging' minder is dan waar ik nu woon. Een verdieping lager, dus meer inkijk en minder licht. En aan de noordkant, dus nooit zonlicht in je huis. En ik krijg het straks druk met stage en zou dan tussendoor nog moeten verhuizen en vloer leggen en schilderen enzo.

Ik weet het gewoon niet even
Komt wel goed joh, en minpuntjes heb je bij alles.
Oud 18-01-2012, 12:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Klopt en in principe kan ik altijd heel goed door minpuntjes heen kijken! Nu mot ik natuurlijk alleen bedenken of de pluspunten opwegen tegen de minpunten en of de balans beter uitvalt dan de kamer waar ik nu zit Maar goed, we zullen zien vanavond!
Oud 18-01-2012, 13:02
Verwijderd
mijn vriendin doet gemeen/jaloers tegen me.
Oud 18-01-2012, 13:32
Verwijderd
NS experimenteert met kortere reizigers
‘Langere perrons, kleinere klanten, kortere trajecten’

DOOR DIEDERIK SMIT EN DIRK-JAN HOEK • WOENSDAG 18 JANUARI 2012, 09:41

De NS wil op het traject Leiden-Schiphol uitsluitend nog korte reizigers vervoeren. Het experiment moet de vervoerscapaciteit vergroten, zonder dat het bestaande materieel uitgebreid hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan ‘Spoorbreed’, dat vandaag wordt gepresenteerd. “Het gaat om het vergroten van de totale capaciteit. Dat betekent: langere perrons, kleinere klanten en kortere trajecten,” aldus Titia Cnossen, woordvoerder van de NS.

Cnossen: “Er is een positieve correlatie tussen lichaamslengte en heupbreedte. Dat betekent in gewone mensentaal dat er meer korte reizigers op een bankje passen dan lange.” Door lange reizigers te weren, denken de Spoorwegen bovendien het huidige enkeldeksmaterieel te kunnen ombouwen tot dubbeldekkers.

Cnossen kondigt verder het inzetten van kortere trajecten aan. “Na het passeren van de gemeentegrens rijden veel treinen nog ver door richting het stadscentrum. Dat is onnodig. Onze mensen hebben berekend dat bij een tien procent korter traject een winst kan worden behaald van tien procent minder reistijd. Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen.”

Bert Meerstadt, president-directeur van de NS: “We zijn ook bezig met langere perrons. Op dit moment werken we aan een perron dat zich uitstrekt van Amsterdam tot Haarlem. Een extra lange intercity hoeft op dat traject nog maar vijf meter te rijden, wat de reistijd verkort en de capaciteit vergroot. Nog langere treinen zouden zelfs helemaal geen afstand meer hoeven af te leggen. Tussen Gouda en Utrecht Centraal willen we bijvoorbeeld een veertig kilometer lange intercity plaatsen, waar men tijdens de spits doorheen kan lopen. Het verschil tussen een vertrekkende en een arriverende trein zal daarmee vervagen. Door het begrip ‘reizen’ statischer te maken, verkleinen we de kans op vertraging. Sceptici noemen dat pure winst, ik noem het een paradigmaverschuiving.”

Op sommige plekken denkt de NS de kans op vertraging tot nul te kunnen reduceren. Door de Afsluitdijk om te bouwen tot perron 47w van station Harlingen-Den Helder, kunnen de noordelijke provincies beter bereikbaar worden gemaakt, zonder dat er een trein aan te pas komt.

Naast investeringen kondigt de NS ook bezuinigingen aan. Meerstadt: “Ook wij moeten keuzes maken en in ons geval betekent dat: minder experimenteren. De proeven die we nog wel doen moeten aantoonbaar leiden tot betere dienstverlening. Een gevolg is dat het programma waarin onderzocht wordt hoe geblinddoekte proefdieren op vertraging reageren, waarschijnlijk geschrapt zal gaan worden.”

Oud 18-01-2012, 13:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^ Ja, die had ik al gelezen.

btw, hoe koud is het vandaag buiten? Ik moet zo weg, maar ik kan niet met de bus, dus wrs moet ik gaan blauwbekken op den fiets.
Oud 18-01-2012, 13:36
Verwijderd
Het is best koud vond ik
Oud 18-01-2012, 13:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Noes! Ik heb niet echt een geschikte winterjas. Elke keer koop ik jassen, maar dan blijken 't meer herfstjassen te zijn. Brrr. Dan maar een dikke trui eronder.

Spoiler
Oud 18-01-2012, 13:40
Verwijderd
vanochtend was het erg koud, geen idee hoe het nu is.
Oud 18-01-2012, 13:41
Verwijderd
Met een dikke trui eronder kom je ook een heel eind en een sjaal!
En sowieso als je op de fiets zit krijg je het uiteindelijk vanzelf warm.
Oud 18-01-2012, 13:41
Verwijderd
Inderdaad
Oud 18-01-2012, 13:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wel klote, ga vanavond naar Tivoli en daarbinnen is het dus weer tantoewarm, dus dan moet ik weer al m'n zooi in een grote tas frutten, omdat ik anders extra veel geld kwijt ben voor de garderobe.
Het leven is maar zwaar!
Oud 18-01-2012, 13:46
Verwijderd
Een dikke jas daar zweet ik me altijd kapot in na een paar minuten fietsen. Ik heb liever dat mijn benen warm blijven dus ik draag met dit weer een gewone broek met een chillbroek eroverheen. Of zoals nu gewoon 2 chillbroeken.
Oud 18-01-2012, 13:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Of een gewone broek met een fleece-legging eronder.
Sowieso zijn die fleece leggings de bom.
Oud 18-01-2012, 13:48
Verwijderd
Ik vind het zo snel vreselijk benauwd als mijn benen het heel warm blijven. Op de fiets begin ik gewoon met jas, sjaal, muts, handschoenen en onderweg gaat eerst de muts af, dan de jas open, dan de sjaal af en als het ver genoeg fietsen is uiteindelijk ook de handschoenen uit
maar op de fiets draag ik ook liever mijn herfstjas met een trui eronder dan mijn dikke wollen jas.
Oud 18-01-2012, 13:52
Verwijderd
Ik heb het altijd koud. Ook als ik fiets in de winter dan , met weer zoals dit.

En anders is het wel genoeg om mijn jas 1 knoopje open te doen meestal.
Oud 18-01-2012, 13:53
Verwijderd
het maakt wel uit hoe ver ik ga en hoe hard ik fiets natuurlijk, van een kwartiertje rustig fietsen krijg ik het niet zo warm dat ik m'n jas open doe terwijl het vriest.
Oud 18-01-2012, 13:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb altijd last van bevroren tenen. Maar dat heb ik al als ik thuis zit met de kachel voluit. Zoals nu, bijvoorbeeld. En gisternacht toen ik probeerde te slapen. Grrrr.
En op de fiets hoef ik nooit zoveel inspanning te leveren, dus dan krijg ik het ook niet superwarm ofzo. Mss moet ik dan nu maar gewoon heel hard fietsen. En uitkijken dat ik niet op m'n plaat ga.
Oud 18-01-2012, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Nounou, 3 z'en, als dat geen lol belooft.
Citaat:
Samengesteld door Mental Theo! Nou, dak d'r af, wat ik je brom
Citaat:
DUO is een hoeah!
Citaat:
Een workshop trommelen.. Zodat je negrostylo voor de AH kunt gaan zitten met een paar plasticen emmers en dan je afgetrainde lichaam met veel gevoel voor ritme kan loslaten in de hoop een paar grijpstuivers te vangen van passanten?

Jullie zijn grappig.
Oud 18-01-2012, 14:13
Miekje*
Miekje* is offline
CR, als je niet zo ver weg woonde zou ik je spontaan komen helpen met je huis als je moet verhuizen . Ik kan schilderen als een malle.
Oud 18-01-2012, 14:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goeiemorgen! Veel te lang uitgeslapen
Oud 18-01-2012, 14:18
Verwijderd
Je bent jarig!!

Ik ga zometeen een beha kopen voor mijn bevallige borstjes.
Oud 18-01-2012, 14:19
Verwijderd
Jezus, heb je echt tot 3 uur geslapen ?
Oud 18-01-2012, 14:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tot half 3
Oud 18-01-2012, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Jezus, heb je echt tot 3 uur geslapen ?
Slaap ik tegenwoordig ook bijna elke dag

Alleen vannacht was weer een drama, ik lag vroeg op bed, voor mijn doen, maar ik sliep pas om half 9 Maar omdat ik dus naar de stad moet, en mn ritme niet uit de hand wil laten lopen was ik om 2 uur alweer wakker.
Oud 18-01-2012, 14:21
Verwijderd
Wauw. Mijn ritme wordt steeds beter ik sta al 3 dagen lang achter elkaar voor 9 uur op. Dat is voor mijn doen een behoorlijk prestatie
Oud 18-01-2012, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Goeiemorgen! Veel te lang uitgeslapen
Gefeliciteerd met je verjaardag, troela!
Oud 18-01-2012, 14:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dank je Q
Oud 18-01-2012, 14:26
Verwijderd
Citaat:
vloerbedekking leggen vind ik minder, de vrees voor foutjes bederft de pret voor mij. bij laminaat heb je tenminste nog plinten om eventuele kleine 'oneffenheden' op te vangen
Foutjes? Man, ik heb ze 't rolletje tapijt naar binnen zien sjouwen (9 meter lang, 4 meter breed) en ik dankte meteen onze spreekwoordelijke lieve heer op mijn blote knieën dat ik niet dacht "Ach, how hard can it be." En dat gevoel kwam kwadratisch terug toen de man te kennen gaf na 20 jaar ervaring nog steeds een hekel te hebben aan het bekleden van trappen
Oud 18-01-2012, 14:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind die man van de trivago reclames echt enorm mooi
Oud 18-01-2012, 14:40
Verwijderd
Gefeliciteerd Phoebs!
Oud 18-01-2012, 14:41
Verwijderd
Heb je voor het inleveren van je boeken ook je pasje nodig? zo ja dan is mijn zoon nu voor piet snot naar de bieb
Oud 18-01-2012, 14:42
Rationeel
Rationeel is offline
nee, je kunt ze tegenwoordig ook vaak in een brievenbus flikkeren
Oud 18-01-2012, 14:42
Martiño
Martiño is offline
Nee, nooit gehoeven.
Oud 18-01-2012, 14:45
Verwijderd
Gelukkig want hij is voor het eerst alleen daar naartoe
Oud 18-01-2012, 14:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Heel vroegah moest het wel, maar tegenwoordig kan je idd gewoon je boeken in een bak flikkeren.
En wat leuk dat hij alleen naar de bieb is. Spannond!
Oud 18-01-2012, 14:50
Verwijderd
Ik moet altijd wel netjes in de rij staan om mijn boeken in te leveren bij de balie maar dat kan verder wel zonder pasje.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten