Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, toen ik voor 't eerst op mezelf ging wonen, van een zolderkamertje naar een toen nog kale éénsgezinswoning, en mijn planning (over een periode van twee maanden) zo strak als een snaar bleek te kloppen (ik had nog 'n volle dag over nadat ik al 'n dag voor "de laatste paar dingskes") was ik echt onder de indruk van zowel mijn organiseer-, plan- als doe-skills ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Klopt
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
NS experimenteert met kortere reizigers
‘Langere perrons, kleinere klanten, kortere trajecten’ DOOR DIEDERIK SMIT EN DIRK-JAN HOEK • WOENSDAG 18 JANUARI 2012, 09:41 De NS wil op het traject Leiden-Schiphol uitsluitend nog korte reizigers vervoeren. Het experiment moet de vervoerscapaciteit vergroten, zonder dat het bestaande materieel uitgebreid hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan ‘Spoorbreed’, dat vandaag wordt gepresenteerd. “Het gaat om het vergroten van de totale capaciteit. Dat betekent: langere perrons, kleinere klanten en kortere trajecten,” aldus Titia Cnossen, woordvoerder van de NS. Cnossen: “Er is een positieve correlatie tussen lichaamslengte en heupbreedte. Dat betekent in gewone mensentaal dat er meer korte reizigers op een bankje passen dan lange.” Door lange reizigers te weren, denken de Spoorwegen bovendien het huidige enkeldeksmaterieel te kunnen ombouwen tot dubbeldekkers. Cnossen kondigt verder het inzetten van kortere trajecten aan. “Na het passeren van de gemeentegrens rijden veel treinen nog ver door richting het stadscentrum. Dat is onnodig. Onze mensen hebben berekend dat bij een tien procent korter traject een winst kan worden behaald van tien procent minder reistijd. Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen.” Bert Meerstadt, president-directeur van de NS: “We zijn ook bezig met langere perrons. Op dit moment werken we aan een perron dat zich uitstrekt van Amsterdam tot Haarlem. Een extra lange intercity hoeft op dat traject nog maar vijf meter te rijden, wat de reistijd verkort en de capaciteit vergroot. Nog langere treinen zouden zelfs helemaal geen afstand meer hoeven af te leggen. Tussen Gouda en Utrecht Centraal willen we bijvoorbeeld een veertig kilometer lange intercity plaatsen, waar men tijdens de spits doorheen kan lopen. Het verschil tussen een vertrekkende en een arriverende trein zal daarmee vervagen. Door het begrip ‘reizen’ statischer te maken, verkleinen we de kans op vertraging. Sceptici noemen dat pure winst, ik noem het een paradigmaverschuiving.” Op sommige plekken denkt de NS de kans op vertraging tot nul te kunnen reduceren. Door de Afsluitdijk om te bouwen tot perron 47w van station Harlingen-Den Helder, kunnen de noordelijke provincies beter bereikbaar worden gemaakt, zonder dat er een trein aan te pas komt. Naast investeringen kondigt de NS ook bezuinigingen aan. Meerstadt: “Ook wij moeten keuzes maken en in ons geval betekent dat: minder experimenteren. De proeven die we nog wel doen moeten aantoonbaar leiden tot betere dienstverlening. Een gevolg is dat het programma waarin onderzocht wordt hoe geblinddoekte proefdieren op vertraging reageren, waarschijnlijk geschrapt zal gaan worden.” ![]() ![]() |
![]() |
|
Wel klote, ga vanavond naar Tivoli en daarbinnen is het dus weer tantoewarm, dus dan moet ik weer al m'n zooi in een grote tas frutten, omdat ik anders extra veel geld kwijt ben voor de garderobe.
Het leven is maar zwaar!
|
Verwijderd
|
Ik vind het zo snel vreselijk benauwd als mijn benen het heel warm blijven. Op de fiets begin ik gewoon met jas, sjaal, muts, handschoenen en onderweg gaat eerst de muts af, dan de jas open, dan de sjaal af en als het ver genoeg fietsen is uiteindelijk ook de handschoenen uit
![]() maar op de fiets draag ik ook liever mijn herfstjas met een trui eronder dan mijn dikke wollen jas. |
![]() |
|
Ik heb altijd last van bevroren tenen. Maar dat heb ik al als ik thuis zit met de kachel voluit. Zoals nu, bijvoorbeeld. En gisternacht toen ik probeerde te slapen. Grrrr.
En op de fiets hoef ik nooit zoveel inspanning te leveren, dus dan krijg ik het ook niet superwarm ofzo. Mss moet ik dan nu maar gewoon heel hard fietsen. En uitkijken dat ik niet op m'n plaat ga.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jullie zijn grappig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen vannacht was weer een drama, ik lag vroeg op bed, voor mijn doen, maar ik sliep pas om half 9 ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|