Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2012, 19:31
Verwijderd
hmm ja, maar dan weet ik wel welke.
Advertentie
Oud 17-04-2012, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me inderdaad heel saai. Ik hoop dat je snel weer het ziekenhuis uit mag, en dat het beter gaat

Het gaat wel ietsje beter, want ik heb iets minder pijn, nu. En dat is al heel fijn. Maar ik hoest heel veel (waardoor ik mezelf elke keer wakker hoest als ik wil slapen) en ik ben vooral heel moe en futloos. Origami vouwen is eigenlijk het enige van de afgelopen dagen dat ik echt gedaan heb. Voor de rest is het bankhangen / even tv of computer / in bed liggen.

Wat origamide je vroeger zoal? Ik heb nu een paar 'makkelijk' dingen geprobeerd, en dat waren vooral diertjes en dierenhoofdjes, maar misschien moet ik daar nog even aan dooroefenen
uhmmm vissen, balonnetjes, kraanvogels, sterren, bloemen,doosjes, en aapjes en kamelen. Ik weet wel dat ik erg trots was toen ik die kamelen kon maken, die waren vrij pittig. Ik had ooit eenheel goed boek, maar dat heb ik toen ergens laten liggen
Oud 17-04-2012, 19:34
Verwijderd
kamelen, is dat niet moeilijk?
Oud 17-04-2012, 19:36
Verwijderd
ja die waren best moeilijk
Oud 17-04-2012, 19:38
Verwijderd
Citaat:
uhmmm vissen, balonnetjes, kraanvogels, sterren, bloemen,doosjes, en aapjes en kamelen. Ik weet wel dat ik erg trots was toen ik die kamelen kon maken, die waren vrij pittig. Ik had ooit eenheel goed boek, maar dat heb ik toen ergens laten liggen
Ik heb geen boek, maar wel internet. En ik heb eigenlijk niet eens origamiblaadjes, dus ik heb ze zelf vierkant geknipt maar dan hadden ze wel aan allebei de kanten dezelfde kleur, dus daarom zag ook niet alles er even leuk uit.

Citaat:
kamelen, is dat niet moeilijk?
Dat zegt ze toch
Oud 17-04-2012, 19:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimmeh Trimm Trabb naamzoek, versta jij iets van Liverputlian? Er was laatst iets op tv hier over Liverpool, maar ik kon echt niet verstaan wat die mensen zeiden :').
Ik heb geen moeite me Scouse.
Hoezo, heb je een vertaling nodig?
Oud 17-04-2012, 19:40
Verwijderd
sorry, ik lees vandaag niets wat er staat. dat gaat al de hele dag zo.
Oud 17-04-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
sorry, ik lees vandaag niets wat er staat. dat gaat al de hele dag zo.
Je hoeft geen sorry te zeggen, maar het kwam zo op me over van 'Ik ga even naar de winkel.' *loopt naar de deur* 'Huh, waar ga je naartoe?' Zo'n situatie-achtig-iets, in ieder geval.
Oud 17-04-2012, 19:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Net de elektriciteitsrekening betaald, 10 euro per maand.
Oud 17-04-2012, 19:56
Verwijderd
Verbruik je zo weinig, of is het daar zo goedkoop?
Oud 17-04-2012, 19:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Een combinatie van beide, denk ik. We hebben geen wasmachine of vaatwasser, en de computer van Vowel is kapot, dus we gebruiken niet zo veel stroom.
Oud 17-04-2012, 20:00
Verwijderd
Jullie wassen je kleren elke week in de rivier?
Oud 17-04-2012, 20:03
Martiño
Martiño is offline
In Finland hebben ze wasserettes
Oud 17-04-2012, 20:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, er is hier geen rivier, wel een baai op 50 meter. Die is nog bevroren, maar dan nemen we gewoon een hakbijl mee.

Nee, er zijn gemeenschappelijke wasmachines die we gratis kunnen gebruiken.
Oud 17-04-2012, 20:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik lees nu een site met horrordate-verhalen, er zitten echt pareltjes tussen.
Oud 17-04-2012, 20:07
Verwijderd
Citaat:
In Finland hebben ze wasserettes
Ongetwijfeld, maar die kosten ook geld.

Citaat:
Nee, er is hier geen rivier, wel een baai op 50 meter. Die is nog bevroren, maar dan nemen we gewoon een hakbijl mee.

Nee, er zijn gemeenschappelijke wasmachines die we gratis kunnen gebruiken.
Ah, kijk!
Oud 17-04-2012, 20:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja, gratis, de huur is vrij ridicuul, maar dat komt ook mede doordat ze hier een huursubsidiesysteem hebben dat nóg dommer is dan het Nederlandse systeem.
Oud 17-04-2012, 20:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Een horrordate-post op dat forum:

"Hij bracht me thuis nadat we 's avonds ergens een drankje hadden gedaan. Na een kus en een knuffel begint hij ineens keihard te huilen,'ik mis Lindaaaaahaaa!'. Ehh, wie is Linda zei ik? Nou, dat was dus z'n ex. Hij heeft daar echt ongegeneerd staan janken een half uur lang. Ik vond het eigenlijk heel sneu dus ik heb die arme jongen staan troosten hahaha.
Toen ik een keer bij hem voor het eerst bleef slapen was ik m'n tanden aan het poetsen bij de wastafel in zijn slaapkamer. Hij lag al op bed, en in de spiegel kon ik zien dat hij snel iets van zijn nachtkastje gristte en onder zijn kussen wegmoffelde. Toen ik ernaar vroeg bleek het een foto van z'n ex te zijn."

Oud 17-04-2012, 20:39
Verwijderd
nou lekker dan, moet ik verplicht de nacht doorhalen.
Oud 17-04-2012, 20:54
Verwijderd
http://i42.tinypic.com/n36rm1.jpg

rode panda, mckauw, para naamzoek!
Oud 17-04-2012, 21:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Een horrordate-post op dat forum:

"Hij bracht me thuis nadat we 's avonds ergens een drankje hadden gedaan. Na een kus en een knuffel begint hij ineens keihard te huilen,'ik mis Lindaaaaahaaa!'. Ehh, wie is Linda zei ik? Nou, dat was dus z'n ex. Hij heeft daar echt ongegeneerd staan janken een half uur lang. Ik vond het eigenlijk heel sneu dus ik heb die arme jongen staan troosten hahaha.
Toen ik een keer bij hem voor het eerst bleef slapen was ik m'n tanden aan het poetsen bij de wastafel in zijn slaapkamer. Hij lag al op bed, en in de spiegel kon ik zien dat hij snel iets van zijn nachtkastje gristte en onder zijn kussen wegmoffelde. Toen ik ernaar vroeg bleek het een foto van z'n ex te zijn."

Oud 17-04-2012, 21:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Jezus Luud, wat gaaf. Ga je hem nog inken en kleuren?
Oud 17-04-2012, 22:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jongens, kijkt iemand anders ook naar de gezwellenman op RTL 5?
Oud 17-04-2012, 22:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Luud, ik hauw fan jauw. <3
Oud 17-04-2012, 23:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Afwijzing van de snoepwinkel. Helaas.
Oud 17-04-2012, 23:23
Martiño
Martiño is offline
Dat is jammer!
Oud 17-04-2012, 23:23
Martiño
Martiño is offline
Maar je had wel een goede brief
Oud 17-04-2012, 23:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat sowieso maar goed, ze schreven functie met een k en het adres miste een letter, dus ik geloof niet dat het daaraan lag

Misschien ben ik te oud. Of te laag opgeleid. Ik zal wel verslagen zijn door een 17 jarig havo trutje met uggs
Oud 17-04-2012, 23:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Speaking of, mijn ouders vinden dat ik moet liegen op mijn cv (dat ik havo heb en dat ik langer bij bedrijven heb gewerkt dan ik in werkelijkheid heb gedaan). Want iedereen doet het. Maar ik vind dat niet verstandig, want ik ben een enorme flapuit en ik verlul me vast, tijdens het gesprek of later.

Ik vraag me af of echt iedereen liegt op zijn cv.
Oud 17-04-2012, 23:40
Carn
Carn is offline
er is een verschil tussen liegen en 'vaag zijn'
Oud 17-04-2012, 23:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee hij bedoelt echt havo ipv mavo. Want dat heeft hij ook. En een functie als manager bij een restaurant van een vriend van hem, waar hij nooit gewerkt heeft.
Oud 17-04-2012, 23:48
Martiño
Martiño is offline
Niet doen. Zodra ze om een kopie van je middelbareschooldiploma vragen val je door de mand en kun je fluiten naar de baan.
Oud 17-04-2012, 23:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En een functie als manager bij een restaurant van een vriend van hem, waar hij nooit gewerkt heeft.
Dat is ook niet netjes, maar lastiger te controleren. De kans blijft groot dat het uitkomt (de vriend kan lastig gaan doen, het ontbreekt je aan de feitelijke werkervaring waardoor je niet naar verwachting functioneert etc.).
Oud 17-04-2012, 23:50
Martiño
Martiño is offline
LP, wat houdt je anders tegen om toch de havo te doen? Of een andere opleiding?
Oud 17-04-2012, 23:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Geld. En dat ik al 6 jaar uit het schoolsysteem ben. Ik weet niet of ik na mijn werk (want er is volgens mij volwassenen havo en dat zou dan 's avonds zijn?) nog huiswerk kan maken.

Maar misschien komt dat omdat mijn ouders altijd zeggen dat ik het toch niet kan.
Oud 17-04-2012, 23:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh en ik heb wiskunde laten vallen. En alle andere vakken met kunde. Volgens mij heb je dat wel nodig op de havo.

En mbo heeft helemaal niks waar ik mezelf in zie. Daar heb ik me al wel in verdiept.
Oud 18-04-2012, 00:13
Carn
Carn is offline
fapfap.

Overigens, deze film is niet realistisch! Dat het alvast even gezegd is.

Oud 18-04-2012, 00:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Speaking of, mijn ouders vinden dat ik moet liegen op mijn cv (dat ik havo heb en dat ik langer bij bedrijven heb gewerkt dan ik in werkelijkheid heb gedaan). Want iedereen doet het. Maar ik vind dat niet verstandig, want ik ben een enorme flapuit en ik verlul me vast, tijdens het gesprek of later.

Ik vraag me af of echt iedereen liegt op zijn cv.
Ik vind het echt te debiel voor woorden dat je ouders dat vinden.

Als je 't zou willen zou je altijd nog een jaartje Vavo kunnen doen om je HAVO te halen, of als je verder wilt kan je een 21+ toets doen. Zo ben ik ook de Universiteit binnen gekomen na het stoppen met de middelbare school en een aantal jaar werken.
Vavo is overigens niet alleen maar 's avonds. Ik had juist veel vakken 's ochtends en overdag en maar een enkele 's avonds.

Als je iets graag wil kan het heus wel.
Oud 18-04-2012, 00:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
fapfap.

Overigens, deze film is niet realistisch! Dat het alvast even gezegd is.

[filmpje]
Oud 18-04-2012, 01:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het echt te debiel voor woorden dat je ouders dat vinden.

Als je 't zou willen zou je altijd nog een jaartje Vavo kunnen doen om je HAVO te halen, of als je verder wilt kan je een 21+ toets doen. Zo ben ik ook de Universiteit binnen gekomen na het stoppen met de middelbare school en een aantal jaar werken.
Vavo is overigens niet alleen maar 's avonds. Ik had juist veel vakken 's ochtends en overdag en maar een enkele 's avonds.

Als je iets graag wil kan het heus wel.
Ja mijn ouders zijn ook debiel.

Was het niet twee jaar? Nou ja, maakt ook niet uit, maar ik moet het wel kunnen betalen. En dan moet ik toch werken en daarna toch huiswerk maken en ik vraag me af of ik mezelf daartoe kan zetten. En ik kan dus niet stoppen met werken om naar school te gaan, want ik moet het zelf betalen (en als ik een diploma heb zou ik het terugkrijgen van mijn ouders, hebben ze ooit gezegd).

Maar nu ga ik in mijn pyjama de hond uitlaten, want iedereen slaapt toch en zo niet, /care. Morgen gaat hij weer naar huis. Vind ik best jammer, want het is wel gezellig, maar het uitlaten en het thuisblijven omdat hij niet alleen kan zijn ga ik absoluut niet missen.

Kusje
Oud 18-04-2012, 01:57
Verwijderd
Citaat:

FFFFFFFFFFfffffffffffffffffffffffffffffffffffuuu <333
Oud 18-04-2012, 06:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou geen leugens op je cv zetten LP. En ik vind het inderdaad ook debiel dat je ouders je dat aanraden. Maar ik zou denk ik wel als ik jou was proberen m'n cv wat te pimpen met extra cursussen, eenn opleiding, een training, etc.

edit: eh, door m ook echt te doen bedoel ik dan
Oud 18-04-2012, 07:19
Verwijderd
ik kreeg een scholierentoelage toen ik naar de vavo ging. was ongeveer 250 euro de maand, maar in tegenstelliing tot stufi kan je niiet bijlenen. dat was zo'n 5 jaar geleden, ik weet niet of het veranderd is
Oud 18-04-2012, 07:28
Verwijderd
een van mijn ratjes wil graag een labrat worden enheeft gisteren alvast haar eerste pilletje getest . De jongen bij wie ze logeren is direct met haar naar de dierenarts gegaan en het was allemaal kielekiele, maar ze leek er gisteravond goed aan toe. Ik heb alleen nu een gemiste oproep van hem van 23.30. Ik weet niet wat dat betekent.
Oud 18-04-2012, 10:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou geen leugens op je cv zetten LP. En ik vind het inderdaad ook debiel dat je ouders je dat aanraden. Maar ik zou denk ik wel als ik jou was proberen m'n cv wat te pimpen met extra cursussen, eenn opleiding, een training, etc.

edit: eh, door m ook echt te doen bedoel ik dan
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het idioot vindt!

Ja, eerst maar eens werken. Het is een beetje een cirkel
Oud 18-04-2012, 10:54
Verwijderd
ik zouook niet liegen op je cv hoor. Wel alles wat je gedaan hebt mooi verkopen . Met sjieke woorden ofzo.

ik heb net een rondjeover de afdeling gelopen. Van te voren daccht ikdat het eeneitje zou zijn. Halverwege dacht ik dat ik het nooit zou redden, maar uiteidelijk is het me wel gelukt
Oud 18-04-2012, 10:55
Verwijderd
Citaat:
ik zouook niet liegen op je cv hoor. Wel alles wat je gedaan hebt mooi verkopen . Met sjieke woorden ofzo.

ik heb net een rondjeover de afdeling gelopen. Van te voren daccht ikdat het eeneitje zou zijn. Halverwege dacht ik dat ik het nooit zou redden, maar uiteidelijk is het me wel gelukt
goedzo gaat het alweer wat beter?
Oud 18-04-2012, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het idioot vindt!

Ja, eerst maar eens werken. Het is een beetje een cirkel
Nee, dingen van hun beste kant laten zien kan wel en wordt ook verwacht, maar een opleiding of baan erop zetten die je nooit gedaan hebt vind ik ook idioot!

Vaak heeft de gemeente ook wel cursussen waar je gratis of goedkoop aan mee kan doen juist als je geen werk hebt. Vooral voor langdurig werklozen maar misschien is er ook wel wat voor mensen die anders alleen steeds tijdelijk werk hebben. Misschien eens informeren bij het UWV?
Oud 18-04-2012, 10:57
Verwijderd
Citaat:
goedzo gaat het alweer wat beter?
jawel. Het is een beetje wisselend. Gisteravond ging het ineens echt een stuk beter. Ik praatte ook weer normaal. Nu gaat het op zich nog steeds beter dan maandag, maar praten gaat wel weer moeilijker.
Oud 18-04-2012, 11:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, dingen van hun beste kant laten zien kan wel en wordt ook verwacht, maar een opleiding of baan erop zetten die je nooit gedaan hebt vind ik ook idioot!

Vaak heeft de gemeente ook wel cursussen waar je gratis of goedkoop aan mee kan doen juist als je geen werk hebt. Vooral voor langdurig werklozen maar misschien is er ook wel wat voor mensen die anders alleen steeds tijdelijk werk hebben. Misschien eens informeren bij het UWV?
Thanks, dat zal ik eens doen

Regels voor berichten