Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2013, 01:30
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ga mijn pyjama aantrekken, de lichten uit doen en de verwarming laag zetten wat valt onder het kopje 'naar bed gaan'
Oud 01-03-2013, 01:33
Verwijderd
Ik ga best lang warm douchen en daarna in bed liggen met een vers bibliotheekboek, omnom.
Oud 01-03-2013, 01:34
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik ga best lang warm douchen en daarna in bed liggen met een vers bibliotheekboek, omnom.
Maar onder welk kopje valt dat?!
Oud 01-03-2013, 01:35
Verwijderd
Ik doe niet aan kopjes.
Oud 01-03-2013, 01:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je moet 't boek niet opeten hoor!

ot:
Ik lig in bed met dikke sokken aan, een kruik tegen mijn voetjes en een podcast spelend op de achtergrond. chill.
Oud 01-03-2013, 01:46
Verwijderd
Ik ben nog steeds oppervlaktespieren aan het leren. Biceps brachii, triceps brachii, biceps femoris. Semimembranosus. Semitendinosus. Teres major. Erector spinae.

Ik vind het maar gevaarlijk, al die belangrijke shit zo pal onder je huid.
Oud 01-03-2013, 05:18
Verwijderd
Omnomnom productief zijn. Bedtijd!
Oud 01-03-2013, 05:38
Verwijderd
Goedemorgen wereld.
Oud 01-03-2013, 07:58
Verwijderd
Goedemorgen wereld, ik heb weer eens een hekel aan mijn huisarts. Mijn bloedwaarden zijn inmiddels ''binnen de range'' dus dat ik me belabberder dan ooit voel vindt 'ie niet zo boeiend. Fuch yeah, afwachten it is.
Oud 01-03-2013, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me echt intens kut om vast te zitten in zo'n bejaardentehuis en dan continu nare dingen te hallucineren Ik wil graag dat ze deze bouwen zodat ik erin kan zodra ik mentaal begin af te takelen.
Met je 'volle verstand' in een gewoon ziekenhuis liggen hallucineren is al intens kut, vooral ook als je zelf niet kunt communiceren, gillen, slaan, praten, bewegen. Dus ik kan me er wel een voorstelling bij maken en nee, dat wil ik ook niet.

Citaat:
Dat is het ook. Soms word ik plotseling geconfronteerd met een raar bestand op mijn computer, of met een uitgescheurd krantenartikel met aantekeningen. Dat verdwijnt dan direct in de prullenbak. Het vervelendst is als ik iets op internet tegenkom wat ik daar in een verwarde toestand heb geplaatst. Soms moet ik ook wel om dingen lachen. Dat ik dacht dat ik wel even bij de koningin op bezoek kon, of dat ik me schijnbaar heb voorgesteld aan een arts die ik een uur daarvoor ook al gesproken had. Soms denk ik wel eens dat ik de rapportages uit die tijd eens terug zou willen lezen, maar ik durf niet zo goed Er zijn ook genoeg dingen die ik liever niet onthouden of teruggelezen/teruggehoord had. Sommige dingen staan zo haaks op hoe ik in mijn ogen normaal gesproken ben, dat het naar is te weten dat dat ook in je zit.

Maar goed. Het is wel ongeveer slaaptijd!
Ik herken dat. Niet met hallucinaties en wanen, maar met de depressieve gevoelens dus. En sommige Borderline reacties, ffs, als ik sommige dingen teruglees, dan word ik echt naar omdat ik zo heb gedacht en geredeneerd en gereageerd en dat het allemaal zo uitzichtloos was. En het rare is, toen ik er uit begon te krabbelen, kon ik me al geen voorstelling meer maken van het absolute dieptepunt. Nu is dat compleet onbegrijpelijk geworden. Ik weet dat ik zelfs niet kon beslissen wat ik wilde eten en dat het echt niet mogelijk was, maar ik snap niet meer waarom. Ik merk nu ook dat ik mensen voor me uit wil schoppen als ze niet goed in hun vel zitten 'hup, gaan, stel je niet aan!', een beetje het 'als je maar wiiihiiiil'.
Maar ik wéét dat het zo niet werkt. Je kunt veel willen, maar de hele psychiatrie zit vol met mensen die willen maar niet kunnen. Maar nu weet ik ook hoe de rest van de wereld zich bij me voelde. En dat is heel raar. Mensen die er nooit hebben ingezeten, die kunnen dit zich niet voorstellen, zelfs ik kan het me niet meer voorstellen, dus wat zou een gezond mens dit kunnen begrijpen.

En inderdaad Pip, mooi opgelost, met een dement persoon kun je niet meer redeneren. En op deze manier verwerken ze het blijkbaar en worden ze rustig, echt heel tof van je gedaan!
Oud 01-03-2013, 08:12
Verwijderd
Electronic Arts heeft aangekondigd dat het bedrijf betaling via microtransacties gaat toevoegen aan elk spel dat in de toekomst voor de pc en console uitkomt. Alle games worden gratis speelbaar, waarbij de microtransacties voor de inkomsten zorgen.

Met deze transacties kunnen gebruikers bijvoorbeeld benodigdheden kopen om hun personage te upgraden, zoals betere wapens, of voertuigen als een truck aanschaffen zegt chief financial officer Blake Jorgensen, tegen de Morgan Stanley.

Zou dit écht het pad zijn waar EA verder op wil? Gelukkig speel ik toch geen crap van EA en had niet eens besef van Real Racing 3 als game, maar jezus. Pay to win.

Laatst gewijzigd op 01-03-2013 om 08:26.
Oud 01-03-2013, 09:24
Verwijderd
Dat is bagger! Ik bedoel, ze kunnen best extraatjes beschikbaar maken voor geld (ik denk nu aan WoW, gave, speciale mounts enzo), maar betere gear voor meer geld, fuck off. Dan hoef je als kutkoter maar de creditcard van papa te jatten en je skills maken niet meer uit. Bah.

En wakker gebeld worden
Oud 01-03-2013, 09:32
Verwijderd
Yeah, mee eens. Microtransacties zijn dikke prima, mits het geen directe invloed op gameplay/progression heeft. Met andere woorden; leuk voor novelty dingskes zoals een cosmetisch effect voor equipment of een pet. Speaking of which, ik ga straks weer centjes pompen in Path of Exile
Oud 01-03-2013, 09:32
Verwijderd
Psychologen zouden bij iemand die dement is op zich ook wel de hoofdologie-aanpak doen hoor het heeft bij gevorderde dementie geen zin om mensen te corrigeren, in het beste geval vergeten ze het meteen weer en in het slechte geval kan het twee kanten op, óf ze geloven je niet en worden boos op je omdat je ze voor de gek aan het houden bent, óf ze geloven je wel, beseffen dat ze gevorderd dement zijn en worden heel verdrietig. Pips oplossing was heel goed, het probleem oplossen zonder te confronteren

Bij beginnende dementie kun je wel wat corrigeren, maar dan op een niet-bedreigende manier. Bv. als iemand zegt "ja dit en dit" reageren met "oh echt, ik dacht altijd dat en dat". Of als ze er zelf om vragen, zoals mijn opa die bedachtzaam en een beetje verward zei "Ik ben vandaag jarig, maar word ik nou zeventig?" waarop ik zei "je wordt zelfs al tachtig!", dat was niet confronterend omdat hij toch al twijfelde of zijn idee nou wel klopte (hij reageerde ook blij en trots "oh, tachtig al! Wat een leeftijd he")

Laatst gewijzigd op 01-03-2013 om 09:42.
Oud 01-03-2013, 09:38
Verwijderd
Mijn oma heeft gekookt in een verzorgingshuis voor demente oudjes. In die instelling hadden ze bij de deur een bushokje gemaakt. Als dan een oudje op het idee kwam dat 't wel welletjes is en de kuierlatten wilde nemen, 'naar huis', lieten de verzorgers ze bepakt en bezakt de deur uit lopen naar de bus toe. Ondertussen zwaaiden ze de persoon uit, vroegen ze de groetjes te doen en wenste ze hen veel plezier. Dan gingen de oudjes daar zitten, soms vijf minuten, soms 'n uur en kwamen ze weer naar binnen. Vergeten dat ze weg wilden gaan.
Oud 01-03-2013, 09:48
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
er was laatst een demente vrouw aan het gillen op werk. Ik vroeg haar wat er was, snikkend vertelde ze dat er zo'n enge vent op haar kamer zat en wees naar de hoek. Daar zat uiteraard niemand maar op boze toon zei ik 'ben je nou helemaal gek geworden om deze mevrouw zo lastig te vallen? Hup hup hup opdonderen, ga weg hier' Ik heb de deur open gedaan en nog allerlei dingen geroepen, gezegd tegen de mevrouw dat ik hem buiten had gezet en de deur op slot had gedaan. Ze was meteen rustig en vertelde me dat ze nu eindelijk kon gaan slapen, waarna ze de hele nacht heerlijk heeft liggen pitten
Omg

//Bluh, het is beneden een puinhoop, ik moet nog boodschappen doen en mijn huiswerk ligt nog te wachten, maar eigenlijk wil ik alleen maar internetten of tv kijken Gisteren zijn mijn vriendje en ik naar Naturalis geweest en hebben gewinkeld in Leiden, en nu valt een normale dag weer zo hard tegen :')

Oh, en we hebben gisteren 'The Woman in Black' gekeken. En ik vond het een heel slechte, totaal niet boeiende film.
Oud 01-03-2013, 09:49
Qimm
Qimm is offline
mijn moeder heeft wel eens on the spot een naam moeten verzinnen voor het denkbeeldige witte hondje wat achter haar aanliep :') en zij heeft ook wel eens enge mannen uit kamers van demente dames gejaagd of mijn favoriet, uit moeten leggen dat de appels (kerstballen) niet geplukt mochten worden omdat dat stelen was, en dat mag toch niet? Met dementen is je dag nooit saai.
Oud 01-03-2013, 10:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Mijn oma heeft gekookt in een verzorgingshuis voor demente oudjes. In die instelling hadden ze bij de deur een bushokje gemaakt. Als dan een oudje op het idee kwam dat 't wel welletjes is en de kuierlatten wilde nemen, 'naar huis', lieten de verzorgers ze bepakt en bezakt de deur uit lopen naar de bus toe. Ondertussen zwaaiden ze de persoon uit, vroegen ze de groetjes te doen en wenste ze hen veel plezier. Dan gingen de oudjes daar zitten, soms vijf minuten, soms 'n uur en kwamen ze weer naar binnen. Vergeten dat ze weg wilden gaan.
Ja dat verhaal ken ik! Mooie oplossing.
Oud 01-03-2013, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Ahw. Wat lievig.
Oud 01-03-2013, 10:32
Miekje*
Miekje* is offline
Tijd voor huiswerk
Oud 01-03-2013, 11:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Btw, ik ben net thuis van het Kaizers concert en het was weer zo tof. Ik weet wel weer waarom ze m'n favoriete band zijn. Lekker meegezongen, het publiek deed leuk mee, de band had er zin in, ze hadden wat nieuwe moves bij de nieuwe nummers (duo tapdans instrumental!) en ik heb vriendjes gemaakt met een ouwe Noorse rockabilly gast die ze kende van thuis. Puik!
Goed dat je gegaan bent

Citaat:
Goedemorgen wereld, ik heb weer eens een hekel aan mijn huisarts. Mijn bloedwaarden zijn inmiddels ''binnen de range'' dus dat ik me belabberder dan ooit voel vindt 'ie niet zo boeiend. Fuch yeah, afwachten it is.
Bij dat soort verhalen moet ik altijd denken aan mijn pake die een te hoge bloeddruk had. Zijn arts vond het allemaal wel prima, want "dat is best oke voor uw leeftijd", maar hij had daardoor dus wel kans op allerlei nare hartdingen, op z'n 60e. De arts wilde hem niet verder behandelen, dus is hij toen naar één of andere alternatief genezer gegaan en daardoor is zijn bloeddruk weer omlaag gegaan
Oud 01-03-2013, 11:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
En van dementieverhalen word ik altijd een beetje verdrietig, want dan denk ik aan pake in het stomme verpleegtehuis en hoe hij heel ongelukkig was
Oud 01-03-2013, 11:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Om weer vrolijk te worden, ik vond zonet dit filmpje van lieve babydiertjes op fb. Vooral het spookdiertje ergens halverwege <3

Waarschuwing: vreselijk zoetsappig
Oud 01-03-2013, 11:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ahhwww, dat steenuiltje <3
Oud 01-03-2013, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Maar, ik snap het niet, wat wil je dat je huisarts doet dan? Gewoon een random medicijn voorschrijven om te kijken wat het doet ofzo? Als-ie niet weet waardoor jij je belabberd voelt, kan hij er niet echt iets tegen doen.
Oud 01-03-2013, 11:54
Verwijderd
Maar serieus, het is geen kritiek op jou. Maar probeer te bedenken aan welke verwachting van jou nu niet voldaan is. Vind je dat je huisarts onverschillig overkwam? Praat daarover met hem, dat was vast niet z'n bedoeling. Vind je dat er meer onderzoek had moeten gebeuren? maak een afspraak, kijk samen wat er nu onderzocht kan worden en wat dat voor jou zou betekenen, een moderne huisarts staat daarvoor open. Zou je graag symptoombestrijding hebben gekregen, zodat je je voor nu tenminste iets beter voelt? Bel op, vraag de assistente het te overleggen, misschien is er wel wat mogelijk.
Of misschien valt het gewoon tegen dat er niets uit het bloedonderzoek kwam of gewoon algemeen dat je je kut voelt, maar dan ben je niet boos op je huisarts, dan ben je meer gefrustreerd in het algemeen.
Oud 01-03-2013, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Maar, ik snap het niet, wat wil je dat je huisarts doet dan? Gewoon een random medicijn voorschrijven om te kijken wat het doet ofzo? Als-ie niet weet waardoor jij je belabberd voelt, kan hij er niet echt iets tegen doen.
Nee, ja, ik heb al medicijnen en die ''werken'' want mijn bloedwaarden zijn binnen het normale geworden en nu is de vraag of dat op de lange termijn ook zo blijft of dat ik uiteindelijk toch een wat hogere dosis nodig heb. Maar, hij nam 0 seconden om te horen hoe het met me gaat, (ik heb het idee dat het juist slechter gaat, namelijk) en hij reageerde gewoon zo verschrikkelijk lomp. Dus ik wil dat hij empathischer is, hij hoeft geen uren de tijd voor me te nemen maar er zit wel een verschil tussen iemand voor twee minuten serieus nemen en dan sussend wegsturen, of iemand bijna rologend aankijken en onmiddellijk wegsturen ''want je bloedwaarden zijn voorlopig ok''.
Oud 01-03-2013, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Maar serieus, het is geen kritiek op jou. Maar probeer te bedenken aan welke verwachting van jou nu niet voldaan is. Vind je dat je huisarts onverschillig overkwam? Praat daarover met hem, dat was vast niet z'n bedoeling. Vind je dat er meer onderzoek had moeten gebeuren? maak ern afspraak, kijk samen wat er nu onderzocht kan worden en wat dat voor jou zou betekenen, een moderne huisarts staat daarvoor open.
Ja dat eerste dus. En ik weet dat het ook -gedeeltelijk- aan mij ligt, want ik ben een jankend wrak momenteel en krijg bijvoorbeeld om het feit dat mn haar slecht zit al tranen in m'n ogen, en daar kan hij niks aan doen, maar dat maakt het voor mij wel even des te moeilijker slikken dat hij daar super zakelijk zit en z'n quotem van dertig patiënten per uur wil halen, of zo. Omdat een van mn klachten dus juist is dat mn emoties totaal losgeslagen zijn. En er met hem over praten.... daar is hij echt niet de persoon voor. Ik zit nu op de toer van ''proberen me er niks van aan trekken en niet meer zeuren'' of ''andere huisarts zoeken''.
Oud 01-03-2013, 11:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oud 01-03-2013, 12:04
Verwijderd
Oud 01-03-2013, 12:04
Verwijderd
Mja, lastig. Bot overkomen is vaak onbedoeld, maar hij kan je op z'n minst even zelf laten vertellen waar je last van hebt en laten uitpraten.
Oud 01-03-2013, 12:05
Miekje*
Miekje* is offline
Oh jongens, ik móet echt even m'nb gal spuien over hoe leuk mijn dag was gisteren Naturalis is vet tof en ik heb een zoekkaart over schelpen die te vinden zijn op Nederlandse stranden, en een kaartje met minaralensteentjes er op en een toffe kaart met katten een een glazen staafje die je voor je raam kunt hangen en duisent keer een kleurenspectrum op je muren maakt En ik heb eindelijk de wol gekocht die ik al heel lang wilde om een mooie sjaal van te breien, en van mijn vriendje kreeg ik een superlief mini-draakjesleutelhanger <3 En het was gewoon zo leukkkk
Oud 01-03-2013, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Mja, lastig. Bot overkomen is vaak onbedoeld, maar hij kan je op z'n minst even zelf laten vertellen waar je last van hebt en laten uitpraten.
Jep. En nou heb ik natuurlijk al een geschiedenis met hem, ik voelde me 9 van de 10 keer niet serieus genomen, pas als hij ''cijfers'' heeft ben je ineens belangrijk en ''ziet'' ie je. Maar ja, het is midden in zo'n diognoseproces ook niet heel handig om om die reden naar een andere arts te gaan.
Oud 01-03-2013, 12:12
Verwijderd
Klinkt allemaal leuk Miekje doet het regenboogstaafje het goed?

En quis, ja je wil ook niet van voren af aan moeten beginnen. Misschien moet je strenger voor m zijn, gewoon niet van je stoel opstaan voordat je je belangrijkste punten hebt genoemd en gezegd wat je op dat moment van m verwacht
Oud 01-03-2013, 12:20
Verwijderd
Neem 't me iedere keer voor!
Oud 01-03-2013, 12:28
Verwijderd
Die regenboogstaafjes worden ook verkocht als Feng Shui kristallen. Dan kunnen ze er meer voor vragen
Oud 01-03-2013, 12:36
Verwijderd
Zo, en nu moet ik nuttigr dingen gaan doen! Mijn plannen zijn:
Boodschappen doen (45 min)
Badkamer schoonmaken (30 min)
Koelkast, oven en afzuigkap schoonmaken (30 min)
Troep opruimen & afwas (30 min)
Astma bij kinderen bestuderen (45 min, ik ben al op de helft)
Mictieklachten bij oude mannen bestuderen (90 min)
Hoofdstuk 8 uit communicatieboek lezen (15 min)

Dus dat is in totaal vier uur en drie kwartier, moet lukken ik begin met de boodschappen.
Oud 01-03-2013, 12:40
Verwijderd
Over doktoren gesproken, ik zag een poosje terug een docu/serie (?) over een SOA-kliniek in Engeland. Wat een leuke vrouwen werken daar. </nutteloos> Tijd voor brood en koffie.
Oud 01-03-2013, 12:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb The Incredible Journey gedownload en ik jank al binnen de eerste 15 minuten
Oud 01-03-2013, 12:57
Verwijderd
Waar gaat die over?
Oud 01-03-2013, 13:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kinderfilm over twee honden en een kat die de bergen door trekken op zoek naar hun baasjes. Jeugdsentiment
Oud 01-03-2013, 13:08
Verwijderd
Ah ok. Niet iets waar ik nu zin in heb. Dan nog maar meer Family Guy, dat is redelijk verslavend.
Oud 01-03-2013, 13:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als je 'm als kind niet hebt gezien denk ik ook niet dat je 'm nu zou kunnen waarderen
Oud 01-03-2013, 13:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb The Incredible Journey gedownload en ik jank al binnen de eerste 15 minuten
Ik heb die laatst ook gezien, met Michael J. Fox! Ik moest ook janken, vooral op het einde. Mijn god
Oud 01-03-2013, 13:12
Verwijderd
Dieeeeee!
Oud 01-03-2013, 13:13
Verwijderd
Boodschappen check!
Oud 01-03-2013, 13:16
Verwijderd
ik ben vandaag een über huis-doos. Alleen maar borduren
Oud 01-03-2013, 13:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb die laatst ook gezien, met Michael J. Fox! Ik moest ook janken, vooral op het einde. Mijn god
God ja, als ze denken dat Shadow dood is, damn draaamaaa

Maar daar ben ik nog niet.
Oud 01-03-2013, 13:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik dl ook direct Lassie maar
Oud 01-03-2013, 13:21
Verwijderd
Als je toch met dierenfilms bezig bent, Beethoven.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten