![]() |
|
Bij de roei zegt iemand altijd 'ik ga niet als het al regent als ik nog moet gaan maar ik ga wel als het nog droog is als ik moet gaan ondanks dat ze regen voorspellen'. Wel een goede richtlijn misschien.
Ik heb het sporten ook afgezegd vanavond, zou gaan roeien maar zag mezelf nog niet in een wiebelig bootje op het water zitten met deze regen en wind en dit weer maakt me benauwd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ging skiffen ja en heb nog les dus dat vond ik niet zo relaxed. En ik was dus alleen dus dupeerde ook niemand anders. In de dubbeltwee ga ik wel sneller.
|
Hardlopen in de regen vind ik ook niet zo erg, wel lekker juist, tenzij het echt stortregent natuurlijk. Ik zag gisteren ook veel chagrijnige fietsers en een paar vrolijke lopers, dat maakt lopen in de regen extra leuk.
![]() |
![]() |
|
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 12/7: 5,5 km in 31 minuten (10,6 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) Ik was nog eens aan het kijken naar die hardloophorloges, en een beetje aan het vergelijken geslagen. Kan iemand me uitleggen wat je zo handig vindt aan de hartslagmeter? Mis ik als amateur echt iets als ik een horloge kies met alleen gps en geen hartslagmeter? |
![]() |
|
Eindelijk weer voldoende hersteld om weer te kunnen hardlopen! Ik was bang dat mijn nauwelijks opgebouwde conditie weer helemaal verdwenen was, maar dat was niet zo, het ging goed. Ruim 20 minuten in totaal gerend.
|
Niet-Evy renners
Hawahaai: 14/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Ik heb het lijstje weer opgeschoond. Er wordt veel meer gepost (en dus gelopen) dan in het lijstje staat. Is er nog animo voor het lijstje, of laten we het weg? OT: ik heb erg veel last van de luchtvochtigheid, maar kon mijn korte rondje toch volhouden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ligt er aan wat je doel is en zo. Is een hartslagmeter er bij dan zo veel duurder? Als het niet om veel geld gaat, zou ik het je altijd aanraden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan de hartslagband er altijd nog later bij bestellen, dus als het nut er niet van ziet kun je het ook eerst zonder proberen. Maar het nut is tweeledig, enerzijds kun je dus zoals Ertur zegt gericht op hartslag trainen. Anderzijds zie je of je sneller wordt bij dezelfde hartslag/een lagere hartslag krijgt bij hetzelfde tempo, en of je dus daadwerkelijk fitter wordt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wow serieus? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien een beetje GPS-horloge boven de 100 euro zit en een hartslagmeter voor 20 euro kan. Of wil je geïntegereerd, dus geen hartslagband om maar dat het horloge meet?
![]() ![]() Denk je dat je nu of in de toekomst echt gericht ergens voor wilt gaan trainen? 10 km/halve marathon/marathon onder een bepaalde tijd bijvoorbeeld? Dan zou ik toch voor hartslag gaan. Zo niet, dan kun je het bij een groot prijsverschil achterwege laten. |
![]() |
|
Trainen op hartslag lijkt mij best veel meerwaarde hebben.. Maar goed, ik heb er verder (nog
![]() ![]() Het lijstje hoeft van mij niet echt meer, in de tijd dat ik met Evy liep vond ik het wel handig, maar ik doe nu telkens wisselende trainingen waarbij het totaal aantal km of de tijd niet heel interessant is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijstje of geen lijstje maakt mij niet uit. Is vooral leuk als er nieuwe mensen bijkomen, voor wie de vooruitgang nog heel duidelijk is!
Ik heb zelf andere manieren om mijn statistieken bij te houden dus post het meeste ook niet hier. Gisteren heb ik een bitse training gedaan, in totaal 13,6km met 12x400m hard de brug omhoog rennen. Vanavond 45 minuten in één tempo en dan morgen een wisselduurloop van 16-17km, en zaterdag een lange duurloop van 20km en zondag uitbewegen, lopend of fietsend. Spannend maar ook leuk, de eerste zware week, ik wissel steeds 2 zware weken af met één rustige week in mijn schema. |
![]() |
|
Ik vind het lijstje eigenlijk nog wel handig, was het tot nu toe vergeten.
Hawahaai: 14/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Vogelvrij: 13/7: 20 minuten in drie stukjes
|
Oké, dat was warm gisteren, maar ja, als ik over 2.5 km of 5 km over twee weken wil rennen dan mag ik wel wat door trainen...
Hawahaai: 14/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Vogelvrij: 17/7: 22 minuten in drie stukjes
|
Hawahaai: 21/7: 5,5 km in 34 minuten (9,7 km/u)
Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Vogelvrij: 17/7: 22 minuten in drie stukjes Zowel de 19e als vandaag heb ik 5,5 km gelopen op een rustig tempo. Zaterdag door de hitte (ondanks het vroege tijdstip was het al warm), vandaag door mijn benauwdheid (ik ben verkouden en snotterig). Maar toch was het wel lekker om te gaan ![]() |
![]() |
|
Hawahaai: 27/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u)
Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Vogelvrij: 17/7: 22 minuten in drie stukjes Nog steeds benauwd, maar ik kon in ieder geval lopen zonder te hoesten (dat kwam pas naderhand). |
![]() |
|
Wow, wat een afstand, Krista! Goed bezig hoor.
Hawahaai, vervelend van je benauwdheid. Loopt het dan niet prettiger als je je snelheid iets omlaag gooit? Ik ben vanmorgen ook weer geweest, ruim een uur gelopen, maar het ging niet echt lekker. Wel eindelijk weer eens iets langer dan een half uurtje gelopen.. Begin gelukkig weer een beetje uit mijn hardloopdip te komen. |
![]() |
|
Ik heb vanochtend ook weer gerend, kon alleen de tijd niet bijhouden omdat ik bij mijn moeder was en geen stopwatch had.
Donderdag social run, ben benieuwd hoe ver ik kom...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over het algemeen komt het als je 3x per week loopt neer op; 1x per week een langzame duurloop (echt lage hartslag), 1x per week een interval training (bijvoorbeeld 10x400m als je voor 5-10km traint, 6x1km als je voor een halve marathon traint, en een beetje afwisselen in trainingsvormen), en 1x per week een wat korter loopje waarbij je wat meer snelheid opzoekt, bijvoorbeeld 15 minuten opwarmen, 30 minuten op je 10/15km wedstrijdtempo en uitlopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar de meeste schema's (ook op die site) bestaan uit een algemene voorbereidingsperiode, specifieke voorbereidingsperiode en wedstrijdperiode. Van zo'n 16-weken schema zullen de eerste 8-10 weken ongeveer de algemene voorbereidingsperiode zijn, dus als je nergens naar toe werkt kun je die blijven herhalen. In de specifieke voorbereidingsperiode worden je trainingen korter en intensiever, om de wedstrijdsnelheid te oefenen. De laatste 2 weken zijn vaak taperen, dus heel rustig trainen om volledig uitgerust op de wedstrijd te staan. Maar de algemene voorbereidingsperiode richt zich dus vooral op het verbeteren van de conditie en de basissnelheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maaar okaaaay! Dan ga ik vooral de trainingen van de algemene voorbereidingsperiode doen, maar dat is dus zonder interval toch? Is interval niet juist iets waarmee je snel je conditie verbetert? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.runinfo.nl/schema15kmhalfgevorderd.htm Hier staat nog wat info over de verschillende voorbereidingsperioden en zelf schema's maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vanmiddag nog 9,3 km gelopen, ging wel redelijk lekker ook al was het best warm. Je moet wel echt drinken meenemen bij dit weer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je een wedstrijd gehad hebt en 2 maanden later weer een, is meer; een periode herstel, een periode weer wat meer omvang en duur, dan nog een stukje wedstrijdspecifiek en dan weer wat taperen (rustig aan) voor de wedstrijd. Dus een paar minicycli in je grote cyclus. Maar nu wordt het wel heel specifiek de trainingsleer in ![]() Water meenemen is inderdaad nodig met dit weer, in ieder geval als je meer dan een halfuur gaat! Ik heb pas zo'n water rugzak gekocht voor de marathon trainingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Hehe, zo'n waterrugzak zal de training ook gelijk wel een stuk zwaarder maken ;x En nu ga ik weer rennen doei! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn volgende doel is de marathon van Amsterdam, in oktober! |
![]() |
|
Gisteren de social run gelopen, 5 km. Ik kan niet zeggen dat het echt góéd ging, want ik was daarna superduizelig en het was hartstikke warm, maar ik heb het wel uitgelopen, dus ik ben dik tevreden
![]()
|
Hallo lieve barbecue-koeien, superhollers en Krista. Dat is lang geleden.
Ik heb gisteren les 27 van Evy gedaan. Ik zie nog een beetje op tegen het helemaal geen pauze nemen, maar daar kan ik wel wat op verzinnen denk ik zo. Maar wat ga ik dan doen? Ik zou wel graag een kilometer of 6 a 7 willen lopen, en dan een beetje aan mijn tempo werken. Hoe pak je zoiets aan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |