Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2014, 20:29
mais125
mais125 is offline
Citaat:
Zijn er hier mensen die hardlopen/sporten 's avonds na het avondeten? Wat eten jullie dan als je terugkomt? Ik roei nu ook 's avonds na het eten en heb daarna heel erg honger maar wil dan niet naar de chips of nootjes grijpen maar ook niet iets zwaars eten zo vlak voor ik ga slapen.
Meestal eet ik voor het hardlopen gewoon aardappels etc. dan een uurtje wachten en na het lopen eigenlijk nisk meer naast wat kwark en wat te drinken.
Oud 08-07-2014, 05:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik bewaar mijn toetje dan voor na het sporten (in mijn geval zwemmen) en eet dan kwark met yoghurt en muesli, en evt. daarna nog een stuk fruit.
Oud 09-07-2014, 15:25
Verwijderd
25,2 km duurloop in de stromende regen, ging top!
Oud 09-07-2014, 18:26
Dolores
Dolores is offline
Goed bezig Eerste LDL van je marathontraining?

Ik zit al een tijdje in een hardloopdip, maar heb vandaag wel 6 km in de regen gelopen, was fijn
Oud 09-07-2014, 20:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Poeh, diehards zijn jullie, in de regen! Ik accepteer weinig excuses van mezelf om niet te hoeven lopen, maar regen (meer dan miezer) is er toch echt een van
Oud 09-07-2014, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de roei zegt iemand altijd 'ik ga niet als het al regent als ik nog moet gaan maar ik ga wel als het nog droog is als ik moet gaan ondanks dat ze regen voorspellen'. Wel een goede richtlijn misschien.

Ik heb het sporten ook afgezegd vanavond, zou gaan roeien maar zag mezelf nog niet in een wiebelig bootje op het water zitten met deze regen en wind en dit weer maakt me benauwd.
Oud 10-07-2014, 07:33
Verwijderd
Euh... ik heb jarenlang teamsport gedaan en weer was nooit een reden om af te zeggen, dan laat je de rest van je team in de steek. De richtlijn was "kun je enigszins pijnvrij lopen? Zo ja -> trainen".
Oud 10-07-2014, 07:52
Verwijderd
Sporten in de regen is minder erg dan naar je werk fietsen in de regen of op de bus wachten in de regen. Als je het eenmaal geaccepteerd hebt is het juist wel lekker, en stoer!
Oud 10-07-2014, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Bij de roei zegt iemand altijd 'ik ga niet als het al regent als ik nog moet gaan maar ik ga wel als het nog droog is als ik moet gaan ondanks dat ze regen voorspellen'. Wel een goede richtlijn misschien.

Ik heb het sporten ook afgezegd vanavond, zou gaan roeien maar zag mezelf nog niet in een wiebelig bootje op het water zitten met deze regen en wind en dit weer maakt me benauwd.
Zit je in de skiff dan? Anders maakt de wind toch niet zoveel uit?
Oud 10-07-2014, 09:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ging skiffen ja en heb nog les dus dat vond ik niet zo relaxed. En ik was dus alleen dus dupeerde ook niemand anders. In de dubbeltwee ga ik wel sneller.
Oud 10-07-2014, 12:02
Dolores
Dolores is offline
Hardlopen in de regen vind ik ook niet zo erg, wel lekker juist, tenzij het echt stortregent natuurlijk. Ik zag gisteren ook veel chagrijnige fietsers en een paar vrolijke lopers, dat maakt lopen in de regen extra leuk. Ik moet wel binnenkort eens een petje aanschaffen, want regen icm een bril is niet zo heel geweldig.
Oud 12-07-2014, 11:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband)
Hawahaai: 12/7: 5,5 km in 31 minuten (10,6 km/u)
Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen
duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u)

Ik was nog eens aan het kijken naar die hardloophorloges, en een beetje aan het vergelijken geslagen. Kan iemand me uitleggen wat je zo handig vindt aan de hartslagmeter? Mis ik als amateur echt iets als ik een horloge kies met alleen gps en geen hartslagmeter?
Oud 13-07-2014, 09:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eindelijk weer voldoende hersteld om weer te kunnen hardlopen! Ik was bang dat mijn nauwelijks opgebouwde conditie weer helemaal verdwenen was, maar dat was niet zo, het ging goed. Ruim 20 minuten in totaal gerend.
Oud 14-07-2014, 08:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Hawahaai: 14/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u)

Ik heb het lijstje weer opgeschoond. Er wordt veel meer gepost (en dus gelopen) dan in het lijstje staat. Is er nog animo voor het lijstje, of laten we het weg?

OT: ik heb erg veel last van de luchtvochtigheid, maar kon mijn korte rondje toch volhouden.
Oud 14-07-2014, 12:56
Verwijderd
Citaat:

Ik was nog eens aan het kijken naar die hardloophorloges, en een beetje aan het vergelijken geslagen. Kan iemand me uitleggen wat je zo handig vindt aan de hartslagmeter? Mis ik als amateur echt iets als ik een horloge kies met alleen gps en geen hartslagmeter?
Ik kan het alleen vanuit wielrenperspectief vertellen. Als je er regelmatig mee traint en helemaal als je een inspanningstest doet en laat bepalen wat je trainingszones zijn dan kun je heel gericht trainen op bijv basisconditie of juist snelheid lang volhouden. Zie http://doefiets.nl/training/basispri.../hartslagzones

Het ligt er aan wat je doel is en zo. Is een hartslagmeter er bij dan zo veel duurder? Als het niet om veel geld gaat, zou ik het je altijd aanraden.
Oud 15-07-2014, 10:13
Verwijderd
Je kan de hartslagband er altijd nog later bij bestellen, dus als het nut er niet van ziet kun je het ook eerst zonder proberen. Maar het nut is tweeledig, enerzijds kun je dus zoals Ertur zegt gericht op hartslag trainen. Anderzijds zie je of je sneller wordt bij dezelfde hartslag/een lagere hartslag krijgt bij hetzelfde tempo, en of je dus daadwerkelijk fitter wordt.
Oud 15-07-2014, 13:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het scheelt een derde tot de helft in de prijs, dus best fors. Dank voor de opmerkingen, ik ga er nog even over denken
Oud 15-07-2014, 13:35
Verwijderd
Wow serieus? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien een beetje GPS-horloge boven de 100 euro zit en een hartslagmeter voor 20 euro kan. Of wil je geïntegereerd, dus geen hartslagband om maar dat het horloge meet? laatste keer dat ik ging hardlopen zakte mijn hartslagband af dus ik kan me dat best voorstellen eigenlijk.

Denk je dat je nu of in de toekomst echt gericht ergens voor wilt gaan trainen? 10 km/halve marathon/marathon onder een bepaalde tijd bijvoorbeeld? Dan zou ik toch voor hartslag gaan. Zo niet, dan kun je het bij een groot prijsverschil achterwege laten.
Oud 15-07-2014, 17:06
Dolores
Dolores is offline
Trainen op hartslag lijkt mij best veel meerwaarde hebben.. Maar goed, ik heb er verder (nog ) niet zoveel verstand van, dus heb ook geen advies.

Het lijstje hoeft van mij niet echt meer, in de tijd dat ik met Evy liep vond ik het wel handig, maar ik doe nu telkens wisselende trainingen waarbij het totaal aantal km of de tijd niet heel interessant is.
Oud 16-07-2014, 09:33
Verwijderd
Lijstje of geen lijstje maakt mij niet uit. Is vooral leuk als er nieuwe mensen bijkomen, voor wie de vooruitgang nog heel duidelijk is!
Ik heb zelf andere manieren om mijn statistieken bij te houden dus post het meeste ook niet hier.

Gisteren heb ik een bitse training gedaan, in totaal 13,6km met 12x400m hard de brug omhoog rennen. Vanavond 45 minuten in één tempo en dan morgen een wisselduurloop van 16-17km, en zaterdag een lange duurloop van 20km en zondag uitbewegen, lopend of fietsend. Spannend maar ook leuk, de eerste zware week, ik wissel steeds 2 zware weken af met één rustige week in mijn schema.
Oud 16-07-2014, 17:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het lijstje eigenlijk nog wel handig, was het tot nu toe vergeten.

Vogelvrij: 13/7: 20 minuten in drie stukjes
Oud 18-07-2014, 19:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, dat was warm gisteren, maar ja, als ik over 2.5 km of 5 km over twee weken wil rennen dan mag ik wel wat door trainen...

Vogelvrij: 17/7: 22 minuten in drie stukjes
Oud 19-07-2014, 09:59
Verwijderd
Zo, vanochtend vroeg opgestaan om 22km weg te tikken
Oud 19-07-2014, 11:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ook vroeg opgestaan, maar dan voor 5-en-een-beetje.
Oud 21-07-2014, 16:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 21/7: 5,5 km in 34 minuten (9,7 km/u)

Zowel de 19e als vandaag heb ik 5,5 km gelopen op een rustig tempo. Zaterdag door de hitte (ondanks het vroege tijdstip was het al warm), vandaag door mijn benauwdheid (ik ben verkouden en snotterig). Maar toch was het wel lekker om te gaan
Oud 24-07-2014, 09:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 24/7: 5,5 km in 33 minuten (10 km/u)

Het opstaan lukte niet zo goed vanochtend, en dus was het al weer warm...
Oud 26-07-2014, 13:14
Verwijderd
Weer een nieuw afstandsrecordje! Er stond 27,4km op de teller, maar toen moest ik nog naar de manege heen en weer om de sleutel op te halen dus nog 1,5km erbij. Was wel echt heel benauwd, daardoor ging het niet heel hard. Maar geen pijltjes dus blij!
Oud 26-07-2014, 13:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pijltjes?

Ik kon niet lopen vandaag, want ik ben ontzettend verkouden. Heb er slecht door geslapen en ben erg benauwd.
Oud 26-07-2014, 13:58
Verwijderd
Pijntjes autocorrect
Oud 26-07-2014, 16:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ah! Fijn dat het zo goed gaat.
Oud 27-07-2014, 11:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 27/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u)

Nog steeds benauwd, maar ik kon in ieder geval lopen zonder te hoesten (dat kwam pas naderhand).
Oud 27-07-2014, 12:57
Dolores
Dolores is offline
Wow, wat een afstand, Krista! Goed bezig hoor.

Hawahaai, vervelend van je benauwdheid. Loopt het dan niet prettiger als je je snelheid iets omlaag gooit?

Ik ben vanmorgen ook weer geweest, ruim een uur gelopen, maar het ging niet echt lekker. Wel eindelijk weer eens iets langer dan een half uurtje gelopen.. Begin gelukkig weer een beetje uit mijn hardloopdip te komen.
Oud 27-07-2014, 13:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb vanochtend ook weer gerend, kon alleen de tijd niet bijhouden omdat ik bij mijn moeder was en geen stopwatch had.
Donderdag social run, ben benieuwd hoe ver ik kom...
Oud 27-07-2014, 17:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hawahaai, vervelend van je benauwdheid. Loopt het dan niet prettiger als je je snelheid iets omlaag gooit?
Ja, ik dacht ook dat ik mijn tempo aangepast had, maar dat bleek dus niet echt zo te zijn... het zou inderdaad wel beter zijn om langzamer te lopen.
Oud 27-07-2014, 22:10
Verwijderd
Kristaaaaaaa, waar haal jij die trainingsschema's vandaan? Ik wil weten hoe ik moet trainen (met interval alles) om snel beter te worden ;x Ik doe nu eigenlijk maar wat

En hallooooo allemaal! Ik wist niet dat er hier een hardlooptopic was omgwtfbbq
Oud 28-07-2014, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Kristaaaaaaa, waar haal jij die trainingsschema's vandaan? Ik wil weten hoe ik moet trainen (met interval alles) om snel beter te worden ;x Ik doe nu eigenlijk maar wat

En hallooooo allemaal! Ik wist niet dat er hier een hardlooptopic was omgwtfbbq
Zelf gemaakt, ik heb door het coachen bij het roeien en verschillende cursussen van de sportbond wel veel geleerd over periodisering en zo. Maar als je specifiek ergens heen wilt trainen, staan er ook wel genoeg leuke schema's op internet. Ik vind www.runinfo.nl wel een goede site daarvoor.
Over het algemeen komt het als je 3x per week loopt neer op; 1x per week een langzame duurloop (echt lage hartslag), 1x per week een interval training (bijvoorbeeld 10x400m als je voor 5-10km traint, 6x1km als je voor een halve marathon traint, en een beetje afwisselen in trainingsvormen), en 1x per week een wat korter loopje waarbij je wat meer snelheid opzoekt, bijvoorbeeld 15 minuten opwarmen, 30 minuten op je 10/15km wedstrijdtempo en uitlopen.
Oud 28-07-2014, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Zelf gemaakt, ik heb door het coachen bij het roeien en verschillende cursussen van de sportbond wel veel geleerd over periodisering en zo. Maar als je specifiek ergens heen wilt trainen, staan er ook wel genoeg leuke schema's op internet. Ik vind www.runinfo.nl wel een goede site daarvoor.
Over het algemeen komt het als je 3x per week loopt neer op; 1x per week een langzame duurloop (echt lage hartslag), 1x per week een interval training (bijvoorbeeld 10x400m als je voor 5-10km traint, 6x1km als je voor een halve marathon traint, en een beetje afwisselen in trainingsvormen), en 1x per week een wat korter loopje waarbij je wat meer snelheid opzoekt, bijvoorbeeld 15 minuten opwarmen, 30 minuten op je 10/15km wedstrijdtempo en uitlopen.
Bedankt, die site komt mij bekend voor ja! Maar ik zie daar voornamelijk alleen maar schema's op staan waarbij je ergens naartoe werkt. Ik zoek eigenlijk iets constants waarmee je langzaam je conditie verbeterd door middel van interval etc, en ik neem aan dat dat is wat jij beschrijft. Dus ga ik dat eens doen
Oud 28-07-2014, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Bedankt, die site komt mij bekend voor ja! Maar ik zie daar voornamelijk alleen maar schema's op staan waarbij je ergens naartoe werkt. Ik zoek eigenlijk iets constants waarmee je langzaam je conditie verbeterd door middel van interval etc, en ik neem aan dat dat is wat jij beschrijft. Dus ga ik dat eens doen
Klopt, ergens naar toe werken is meestal ook wel leuk toch, en dan weet je hoeveel progressie je hebt gemaakt

Maar de meeste schema's (ook op die site) bestaan uit een algemene voorbereidingsperiode, specifieke voorbereidingsperiode en wedstrijdperiode. Van zo'n 16-weken schema zullen de eerste 8-10 weken ongeveer de algemene voorbereidingsperiode zijn, dus als je nergens naar toe werkt kun je die blijven herhalen. In de specifieke voorbereidingsperiode worden je trainingen korter en intensiever, om de wedstrijdsnelheid te oefenen. De laatste 2 weken zijn vaak taperen, dus heel rustig trainen om volledig uitgerust op de wedstrijd te staan.
Maar de algemene voorbereidingsperiode richt zich dus vooral op het verbeteren van de conditie en de basissnelheid.
Oud 28-07-2014, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Klopt, ergens naar toe werken is meestal ook wel leuk toch, en dan weet je hoeveel progressie je hebt gemaakt

Maar de meeste schema's (ook op die site) bestaan uit een algemene voorbereidingsperiode, specifieke voorbereidingsperiode en wedstrijdperiode. Van zo'n 16-weken schema zullen de eerste 8-10 weken ongeveer de algemene voorbereidingsperiode zijn, dus als je nergens naar toe werkt kun je die blijven herhalen. In de specifieke voorbereidingsperiode worden je trainingen korter en intensiever, om de wedstrijdsnelheid te oefenen. De laatste 2 weken zijn vaak taperen, dus heel rustig trainen om volledig uitgerust op de wedstrijd te staan.
Maar de algemene voorbereidingsperiode richt zich dus vooral op het verbeteren van de conditie en de basissnelheid.
Klopt en dat wil ik ook wel! Ga sowieso weer meedoen aan de singelloop van Utrecht en wil dit jaar toch wel 45 minuten of sneller lopen. Maar een halve marathon moet er ook nog een keer van komen. Wat dat betreft moet het gewoon geleidelijk aan steeds sneller en verderrrr

Maaar okaaaay! Dan ga ik vooral de trainingen van de algemene voorbereidingsperiode doen, maar dat is dus zonder interval toch? Is interval niet juist iets waarmee je snel je conditie verbetert?
Oud 29-07-2014, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Klopt en dat wil ik ook wel! Ga sowieso weer meedoen aan de singelloop van Utrecht en wil dit jaar toch wel 45 minuten of sneller lopen. Maar een halve marathon moet er ook nog een keer van komen. Wat dat betreft moet het gewoon geleidelijk aan steeds sneller en verderrrr

Maaar okaaaay! Dan ga ik vooral de trainingen van de algemene voorbereidingsperiode doen, maar dat is dus zonder interval toch? Is interval niet juist iets waarmee je snel je conditie verbetert?
Zit er inderdaad weinig in. Je verbetert inderdaad je snelheid, maar dat kan ten koste gaan van de verbetering van je duurconditie. Daarom zit het er in die periode niet in. Je kunt wel intervallen doen, maar dan zou ik om de week lang en extensief en de andere week kort en intensief doen. Dus bijvoorbeeld de ene week 3x8 of 4x5 of 5x1km minuten op je gewenste 10km tempo +10/20 seconden, en de andere week bijvoorbeeld 10x400 of 12x200 waarbij je wel 'voluit' mag.

http://www.runinfo.nl/schema15kmhalfgevorderd.htm

Hier staat nog wat info over de verschillende voorbereidingsperioden en zelf schema's maken.
Oud 29-07-2014, 07:23
Verwijderd
Zelf ben ik overigens na mijn loopje van zondag ziek geworden dus denk dat vanavond lopen hem nog niet gaat worden
Oud 29-07-2014, 10:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Beterschap, Kristaco!

Hawahaai: 29/7: 5,5 km in 34 minuten (9,7 km/u)

Warm in de zon!
Oud 29-07-2014, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Zit er inderdaad weinig in. Je verbetert inderdaad je snelheid, maar dat kan ten koste gaan van de verbetering van je duurconditie. Daarom zit het er in die periode niet in. Je kunt wel intervallen doen, maar dan zou ik om de week lang en extensief en de andere week kort en intensief doen. Dus bijvoorbeeld de ene week 3x8 of 4x5 of 5x1km minuten op je gewenste 10km tempo +10/20 seconden, en de andere week bijvoorbeeld 10x400 of 12x200 waarbij je wel 'voluit' mag.

http://www.runinfo.nl/schema15kmhalfgevorderd.htm

Hier staat nog wat info over de verschillende voorbereidingsperioden en zelf schema's maken.
Okaaaaay ga ik binnenkort wel intervallen doen hoor, want die singelloop is ook alweer over 2 maanden en dat valt al binnen die 10 weken voorbereidingsperiode met de intervaltraining. Als je overigens elke 2 maanden ergens op voorbereidt, ben je eigenlijk sowieso constant met interval bezig? ;x Bedankt in ieder geval! En zweet gewoon je ziekheid eruit door te gaan hardlopen

Vanmiddag nog 9,3 km gelopen, ging wel redelijk lekker ook al was het best warm. Je moet wel echt drinken meenemen bij dit weer.
Oud 30-07-2014, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Okaaaaay ga ik binnenkort wel intervallen doen hoor, want die singelloop is ook alweer over 2 maanden en dat valt al binnen die 10 weken voorbereidingsperiode met de intervaltraining. Als je overigens elke 2 maanden ergens op voorbereidt, ben je eigenlijk sowieso constant met interval bezig? ;x Bedankt in ieder geval! En zweet gewoon je ziekheid eruit door te gaan hardlopen

Vanmiddag nog 9,3 km gelopen, ging wel redelijk lekker ook al was het best warm. Je moet wel echt drinken meenemen bij dit weer.
Dat zou kunnen, maar dat is niet de meest handige manier van opbouwen. Meestal heb je eerste een algemene voorbereidingsperiode, daarna specifiek, en daarna een periode met een aantal wedstrijden achter elkaar. Aangezien het grootste deel van de hardloopwedstrijden in de herfst en in het voorjaar zijn, kun je zo twee keer per jaar zo'n cyclus doen. En tussendoor kun je natuurlijk ook andere wedstrijden lopen als voorbereiding, bijvoorbeeld een 10km als voorbereiding op je halve marathon, eventueel niet voluit.

Maar als je een wedstrijd gehad hebt en 2 maanden later weer een, is meer; een periode herstel, een periode weer wat meer omvang en duur, dan nog een stukje wedstrijdspecifiek en dan weer wat taperen (rustig aan) voor de wedstrijd. Dus een paar minicycli in je grote cyclus. Maar nu wordt het wel heel specifiek de trainingsleer in

Water meenemen is inderdaad nodig met dit weer, in ieder geval als je meer dan een halfuur gaat! Ik heb pas zo'n water rugzak gekocht voor de marathon trainingen.
Oud 31-07-2014, 10:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 31/7: 5,5 km in 32 minuten (10,3 km/u)

Liep lekker vandaag . Deze maand heb ik 56 km gelopen.
Oud 31-07-2014, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Dat zou kunnen, maar dat is niet de meest handige manier van opbouwen. Meestal heb je eerste een algemene voorbereidingsperiode, daarna specifiek, en daarna een periode met een aantal wedstrijden achter elkaar. Aangezien het grootste deel van de hardloopwedstrijden in de herfst en in het voorjaar zijn, kun je zo twee keer per jaar zo'n cyclus doen. En tussendoor kun je natuurlijk ook andere wedstrijden lopen als voorbereiding, bijvoorbeeld een 10km als voorbereiding op je halve marathon, eventueel niet voluit.

Maar als je een wedstrijd gehad hebt en 2 maanden later weer een, is meer; een periode herstel, een periode weer wat meer omvang en duur, dan nog een stukje wedstrijdspecifiek en dan weer wat taperen (rustig aan) voor de wedstrijd. Dus een paar minicycli in je grote cyclus. Maar nu wordt het wel heel specifiek de trainingsleer in

Water meenemen is inderdaad nodig met dit weer, in ieder geval als je meer dan een halfuur gaat! Ik heb pas zo'n water rugzak gekocht voor de marathon trainingen.
Maar wat gebeurt er dan als ik nu al met interval bezig ga? Ik heb namelijk van iemand gehoord die zo'n boek over hardlopen had gelezen enzo, dat je eigenlijk altijd wel interval moet doen. Dat dat de beste manier is van conditie opbouwen. Natuurlijk moet je wel rustig aan doen voor een wedstrijd, en niet keihard gaan intervallen alleen. Maar interval afwisselen met duurloop per week, dat kan toch niet echt slecht zijn lijkt me? Of heeft dat echt zoveel negatief effect op je uiteindelijke wedstrijdprestatie? En wat is jouw volgende doel eigenlijk? Ik wil in november ofzo een keer een halve marathon gaan doen. En dan volgend jaar misschien een marathon.

Hehe, zo'n waterrugzak zal de training ook gelijk wel een stuk zwaarder maken ;x

En nu ga ik weer rennen doei!
Oud 31-07-2014, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Maar wat gebeurt er dan als ik nu al met interval bezig ga? Ik heb namelijk van iemand gehoord die zo'n boek over hardlopen had gelezen enzo, dat je eigenlijk altijd wel interval moet doen. Dat dat de beste manier is van conditie opbouwen. Natuurlijk moet je wel rustig aan doen voor een wedstrijd, en niet keihard gaan intervallen alleen. Maar interval afwisselen met duurloop per week, dat kan toch niet echt slecht zijn lijkt me? Of heeft dat echt zoveel negatief effect op je uiteindelijke wedstrijdprestatie? En wat is jouw volgende doel eigenlijk? Ik wil in november ofzo een keer een halve marathon gaan doen. En dan volgend jaar misschien een marathon.

Hehe, zo'n waterrugzak zal de training ook gelijk wel een stuk zwaarder maken ;x

En nu ga ik weer rennen doei!
Dat boek is waarschijnlijk Het Duurloopmisverstand. Zelf niet gelezen maar wel veel over gehoord. Volgens die methode loop je nauwelijks duurlopen, maar vooral intervallen, op de souplessemethode. Maar dan moet je wel opletten dat je niet te hard loopt in je intervallen, op souplesse dus. Dat kan zeker niet slecht zijn hoor! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en je moet uitvinden wat voor jou werkt. Het is alleen ook wel goed om wat verschillende perioden in je schema in te bouwen, zodat je niet alleen op hetzelfde niveau blijft, maar ook supercompenseert en dus beter wordt.
Mijn volgende doel is de marathon van Amsterdam, in oktober!
Oud 01-08-2014, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gisteren de social run gelopen, 5 km. Ik kan niet zeggen dat het echt góéd ging, want ik was daarna superduizelig en het was hartstikke warm, maar ik heb het wel uitgelopen, dus ik ben dik tevreden
Oud 05-08-2014, 12:48
Nona
Nona is offline
Hallo lieve barbecue-koeien, superhollers en Krista. Dat is lang geleden.

Ik heb gisteren les 27 van Evy gedaan. Ik zie nog een beetje op tegen het helemaal geen pauze nemen, maar daar kan ik wel wat op verzinnen denk ik zo. Maar wat ga ik dan doen? Ik zou wel graag een kilometer of 6 a 7 willen lopen, en dan een beetje aan mijn tempo werken. Hoe pak je zoiets aan?
Oud 05-08-2014, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Hallo lieve barbecue-koeien, superhollers en Krista. Dat is lang geleden.

Ik heb gisteren les 27 van Evy gedaan. Ik zie nog een beetje op tegen het helemaal geen pauze nemen, maar daar kan ik wel wat op verzinnen denk ik zo. Maar wat ga ik dan doen? Ik zou wel graag een kilometer of 6 a 7 willen lopen, en dan een beetje aan mijn tempo werken. Hoe pak je zoiets aan?
Waarom zie je op tegen het geen pauze nemen? Als je 20 minuten kunt lopen, kun je ook 30 lopen. Gewoon op 10% langzamer beginnen dan je normaal doet.. Als je het een paar keer gedaan hebt gaat het tempo vanzelf mee.
Topic gesloten

Regels voor berichten