Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2015, 16:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja mijn autocorrect vindt van niet
Oud 10-05-2015, 16:27
Verwijderd
Hoe denken jullie over pedagogische tikken?
Oud 10-05-2015, 16:31
Verwijderd
Omg, wat een bizar slecht artikel "Ouders die de pedagogische tik hanteren als opvoedingsmethode gaan een machtsstrijd aan met hun kinderen."

Serieus Krijg de kanker
Oud 10-05-2015, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Hoe denken jullie over pedagogische tikken?
Zwaktebod en toonbeeld van verkeerde opvoeding.
WolterB
WolterB is offline
Wat is naar huis moeten op zondag toch altijd stom

Gelukkig eerste klas reizen vandaag
Verwijderd
Citaat:
Omg, wat een bizar slecht artikel "Ouders die de pedagogische tik hanteren als opvoedingsmethode gaan een machtsstrijd aan met hun kinderen."

Serieus Krijg de kanker
Licht toe pls
Oud 10-05-2015, 16:34
Verwijderd
Nee want als je dat zelf niet kan bedenken dan zal je het nooit begrijpen.
Oud 10-05-2015, 16:34
Verwijderd
Oke
Oud 10-05-2015, 16:37
Verwijderd
Snap je het serieus niet? Wtf
Oud 10-05-2015, 16:38
Verwijderd
Nee

- Haha met deze zin ben ik het niet eens, haha stom artikel
of
- Haha met deze zin ben ik het eens, dat spreekt toch voor zichzelf, haha stom artikel
Oud 10-05-2015, 16:40
Verwijderd
De opvoeding van je kinderen HOORT een machtsstrijd te zijn in veel gevallen. Zij proberen constant grenzen te verleggen die jij aan hebt gegeven. Een opmerking als deze is totale waanzin.
Oud 10-05-2015, 16:41
Verwijderd
Dus wanneer jij grenzen aan je kind stelt, jouw rind deze probeert te verleggen, ga je maar een machtsstrijd aan? Ik denk dat er ook andere mogelijkheden zijn, die niet een machtstrijd zijn.
Oud 10-05-2015, 16:41
Verwijderd
Maar: wat is jouw definitie van een machtstrijd?
Oud 10-05-2015, 16:42
Yne
Yne is offline
Man man man
Oud 10-05-2015, 16:42
Miekje*
Miekje* is offline
Ik denk dat als je je kinderen slaat, ze leren dat het normaal is om geslagen te worden/iemand te slaan. Geen idee of dat hout snijdt, maar gevoelsmatig denk ik dat. En hoewel kinderen het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, denk ik dat het nooit gerechtvaardigd is om een kind te slaan.
Oud 10-05-2015, 16:43
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn kamer is een troep en alles, maar ik heb geen zin om op te ruimen En Wolter is weg en dat vind ik ook stom
Oud 10-05-2015, 16:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oud 10-05-2015, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Iedere onderhandeling is een machtsstrijd.
Oud 10-05-2015, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat als je je kinderen slaat, ze leren dat het normaal is om geslagen te worden/iemand te slaan. Geen idee of dat hout snijdt, maar gevoelsmatig denk ik dat. En hoewel kinderen het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, denk ik dat het nooit gerechtvaardigd is om een kind te slaan.
Ik denk dat zo'n opvoeding uiteindelijk wel het gewenste resultaat kan hebben maar ik denk dat een opvoeding waarin je open het gesprek aangaat en kinderen meer keuzevrijheid geeft uiteindelijk meer vruchten afwerpen. Dat zal niet voor iedereen werken want ondanks dat we in eerste instantie kuddedieren zijn zijn we natuurlijk ook nog individuen.
Oud 10-05-2015, 16:47
Smaug
Smaug is offline
Ik weet nog hoe ik me voelde als mijn vader of moeder een zogenaamde 'corrigerende tik' uitdeelde. Het voelde denigrerend, alsof ik het niet waard was om fatsoenlijk te behandelen. Hoewel ik misschien fout zat, had ik nooit het gevoel dat een 'tik' werkte. Ik werd alleen maar kwader en verzette me nog meer tegen mijn ouders.

Dit is gelukkig ook niet vaak voorgekomen en mijn ouders hebben zich altijd verontschuldigd voor het uitdelen van een tik.
Oud 10-05-2015, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Yep dit slaat zeker hout. En naast dat het leert dat het normaal is om geslagen te worden/te slaan, zijn er nog een heleboel andere negatieve effecten.
Maar het belangrijkste is dat een kind van een tik of een lijfelijke straf niets leert, want de benaming van het gewenste gedrag ontbreekt geheel.
Oud 10-05-2015, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat zo'n opvoeding uiteindelijk wel het gewenste resultaat kan hebben maar ik denk dat een opvoeding waarin je open het gesprek aangaat en kinderen meer keuzevrijheid geeft uiteindelijk meer vruchten afwerpen. Dat zal niet voor iedereen werken want ondanks dat we in eerste instantie kuddedieren zijn zijn we natuurlijk ook nog individuen.
Ik denk dit niet. Ik denk dat het LIJKT alsof je het gewenste resultaat hebt bereikt, maar dat dat geheel niet zo is.
Oud 10-05-2015, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ik weet nog hoe ik me voelde als mijn vader of moeder een zogenaamde 'corrigerende tik' uitdeelde. Het voelde denigrerend, alsof ik het niet waard was om fatsoenlijk te behandelen. Hoewel ik misschien fout zat, had ik nooit het gevoel dat een 'tik' werkte. Ik werd alleen maar kwader en verzette me nog meer tegen mijn ouders.
Dan sloegen ze niet hard en vaak genoeg in theorie A.

Citaat:
Dit is gelukkig ook niet vaak voorgekomen en mijn ouders hebben zich altijd verontschuldigd voor het uitdelen van een tik.
Het zou wel leuk zijn als Hitler zich even verontschuldigd voor de holocaust eah.
Oud 10-05-2015, 16:49
df
df is offline
Citaat:
Man man man
Verwijderd
Citaat:
Iedere onderhandeling is een machtsstrijd.
Is dat voor jou zo ja?
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dit niet. Ik denk dat het LIJKT alsof je het gewenste resultaat hebt bereikt, maar dat dat geheel niet zo is.
Hoezo, het gaat om gedrag, gewenst gedrag=resultaat. Kap nou godverdomme eens met dat zweverige gezeik met je 'maar dan heb je toch geen doel in je leven als je niet gelovig bent' godverdomme serieus, zeikwijf ben je.
Oud 10-05-2015, 16:50
Verwijderd
Daarnaast nog het gevaar van 'hellend vlak'. Het is toch al niet vreemd om je kind te slaan, bereik je niet wat je wilt, harder slaan of vaker. En dan hoppa kindermishandeling.
Oud 10-05-2015, 16:51
Verwijderd
Ik ga het er ook gewoon gelijk uitgooien; Ik ben vorige week zaterdag naar bed gegaan omdat ik acute kanker van je emogezeik kreeg met je 'ik wil met jou even daar praten op het balkon' gadverdamme, ga je diep schamen.
Oud 10-05-2015, 16:52
Verwijderd
En dan dat gezeik over de taxi en andere mensen een fucking opdracht geven om een taxi te gaan bellen. Godverdomme.
Oud 10-05-2015, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, het gaat om gedrag, gewenst gedrag=resultaat. Kap nou godverdomme eens met dat zweverige gezeik met je 'maar dan heb je toch geen doel in je leven als je niet gelovig bent' godverdomme serieus, zeikwijf ben je.
Hoef je niet te gaan schelden hoor
Stel: je wilt je kind leren dat het niet de straat over mag steken. Je maakt gebruik van pedogische tikken. Je kind steekt de straat niet meer over. Het leert dat het de straat niet over mag steken wanneer jij er bij bent, want dan krijgt tie een tik. Maar het leert niet het waarom. En steekt de straat over zonder uit te kijken wanneer jij er niet bij bent. Heb je dan het gewenste resultaat bereikt?
Oud 10-05-2015, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Hoef je niet te gaan schelden hoor
Stel: je wilt je kind leren dat het niet de straat over mag steken. Je maakt gebruik van pedogische tikken. Je kind steekt de straat niet meer over. Het leert dat het de straat niet over mag steken wanneer jij er bij bent, want dan krijgt tie een tik. Maar het leert niet het waarom. En steekt de straat over zonder uit te kijken wanneer jij er niet bij bent. Heb je dan het gewenste resultaat bereikt?
http://skeptics.stackexchange.com/qu...er-spray-condu
Oud 10-05-2015, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ga het er ook gewoon gelijk uitgooien; Ik ben vorige week zaterdag naar bed gegaan omdat ik acute kanker van je emogezeik kreeg met je 'ik wil met jou even daar praten op het balkon' gadverdamme, ga je diep schamen.
Citaat:
En dan dat gezeik over de taxi en andere mensen een fucking opdracht geven om een taxi te gaan bellen. Godverdomme.
Wat een boosheid Als ik dat inderdaad gezegd heb maar jezus, Deadlock En ik had geen mobiel bij me Dus manman.
Oud 10-05-2015, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Wat een boosheid Als ik dat inderdaad gezegd heb maar jezus, Deadlock En ik had geen mobiel bij me Dus manman.
Omdat je een fucking lamme cheapskate bent die nooit iets wil betalen.

Voor de tweede keer in mijn leven gaat deze uitspraak uit mij komen: Jij bent niet meer welkom in mijn huis.
Oud 10-05-2015, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Omdat je een fucking lamme cheapskate bent die nooit iets wil betalen.

Voor de tweede keer in mijn leven gaat deze uitspraak uit mij komen: Jij bent niet meer welkom in mijn huis.
Zozo. Oke.
Oud 10-05-2015, 17:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oud 10-05-2015, 17:02
df
df is offline
Citaat:
Was daar gezeik over?
Oud 10-05-2015, 17:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ongeveer dit.
Oud 10-05-2015, 17:03
df
df is offline
Want dat heb ik gemist/weet ik niet meer dan zou ook mijn schuld kunnen zijn, m'n telefoon is semi-kapot, kennie bellen.
Oud 10-05-2015, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Was daar gezeik over?
Er was geen gezeik over maar volwassen mensen stellen het op prijs dat er gevraagd wordt of ze misschien een taxi zouden willen bellen in plaats van 'bel jij een taxi voor ons'.
Oud 10-05-2015, 17:06
df
df is offline
Citaat:
Er was geen gezeik over maar volwassen mensen stellen het op prijs dat er gevraagd wordt of ze misschien een taxi zouden willen bellen in plaats van 'bel jij een taxi voor ons'.
Ah oké zo, da's minder netjes idd, maar zou ik ook zomaar gedaan kunnen hebben hoor (doordedrankweer.probleemwijken.meme)
Oud 10-05-2015, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Je zou ook, wanneer je iets tegen of over of wat dan ook tegen mij hebt, dat op een fatsoenlijke manier naar mij kunnen benoemen, zodat ik er op kan reageren in plaats van dat je, in een totaal andere situatie ineens super boos op mij word Is namelijk ook een hele normale omgangsvorm.
Oud 10-05-2015, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Je zou ook, wanneer je iets tegen of over of wat dan ook tegen mij hebt, dat op een fatsoenlijke manier naar mij kunnen benoemen, zodat ik er op kan reageren in plaats van dat je, in een totaal andere situatie ineens super boos op mij word Is namelijk ook een hele normale omgangsvorm.
Je zou ook gewoon eens een keer jezelf kunnen gedragen in plaats van mij eerst zeggen dat ik een doelloos leven heb wat nergens naartoe gaat.
Oud 10-05-2015, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Je zou ook gewoon eens een keer jezelf kunnen gedragen in plaats van mij eerst zeggen dat ik een doelloos leven heb wat nergens naartoe gaat.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit gezegd heb, wat ik me wel kan herinneren is dat ik beschonken was en dan zeg ik wel vaker stupiteiten
Oud 10-05-2015, 17:12
df
df is offline
Stupiteiten?
Oud 10-05-2015, 17:12
Verwijderd
dommigheden
Oud 10-05-2015, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat ik dit gezegd heb, wat ik me wel kan herinneren is dat ik beschonken was en dan zeg ik wel vaker stupiteiten
Drank is geen excuus. Dan moet je dus gewoon niet zuipen. Punt.
Oud 10-05-2015, 17:14
zion_temp
zion_temp is offline
Ik heb zin in seks.
Oud 10-05-2015, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Drank is geen excuus. Dan moet je dus gewoon niet zuipen. Punt.
Nee maar wel een reden. Als ik dit gezegd heb, dan sorry want dat is inderdaad niet zo aardig. Het kwam waarschijnlijk doordat ik teveel op had dan goed voor me was. Verder dit:

Citaat:
Elin3
Elin3 is offline
Gezellige boel hier
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb zin in seks.
hoi
Advertentie
Topic gesloten