Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Twee van mijn beste vrienden hebben ook nog een lied gezongen in de dienst. Alleen met gitaar begeleid, dus vrij ingetogen, maar wel heel mooi.
||
Citaat:
|
Toen mijn oma overleed, vonden we de tekst die zij jaren daarvoor al had gekozen niet heel toepasselijk. De tekst was heel zwaar en mijn oma was de laatste jaren van haar leven juist zo vrolijk en lief en we vonden het helemaal niet bij haar passen. Toen heb ik nog geopperd om een andere tekst te nemen die mijn oma mooi vond. Het is uiteindelijk die tekst geworden en ik had het onthouden omdat mijn zus en ik die vroeger uit ons hoofd moesten leren als een gedicht. Dat moest van oma. Ik heb tot mijn 12e ook gedacht dat het een gedicht was, tot mijn moeder me vertelde dat het gewoon Psalm 23 was
![]()
|
De Heer is mijn herder had mijn tante op haar rouwkaart en dat paste ook echt.
Het gedichtje op mijn geboortekaartje is eigenlijk een rouwgedichtje omdat niemand dacht dat ik het zou redden maar uiteindelijk hebben mijn ouders de laatste zin weggelaten en dan is het wel heel mooi en minder zwaar.
||
![]() |
Citaat:
Nu doe ik meestal even een knikje of ik blijf gewoon even staan. En vaak genoeg was een uitvaart in mijn omgeving ook niet katholiek, dus dan heb je dat gezeur ook niet ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En nu is een etiquette/voorschrift ineens wel perfect logisch om te volgen?
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind deze mooie: http://www.tickld.com/x/sr71-macho-competition-perfect
|
![]() |
|||
Citaat:
Je hebt een goed punt. Ik ben niet voor het blind volgen van etiquette, ik ben wel voor het kijken naar persoonlijke behoeften en in het geval van een begrafenis vind ik het netjes als je je zo kleedt en gedraagt zoals de directe nabestaanden dat prettig vinden. Als die duidelijk laten merken dat ze het leven van diegene willen vieren, kun je dus rustig wat vrolijkere kleding aantrekken en als je je niet prettig voelt daarbij trek je in elk geval niet je zwartste rouwsluier aan. En andersom ook. Je trekt bij een begrafenis waar men gewoon alleen verdrietig is, je rode feestjurkje aan. Er is geen verkeerde outfit, alleen een verkeerde gelegenheid. Citaat:
![]() Op begrafenissen buiten de familie was men inderdaad gewoon in het net en zwart. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|