Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2017, 16:21
Koekje
Koekje is offline
Ik was net in de bib aan het googlen naar termen die te maken hadden met "disciplining power" ivm een artikel dat ik aan het lezen was. Toen ik even was gaan pauzeren had ik mn laptop laten staan met het venster met de zoekresultaten op het scherm. Ik zag pas toen ik terug kwam dat ze allemaal aan aan seks gerelateerd waren Oeps.
Advertentie
Oud 18-05-2017, 22:00
Macrador
Macrador is offline
Gelukkig stond het tenminste niet op image results.
Oud 18-05-2017, 22:02
Verwijderd
Dat dacht ik vanmiddag ook
Oud 18-05-2017, 22:11
df
df is offline
Citaat:
Oud 18-05-2017, 22:12
df
df is offline
Hoofddoekjes bij de politie ja/nee????

Nu een tranentrekkende discussie bij Pauw.
Oud 18-05-2017, 22:15
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vind het allemaal prima.

Pauw is zo'n intense paupershow geworden
Oud 18-05-2017, 22:22
df
df is offline
Overheid is seculier en neutraal, dus geen hoofddoekjes bij de politie! Politie vind ik dan belangrijker dan een baliemedewerker bij de gemeente of zo, want een politieagent kan je niet uitkiezen.

Ik vond de argumenten van de vrouw die voor aan het pleiten was eerlijk gezegd om te huilen. Als je al onder de tafel geluld wordt door Jorgen Raymann...

Zal wel een intense paupermening zijn, maargoed

Ik snap ook wel als je denkt ''Wat boeit dat nou''. Maar principieel is het zo fout.

Laatst gewijzigd op 18-05-2017 om 22:28.
Oud 18-05-2017, 22:24
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
True
Oud 19-05-2017, 08:43
Verwijderd
Ik heb morgen afgesproken met mijn basisschoolvriendinnetje (mijn bff 4ever) die ik al veertien jaar niet meer gezien heb, zo veel zin in
Oud 19-05-2017, 09:11
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Overheid is seculier en neutraal, dus geen hoofddoekjes bij de politie! Politie vind ik dan belangrijker dan een baliemedewerker bij de gemeente of zo, want een politieagent kan je niet uitkiezen.
Het verbieden van hoofddoeken is alleen niet neutraal.
Oud 19-05-2017, 09:13
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
True
Stond die laptop daar eigenlijk onbewaakt? Want dat zou ik echt doodeng vinden.
Oud 19-05-2017, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Het dragen van een hoofddoek ook niet.
Oud 19-05-2017, 09:18
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het dragen van een hoofddoek ook niet.
Dat zeg ik ook niet.
Oud 19-05-2017, 10:42
df
df is offline
Citaat:
Schitterende redenatie, maar we verbieden geen hoofddoekjes. We verbieden alle religieuze uitingen
Oud 19-05-2017, 11:05
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Stond die laptop daar eigenlijk onbewaakt? Want dat zou ik echt doodeng vinden.
Ja, als ik een korte pauze neem laat ik mijn laptop gewoon staan
Oud 19-05-2017, 11:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Schitterende redenatie, maar we verbieden geen hoofddoekjes. We verbieden alle religieuze uitingen
En dat is dus eveneens niet neutraal. Naar mijn mening is het enige dat enigszins bij neutraal in de buurt komt het volledig vrijlaten van de keuze of men al dan niet deze religieuze uitingen laat zien. Alleen is zelfs dit natuurlijk niet echt neutraal, omdat ook dit hier een bewuste keuze zal zijn op basis van bepaalde overtuigingen.

Neutraal is daarmee een onbruikbaar begrip in deze discussie. Het gaat er hier eigenlijk gewoon om dat sommige mensen problemen hebben met religieuze symbolen - waarschijnlijk vooral van één bepaalde religie - en deze dan proberen te (laten) verbieden. Dit is op geen enkele manier neutraal.
Oud 19-05-2017, 12:00
df
df is offline
http://www.humanistischverbond.nl/ni...eid-uitstralen
Oud 19-05-2017, 12:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Zodra je mensen gaat voorschrijven hoe ze zich moeten kleden is het niet meer neutraal. Wat ze in dat stukje neutraal noemen, is dat eigenlijk helemaal niet. Dit is eerder laïcistisch.
Oud 19-05-2017, 17:23
Megatron
Megatron is offline
Ga lekker interessant doen over de definitie van 'neutraal' in deze context, ja
Oud 19-05-2017, 17:38
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik vind het allemaal prima.

Pauw is zo'n intense paupershow geworden
Eens! Ook een half programma met 0G3NE gaan zitten babbelen en dan ook nog met hoe heet 'ie erbij, die zeikerd.
Oud 19-05-2017, 18:15
df
df is offline
Volgens mij wil je het niet begrijpen, Haubenmeise. Mogen agenten SP-badges dragen? Nee. Mogen agenten keppeltjes dragen? Nee. Mogen agenten kruizen dragen? Nee. Mogen agenten hoofddoekjes dragen? Nee.

Want ze moeten neutraliteit en uniformiteit uitstralen. Zo raar is dat toch niet.
Oud 19-05-2017, 18:21
Megatron
Megatron is offline
Hij gaat bewust voorbij aan het volledige spectrum. Want het is makkelijker mekkeren als je het beperkt tot religie. Boring.
Oud 19-05-2017, 19:43
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ook dat is niet neutraal, DF. Het hele verhaal dat agenten neutraliteit moeten uitstralen is lulkoek, aangezien dat volstrekt onmogelijk is. Zodra er sprake is van een bewust verbod, kan er namelijk al geen sprake meer zijn van neutraliteit. Dit begrip impliceert namelijk dat er geen positie wordt gekozen ten opzichte van iets en dat gebeurt bij een verbod nu juist wel.
Oud 19-05-2017, 20:09
Megatron
Megatron is offline
Oud 19-05-2017, 21:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oud 19-05-2017, 21:44
df
df is offline
Je begrijpt het precies verkeerd om.
Oud 19-05-2017, 21:58
Not for Sale
Not for Sale is offline
Michael Stipe de R.E.M. man liep hier net voorbij! Hij heeft nogal een woeste talibanbaard tegenwoordig
Oud 19-05-2017, 22:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Je begrijpt het precies verkeerd om.
Wat precies?
Oud 19-05-2017, 23:40
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Michael Stipe de R.E.M. man liep hier net voorbij! Hij heeft nogal een woeste talibanbaard tegenwoordig
Deed het soms een beetje zeer?
Oud 20-05-2017, 00:14
df
df is offline
Citaat:
. Zodra er sprake is van een bewust verbod, kan er namelijk al geen sprake meer zijn van neutraliteit. Dit begrip impliceert namelijk dat er geen positie wordt gekozen ten opzichte van iets en dat gebeurt bij een verbod nu juist wel.
Dit, begrijp je verkeerd om.
Oud 20-05-2017, 00:18
Verwijderd
Citaat:
In die hoek? Was het hem in die hoek? Had 'ie teveel gezegd? Of niet genoeg?
Oud 20-05-2017, 02:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Oud 20-05-2017, 03:51
Pr0xy
Pr0xy is offline
Dat is echt zo'n Not for Sale-smiliej
Oud 20-05-2017, 05:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
I know!
Oud 20-05-2017, 08:21
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dit, begrijp je verkeerd om.
Dus, stel: er is in Nederland een dictator, deze verbiedt iedereen in openbare dienst rode, gele of paarse schoenen te dragen. Dit is dus neutraal?
Oud 20-05-2017, 08:59
df
df is offline
Oud 20-05-2017, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Dus, stel: er is in Nederland een dictator, deze verbiedt iedereen in openbare dienst rode, gele of paarse schoenen te dragen. Dit is dus neutraal?
Agenten moeten neutraliteit in de functie uitstralen, daarom is er een uniform. Dat uniform mag geen achtergrond uitstralen, geen hakenkruizen.

Regelrechte neutraliteit is hier gewoon verkeerd.
Oud 20-05-2017, 09:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Agenten moeten neutraliteit in de functie uitstralen, daarom is er een uniform. Dat uniform mag geen achtergrond uitstralen, geen hakenkruizen.

Regelrechte neutraliteit is hier gewoon verkeerd.
Ah, kijk. Het gaat hier dus niet zozeer om neutraliteit maar om uniformiteit, maar dat is dus niet hetzelfde.

Waar ik een probleem mee heb, is dat tegenstanders van religieuze symbolen in openbare dienst hun positie als de normale (neutrale ) toestand proberen te verkopen, terwijl dit eigenlijk meer een uiting is van hun wereldbeeld en dus zo ideologisch gekleurd als het maar kan. Als je dan in hun opvatting van 'neutraal' meegaat, geef je hen de Deutungshoheit en dat kan in mijn ogen niet zo zijn. Hun opvattingen moet je gewoon zien voor wat ze zijn: een mening, meer niet.
Oud 20-05-2017, 10:36
df
df is offline
Citaat:
terwijl dit eigenlijk meer een uiting is van hun wereldbeeld en dus zo ideologisch gekleurd als het maar kan.
Neehee. Scheiding van Kerk en staat.
Oud 20-05-2017, 11:14
Macrador
Macrador is offline
Uitslapen
Oud 20-05-2017, 12:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Neehee. Scheiding van Kerk en staat.
Daarvoor hoef je geen religieuze symbolen te verbieden.
Oud 20-05-2017, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Ze verbieden dat niet. Agenten mogen ze tijdens hun dienst niet zichtbaar dragen. Dat is toch niet hetzelfde?
Oud 20-05-2017, 12:53
Verwijderd
Wtf doe je hier zo raar over?
Oud 20-05-2017, 13:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ze verbieden dat niet. Agenten mogen ze tijdens hun dienst niet zichtbaar dragen. Dat is toch niet hetzelfde?
Dat is een vorm van verbieden.
Oud 20-05-2017, 13:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Wtf doe je hier zo raar over?
Ik doe niet raar, ik ben het gewoon niet met jullie eens.
Oud 20-05-2017, 14:02
df
df is offline
Citaat:
Je kan niet kiezen door welke agent je beboet wordt. Enorm raar om dan uniformiteit en (schijnbare) neutraliteit te verwachten blijkbaar. Je zal maar gelovigen op de pik trappen he.
Oud 20-05-2017, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Dat is een vorm van verbieden.
Op dezelfde manier als reizen zonder treinkaartje verboden is. En de overheid is hier simpelweg een werkgever. Volgens mij was de commissie gelijke behandeling het trouwens eens met de verplichting en is het niet al voor de Hoge Raad geweest?
Oud 20-05-2017, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Je kan niet kiezen door welke agent je beboet wordt. Enorm raar om dan uniformiteit en (schijnbare) neutraliteit te verwachten blijkbaar. Je zal maar gelovigen op de pik trappen he.
Ik snap de heisa erom vanuit de libtards ook niet. Gelovige mensen zijn gewoon niet gelijk aan atheïsten. Hun standpunten en geloof is barbaars. Om daarmee in een publieke functie te treden is walgelijk.

What's next; rechters met een groot kruis op de toga? Dan ga ik er toch gelijk vanuit dat zo iemand niet onafhankelijk is
Oud 20-05-2017, 17:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Waarom zouden die hoofddoek of dat kruisje invloed moeten hebben op de manier waarop jij behandeld wordt?
Oud 20-05-2017, 20:54
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ooooh Denen met hun Deense vlag tradities altijd, overal en bij elke gelegenheid daar zou je in Nederland toch nooit mee wegkomen zonder als een zware nationalist over te komen? Nederlandse verjaardagsvlaggetjes, Nederlandse vlaggetjes in de kerstboom, de Nederlandse vlag hijsen op je trouwdag etc.
Topic gesloten

Regels voor berichten