Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 14:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2003 @ 14:52:
Goed nieuws voor alle ER fans,

Volgens de AVRO bode (tv gids) gaat de AVRO komende winter verder met het uitzenden van een nieuwe reeks ER.

Als je wilt weten waar de laatste aflevering overgaat moet je het maar ff zeggen, ik weet het al maar ik kan met voorstellen dat er mensen zijn die het nog niet willen weten.
woei!

en ik weet ook wat er gaat gebeuren want ik weet ook waar dat allemaal staat
Advertentie
Oud 03-06-2003, 17:33
Anne
Anne is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 03-06-2003 @ 15:53:
en ik weet ook wat er gaat gebeuren want ik weet ook waar dat allemaal staat
Dat wist ik ook. Nou ja... zolang Corday er nog maar even in zit, dan ben ik al blij.
Oud 05-06-2003, 15:50
the tourist
the tourist is offline
Hm, nu word ik nieuwsgierig....

Maar wel leuk dat het volgend seizoen weer komt
Oud 05-06-2003, 17:33
rare kwast
rare kwast is offline
yeah heb klein stukje gelezen wat er in de eind aflevering gebeurt
en in de winter gaat ie weer door...........spannend!
Oud 06-06-2003, 12:32
Verwijderd
beter!
*zin in vanaaf*
Oud 06-06-2003, 15:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
fiepje schreef op 06-06-2003 @ 13:32:
beter!
*zin in vanaaf*
Ik ook, laatste keer Green zien (Corday blijft dan toch nog wel of gaat die nou ook weg?)
Oud 06-06-2003, 15:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, Corday blijft.

LET OP:

Citaat:
Nederland 1 21:33-22:25 ER
vanavond begint om half tien

1 na laatste aflevering vanvond

dit gebeurt er vanavond
Oud 06-06-2003, 20:05
rare kwast
rare kwast is offline
ahhh.....wordt zielig vanaaf
ook jammer dat het de ena laatste is
kijken + opnemen = vaak herkijken das wel prettig
Oud 06-06-2003, 21:23
PV
PV is offline
mooie aflevering
Oud 06-06-2003, 21:26
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
was idd hele mooie, ontroerende aflevering

prachtig dat van Greene met Rachel, dat ie al die dingen met r ging doen. En later ook met Corday.
Het was mooi, *snif*

Ook leuk om Benton weer eventjes te zien.

Dit was dus het einde van dr. Greene

RIP MARK GREENE
Oud 06-06-2003, 21:33
AlopiA
AlopiA is offline
f*ck it, in onze gids stond dat het om half 11 begon
zit ik helemaal gesetteld
weet iemand waar ik hem kan downen? -> liefst met ondertitels

of komt er een herhaling?!?
Oud 06-06-2003, 21:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond het echt een steengoede aflevering en volgens mij was dit voor mij de eerste keer dat ik niet droog kon blijven tijdens een tv programma. Dat stukje met die begrafenis met alle collega's van de ER vond ik heel erg mooi en tsja met Corday dr tranen begon ik ook (maar ik schaam me dr zeker niet voor)
Oud 06-06-2003, 21:54
brynn
brynn is offline
wat een extreeem goeie aflvering net zeg, echt heel mooi. echt ben diep onder de indruk.
Oud 06-06-2003, 22:12
blaatschaapie
blaatschaapie is offline
gebruiker nummer 1: 3 dagen + een snelheid van 60 kb/s
gebruiker nummer 2: 2 dagen wachten + een snelheid van een 13 kb/s gemiddeld haalt hij
gebruiker nummer 3: over een uurtje + een snelheid van 6 kb/s

momenteel dus in de rij voor die episode want AVRO sux!
Oud 06-06-2003, 22:15
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-06-2003 @ 22:35:
Ik vond het echt een steengoede aflevering en volgens mij was dit voor mij de eerste keer dat ik niet droog kon blijven tijdens een tv programma. Dat stukje met die begrafenis met alle collega's van de ER vond ik heel erg mooi en tsja met Corday dr tranen begon ik ook (maar ik schaam me dr zeker niet voor)
nou ok dan, ik beken:

Ik moest ook een traantje laten.

En ja, ik ben een jongen en ga daar nou niet over zeiken.

Het was gewoon heel ontroerend.
Oud 06-06-2003, 22:31
PV
PV is offline
Citaat:
ZerioCoolio schreef op 06-06-2003 @ 23:12:
gebruiker nummer 1: 3 dagen + een snelheid van 60 kb/s
gebruiker nummer 2: 2 dagen wachten + een snelheid van een 13 kb/s gemiddeld haalt hij
gebruiker nummer 3: over een uurtje + een snelheid van 6 kb/s

momenteel dus in de rij voor die episode want AVRO sux!
waarom sucks de AVRO nou weer?

In de Veronica gids stond het wel goed aangegeven..
Oud 06-06-2003, 22:40
blaatschaapie
blaatschaapie is offline
Moeten ze geen reclames uitzenden waarin wordt verteld dat programma's op de vrijdagavond waaronder E.R. vaste tijdstippen kregen. E.R. om 22:18

Daarom dus!
Oud 07-06-2003, 10:39
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
idd het stond in de Veronica-gids goed aangegeven, en ik kijk ook altijd ff op TT-pag 201. Daar staat altijd op de minuut aangegevn hoe laat het begint, ook als het verschuift.
Oud 07-06-2003, 11:17
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 06-06-2003 @ 23:15:
nou ok dan, ik beken:

Ik moest ook een traantje laten.

En ja, ik ben een jongen en ga daar nou niet over zeiken.

Het was gewoon heel ontroerend.

Ik Bijna, zeker ontroerende stukjes. Mijn zus zat heel onschuldig met rode ogen, toen ik na ER naar beneden kwam ...
ER is
Blij dat het doorgaat.
Oud 07-06-2003, 11:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 07-06-2003 @ 12:17:
[BER is
[/B]
zie mijn sig
Oud 07-06-2003, 13:20
Verwijderd
wanneer komt er een herhaling? want ik het dus gisteren gemist omdat het verkeerd in de gids stond, en ik de hele avond niet thuis was, haddut wel opgenomen, maar das dus iets anders, weet iemand dat? wanneer het herhaalt wordt??
Oud 07-06-2003, 14:26
Crazy Angel
Crazy Angel is offline
Kan ik, voor het eerst sinds tijden, weer een keer heerlijk ER kijken..... ZIE IK ALLEEN EEN BEGRAVENIS (dus de laatste 5 minuten)!!!! ok het was heel mooi en ontroerend maar ik had de hele aflevering zow graag gekeken... SNIK!! oowk wel een beetje snik voor Green hoor.. RIP
is het volgende week wel gewoon? en op welke tijd??? (da ik het nie weer mis)
xxx me
Oud 07-06-2003, 15:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 07-06-2003 @ 14:20:
wanneer komt er een herhaling? want ik het dus gisteren gemist omdat het verkeerd in de gids stond, en ik de hele avond niet thuis was, haddut wel opgenomen, maar das dus iets anders, weet iemand dat? wanneer het herhaalt wordt??
Normaal gesproken wordt het niet herhaald, maar misschien dat ze dat gaan doen in de tijd tussen nu en de nieuwe serie volgende winter.
Oud 07-06-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 07-06-2003 @ 16:57:
Normaal gesproken wordt het niet herhaald, maar misschien dat ze dat gaan doen in de tijd tussen nu en de nieuwe serie volgende winter.
hm, okee... vinnut wel klote
Oud 07-06-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 07-06-2003 @ 17:13:
hm, okee... vinnut wel klote
Dat is het ook. Ik was aan het zappen om 21:30 zie ik opeens die tune langskomen. Terwijl op teletekst eerst nog stond dat het 22:30 zou beginnen. Dan kijk je toch wel even vreemd op. Maar gelukkig heb ik hem helemaal gezien, het was zo'n goede aflevering. Vooral die scene dat Dr. Green uit zijn bed valt en die scene van Rachel en hem aan zijn bed waren zo goed. Ik kon het niet meer droog houden.
Oud 07-06-2003, 18:11
Verwijderd
Mooie aflevering, mooi gemaakt.
Oud 07-06-2003, 19:26
koelkastje
koelkastje is offline
Ik heb het opgenomen, moet het dus nog wel ff kijken, maar mijn moeder en broertje zeiden dat ze ook wel een traantje moesten weg pinken.
Gelukkig kijk ik altijd nog op teletekst hoelaat het begint, en zeker als ik het moet opnemen, dus zag gelukkig dat het eerder begon gelijk ff doorgegeven aan moeder en broertje
Oud 07-06-2003, 22:43
the tourist
the tourist is offline
Was echt mooi...
Oud 07-06-2003, 23:25
scala
scala is offline
Ja hoor, ik heb et weer es gemist gwoon vergeten..Hmz volgende x laatste x dus
Oud 08-06-2003, 09:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
scala schreef op 08-06-2003 @ 00:25:
Ja hoor, ik heb et weer es gemist gwoon vergeten..Hmz volgende x laatste x dus
das knap lullig dat je juist déze hebt gemist.
Oud 08-06-2003, 14:22
Anne
Anne is offline
Ik moest huilen.

Heb hem net pas gekeken, omdat ik er vrijdag en zaterdag niet was, maar mijn zusje had hem opgenomen (en eerst in de gids gekeken gelukkig ). Maar het was een superaflevering! En Ella is lief...
Oud 08-06-2003, 14:26
Breg
Breg is offline
ik kijk altijd met mn ouders, en onbegrijpelijk: ze vonden er niks aan! Hoe kunnen ze?

Echt een geweldige aflevering gisteren, ik hoefde niet echt te huilen, maar er kwamen toch wel een paar traantjes, eerst bij die begrafenis, en toen ook nog die ballon...
Oud 08-06-2003, 15:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 08-06-2003 @ 15:22:
Ik moest huilen.

Heb hem net pas gekeken, omdat ik er vrijdag en zaterdag niet was, maar mijn zusje had hem opgenomen (en eerst in de gids gekeken gelukkig ). Maar het was een superaflevering! En Ella is lief...
Ik moest ook huilen, maar Ella is idd echt een heel leuk kindje, lief en lekker spontaan!
Oud 08-06-2003, 17:58
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
echt iédereen moest huilen hè deze aflevering

btw grappig hè dana als we af en toe onder elkaar staan en je een paar abby's onder elkaar ziet
Oud 08-06-2003, 18:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-06-2003 @ 18:58:
echt iédereen moest huilen hè deze aflevering

btw grappig hè dana als we af en toe onder elkaar staan en je een paar abby's onder elkaar ziet
idd erg leuk, dat we soms dezelfde avatar hebben, hardstikke bedankt joh, vind hem nog steeds heel cool!
Vind het helemaal leuk als alle ER-avatars onder elkaar staan in dit topic.
Oud 08-06-2003, 19:29
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 19:00:
idd erg leuk, dat we soms dezelfde avatar hebben, hardstikke bedankt joh, vind hem nog steeds heel cool!
ja idd Anneee met die Corday en dr was ook nog iemand met Romano en ook nog iemand met Carter

binnenkort is mn avatar half Abby, half Greene, want die Chen staat r toch niet zo goed op op deze foto, en asl ie de hele tijd switcht is toch irritant. hebben we net iets vaker dezelfde

zow dat was het offtopic gedeelte van deze post
nu ontopic:

vrijdag laatste keer
Oud 09-06-2003, 00:35
superjip
superjip is offline
snik...wat hebben we dan als vervanger
Oud 10-06-2003, 18:07
Verwijderd
Oud 10-06-2003, 18:37
blaatschaapie
blaatschaapie is offline
Citaat:
superjip schreef op 09-06-2003 @ 01:35:
snik...wat hebben we dan als vervanger

internet

besides:

We begrijpen uw ongenoegen over het missen van een heel bijzondere aflevering van ER.
Sinds 2 weken wordt ER inderdaad eerder uitgezonden dan de rest van de serie. Echter: dit staat goed vermeld in AVRO Bode en Televizier, op de site van de AVRO (www.avro.nl) in het programmaoverzicht en ook op de AVRO Teletekstpagina's.

Het blijft natuurlijk erg vervelend dat u deze aflevering gemist hebt. Veel kijkers mailden ons met de vraag waarom ER niet in dezelfde week van uitzending nogmaals herhaald wordt.
Dit heeft te maken met strikte auteursrechtelijke regels. Bij een
aangekochte, buitenlandse serie (zoals ER) mag je als zendgemachtigde een aflevering uit een serie slechts éénmaal in een periode van 3 maanden uitzenden.
Ook in verband met auteursrechten mogen wij geen kopieën maken van de afleveringen.

Wat wèl is toegestaan is de serie op een ander tijdstip (later in het jaar) in zijn geheel herhalen.
Dat zullen we dan ook doen: in het najaar/winter van 2003-2004 wordt de hele serie 8 herhaald als voorproefje van de voor Nederland geheel nieuwe serie 9 van ER.
Als er meer duidelijk is over datum en tijdstip van uitzending kunt u dat vinden op www.avro.nl/er
Oud 10-06-2003, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ZerioCoolio schreef op 10-06-2003 @ 19:37:
internet

besides:

We begrijpen uw ongenoegen over het missen van een heel bijzondere aflevering van ER.
Sinds 2 weken wordt ER inderdaad eerder uitgezonden dan de rest van de serie. Echter: dit staat goed vermeld in AVRO Bode en Televizier, op de site van de AVRO (www.avro.nl) in het programmaoverzicht en ook op de AVRO Teletekstpagina's.

Het blijft natuurlijk erg vervelend dat u deze aflevering gemist hebt. Veel kijkers mailden ons met de vraag waarom ER niet in dezelfde week van uitzending nogmaals herhaald wordt.
Dit heeft te maken met strikte auteursrechtelijke regels. Bij een
aangekochte, buitenlandse serie (zoals ER) mag je als zendgemachtigde een aflevering uit een serie slechts éénmaal in een periode van 3 maanden uitzenden.
Ook in verband met auteursrechten mogen wij geen kopieën maken van de afleveringen.

Wat wèl is toegestaan is de serie op een ander tijdstip (later in het jaar) in zijn geheel herhalen.
Dat zullen we dan ook doen: in het najaar/winter van 2003-2004 wordt de hele serie 8 herhaald als voorproefje van de voor Nederland geheel nieuwe serie 9 van ER.
Als er meer duidelijk is over datum en tijdstip van uitzending kunt u dat vinden op www.avro.nl/er
Gelukkig hebben wij de AVRO-bode, daarin staat ook altijd bij uitgelicht wat er gaat komen bij ER en dat vind ik wel leuk!
Oud 10-06-2003, 20:41
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-06-2003 @ 19:56:
Gelukkig hebben wij de AVRO-bode, daarin staat ook altijd bij uitgelicht wat er gaat komen bij ER en dat vind ik wel leuk!
mjah ik kijk altijd bij een AMerikaanse episode guide.

wel leuk dat het aan het eind van het jaar weer ff herhaald wordt.

maargoe, maakt voor mij niet uit, kheb de laatste 20 afleveringen op band

staan we daar weer onder elkaar dana
Oud 11-06-2003, 14:58
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 19:00:
Ik verwar jou en Keyser Saus altijd met elkaar, in andere deelfora Ik vind het eigenlijk irritant
Maar de avatars zijn wel leuk
Oud 11-06-2003, 16:22
Balance
Balance is offline
de afleveringen zijn (voor mensen met een snelle verbinding) van Kazaa af te halen. (zonder ondertiteling)

Ik heb btw niet heel het topic doorgelezen dus 'k weet niet of dit al eerder gepost is, maar dit kwam ik toevallig tegen op internet. Het is van een Zuid-Afrikaanse site, echt leuk om te lezen, al is de inhoud natuurlijk niet echt leuk
Citaat:
Oppie boks:
Vaarwel, dr. Green...snik

Sharon Bezuidenhout

Hortende snikke, sê ek jou. Dis hoe hard Suid-Afrika die laaste drie weke in ons snesies gesnik het oor die arme dr. Green van ER wat toe uiteindelik aan die gewas op sy brein beswyk het. Drie weke vat dit hom om totsiens te sê. Eers in die episode waar hy die ongevalle-departement vaarwel toeroep (met daai onvergeetlike oomblik waar hy die ou tannie met die ingegroeide toonnael netjies troef: "I have a hangnail!", kla sy. "I have an inoperable brain tumour," kap hy terug. "I win."

Toe in die episode waar sy kollegas die nuus ontvang van sy dood en die oulike jong dr. Carter besef dat hy nou die mantel moet oorneem. En toe, uiteindelik, laas Maandag, die episode waar dr. Green probeer om vrede te maak met sy tienerdogter voor die tyd hom inhaal. Hortende snikke, sê ek jou . . .

As jy ER nou eers onlangs ontdek het kan 'n drie-episode-lange afskeid dalk na oordaad lyk, maar hou in gedagte dat Anthony Edwards een van die oorspronklike akteurs was wat destyds in 1994 van ER 'n baanbrekerreeks gemaak het. Van die oorspronklike rolverdeling - George Clooney, Juliana Margulies, Eriq la Salle, Sherry Stringfield and Noah Wyle - was net hy en Wyle bittereinders, en nou is die skoongesig jong Wyle die laaste een. (Ons tel nie vir Stringfield nie wat die reeks in sy tweede jaar verlaat het en eers in 2001 teruggekeer het.)

Anthony Edwards was vanaf 1994 tot 2002 die ongevalle-saal se betroubare, vaderlike dr. Green. Dis 'n lang tyd in 'n akteur se lewe, dis 'n lang tyd om elke oggend by dieselfde "kantoor" in te klok. So dis gepas om behoorlik afskeid te neem. Dit is tog die einde van 'n era.

Veral vir 'n akteur wie se loopbaan voor ER (en volgens alle aanduidings ook daarna) nou nie regtig opspraakwekkend was nie. 'n Baie jong Edwards was in 1982 in die kultus-treffer Fast times at ridgemont high. Feitlik almal wat aan daardie rolprent gewerk het - Sean Penn, Jennifer Jason Leigh, Forest Whitaker, Eric Stolz, regisseur Amy Heckerling en skrywer Cameron Crowe het daarna groot hoogtes bereik. Vir Edwards was Revenge of the nerds (1984) 'n hoogtepunt. Sy volgende groot oomblik was as Tom Cruise se beste maatjie in Top gun (1986). Ná dié reuse-treffer was Cruise 'n superster. Edwards het dit opgevolg met Revenge of the nerds 2. (Hy was darem vir 'n rukkie Meg Ryan se liefie, nadat hulle op die Top Gun-stel verlief geraak het.)

Teen die tyd wat Steven Spielberg en Michael Crichton in 1993 begin gereedmaak het vir ER, was Anthony Edwards net mooi Niemand in Hollywood. Sy agt jaar in die ongevalle-saal het hom 'n People's Choice-toekenning, 'n Golden Globe-toekenning en drie Screen Actors Guild-toekennings besorg (waarvan twee aan die hele span toegeken is vir ensemble-werk).

Dit het ook van hom 'n baie ryk man gemaak. Edwards kan nou aftree en met 'n stokperdjie begin as hy wil - afgesien van al sy ER miljoene is sy vrou, Janine Lobell, ook 'n miljoener-sakevrou in haar eie reg. Mev. Edwards is 'n hoogs gerespekteerde grimeerkunstenaar in die rolprentbedryf en besit Stila, 'n baie gewilde grimering en velsorg-reeks in die VSA.
Maar Edwards is maar skaars 40 - te jonk om op die stoep te gaan sit.

Volgens die nuutste skindernuus uit Hollywood het hy 'n rol aanvaar in die rolprent-weergawe van Thunderbirds, die gewilde Britse poppe-animasiereeks van die Sestigerjare (wat ons hier in Afrikaans leer ken het as Redding Internasionaal.)

Intussen kry die arme ongevalle-span geen ruskans om oor hulle gevalle leier te huil nie. In die volgende episode word die hospitaal onder kwarantyn geplaas wanneer dr. Chen aan 'n virus blootgestel word, en die reeks eindig dramaties met 'n soen tussen dr. Carter en die oulike verpleegster Abby (Maura Tierney). Wanneer die reeks hervat op M-Net kry Noah Wyle werklik kans om sy staal te wys wanneer dr. Carter 'n staking onder die hospitaalpersoneellede lei.

Ons sal skoon vergeet van ons krokodiltrane oor dr. Green.
bron
Oud 11-06-2003, 17:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 11-06-2003 @ 15:58:
Ik vind het eigenlijk irritant

en dat Zuid-Afrikaanse verhaaltje is wel grappig om te lezen.
Oud 13-06-2003, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
vanavond alweer de laatste van het seizoen

MAAR LET OP: Het begint vanavond om 21.30!!!!!!!! Zorg dat je het niet mist!!!!!
Oud 13-06-2003, 16:24
bette4ever
bette4ever is offline
xzal het zeker niet missen
Oud 13-06-2003, 17:05
scala
scala is offline
Goed dat je het zegt, zou ik 't toch bijna weerr missen laatste aflevering helaas maarja ga 't zeker kijken
Oud 13-06-2003, 17:50
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-06-2003 @ 16:45:
vanavond alweer de laatste van het seizoen

MAAR LET OP: Het begint vanavond om 21.30!!!!!!!! Zorg dat je het niet mist!!!!!
ja kzal t zeker niet missen

en idd laatste er
Oud 13-06-2003, 21:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een super gave laatste aflevering, vind het leuk dat er wat opbloeit tussen Abby en Carter. Vond het echt een typische en ouderwetse ER aflevering na al het Green gedoe. Vond het toch ook wel leuk om weer eens een 'echte' aflevering te zien maar toch wel jammer dat Green er niet was, zou Corday nou wel nog terugkomen in de volgende serie want die komt ook niet meer in het voorfilmpje voor?
Oud 13-06-2003, 21:26
PV
PV is offline
dat was me de aflevering wel weer zeg

cool dat Kerry buitenspel stond enne van Abby en Carter.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten