Advertentie | |
|
![]() |
|
wat gaat ie met me doen dan?
Hij is degene die niks doet aan al het onschuldig lijden op aarde vanwege alle ellende wordt je gelovig dat vindt ik helemaal nergens op slaan wat heeft die ellende met gelovig worden te maken? Als je van gerechtigheid houd zou je juist niet in goed moeten geloven want die laat alles toe En in hemel straft ie? hoe weet je dat dan? Staat in de bijbel, ja er stonder wel meer dingen in de bijbel die nergens op sloegen. Ipv te straffen zou hij moeten VOORKOMEN. Op deze manier blijft er onschuldig lijden op aarde. Je moet voorkomen dat het gebeurt door eens een duidelijk teken te geven. Als hij goed is zou hij de mens willen helpen, straffen heeft dan geen nut, voorkomen wel
||
Citaat:
Waarom zou Hij zich moeten laten zien? Bijna iedereen heeft van Hem gehoord, men is Hem niet vergeten, men wil hem niet geloven. There is more than meets the eye.
|
dat is 2000 jaar geleden!
die verhalen zijn ten 1e waarschijnlijk ALLEMAAL nep omdat er ook flinke verschillen tussen de verhalen zitten En waarom moest ie zo nodig dood? Hij heeft alleen paar individuen geholpen volgens de verhalen Niks voorkomen, juist uitgelokt Waarom als mens? Waarom niet als iets groots en overtuigends? Logisch dat zo weinig mensen het geloven. laat god zelf is 1 keer komen op tv enzo. Das duidelijk en voorkomt een hoop ellende. En de hele wereld gelooft in 1x in em Dus hoeft ook bijna niemand meer te straffen Dan is iedereen toch tevreden?
|
Verwijderd
|
Hij is al een keer naar de aarde gekomen in de vorm van Zijn Zoon Jezus. Die is toen gestorven voor onze schulden en daarna weer opgestaan!
Jij denkt dat iedereen meteen in Hem gelooft als Hij weer naar de aarde komt? Nou ik denk van niet! Anders hadden in de tijd van Jezus ook alle mensen in Hem gelooft en dat nu nog steeds gedaan! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ff over dat god zich nooit heeft laten zien: Zie jij wind? Ok, dan ga je zeggen, ik voel hem wel. OK, zie jij liefde? dan ga je zeker weer zeggen, nee, maar die voel ik dus ook wel...Ok, maar dat is dus wat jij van binnen voelt. Dat is dus bij mij ook voor God. Ik hou van hem, ik ben blij dat ik er in geloof. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
DUUH! Die jesus was gewoon weer zo iemand die beroemd wilde worden. Deed een paar trucjes en die roddels breidden zich uit en uit Het werd steeds maffer, toen was ie ineens zoon van god. Als god nou gewoon live zou komen op tv (en dan niet in de vorm van een mens want dan zou het ook gewoon een van de vele lunatics kunnen zijn). Laat duidelijk zien wat ie kan en iedereen is overtuigt! Dan is het bewezen, door iedereen gezien en DUIDELIJK Maar nee dat is teveel gevraagt En jij gelooft in iemand die uit de dood opstaat? En dat ie voor ons doodging!? ALS (let op ALS) die verhalen al klopten had ie wel over het water gelopen toen herodus dat van hem vroeg. Maar niks geen bewijzen
||
Citaat:
Als die zogenaamde god slim was zou hij juist VOORKOMEN dat er nog meer onschuldigen (gelovig of niet) lijden in deze wereld Ik kan echt niet begrijpen dat jullie in zoiets geloven als een god Hoe weet je dat ie bestaat? Ja dat voel ik......lekker bewijs... God kan me niet straffen voor iets waar ik niks over weet. Dus dat ik niet in hem geloof. Ik vind het een van de nepste verhalen van dingen die niet bewezen zijn en ik denk dat de meeste mensen erin geloven om houvast te hebben. Om meer hoop te krijgen en een verklaring voor ALLES dat ze niet begrijpen. Dat als reden zou ik nog wel snappen dat je in een god gelooft. Maar dat je gelooft in iets dat nog nooit duidelijk gezien, bewezen of wat dan ook is vind ik echt onzin. En idd iedereen zegt U tegen em maar halverwege dacht ik laat ook maar zitten want ik heb totaal geen respect voor iemand die miljoenen mensen laat lijden en zo onduidelijk en echoistisch als de pest is. Dat is dan tenminste mijn mening over god. En als god nu boos op me wordt zou ik zeggen kom ff langs dan praten we het uit. En kom niet als mens maar als iets wat niet op aarde bestaat zodat het tenminste duidelijk bewijs is. Straffen nadat ik dood ben vind ik helemaal zielig want dan leer je er dus niks van en je voorkomt nog minder. Mij overtuigen dat god bestaat zonder enig bewijs is zo'n beetje hetzelfde als een cijfercode van 10 miljard cijfers kraken met alleen potlood en papier. En alweer niet beledigend tegen gelovigen bedoelt. Tis gewoon m'n mening
||
Citaat:
![]() En toch zijn er zoveel mensen het wel geworden.....onbegrijpelijk.... Maar zoals ik al zei: uitweg voor dingen die je niet kan verklaren
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() alleen omdat Hij van ons houd ist vrije keuze. als jij iemand leuk vind, wil je dan dat hij/zij van je houd, of als jij zegt: jij vind mij leuk dat hij/zij t dan doet! das tog geen spontaniteit en echte liefde meer, daar kan je toch nie van genieten......? |
![]() |
|
Verwijderd
|
heej x2_shade, heb je de Bijbel wel eens gelezen...zou je anders eens even moeten doen...
en waarom zegt je elke keer dezelfde dingen? je hebt nou al 10 keer gezegd dat volgens jou het geloof alleen een soort van houvast is voor dingen die we niet kunne verklaren.....je iwlt je toch door geen 1 antwoord laten overtuigen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
niemand spreekt het tegen alsof ze het met me eens zijn.... maar als ze het met me eens zouden zijn zouden ze niet geloven..... Enne ik heb wel verhalen gehoord erover maar ik heb niet genoeg tijd om de bijbel te gaan lezen ivb met school en dingen die me veel meer interesseren....
||
Citaat:
(ja alweer dit want niemand antwoord erop!) """"""'Waarom laat hij zich dan niet gewoon duidelijk zien!? Niet in een mensen vorm want dan denkt iedereen dat het gewoon een gek is. Maar als hoe hij er echt uitziet. En als dat als mens is moet hij gewoon ff z'n krachten laten zien en iedereen gelooft hem, gehoorzaamt hem, veeeelen oorlogen zijn in 1x opgelost, veel onschuldigen lijden niet meer en ik zou ook in hem geloven (dus weten eigenlijk)."""""""" Enne als ie er dan toch is laat em dan ff de 3e wereld meteen een beetje helpen? Die mensen geloven, zijn onschuldig EN lijden.....
||
Citaat:
Ik erken gewoon dat ik het niet weet en hoop dat we er ooit achter komen. Tuurlijk heb ik m'n eigen ideeen erover maar die zijn zoals ik het het mooist zou vinden dus zal niet eens in de buurt van de waarheid komen waarschijnlijk
||
Citaat:
kijk om je heen over de hele aarde lopen mensen elkaar af te slachten vanwege het geloof. en het zijn niet alleen de moslims die dat doen. geloof zorgt voor veel vrijving tussen bevolkingsgroepen wat weer KAN leiden tot een oorlog. en waarom hebben jullie gristenen constant dat toontje van :"wij gaan naar de hemel en jullie lekker niehiet nanananana" volgens jullie geloof moeten jullie je niet beter voelen dan ons maar dat doen jullie wel. foei! jullie gaan nu ook naar de hel.
||
Citaat:
Ieder gelovige, die oorlog voert is in mijn ogen slecht bezig. Zo'n gelovige noem ik dus 'slecht gelovige'.
|
Ff een reactie aan NVIP: laat alsjeblieft dat oordelen over goed en kwaad aan God zelf over! Wij ben jij om te zeggen wie een goed gelovige is en wie een slecht gelovige is? Durf jij zelf dan ook te zeggen dat je een goed gelovige bent? Iedereen is slecht en iedereen is goed. Wat er met welke soort personen gebeurt, dat kunnen we idd nalezen in de bijbel. Maar wij tot welke groep personen behoort, daar mogen wij gewoon geen uitspraak over doen vind ik! Het is niet goed om in de voetsporen van de farizeeën en schriftgeleerden te lopen en telkens maar aan te wijzen wat de anderen fout doen! Doe als Jezus: hij kwam bij de mensen die werden veracht, zoals de prostituees en de tollenaars! Hij veroordeelde ze niet, maar gaf ze liefde!
|
Verwijderd
|
hmmmz een prostitue liefde gevuh
![]() x2shade, als hij zich zou laten zien, dan zou iedereen meteen doodneervallen, want niemand kan zijn heerlijkheid aan....en dat jij zegt: laat Hem eens iets doen waarvan ik kan zien dat hij er is. jij stelt de zelfde vraag, dan geef k t zelfde antwoord: waarschijnlijk ligt dat helaas meer aan jou dan aan Hem daarmee wil ik egt niet zegge dat ik beter ben of jij slechter, en ik bedoel ook helemaal niet: nananana ik kom lkkr wel in de hemel en jij niet, want dat weet ik niet! k probeer dingen alleen zo te zeggen waarop ik hoop dat God erachter staat...... en idd kwebbelmutsje wij kunne niet oordelen over goed, maar wij kunnen (vind k) wel oordelen over kwaad. oorlog voeren wordt wel afgewezen volges mij in de bijbel...!en zeker over geloven.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bedoelt waarom en waarin ik nu geloof? Op dit moment geloof ik in 2 verschillende krachten die elkaar in evenwicht houden, het ene kan niet zonder het andere bestaan en dat is niet het 'Goed' en het 'Kwaad' want dat zijn menselijke verzinsels, gewoon als dag en nacht, zon en maan, vrouw en man, weet ik het... Ze vullen elkaar aan. Ook geloof ik in de natuur en de kracht die in de mensen zelf schuilt, de dingen die we kunnen als we er maar moeite voor doen. Waarom ik geloof... niet om op iets terug te vallen, niet om om iets te kunnen bidden, gewoon, voor mezelf geloof ik daarin, omdat het goed voelt, omdat het prettig is om de natuur te danken voor wat ze jou geeft en heeft gegeven. Zij is als een scheppende Godin, die geeft, maar ons niet beoordeelt en ons onze plan laat trekken. Het is er en zoek zelf maar uit wat je ermee wilt doen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk stel, maar het is gewoon moeilijk uit te leggen. Waarom ik vroeger in de God van het christelijk geloof geloofde weet ik niet, waarom ik andere dingen aanhing, daar heb ik een vermoeden van, feit is dat dit gewoon fijn aanvoelt, ik hoef niet op mijn knieën te vallen, ik heb geen geboden of regels, ik ben vrij in mijn doen en laten, maar weet wel dat er een soort oerkracht, bestaand uit 2 tegengestelde krachten achter dit alles schuilt, zo voel ik het ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daar geloof ik dus HELEMAAAAL niks van Maar dan nog zou hij een veel duidelijker teken kunnen geven. Ligt et aan mij? Waarom dan wat doe ik fout? En waarom doet hij wel van alles? waarom merkt niemand dat dan? ja z'n liefde voel ik.....dat is toch geen bewijs!? dat kan iedereen wel zeggen. dat hij nou in het jaar 0 (iets eerder) een mens naar aarde stuurt die zogenaamd z'n zoon is kan net zo goed een gek zijn die aandacht wil. Ze zeggen dat ie geweldige dingen deed maar ja ik kan ook heel wat leuke verhalen vertellen die ik terplekke verzin. Als hij in deze tijd (zodat het dus met bewijs kan worden vastgelegt) een teken geeft.....maar nee..... (sorry dat ik dinge blijf herhalen hoor maar ik heb nog geen goede redenen of antwoorden gehoord....)
||
Citaat:
Maar dan moet het wel duidelijk voor me zijn dat god echt bestaat. Ik ga niet blind achter een grote groep aanlopen en maar hopen dat ie bestaat want dat heeft geen zin Laat hem nou eens laten merken dat ie er is!!!
||
Citaat:
maar een natuur god(in) vindt ik dan weer beetje overdreven ![]() ik snap dat je gelooft om je prettiger te voelen... maar het is jammer dat ik niet in iets kan geloven omdat er geen bewijs is en omdat ik ook niks voel dus voor mij blijft het allemaal vaag en leeg.... Ik hoop echt dat als er een god is of geesten zijn ofzo dat ze dit lezen of mn gevoelens voelen ofzoiets en dat ze me laten merken dat ze er zijn..... maar helaas gebeurt dat niet dus ik zou bijna kunnen zeggen dat ik jaloers op je ben mutant ![]() maar zolang ik niks merk geloof ik nog steeds nergens in ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik geloof niet om me prettiger te voelen... dat is toch niet de bedoeling, ik voel me wel prettig in mijn geloof en goed, maar ik ben niet gaan geloven om dat gevoel te krijgen. Ik heb dat geloof gevonden door een soort inzicht... En door dat inzicht blijf ik er ook in geloven. Het blijft gewoon moeilijk uit te leggen ![]() Je mag wel eens langskomen hoor, dan kan ik je misschien (nadruk op misschien!) wat dingen tonen of laten voelen waardoor je niet meer jaloers hoeft te zijn ![]() En ja, het is een interessante discussie, alleen moet ik nog wat inhalen met lezen, maar school houdt me bezig ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
OK, ik ben bijgelezen... ik ben het totaal niet eens met wat er allemaal over God geschreven wordt.
Het ergste vind ik wel dat iemand die niet zou geloven maar wel zijn hele leven naar het 'goede' (naar onze maatstaven hier) heeft geleefd niet in de 'hemel' zou komen en dat een of andere priester die stiekem jongetjes loopt te verkrachten wel in de hemel komt omdat hij gelooft. Maar eigenlijk wil ik mij niet in de discussie laten slepen omdat ik mij dan toch kwaad ga maken... Ben er lang geleden uitgestapt (en ja! ik heb de bijbel gelezen, kende hem van buiten, maar hebben jullie ook het Oude Testament gelezen - over oog om oog en tand om tand en de incest??? Is dat 'goed'???) en het heeft lang geduurd en veel van me gekost om alles achter me te laten. En leven jullie dan ook volgens de 10 geboden? Ik heb nu een eigen geloof en ik ben er tevreden mee, er wordt nix van me verwacht. Uit mezelf probeer ik goed te leven, maar mijn eigen welzijn gaat nu wel boven dat van anderen, zolang ik daar niemand mee schaad. Maar het zal altijd een zinloze discussie zijn omdat we nooit van elkaar de argumenten zullen willen horen of aanvaarden... |
![]() |
||
Citaat:
Groetjes |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Maareh....ik heb nog niet zo superveel boeken gelezen en zeker nog geen boeken over geloof omdat ik zelf niet gelovig ben.... Citaat:
Conclusie:........ ![]() Citaat:
![]() einde discussie van 9 pagina's? ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik had het eigenlijk over de discussie tussen christenen en niet christenen, eigenlijk bij alle gelovigen die denken dat het hunne het ware is... zelf weet ik niet of het mijne het ware is en zou het zeker ook niet zo willen noemen, daarbij is er voor mij geen onderscheid tussen goed en kwaad na de dood, noch onderscheid in godsdienst, als mensen in iets geloven, erg fijn. Zolang ze het maar niet verkondigen als het ware en meteen argumenten lopen te verwerpen. Ik hoor je argumenten wel, en ze zijn redelijk ![]() De Bijbel heb ik zowel in mijn geloof als buiten mijn geloof gelezen, zelfs toen ik het verachtte, maar nu ben ik ermee gestopt, heb geen tijd meer. Citaat:
Dus we gaan nog even verder met de discussie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar de hele wereld heeft er niks van gemerkt wat er daar allemaal met jezus gebeurde hoor... Daar komen ze later mee met 100(0) jaar oude boeken Maar goed ik ben het wel met mutant eens Ik geloof niet in een god....maar kheb geen bewijs dus kan ik ook niet zeggen dat ik gelijk heb terwijl ik dat toch zeker wel denk. Maar dan mogen anderen idd ook niet zeggen dat zij het enige echte geloof hebben. (ja...tenzij ze harde bewijzen hebben....niet dus)
|
Ik denk dat er wel degelijk dingen veranderd zijn door de komst van Jezus! Jij ziet ze alleen niet! Door zijn komst is er vanalles gebeurt. Hij heeft ons laten zien dat hij de Zoon van God is en zo het geloof verder de wereld ingezonden!!
God heeft dus wel degelijk iets van zich laten merken. Ik vind dat 1 keer je zoon naar de aarde sturen wel genoeg is hoor! x2_Shade: volgens mij ben jij gewoon stronteigenwijs, je wilt het niet zien. Nou dan zie je het ook inderdaad niet! God is een koning, niet je knechtje!
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
De Kantine |
Alice. de communiceerbeer | 298 | 16-09-2005 22:46 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Beleidszaken |
Christenen QueenOfSpades | 201 | 10-09-2003 21:23 |