Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() thnx
||
Verwijderd
|
Citaat:
In beide gevallen.. Dat links en rechts wel veranderen naar de gewenste kant.. Welk van dat deel is niet te begrijpen? |
![]() |
|
![]() |
Ik ben bezig om een site te maken voor mijn vriendin, maar ik wil deze keer eens alle regels volgen (en dan bedoel ik de officiele W3C regels en niet Bill Gates' regels
![]() Als ik valideer, krijg ik nu als foutmelding dat je geen heigth attribuut mag gebruiken voor tables. Ik had die ingesteld op 100% zodat de tabel heel het scherm zou innemen en dus op alle resoluties ongeveer dezelfde layout behoudt. Ik kan gewoon die heigth gebruiken want het werkt gewoon in IE, maar zoals ik al zei wilde ik volgens W3C werken... Iemand een voorstel? Misschien met CSS? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
http://137.224.228.81/testsite/test.html
ik heb twee border images die ik beide in een aparte DIV heb gezet (dmv background-image... met float zet ik de DIV's aan de linkerkant/rechterkant) nu moeten die DIVs de hoogte aannemen van de parent DIV, maar height: 100%; werkt bij niet ![]() heeft iemand een idee wat er fout gaat? moet ik het anders aanpakken? of ligt het weer eens aan de gebrekkige CSS implementatie van internet explorer? (in dat geval, is er een workaround?) alvast bedankt voor de moeite
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je er geen of een foute aangeeft zal hij dus neit goed werken.. |
![]() |
||
Citaat:
bij wat voor doctype werkt het wel dan? bij XHTML transitional iig niet
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je andere doctypes instelt reageert hij anders.. table height=100% werkt bij sommige doctypes niet.. En volgens mij is dat met div ook |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus de left & right samenvoegen in een plaatje van 615px. En dit plaatje zetten als achtergrond op #frame |
![]() |
||
Citaat:
|
(kom even met de deur t huis binnenvallen, maar....)
Wat vind je eigenijk een mooi "uitklapbaar" systeem van een menu op een website? Wanneer is een uitklapbaar menu irritant? En wanneer makkelijk, maar ook mooi? Moet namelijk zo'n menu implementeren op onze website (www.amnestyuva.org) (let op: gaat down later vandaag), maar weet niet precies hoe en wat. Wil het overzichtelijk, mooi en makkelijk voor vele gebruikers maken - daarmee dus ook rekening houdend met slome computers en verbindingen.
|
Verwijderd
|
op www.dmsncentral.com staan wel van dat soort menu's.
Maar ikzelf ben er absoluut geen fan van.. Het is fijner gewoon direct te zien welke links beschikbaar zijn.. En vaak zjn die menu's MSIE only... |
![]() |
||
Citaat:
![]() t kan ook gewoon ongeveer zo zijn: TEKST [li]bla [li]doh bv. (link werkt niet overigens)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe bedoel je dan? www.dhtmlcentral.com bedoelde ik, maar die ligt nu plat ofzo ![]() Verder: www.dhtmlshock.com www.dynamicdrive.com of misschien: http://dhtml.pagina.nl |
![]() |
||
Citaat:
Maar wel alsof het al uitgeklapt is. Groot nadeel: neemt meer ruimte in beslag. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Al gevonden:
onderstaande script tussen je head tags doen, kijk op deze site voor meer hierover <script> <!-- if (window.Event) document.captureEvents(Event.MOUSEUP); function nocontextmenu() { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } function norightclick(e) { if (window.Event) { if (e.which == 2 || e.which == 3) return false; } else if (event.button == 2 || event.button == 3) { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } } document.oncontextmenu = nocontextmenu; document.onmousedown = norightclick; //--> </script>
||
![]() |
Citaat:
Niet alleen voor je broncode. maar ook openen in nieuwe pagina. enz.... dus NIET doen
||
![]() |
Citaat:
maat ik pas dit alleen maar toe in 1 pagina, waar verder geen links in staan (openen in nieuw venster) maar een foto (van een speciale school pas) Ik wil het de gemiddelde vervasler gewoon moeilijker maken om een nette kopie van de speciale pas te verkrijgen, dat lukt nu alleen met print screen en de gemiddelde scholier bij mij op school kent dat niet verder kent de pas een heel goed anti fraude systeem, dus printscreen is eigenlijk ook geen probleem gebruik hem dus echt alleen in die 'pop up' met die foto, rest van de site is click a ble
|
Verwijderd
|
Ik wil dat aan de hand van een <select> box de waarde van een input word veranderd, maar ik heb geen idee hoe..
Ben er wel mee aan het prutsen geweest: Code:
<select name="x"> <option value="rrr" onchange="x2.value='21'">rrr</option> <option value="zzzz" onchange="x2.value='666'">zzzz</option> </select> <input type="text" name="x2" value="21" class="small" /> ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.6 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Code:
<form> <select onchange="document.getElementById( 'x2' ).value = this.value"> <option value="666">6</option> <option value="999">9</option> <option value="333">3</option> <option value="" selected></option> </select><br /> <input type="text" id="x2" value="" /> </form> |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik jou zin zou het dan worden:
Code:
<select onchange="document.getElementById( 'x2' ).value = this.id"> <option value="x" id="1">x</option> <option value="xx" id="2">xx</option> <option value="xxx" id="3">xxx</option> </select> <input type="text" id="x2" value="" /> ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De value van de geselecteerde option komt in de value van de select. En aangezien de onchange alleen in de select kan staan, kun je ook alleen de value van de select uitlezen. Dus moet je het bijvoorbeeld zo doen: Code:
<select onchange="document.getElementById( 'x2' ).value = this.value"> <option value="1">x</option> <option value="2">xx</option> <option value="3">xxx</option> </select> <input type="text" id="x2" value="" /> |
![]() |
|
![]() |
Klein probleempje met html.
Ik probeer dus een formulier in html te maken met 2 tekstvakken en 1 submit toets deze toets moet 1) de gegevens naar mijn emailadres sturen 2) een andere pagina openen Ik dacht dat dit het best zou gaan door een javascript functie te scrijven en dan die toets dit te laten uitvoeren. Probleem: ik ken geen javascript kan iemand dit??
|
Verwijderd
|
Iets wat ik wil, werkt uiteraard niet..
![]() Het gaat om te beginnen fout bij het versturen van het formulier. (namen ed zijn fictief om het duidelijk te houden) Ik heb 3 pagina;s Frontpage.html Frame.html (framenaam=frm) Popup.html Popup.html word opgeroepen door Frontpage.html. Popup.html moet javascript versturen die dan in Frame.html in een form komt. Maar dat werkt uiteraard niet Frame.html Code:
<form name="formname"> <input type="hidden" name="action" /> </form> Code:
function sendform(action) { window.opener.frames[frm].document.formname.action.value = action; window.opener.frames[frm].document.formname.submit(); window.close(); } Code:
<form name="formname"> <input type="text" name="action" /> <input type="button" onclick="sendform(action.value)" value="ok" /> </form> Ik denk dat de fout zit bij de functie sendform(). Maar weet niet wat. Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 22:50. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Leren programmeren Bobby1994 | 54 | 21-06-2016 21:58 | |
Software & Hardware |
Wat programmeren jullie allemaal Warsocket | 69 | 12-08-2006 12:08 | |
Software & Hardware |
[Centraal] HTML/CSS/Javascript Enlightenment | 499 | 05-01-2005 21:42 | |
Software & Hardware |
[Prog] VB => JavaScript (server-side) Kawoutertje | 5 | 06-06-2004 12:55 | |
Beleidszaken |
[S&M] Nut van stickytopics McMotion | 47 | 22-02-2004 11:06 | |
Software & Hardware |
[Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren? forum.scholieren.com | 46 | 24-11-2002 08:41 |