Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mij is te dik zijn niet het enige, het is ook de controle hebben over jezelf. Als ik bepaal wat ik eet en niet eet heb ik daar controle over. Maar als ik niet eet voel ik me ook heel goed, heb ik veel energie (ja echt waar).
Je ziet jezelf voor de spiegel staan, je bent te dik..Zo zie je jezelf, anderen kunnen wel zeggen dat het niet zo is, maar het is gewoon wel zo. Een ES is een kronkel in je hoofd, een manier van leven. (voor mij, hoeft niet voor iedereen zo te zijn). Maar goed, heb nu even geen zin om aan dit of eten te denken eigenlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt nu misschien nog genoeg energie...over een tijdje zal dat wel anders zijn, denk ik. Je lichaam heeft brandstof nodig, zonder brandstof stopt het op een gegeven moment, net als een auto.
De meeste mensen hebben controle over wat ze wel en niet eten, daar hoef je geen ES voor te hebben, dat lijkt me duidelijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk ook niet dat het per se zo hoeft te zijn dat je dan meer controle hebt. Het verschil is alleen hoe je die controle toepast (iemand die geen anorexia heeft denkt bv na twee boterhammen 'ik heb genoeg', terwijl iemand met anorexia dat bv al na twee happen denkt, ze hebben dus allebei de controle). Denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik blijf het zien zoals ik in mijn vorige posts zei. Mensen met anorexia hebben niet eens echt controle, alleen over het niet eten. Want je gaat mij niet vertellen dat iemand met anorexia een week (of langer) echt normaal kan eten. Die controle mist. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het wel ongeveer, precies zal nooit lukken, niemand...maar waarom zou dat moeten? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo van 'je weet maar nooit of ze het wel menen'. (Klinkt dit enigzins duidelijk?) |
![]() |
||
Citaat:
![]() als ik het niet gehad had, dan hoefde ik het ook niet precies te weten hoe het zou zijn. kzou me er wel voor willen ireseren als me vriend(in) het zou hebben, om toch een beete te kunnen weten hoe die zich voelt en wat degene meemaakt. maar kdenk dat ik het niet fijn zou vinden als ik dus precies wist hoe zo iemand zich voelt etc
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als je dan een beetje begrijpt waarom iemand doet zoals hij/zij doet, kan je er ook rekening mee houden ed.
|
Op naar de heropening.
Praten over eetstoornissen en alles wat daarbij hoort moet kunnen, en als mensen uit zo'n topic herkenning, steun enz willen/kunnen halen, is dat helemaal fijn. Maar bedenk je dan wel dat er ook mensen zijn die op het randje balanceren, en/of (erg) gevoelig zijn voor dit onderwerp (en de aanverwante onderwerpen), en dus getriggerd kunnen worden door dingen die hier gepost worden... En dat is niet de bedoeling, lmd. Hierbij is dan ook het vriendelijke verzoek daar rekening mee te houden als je post, en de (erg) triggerende dingen achterwege te laten. Als je zelf merkt dat bepaalde posts je niet lekker zitten, ze triggeren, of wat dan ook, voel je dan vrij om een pm te sturen naar een fb psych, of het aan te geven in de topic. Dan weten we het iig, en kan er ook iets aan gedaan worden. ![]() Postze! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Heb het zelf niet gehad, en ken ook geen mensen die het gehad hebben maar als ik alle posts hier zo eens lees weet ik wel bijna zeker dat het leven te mooi is om jezelf uit te hongeren. Iedereen die het heeft (gehad), sterkte!
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het maakt niet uit wat je zegt, dat doet ook iets bij jezelf, omdat de eetstoornis gewoon sterker is dan wat jij zegt. En het is moeilijk, moeilijk om te zien hoe iemand er onder lijdt (en dat zelf misschien niet eens weet). Het is moeilijk om te zien hoe dun ze is. Hoe dom het eigenlijk is. Vernietigend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik word er, denk ik, grotendeels boos en verdrietig van...en misschien nog wel een heleboel dingen meer. Je voelt onmacht, je kunt niks doen, enz. |
![]() |
||
Citaat:
hoe bedoel je dat je er grotendeels boos van wordt? is dat omdat je dan degene niet kan helpen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil geen aparte topic... Dan maar hier.
![]() Ik weet het niet meer. Het gaat gewoon slecht, ik kom aan, voel me slecht, val af, voel me (uiteindelijk) nog slechter. Veel misselijk, duizelig, moe en hoofdpijn, flauwvallen. Daarvan weet ik ook wel dat het niet goed is, dús probeer ik weer gezond te eten, kom razendsnel aan, waardoor ik me weer slecht voel (maar dan psychisch oid), en weer afval. (en me lichamelijk nòg slechter voel) Nu ben ik dan in totaal vijf kilo aangekomen, en ik voel me iig een stuk gezonder dan eerst. (of wíl ik dat alleen maar?) Maar verder aankomen zie ik écht niet zitten, dus wil ik iig op hetzelfde gewicht blijven. Denk ik, een beetje. Maar hoe? // Ik voel me gewoon klote, ik weet niet wat ik moet doen. Niet alleen met dit, maar met álles. Zo ging het goed, zo draait alles zich weer om. Ik weet niet wat ik wil. Of ja, gezond & normaal zijn. Geen gezeur aan m'n kop, gewoon kunnen lopen zonder me te schamen. Ik red het niet op school, ik heb de energie en concentratie niet eens om alle lessen te kunnen volgen, hoe moet ik het dan ivn thuis doen? Ik kán dit jaar gewoon niet missen, wat moet ik dan... Ik word doodziek van m'n broer, met z'n stomme opmerkingen en z'n stomme 'regeltjes', puur en alleen om te laten zien hoe sterk en walgelijk hij wel niet is. Ik mag de woonkamer niet in, de keuken niet, schept 's avonds een enorm bord vol met eten, en dwíngt me dat te eten. En als ik het dan niet kan, of wil, maakt hij zulke vernederende opmerkingen... En, en, en. Er zijn nog zoveel meer kleine dingen en ik voel het tussen m'n vingers doorglippen. En dat kan, mág niet gebeuren.. Niet wéér. Ik spring omhoog en omlaag, maar dat stomme, zware gevoel is steeds vaker en meer aanwezig. Zonder reden. Wat moet ik daarmee? ... Gezeur en een up. Sorry. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is geen gezeur en dat weet je zelf ook heel goed. Ik weet niet of je nog hulp hebt, maar misschien kun je weer hulp zoeken? Of anders andere hulp? En er iig met je vriend over praten. En eventueel proberen om ergens anders (met je vriend? bij je tante?) te gaan wonen? Ik denk dat je iig een rustige thuissituatie moet hebben, waar je je op je gemak voelt en waar je tot rust kunt komen. Ik denk dat oa dat iets is wat je heel hard nodig hebt. En misschien dat je dan bv. op school die concentratie en energie wel op kunt brengen.
(}) |
![]() |
|
![]() |
Ik heb geen hulp meer, en eigenlijk wil ik dat ook absoluut niet meer. Ten eerste omdat ik bang ben voor oa de reactie van Randy, ten tweede omdat ik er gewoon geen vertrouwen in heb, en het toch weer zelf zou willen proberen. Al weet ik niet hóe.
Wat bedoel je met andere hulp? Samenwonen met m'n vriend, ik denk dat het niet eerlijk zou zijn. Ik kan hem nu niet geven wat hij verdient (zekerheid. (genoeg) aandacht. ruimte), en ik ben er ook niet aan toe. Oa omdat ik me dan zeker weten afhankelijk van hem maak, iets wat ik nu al doe.. (dat is overigens ook de reden waarom we besloten hebben iig wat meer ademruimte te geven aan elkaar, maar goed, dat is weer een ander verhaal. :X) Thuis, ik weet het niet. Ik ben bang dat als ik nu wegga, het helemaal niet goed valt bij m'n vader. Om dan nog maar te zwijgen over mijn broer... Plus dat er toch een bepaalde zekerheid aan vast zit. Niet alleen qua rekeningen ed (hypotheek, gas enz), maar ook doordat het toch een soort van 'bescherming' geeft, ik kan niet zomaar 'weggestreept' worden. Iets wat wel kon/gedaan werd toen ik niet meer thuis woonde. ...Misschien staat de angst om weer te veranderen en de onzekerheid die daarbij komt kijken me nog wel het meeste in de weg. Dankjewel voor je reactie iig. (l) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je weet niet hoe je het zelf moet proberen, daar zou je dus hulp bij moeten hebben, dingen zelf doen kun (of moet) je leren. Met andere hulp bedoelde ik een ander soort hulp. Maar ik begrijp ook wel dat je dat niet wilt... Laat het ajb niet te ver komen en als je het zelf niet redt, zoek dan ajb toch hulp. Al is het maar een familielid oid.
Aan school en een veilige omgeving zitten ook een bepaalde zekerheid... Hoe bedoel je dat 'weggestreept' worden? |
![]() |
|
![]() |
Hmm. Andere soort hulp in de zin van alternatieve hulp oid? (sorry
![]() Weggestreept worden... Het is een schande, als een kind van 13 jaar niet meer thuis kan wonen, zeker als het hele gezin al problematisch was, tov de familie. Ik was uit het gezin 'gestapt', en telde dus niet meer mee. Geen ruimte, geld, geen contact. Negeren als je contact zoekt, niet welkom zijn in het huis. (bepaalde geldzaken ed zijn later overigens wel geregeld door één of andere instantie (?), maar niet op een fijne manier oid.) Andere familieleden die je raar aankijken, enz. Geen zekerheid hebben of je terecht kan. En mja. De verwijten van toen leven nog steeds. Het klinkt een beetje dramatisch zo, ga nou niet denken dat ik een vreselijke familie heb oid... ![]() Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 06:49. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 |