![]() |
||
Citaat:
als ik ga sporten (of 9 uur naar school) dan eet ik nog wel wat extra, maar momenteel moet ik een tentamen maken per dag en gewoon leren, dat vergt ook niet zoveel energie ik zit meestal tussen de 35 en de 40 punten
|
2 kilo er af, nu nog gaan bewegen/sporten en meer (water) drinken, zit nu soms op nog geen 1 liter
![]()
|
Ben nou al anderhalve week wel goed bezig, dus ben benieuwd hoeveel ik weeg als ik bij mijn ouders op de weegschaal ga staan (zondagochtend waarschijnlijk)
![]() ![]() Gisteren ook voor het eerst in tijden weer gesport! Ik heb het heel druk gehad, dus dat was er steeds een beetje bij ingeschoten. Ik ben een uur lang helemaal afgebeuld door mijn overenthousiaste powerkick-instructeur (mijn conditie viel me trouwens ontzettend mee, ik hield het heel goed vol), daarna was ik helemaal kapot maar voelde me zóó goed ![]() ![]() Ik ben nu redelijk slank en heb het idee dat dit wel ongeveer mijn slankst gaat worden, ik word nooit dun en dat wil ik ook eigenlijk helemaal niet. Ben nu redelijk tevreden maar heb het idee dat ik mijn buikje nooit helemaal kwijtraak! Hoeveel ik verder ook afval, dat wordt gewoon nooit helemaal slank. Ik heb wel sterke buikspieren (maar die zie je niet want er zit een vetlaagje overheen ![]()
||
Citaat:
Je moet veel meer dan 40 punten hebben, tenzij je een serieus overgewicht hebt. 7 boterhammen, 4 aardappels 2 stuks fruit enz. Leonie heeft een mooi ding gepost erover. Als je gezond eet, kom je ruim over de 40 heen.
||
Citaat:
maar ik heb het idee dat ik anders nooit snel afval (ik heb ook geen overgewicht, dus als ik maar een klein beetje minder ga eten denk ik niet dat ik echt af zal vallen), ik wilde dit gewoon een maandje volhouden en daarna langzaam weer wat meer gaan eten (en sporten)
||
Citaat:
|
![]() |
mensen die niet heel erg zwaar zijn hebben ook gewoon minder brandstof nodig. 40 punten zal voor sommigen onder hen dan ook niet zo extreem zijn.
mensen met echt overgewicht daarentegen, daarvoor zou de overstap naar 40 punten wel erg drastisch zijn. lijkt mij tenminste... en 40 punten is sowieso erg weinig. daar zit je echt heel snel al aan met 3 fatsoenlijke maaltijden enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Momenteel weeg ik 71 kilo bij 1.71. Ik heb geen overgewicht meer, maar ben nog vrij dik, dus ik wil nog minstens 9 kilo afvallen zodat ik 62 kilo weeg. Ik volg dat 40punten dieet niet , maar als ik check wat ik eet kom ik op 39 punten uit. Dat is voor 3 maaltijden per dag. Honger heb ik niet, alleen soms op de cruciale momenten (10 uur & 4 uur).
De laatste 3 weken is mijn gewicht gestagneerd terwijl ik daarvoor 1 kilo per 1,5 week afviel. Nou zit ik momenteel elke dag thuis ivm tentamenperiode en heb ik dus minder lichaamsbeweging en zondig ik af en toe.
||
![]() |
Citaat:
![]() Update: Ik ben nu zon 5 kilo kwijt, nog steeds hard aan het sporten en eet ongeveer 50 punten per dag. Heel soms als ik een middag niks ga doen een stacker tussendoor om het hongergevoel weg te krijgen, want ik wen niet aan mijn eetpatroon. Ik blijf snachts een knorrende maag hebben, dus ik drink nu voor het slapen gaan een groot glas melk. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben wel zeer fanatiek bezig met buikspieroefeningen voor een plat buikje (dat is momenteel niet zo en dat vind ik walgelijk). Voor de rest ga ik vanaf nu elke dag maar een uur lopen want anders werkt het voor geen meter. Ik wilde voor mijn verjaardag onder de 70 zitten, als cadeautje aan mezelf. Mijn verjaardag is volgende week zondag, dus is het inmiddels vrij krap geworden.
|
Verwijderd
|
Mijn zusje was gister jarig en er waren veel lekkere dingen...en als iedereen dat voor je neus zit te eten... En als je het nooit eet (ook voor het dieetdieet) en dan een hapje neemt, dan is het zooooo verschrikkelijk lekker...
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet of dit al bekend is bij jullie, maar dit is echt heel erg handig om te gebruiken:
Afslank-programma Het is gebaseerd op het 40-punten dieet en je kan zo makkelijk kijken hoeveel punten je hebt gebruikt! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hallo! ik heb nou al een tijdje dit topic gevolgd, en heb besloten maar es mee te doen, ik wil PERSE 5 kilo eraf. En normaal gesproken deed ik dit alleen maar door minder te eten. Nu ben ik sinds 2 weken begonnen met 2 x in de week te gaan joggen! Wie doet dit nog meer? En na hoeveel tijd merk je verschil? en zie je dit dan ook aan je dijen en heupen en buik?? Ik ga btw niet streng lijnen hoor! Een lekker groot ontbijt, klein middageten (2 broodjes) en groot avondeten en savonds nix lijkt me ook een goed begin
![]() |
![]() |
|
Nee, ik jog niet (vind het een beetje saai..). Wel probeer ik 2/3 keer per week te sporten (in de sportschool: total body/BBB/thai bo/spinning) en ik rijd meestal 1/2 keer per week paard (hangt van het weer af, nu dus een tijd niet gereden).
Maar ik denk wel dat sporten veel helpt, omdat je daarmee ook je stofwisseling verhoogd (en je verbranding dus). Heeft er iemand oefeningen voor smallere heupen? - ja plaatselijk afvallen is onmogelijk, maar je heupen trainen; worden ze daar niet wat slanker van? - Ik ben nu week aan het lijnen en volgensmij wel afgevallen alleen vergeten om vanochtend op de weegschaal te gaan staan. ![]()
|
keej, dit is de eerste keer dat ik zo'n 40 punten ding heb ikngevuld. Ik heb mijn avondeten dr al bij gedaan. Dr komt alleen nog wat drinken bij.
Maar wat houdt zo'n uitslag nou precies in? 2 x broodje 1 st. 30g 10 1 x soep uit een pakje 1 kop 200ml 3 1 x chocolade biscuit 1 st. 10g 2 2,5 x aardappel gekookt 1 kleine 3.2 1 x prei, gekookt 1 opschepl. 50g 0.2 1 x varkensschnitzel gepaneerd 100g 10 1 x thee 1 glas 125ml 0 2 x filet americain voor 1 snee 2 1 x jus, gem. vet 1 sauslepel 25g 4 Totaal 34.4 (860 calorieën) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoeveel calorieen moet je normaal hebben op een dag? |
![]() |
|
Heb me vanochtend gewogen, en weeg nu 60.9
![]() (heel erg blij mee ![]() Ben van plan nu wat meer te gaan eten dan 40 (45 en als ik sport nog wat meer), en dan weer langzaam normaal te gaan eten en vaker te gaan sporten. Gisteren per ongeluk te weinig (maar 23.3) gegeten, ging naar de film dus had wat minder gegeten van te voren zodat ik daar lekker popcorn kon eten. Maar ik liet m'n popcorn bakje vallen, dus heb uiteindelijk maar de helft ervan gegeten. ![]() En om half 9 waren we (vriend en ik) thuis en dan ga je ook niet nog een hele maaltijd eten (dus kwart pizza en kippensoep gegeten).
||
Citaat:
Even voor je uitgerekend: een bmi van 20.2; keurig dus ![]()
|
Wanneer heb je eigenlijk ondergewicht?
Volgens de ene site als je bmi lager is dan 20, volgens de andere site is het als je lager hebt dan 19 en volgens nog een andere site als je lager hebt dan 18.5. Ik weet dat het per mens verschilt, maar het maakt (bij mij) wel 5 kilo verschil, vind ik nog vrij veel.
|
http://www.voedingscentrum.nl/body_m...body_mass.html
deze site gebruik ik altijd. lekker overzichtelijk
||
Citaat:
|
![]() |
Heej iedereen,
ja, ik ben er nog ![]() Het gaat nu 2 dagen goed met mij. Niet alleen met dieet, ik heb besloten mijn leven even om te gooien. Ik heb een soort 'plan' gemaakt. Ik ga even niet meer uit. Over een maand gaan we zeker weer uit, en dan ga ik ook weer. Ik wil dan afgevallen zijn (hoeft niet superveel, maar genoeg om te zien dat ik het wel kan). Ook ben ik gestopt met nagelbijten. 3 jaar geleden ben ik daar al 's mee gestopt, maar ik deed 't weer sinds enkele weken. Ook ga ik aan 't eind van die maand 'n nieuw kapsel nemen, om hopelijk te vieren dat m'n plan gelukt is. En een nieuw kapsel in de vorm van helemaal anders ![]() Over wat ik gegeten heb gisteren: Ontbijt: 2 boterhammen met kipfilet Tussendoor: koffie Lunch: 2 boterhammen met kipfilet Tussendoor: mandarijn, 2 plakken indische cake ( ![]() Avondeten: Aardappelen, sla, fruit, en een halve gepaneerde schnitzel. Verder nog een mok milk&fruit, glas sinaasappelsap en een mok melk. Ik heb niet veel gegeten omdat ik me misselijk voelde, die cake had niet gemogen. Verder wel redelijk, kan beter (niet minder, beter!) Vandaag: 2 plakken suikerbrood 2 plakken krentebrood met kaas Mok optimel vla Slok cola Milk&fruit Sinaasappelsap Aardappelen, bloemkool en heel klein stukje vlees (het was vies vlees ![]() Zondag is mijn zondig-dag. Mijn ouders nemen zaterdags nog wel eens suikerbrood en krentebrood, beiden ongezond. Ik vind ze beiden echter heel lekker, en heb besloten het niet te laten staan. Ik prop mezelf er niet vol mee, maar neem wel wat. We hebben het misschien 1x, hoogstens 2x per maand dus het maakt niet uit. Water drink ik veel, maar ik weet niet hoeveel, dus ik schrijf 't er niet bij. Verder eet ik qua vla nu alleen nog maar optimel, of andere vla met 0% vet. Vaak moet ik 't zelf kopen jammer genoeg, want m'n moeder vindt het te duur. Ik heb het er wel voor over. Heel verhaal, maar om 't kort samen te vatten: ik heb er deze keer een goed gevoel over. Ik ben vaker met een dieet begonnen, en wist dan dat 't binnen (zeer) korte tijd mis zou gaan. Dat gevoel heb ik nu niet. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #21 MieX | 481 | 18-05-2004 15:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic # 19 Miracle | 488 | 14-03-2004 15:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
ephedra artez | 1 | 05-03-2004 17:32 | |