Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 09:22
SSER
SSER is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 10:18 :
ik had aan- en afvoer van grondstoffen kan dit niet?
Nee joh. Dat is toch helemaal niet logisch? Ze voeren grondstoffen aan en voeren die meteen weer af Ze bewerkten het toch eerst, maakten er producten van en dan zijn het geen grondstoffen meer.
iig, ik ga weer ff wiskunde leren
doeei
namaste
Oud 26-05-2004, 09:27
anjali
anjali is offline
Kan please nog iemand me vertellen of er nog wat goed is. Ik voelme vreselijk moedeloos.
Oud 26-05-2004, 09:33
angel-nieke
angel-nieke is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 09:39 :
Het vervelende is ik ben nu nog niet gezakt. Maar vrijdag met geschiedenis erbij heb ik zeker 2 onvoldoende in mijn profiel (GS en Ec 1) En dan kan ik netz o goed niet meer naar Engels gaan.

Maar nu jullie mijn antwoorden hebben gezien beseffen jullie vast wel dat ik toch gelijk had dat ik laag gescoord heb.
wel naar engels enzow gaan... als je zakt en bv volwassenen onderwijs wil gaan doen kan je vrijstelling krijgen voor de vakken die je hebt gehaalt...
Oud 26-05-2004, 09:36
anjali
anjali is offline
angel-nieke zie jij nog iets dat goed kan zijn?
Oud 26-05-2004, 09:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
anjali schreef op 25-05-2004 @ 23:09 :
Gezakt voor GS dus
lieve schat, hier een aantal redenen waarom je niet gezakt hoeft te zijn.

- als ik zeg dat ik denk dat de normering op 1 ligt wil dat neit zeggen dat dat zo hoeft te zijn.
- jij hebt voor jezelf veel strenger nagekeken dan je leraar zou doen.
- je leraar gaat het echt wel voor je opnemen.
- ik hoorde net dat er gemm. al een bandbreedte van 1 wordt gebruikt, en aangezien het aantal klachten zou het dus wel eens hoger kunnen liggen, je hebt genoeg aan een normering van 1,1.

liefs, wen
Oud 26-05-2004, 09:56
anjali
anjali is offline
Bedankt voor je lieve reactie wen.

Weet jij trouwens of iknog een paar vragen goed heb beantwoord. Want dan ben ik misschien wat geruster en kan ik economie gaan leren nu.
Oud 26-05-2004, 09:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 09:13 :
Ik hoop op een normering van 1,5...

Dat zou mijn redding zijn!

Ik ga mijn leraar is inwrijven dat hij ongelijk had!
een normering van 1,1 is al genoeg voor je. je moet toch een 2,9...?
Oud 26-05-2004, 09:59
anjali
anjali is offline
Maar stel dat het een normering van 0,5 wordt.

Weet jewat het nou is ik voel me al sinds gistermiddag tot nu heel erg slecht na geschiedenis. Ik heb er zoooo hard aan gewerkt en dan heb ik zoveel fouten gemaakt! Ik had al die tijd gewoon die tijd voor geschiedenis aan andere vakken kunnen besteden!
Oud 26-05-2004, 10:02
Impry
Impry is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 10:59 :
Maar stel dat het een normering van 0,5 wordt.

Weet jewat het nou is ik voel me al sinds gistermiddag tot nu heel erg slecht na geschiedenis. Ik heb er zoooo hard aan gewerkt en dan heb ik zoveel fouten gemaakt! Ik had al die tijd gewoon die tijd voor geschiedenis aan andere vakken kunnen besteden!
Normering wordt echt geen 0.5
Oud 26-05-2004, 10:03
anjali
anjali is offline
dat kan je niet met zekerheid zeggen!
Oud 26-05-2004, 10:06
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 11:03 :
dat kan je niet met zekerheid zeggen!
Maar nu had je in deze topic berekend dat je 21 punten had. Dan heb je maar een normering van 0.6 nodig voor een 2.9

de normering wordt echt geen 0.5. Dat heb ik nog nooit bij een examen gezien. Bovendien was het niet zó makkelijk dat ze de normering extreem laag doen.
Oud 26-05-2004, 10:07
anjali
anjali is offline
luchtballon heb ik niet meer antwoorden goed volgens jou?
Oud 26-05-2004, 10:09
Fantôme
Fantôme is offline
precies!! als nou iedereen 9's zou hebben voor het examen met een normering van 1,0 okeej.. maar dat is echt niet zo!!! Anjali, ik weet dat het voor jou toch niks uitmaakt wat we zeggen, maar ik denk echt niet dat de normering onder de één valt, en gezien het aantal klachten misschien wel erboven, bovendien rekentje jouw leraar minder streng als dat jijzelf doet. en hoeveel punten heb je nou? bij 21 punten heb je het gehaald met een normering van 1,0 hoor!!!!
Oud 26-05-2004, 10:10
anjali
anjali is offline
Maar Fantome heb ik echt nietmeer punten? Want dit is gewoon letterlijk hoe ik hetop mijn examen heb opgeschreven (de antwoorden hierboven)
Oud 26-05-2004, 10:13
anjali
anjali is offline
Ik wil 50 punten hebben dan kon ik als de normering een 1,3 was een 8 staan!
Oud 26-05-2004, 10:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 11:10 :
Maar Fantome heb ik echt nietmeer punten? Want dit is gewoon letterlijk hoe ik hetop mijn examen heb opgeschreven (de antwoorden hierboven)
je had zelf 21 gezegd, maargoed, ik ga voor je kijken, maar kan niks garanderen he!!
Oud 26-05-2004, 10:15
anjali
anjali is offline
Thanx! Misschien voel ik me dan beter...
Oud 26-05-2004, 10:18
ccaass
ccaass is offline
Heej jongens...als je nou gezakt bent voor bijvoorbeeld geschiedenis kan je er toch ook nog een herexamentje uitgooien? Op die manier heb je dus dubbel kans om te slagen... Of heb ik dit gedroomd?
Oud 26-05-2004, 10:21
anjali
anjali is offline
maar misschien kan ik beter eco herkansen en ik wil geen gs meer leren na 6 maanden
Oud 26-05-2004, 10:25
ccaass
ccaass is offline
ja, maar even antwoord Dit kan toch?? Herexamen doen voor je geschiedenis?
Oud 26-05-2004, 10:25
anjali
anjali is offline
tuurlijk
Oud 26-05-2004, 10:28
ccaass
ccaass is offline
thnx mate jij haalt t wel
Oud 26-05-2004, 10:29
Amare
Amare is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 11:25 :
tuurlijk
Maak je wat minder druk voor geschiedenis en zorg gewoon dat je je andere werken wel gewoon goed maakt!
Als je nu de hele tijd gaat stressen een heeft dat alleen maar een negatief effect op de examens die je nog moet.

Je hebt geschiedenis gemaakt, je kunt er nu niks meer aan veranderen. Het is nu gewoon afwachten en de andere examens zo goed mogelijk maken!

Succes!
Oud 26-05-2004, 10:29
anjali
anjali is offline
Ik haal het niet, maar bedankt!
Oud 26-05-2004, 10:31
Amare
Amare is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 11:29 :
Ik haal het niet, maar bedankt!
Jij haalt het wel hoor... als je maar niet zo negatief denkt!
Oud 26-05-2004, 10:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 09:36 :
Ik heb het opstel er ook bijgeteld.

Citaat:
Vraag 3 heb ik wel goed. 3 punten.
3
Citaat:
Vraag 4 daar heb ik als antwoord bij de eerste vraag bij:
Ze wouden conflicten tussen werkgevers en werknemers voorkomen.
Ze wouden stakingen voorkomen. ( ik weet niet of ik dit goed heb)
En die tweede vraag bij vraag 4 heb ik wel goed. 1 punt.
van de stakingen klopt iig, maar volgens mij waren ze het verder gewoon eens met de lage lonen ed (ik had bij deze ook maar één punt!) (3+1 = 4)

Citaat:
Vraag 5 had ik de eerste vraag over BM wel goed weer 1 punt erbij.
Maar dat plaatje met die bron had ik niet goed.
dat was toch van die spelende kinderen waarbij dat katholieke jongetje door de paus wordt weggehaald? Het moet iig zijn dat de tekenaar er negatief tegenoverstond en dan moest je een argument! vele argumenten zijn goed, en echt niet alleen die van het correctiemodel. Zelf had ik er wel eentje die in het correctiemodel stond.

Citaat:
Bij vraag 6 heb ik vrijheid en gelijkheid goed dus 2 punten erbij.
je hebt kans dat creativiteit ook nog wel goed is, ik weet niet wat je hebt...? bij mezelf heb ik creativiteit ook fout gerkend, omdat ik had 'ze hadden alle mensen die zaterdag opgeroepen hun fietsen wit te laten verfen bij het lieverdje op het spuij als eerste aanvang naar de (aantal weet ik nu niet meer uit mn hoofd) fietsen die ze wilden hebben. maar die heb ik fout gerekend. Je leraar zou veel goed kunnen rekenen als het maar goed beredeneerd is. van het antw. model is slechts een voorbeeld van een goed antw.

Citaat:
Vraag 7 heb ik fout of ze moeten meerdere antwoorden goed rekenen. Want ik had bij de eerste vraag als antwoord:
In de brief staat dat meisjes reacties vanhun ouders probeerden af te dwingen, dit was kenmerkend voor de jaren 70.
En bij de tweede had ik iets over dat ouders in deze tijd ook nog veel niet goedkeuren. Weten jullie of deze antwoorden goed zijn?
ik heb iig één punt daarvoor, omdat ik ook de generatiekloof had genoemd. Ik weet niet of jouw 2e antwoord zeg maar goed gerekend word. Je eerste antwoord, daar zit nog wel een kans in. Zelf heb ik mn eerste antw. fout gerekend omdat ik had dat die bepaalde dingen die in de brief naar voren kwamen (broeken met een sluiting van voren bij meisjes, de bants, ed) uit de jaren '70 komen, en het daarom typerend is voor de jaren '70. ik weet niet of dat goed is?

(jouw vraag 8 en 9 doe ik zo eventjes, heb hem net per ongeluk gewist.)

Citaat:
Vraag 10 weet ik ook niet zeker.
wat had je daar voor 'n antwoord dan?

Citaat:
Vraag 11 had ik als antwoord dat van Agt verantwoording moest afleggen van zijn beleid. Ik weet nietof dit goed is, denk van niet.
als je er achter zou hebben gezet dat hij dit als een aanval zag oid was het wel goed geweest...

Citaat:
Vraag 12 Stelopdracht ik ga uit van 6 punten.
vergeet niet dat daar ook slechts voorbeelden van goede antwoorden worden gegeven!

Citaat:
Vraag 13. Had ik als antwoord aan en afvoer van grondstoffen.
En sommige machines zoals de waterframe werden aangedreven door waterkracht. Is denk ik ook fout.
hier heb je 1 punt voor. Dat het waterframe wordt aangedreven (door) stromend water klopt helemaal!! dat andere klopt niet omdat er wel aanvoer is van grondstoffen maar geen afvoer daarvan, hooguit afvoer van eindproducten.

Citaat:
Vraag 14 wist ik niet goed. Ik had wel opgeschreven dat de kooplieden hun draden bezorgden om te weven. Is ook niet goed.
misschien dat je hier één punt voor krijgt van de maximale drie. het was volgens mij dat ze grondstoffen leverden, een goede zicht op de markt hadden en nog eentje en een goed afzetgebied. ik had hier 2 punten.

Citaat:
Vraag 15 zeker fout.
heel cker?

Citaat:
Vraag 16 goed. 1 punt erbij.

Vraag 17 had ik een fout gemaakt en opgeschreven dat het 30 jaar duurde voordat de weefmachines de handwevers inhaalden.

Vraag 18 fout.

Citaat:
Vraag 19 had ik iets over hoge kindersterfte en dat er uitbraken van cholera en andere besmettelijke ziektes waren. Is ook fout.
het uitbreken van besmettelijke ziekten is volgens mij ook goed.

Citaat:
Vraag 20 heb ik geloof ik de eerste goed dus weer 1 puntje erbij
.
zoals ik al zei, klopt het uitbreken van de ziekten volgens mij ook.
Citaat:
Vraag 21 fout.
cker?

Citaat:
Vraag 22 weer een stomme leesfout van mij. Dacht dat je bij de eerste uitspraak alleen naar bron 8 moest kijken en bij de tweede uitspraak alleen naar bron 9.
dat is wel heel jammer ja!!!!

Citaat:
Vraag 23 de eerste goed de tweede weet ik niet want daar had ik bij geschreven dat hetbuitenlandin Lancashire spioneerde zodat ze de uitvindingen van Lancashire ook in eigen land konden bouwen (dat stond in je boek) maar is denk ik ook fout. Dus ga uit van 2 punten.
als dat in jou boek staat zal het goed zijn. ik heb een heel ander (fout) antwoord, want ik wist het niet. ik had dat buitenland nu ook belasting ging heffen over producten afkomstig uit Engeland. Maar sowieso klopte de vraag niet (!!) want door de graanwetten werd graan uit het buitenland verboden!! (hierover zijn ook veel klachten ed, dus misschien wordt ie nog goedgerkend.

Citaat:
Vraag 24 1 punt erbij.

Vraag 25 weer 1 punt erbij.

Vraag 26 en 27 4 punten erbij.

In totaal dus: 21 punten.

Onvoldoende voor GS na 6 maanden leren.
volgens mij heb je meer punten dan je zelf denkt!!
Oud 26-05-2004, 10:36
luchtballon
luchtballon is offline
@anjali
Ik had verder niet meer gekeken naar jouw antwoorden. Alleen dat je het met 21 punten echt wel haalt.
Oud 26-05-2004, 10:40
anjali
anjali is offline
Harstikke bedankt Fantome! Ik voel me iets beter. Bij vraag 10 had ik als antwoord dat van Agt er niet blij mee was dat de journalisten een negatief beeld van de gezagsdragers geven
En bij de tweede dat de media in de jaren 50 beleefder was en in de tijd van van Agt meer ironie en kritiek had gekregen.
ccaass
ccaass is offline
maar economie wordt ook niet makkelijk, tenzij je er goed in bent...
anjali
anjali is offline
oh ja en dat de media deden wat de gezagsdragers zeiden.
Oud 26-05-2004, 11:45
missymissy
missymissy is offline
hey anjali,ik heb gezien dat jij nog veel meer vragen goed hebt dan je denkt!!Dat kan ik nu al zien en je hebt echt wel een 2,9 hoor!ik heb zelf ook 6 maanden bijna iedere avond geleerd,ik werk zelf fulltime!!Weet je wat bij mij erg is,ik doe staatsexamen en ik krijg mn punt pas na mn laatste mondeling in juli ik moet een 5,5 gemiddeld halen!!Ik heb supahstreng gerekend en ik denk DAT IK 49 PUNTEN HEB ik hoop dat de leraren niet nog negatiever nakijken!!ook oet ik engels nog halen hiervoor moet ik een 3,5 gemiddeld halen!!ik denk dat het wel lukt!En nog ff over het examen,er staat bijna geen hol in over de krakers en niets over de nvsh maar dat van de nvsh wist ik toevallig omdat het in de examenbundel stond dat die voor hervorming van het sexuele moraal waren da heb ik ook goe!ik had het boek wolters!ey maar we gaan allemaal slaguhh he!!
Oud 26-05-2004, 12:12
anjali
anjali is offline
Citaat:
missymissy schreef op 26-05-2004 @ 12:45 :
hey anjali,ik heb gezien dat jij nog veel meer vragen goed hebt dan je denkt!!Dat kan ik nu al zien en je hebt echt wel een 2,9 hoor!ik heb zelf ook 6 maanden bijna iedere avond geleerd,ik werk zelf fulltime!!Weet je wat bij mij erg is,ik doe staatsexamen en ik krijg mn punt pas na mn laatste mondeling in juli ik moet een 5,5 gemiddeld halen!!Ik heb supahstreng gerekend en ik denk DAT IK 49 PUNTEN HEB ik hoop dat de leraren niet nog negatiever nakijken!!ook oet ik engels nog halen hiervoor moet ik een 3,5 gemiddeld halen!!ik denk dat het wel lukt!En nog ff over het examen,er staat bijna geen hol in over de krakers en niets over de nvsh maar dat van de nvsh wist ik toevallig omdat het in de examenbundel stond dat die voor hervorming van het sexuele moraal waren da heb ik ook goe!ik had het boek wolters!ey maar we gaan allemaal slaguhh he!!
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik hoop dat ik boven de 32 punten heb met een normering van 1,2 ofzo zodat ik een 7 uiteindelijk sta! Kijk een 6 is leuk, maar voor al mijn werk niet.
Oud 26-05-2004, 12:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ccaass schreef op 26-05-2004 @ 11:40 :
maar economie wordt ook niet makkelijk, tenzij je er goed in bent...
die van 2003 vond ik erg moeilijk eigenlijk... zou dr ong. een 5 voor hebben gehad, die van voorgaande jaren die in de bundel staan, vond ik goed te doen.. zat meestal rond de 7/8
Oud 26-05-2004, 12:30
ccaass
ccaass is offline
hee ik heb veel antwoorden anders opgeschreven dan het antwoordmodel geeft. Voor sommige vragen zijn toch ook andere mogelijkheden? en als het in de richting van het goede antwoord komt krijg je toch ook wel punten??
Oud 26-05-2004, 12:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ccaass schreef op 26-05-2004 @ 13:30 :
hee ik heb veel antwoorden anders opgeschreven dan het antwoordmodel geeft. Voor sommige vragen zijn toch ook andere mogelijkheden? en als het in de richting van het goede antwoord komt krijg je toch ook wel punten??
er staat heel veel 'in het antwoord moet het erop neerkomen dat' of 'voorbeelden van goede antwoorden zijn'. er zijn dus meer mogelijkheden dan het antw. model geeft. (f)
Oud 26-05-2004, 14:24
Verwijderd
ik heb nu toch ook maar de moeite genomen om mn geschiedenis na te kijken, ik heb heel streng gerekend, en heb tot nu toe 35 punten ongeveer berekend. dat is tussen de 4.4 en de 5.8. en ik heb een 4.6 nodig. nou maar hopen dat dat erin zit.
Oud 26-05-2004, 14:58
anjali
anjali is offline
anjali: wenste dat zij 35 punten had
Oud 26-05-2004, 15:00
brennie xx
brennie xx is offline
ik had er 44 met een btje streng nakijken.. tussen 5.4 en 6.7 en ik moest een 5.4 halen om een 6 te staan dus laten we t hopen
scheelt dat er veel geklaagt is, komt er vast wel een puntje bij!
Oud 26-05-2004, 15:02
anjali
anjali is offline
anjali: jaloers op Brennie met 44 punten stond ze een 8
Oud 26-05-2004, 15:29
fvp2k
fvp2k is offline
Het is gebleken: KLAGEN HELPT

http://www.eindexamen.nu/nieuws/item/1846/

hier ist het bewijs !!!
Oud 26-05-2004, 15:30
brennie xx
brennie xx is offline
jeeeeeeehhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waarschijnlijk dan tog na 3 jaar eens een voldoende voor geschiedenis!!!!!!!
Oud 26-05-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
fvp2k schreef op 26-05-2004 @ 16:29 :

hier ist het bewijs !!!
hihihi

ikke is blij. (had het argument op deze vraag fout)
Oud 26-05-2004, 16:32
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
fvp2k schreef op 26-05-2004 @ 16:29 :

hier ist het bewijs !!!
ja, ik las het ook net

(al had ik wel goed gegokt, maar nu is de redenatie zeker weten goed )
Oud 26-05-2004, 16:45
Verwijderd
bij mij op school hebben er veel mensen over geklaagd over de sirene's tijdens gs. nou zei het LAKS tegen hun dat we het examen dan over mogen doen ofzo
dáár heb ik dus echt geen zin in. volgens mij ging het wel redelijk namelik. nou hoop ik dus niet dat iedereen het over moet doen. mja we zien wel
Oud 26-05-2004, 16:58
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 26-05-2004 @ 17:32 :
ja, ik las het ook net

(al had ik wel goed gegokt, maar nu is de redenatie zeker weten goed )
haha ik had dat ook toevallig goed gegokt haha
ik had zoiets van, dat is een organisatie die dat seksuele ... belangrijk vond
Oud 26-05-2004, 17:31
anjali
anjali is offline
Denken jullie dat door al die klachten de normering wat hoger zal zijn? Want ze geven je maar een puntje extra door die ene vraag! 22 punten nu gaat beter!
Oud 26-05-2004, 17:56
Rachel
Rachel is offline
GS kan je zelf NOOIT goed nakijken
1) er zijn bijna altidj meer antwoorden dan dat er staan
2) die leraren gaan nog vergaderen en als dan blijkt dat (ff denken) vraag... 26 heel slecht gemaakt is gaan ze daar ook soepeler over beslissen
Oud 26-05-2004, 18:01
ellen16
ellen16 is offline
Ik vond het examen erg tegenvallen, ik vond het heel veel en van sommige dingen die in het antwoordmodel stonden had ik nog nooit gehoord.
Oud 26-05-2004, 18:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 26-05-2004 @ 18:56 :
GS kan je zelf NOOIT goed nakijken
1) er zijn bijna altidj meer antwoorden dan dat er staan
2) die leraren gaan nog vergaderen en als dan blijkt dat (ff denken) vraag... 26 heel slecht gemaakt is gaan ze daar ook soepeler over beslissen
1) waar
2) 'vergaderen' is een groot woord. Het kan zijn dat een van de twee correctors een ander antwoord ook wel goed keurt. Als men het hier niet meteen mee eens is, heeft men vaak wel even een overleg hierover (meestal per telefoon) en wordt samen besloten of ie toch goed is of niet)
3) als een vraag heel slecht gemaakt is máár het behoorde wel tot de leerstof, dan hoeft men niet soepeler te worden. Er behoren namelijk ook moeilijke vragen in een examen te zitten.
Is het een vraag die bij nader inzien toch wel erg moeilijk was om te weten omdat er ook kennis van buiten de leerstof bij nodig was, dan kán men idd wel soepeler worden.

Maar het minimum aantal punten kun je al wel berekenen en het is toch wel fijn als je alvast zeker weet dat je een voldoende hebt bijvoorbeeld.
Oud 26-05-2004, 18:29
anjali
anjali is offline
Ik vroeg me net af wie van jullie had er vraag 22 goed?
Advertentie

Regels voor berichten