Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 14:51
Gadje
Gadje is offline
@ pebbles: woow wat heb jij veel haar, dat wil ik ook en ze zijn wel mooi

zet ook dreads, in brabant
en mn eigen dreads worden wel beter maar mn uitgroei klit nog steeds aan elkaar, ik blijf ze er iederen dag uit elkaar trekken
oja zon mutsje/petje/hoedje bij de ah vanm de brood/kaas enzo blijft op dreads niet staan, en door die schuifspeldjes worden mn dreads plat en krijg ik haken
Advertentie
Oud 12-07-2004, 16:17
Ramble On
Ramble On is offline
eigenlijk kan ik me ook wel aanbieden als dreadszetter in amsterdam dan met een vriendin. heb 1x dreads gezet en die zijn mooi geworden (check fotoboek van ladyoftheflowers).
Oud 12-07-2004, 16:19
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb totaal geen last van die elastiekjes... Heb ook van zenner. Vaag.
Oud 12-07-2004, 16:21
Verwijderd
Ik had er wel heel veel last van...
Toen ze net gezet waren en als ik er nieuwe elastiekjes in doe kan ik ook bijna niet slapen omdat het zown pijn doet...
Oud 12-07-2004, 16:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
madelon-duh schreef op 12-07-2004 @ 17:21 :
Ik had er wel heel veel last van...
Toen ze net gezet waren en als ik er nieuwe elastiekjes in doe kan ik ook bijna niet slapen omdat het zown pijn doet...
Heb ik echt toaal geen last van. Misschien zitten ze dan bij jullie idd te strak ofzow... Toen ik die nepperds had begon het na een tijdje giga te jeuken, maar meer niet, maar sinds ik echte dreads heb, ik had me weer op jeuk ingesteld, maar heb nergens last van. Al helemaal niet van pijn.
Oud 12-07-2004, 16:34
noukiester
noukiester is offline
Ik heb geen last van elastiekjes, behalve dan dat ik het huismerk van de DA heb en die gaan echt binnen een paar dagen kapot. Dan kan ik ze gewoon zo uit mijn haar trekken en dan zijn ze ook helemaal zacht enzo Misschien toch die van Zenner eens proberen (die hadden ze niet bij de DA)

Ik vroeg me trouwens af hoe het kan dat bij sommige mensjes hun dreads in het begin heel erg krullen/kronkelig zijn. (bij mij bijvoorbeeld) En bij sommige zijn ze gewoon gelijk recht
Ik heb ze nu al bijna twee maanden en ze zijn nog steeds heel krullerig, wanneer gaat dat ongeveer weg? Ze zijn wel al heel strak enzo en ik kan ze gewoon al wassen. (na een maand al)
Oud 12-07-2004, 16:36
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
noukiester schreef op 12-07-2004 @ 17:34 :
Ik heb geen last van elastiekjes, behalve dan dat ik het huismerk van de DA heb en die gaan echt binnen een paar dagen kapot. Dan kan ik ze gewoon zo uit mijn haar trekken en dan zijn ze ook helemaal zacht enzo Misschien toch die van Zenner eens proberen (die hadden ze niet bij de DA)

Ik vroeg me trouwens af hoe het kan dat bij sommige mensjes hun dreads in het begin heel erg krullen/kronkelig zijn. (bij mij bijvoorbeeld) En bij sommige zijn ze gewoon gelijk recht
Ik heb ze nu al bijna twee maanden en ze zijn nog steeds heel krullerig, wanneer gaat dat ongeveer weg? Ze zijn wel al heel strak enzo en ik kan ze gewoon al wassen. (na een maand al)
Permanentvloeistof wordt niet voor niets gebruikt voor het permanent zetten En ook voor dreads, dus je dreads gaan (logisch gevolg) krullen, pas als die troep uitgewerkt is gaan ze weer recht hangen. Zal bij mij wel supersnel gaan aangezien mijn haar zo abnormaal zwaar is Sommigen hangen nu al recht.. na een week!

En huismerk DA is idd kut. Die had ik bij mijn nepperds, dacht dat het wel ongeveer hetzelfde zou zijn als zenner, en Lieze was nog geen uur weg.. KNAP en ik kon de eerste vervangen. TOen kreeg ik een week later plensbui op kop, dreads begonnen wat op te zwellen, knapperdeknapperdeknap, alle elastiekjes stuk. Met zenner is nog geen 1 stuk!
Oud 12-07-2004, 16:40
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 17:36 :
Met zenner is nog geen 1 stuk!
idd ik heb mijne nog nooit vervangen in de 8,5 maand dat ik mn dreads heb. en ze worden niet vies omdat ik ze erin laat bij het wassen.
bij mn vorige dreads had ik er van die doorzichtige beugeltandartselastiekjes in en die gingen na een maand allemaal knappen.
Oud 12-07-2004, 16:41
noukiester
noukiester is offline
maar hoe kan het dan dat ze bij Pebbles bijvoorbeeld wel gelijk recht zijn? En bij die foto die the exploding boy postte (van de dreads die ze die week gezet had) Die waren ook een stuk minder krullerig dan die van mij...

En waar kun je die Zenner stiekjes dan wel halen eigenlijk?
Oud 12-07-2004, 16:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
noukiester schreef op 12-07-2004 @ 17:41 :
maar hoe kan het dan dat ze bij Pebbles bijvoorbeeld wel gelijk recht zijn? En bij die foto die the exploding boy postte (van de dreads die ze die week gezet had) Die waren ook een stuk minder krullerig dan die van mij...

En waar kun je die Zenner stiekjes dan wel halen eigenlijk?
Kruidvat, trekpleister, etos soms ook wel... Zijn wel te krijgen hoor.

Pebbles heeft giga dik haar dus die die troep pakt lang zo goed niet. En niet iedereen zet dreads met permanentvloeistof, sommigen doen het ook gewoon met wax. En het ligt denk ik ook aan de manier waarop je draait, draai je te strak, of hou je tijden het draaien je dread niet strak genoeg naar beneden, dan komt er ook een mooie krul in heb ik ondervonden haha
Oud 12-07-2004, 16:48
Ramble On
Ramble On is offline
ik heb die zenner elastiekjes wel gewoon bij de DA gehaald. maar je kunt ze in bijna elke drogist bij de haarspullen wel krijgen hoor, het zijn van die kleine roze zakjes geloof ik.
en die krul, bij mn vorige dreads had ik het meer dan nu. nu had ik het op het begin ook wel een beetje maar dat ging echt heel snel over en nu zijn ze ook helemaal stijl. misschien ligt het ook aan de dikte van je dreads, want ik heb hele dikke dreads en vorige keer hele dunne.
die krul is wel stom ja, steile dreads vind ik mooier. trouwens, als je je dreads heet wast komen er ook meer krullen in, dus je kan eens proberen ze met lauw water te wassen.
Oud 12-07-2004, 16:51
noukiester
noukiester is offline
ik heb wel het idee dat de mijne wat strakker zijn dan sommige andere dreads hier. Die zien er soms heel losjes en zacht uit... Mja, ben wel heel blij met m'n dreads Ze zijn goed strak en dat krullerige trekt waarschijnlijk vanzelf wel weg. (ik hoop heel snel)
Oud 12-07-2004, 16:52
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
noukiester schreef op 12-07-2004 @ 17:34 :

Mijn dreads waren in het begin ook heel erg kronkelig en krullerig, maar ik heb mijn dreads niet met permanentvloeistof gezet. Wat ik hier tegen deed was gewoon veel waxen, want daar werden ze bij mij recht van. Wat ook heel erg heeft geholpen is om op vakantie te gaan. Door elke dag in zoutwater te zwemmen worden ze heel vast en keihard van waardoor ze niet eens meer kunnen kronkelen of krullen.
Ik heb mijn dreads sinds zaterdag precies een jaar en ik heb er nu absoluut geen last meer van !!!

En Zenner elastiekjes gaan inderdaad echt nooit kapot. Alleen de kleur is een probleem als je heel blond haar hebt, want ze zijn alleen in zwart en wit verkrijgbaar!
Oud 12-07-2004, 16:53
stopmakingsense
Citaat:
noukiester schreef op 12-07-2004 @ 17:51 :
ik heb wel het idee dat de mijne wat strakker zijn dan sommige andere dreads hier. Die zien er soms heel losjes en zacht uit... Mja, ben wel heel blij met m'n dreads Ze zijn goed strak en dat krullerige trekt waarschijnlijk vanzelf wel weg. (ik hoop heel snel)
Laat een foto zien dan!!!
Oud 12-07-2004, 16:53
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 12-07-2004 @ 17:48 :
trouwens, als je je dreads heet wast komen er ook meer krullen in, dus je kan eens proberen ze met lauw water te wassen.
Das misschien wel eens een idee ja. Ik ga ze vanavond weer wassen! heerlijk
Oud 12-07-2004, 16:57
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 12-07-2004 @ 17:53 :
Laat een foto zien dan!!!
Ik bedoelde dus in vergelijking met andere net-gezette dreads he . Want ze zijn natuurlijk nog lang niet zo mooi en strak als die van Mortischa, of the Exploding boy ofzo (ff om misverstanden te voorkomen )
En ik heb nu even geen foto's (behalve die in mijn fotoboek dan)
Oud 12-07-2004, 16:59
stopmakingsense

nieuwe foto's maken!!!
Oud 12-07-2004, 17:19
evil_elfje
evil_elfje is offline
kheb ook sinds gisteren dreads en ze pluizen nog best wel heel erg eigenlijk De mijne zijn ook gewoon gezet met die wax van knotty boy. Iemand nog tips om van het pluizen af te komen?
Oud 12-07-2004, 17:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
evil_elfje schreef op 12-07-2004 @ 18:19 :
kheb ook sinds gisteren dreads en ze pluizen nog best wel heel erg eigenlijk De mijne zijn ook gewoon gezet met die wax van knotty boy. Iemand nog tips om van het pluizen af te komen?
Volgens mij als je even naar boven scrollt en dat even een klein tijdje blijft doen dan zie je dat we het daar al anderhalve pagina over hebben gehad
Oud 12-07-2004, 17:28
evil_elfje
evil_elfje is offline
ja ik zag ut al sorry
Oud 12-07-2004, 17:39
Verwijderd
Ik heb idd heel dik haar, vandaar dat die van mij niet zo krullerig zijn. Maar ik heb wel een paar kleine dreadjes achterop mn hoofd, bij mn nek zeg maar, die krullen wel best erg. Maar die zie je toch niet

En ik heb met zetten DA elastiekjes gebruikt, en daarna Zenner. Ik heb geen pijn ervan, en er is er ook nog geen een kapot gegaan. Bij ons verkopen ze bij de DA ook geen zenner elastiekjes, maar bij Kruidvat wel

En ik voel ze echt elke dag harder en minder pluizig worden Ik vind het echt grappig dat je dat zo goed merkt. Alleen bovenop pluizen ze nog best wel, maar volgens mij komt dat ook omdat daar steeds doekjes en haarbanden omheen zitten.
Oud 12-07-2004, 18:25
AngelLena
AngelLena is offline
Tering! Is Knottyboy wax altijd zo gruwelijk hard?
Oud 12-07-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 19:25 :
Tering! Is Knottyboy wax altijd zo gruwelijk hard?

op de knottyboy site (en later ook op het wax potje kwam ik achter) staat dat je het gewoon even hard met je duim moet induwen. Even door het harde oppervlak heenbreken, en dan heb je zachtere wax

Ik zat in het begin ook echt zo van 'wat moet ik hier nou weer mee?'
Oud 12-07-2004, 18:41
AngelLena
AngelLena is offline
Nou fijn als het jou lukt, maar ik kom er dus niet door he met m'n duim
Oud 12-07-2004, 18:57
stopmakingsense
Je moet het er met je nagel uitschrapen en dan tussen je handen warm wrijven! Dat lukt wel.
Oud 12-07-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 19:41 :
Nou fijn als het jou lukt, maar ik kom er dus niet door he met m'n duim
hmm ja, op de knotty boy site stond ook al dat er wel wat spierkracht voor nodig kon zijn

en anders even de manier van stopmakingsense proberen
Oud 12-07-2004, 19:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 12-07-2004 @ 20:02 :
hmm ja, op de knotty boy site stond ook al dat er wel wat spierkracht voor nodig kon zijn

en anders even de manier van stopmakingsense proberen
Daar was ik al mee bezig ja ?Ben nog niet eens op helft en nagel begint al aardig zeer te doen hihi
Oud 12-07-2004, 20:41
Verwijderd
Ik wou me dreads tog zwart doen omdat ik t nu egt Te lelijk vind..
Maar is het niet zo dat ook je hele hoofdhuid er zwart van wordt... Want dan kan ik t beter niet doen
Oud 12-07-2004, 20:46
Verwijderd
als je normaal gesproken je haar verft wordt je hoofdhuid toch ook niet zwart? waarom zou dat nu dan wel zijn?
Oud 12-07-2004, 20:47
Verwijderd
Misschien omdat je het dan niet ziet en als je elastiekjes erin hebt zie je best wel je hoofdhuid.. dus daarom dagt ik t
Maar sorry
Oud 12-07-2004, 20:53
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Citaat:
madelon-duh schreef op 12-07-2004 @ 21:47 :
Misschien omdat je het dan niet ziet en als je elastiekjes erin hebt zie je best wel je hoofdhuid.. dus daarom dagt ik t
Maar sorry
Duh.
Oud 12-07-2004, 20:54
AngelLena
AngelLena is offline
Het is 10 uur, ik ben om half 8 begonnen en ik heb nu de HELFT (!!!) van me dreads in de wax zitten.... Morgen de andere helft hoor... Bent't nu zat en m'n nagels doen gruwelijk pijn van het schrapen.
Oud 12-07-2004, 20:56
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 21:54 :
Het is 10 uur, ik ben om half 8 begonnen en ik heb nu de HELFT (!!!) van me dreads in de wax zitten.... Morgen de andere helft hoor... Bent't nu zat en m'n nagels doen gruwelijk pijn van het schrapen.
tja, wie 'mooi' wil zijn moet pijn leiden...

ik vond je normale haar mooier, Lena.
Oud 12-07-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 21:54 :

ik wax meestal samen met mn moeder, maar dan zijn we in een half uur wel klaar.. ik zal het wel niet zo grondig doen als jij?
En mn dreads zijn niet zo lang natuurlijk maar toch, anderhalf uur over de helft van wat je hebt..

En ik hoef ook niet zo met mn nagels te schrapen eigenlijk..
Oud 12-07-2004, 20:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 21:56 :
tja, wie 'mooi' wil zijn moet pijn leiden...

ik vond je normale haar mooier, Lena.
Haha, ik heb geen last van de elastiekjes, dus ik word wel gestraft voor iets anders hahaha

En ach, ik ben er nog steeds blij mee, die wax help super goed tegen pluizen, m'n moeder zat te kijken naar het verschil tussen de gewaxte dreads en de niet gewaxte en die kon het vanaf grote afstand nog zien. Knottyboy rulez!
Oud 12-07-2004, 21:00
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 21:58 :
Haha, ik heb geen last van de elastiekjes, dus ik word wel gestraft voor iets anders hahaha

En ach, ik ben er nog steeds blij mee, die wax help super goed tegen pluizen, m'n moeder zat te kijken naar het verschil tussen de gewaxte dreads en de niet gewaxte en die kon het vanaf grote afstand nog zien. Knottyboy rulez!
nouja, je had ook zo een pet met dreads kunnen nemen, veel makkelijker
Oud 12-07-2004, 21:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 12-07-2004 @ 21:57 :

ik wax meestal samen met mn moeder, maar dan zijn we in een half uur wel klaar.. ik zal het wel niet zo grondig doen als jij?
En mn dreads zijn niet zo lang natuurlijk maar toch, anderhalf uur over de helft van wat je hebt..

En ik hoef ook niet zo met mn nagels te schrapen eigenlijk..
2 en half uur haha En mijn mams helpt me er niet bij nee Ik weet niet hoeveel dreads jij hebt, maar ik heb er bijna 80. Ik pak elke dread uit een staart weg, draai ze eerst even normaal, dan pak (of schraap) ik een beetje wax, wrijf dat eerst even warm, pak ik een beetje tussen wijsvinger en duim, daarmee doe ik de aanzet, dan met de rest van de wax over de hele dread heen, dan draai ik ze 2 keer.

Weet niet hoe jij het doet? Maar dit werkt echt heeeeeel erg goed. Ze lijken nu echt alsof ze er al een jaar in zitten
Oud 12-07-2004, 21:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:00 :
nouja, je had ook zo een pet met dreads kunnen nemen, veel makkelijker
Haha, schijnt mij eigen haar te veel doorheen
Oud 12-07-2004, 21:04
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:01 :
Haha, schijnt mij eigen haar te veel doorheen
dat stop je onder die pet
Oud 12-07-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:01 :
2 en half uur haha En mijn mams helpt me er niet bij nee Ik weet niet hoeveel dreads jij hebt, maar ik heb er bijna 80. Ik pak elke dread uit een staart weg, draai ze eerst even normaal, dan pak (of schraap) ik een beetje wax, wrijf dat eerst even warm, pak ik een beetje tussen wijsvinger en duim, daarmee doe ik de aanzet, dan met de rest van de wax over de hele dread heen, dan draai ik ze 2 keer.

Weet niet hoe jij het doet? Maar dit werkt echt heeeeeel erg goed. Ze lijken nu echt alsof ze er al een jaar in zitten
ik heb er 64.. ik pak ook elke dread apart, dan een beetje wax tussen duim en wijsvinger, over de dread uitwrijven, een paar keer draaien en dan de volgende.

maar in de tijd dat ik een kwart van mn hoofd heb gedaan, heeft mn moeder de rest al klaar. Dat gaat blijkbaar sneller ofzo.. misschien ligt het daar ook aan. En de jouwe zijn ook wel een heel stuk langer natuurlijk
Oud 12-07-2004, 21:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:04 :
dat stop je onder die pet
Hahaha grappenmaker Dan past die pet niet meer
Oud 12-07-2004, 21:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 12-07-2004 @ 22:04 :
ik heb er 64.. ik pak ook elke dread apart, dan een beetje wax tussen duim en wijsvinger, over de dread uitwrijven, een paar keer draaien en dan de volgende.

maar in de tijd dat ik een kwart van mn hoofd heb gedaan, heeft mn moeder de rest al klaar. Dat gaat blijkbaar sneller ofzo.. misschien ligt het daar ook aan. En de jouwe zijn ook wel een heel stuk langer natuurlijk
Mwa, de lengte zelf kost niet zoveel tijd, dan ff tussen mijn 2 handen rollen, dan zit de wax erop, dan ff draaien, zit het erin, nog een keer draaien om hetgeen wat toch erop is blijven zitten erin te draaien en klaar. Heb de wax namelijk op handpalm zitten dan. Tussen duim en wijsvinger alleen voor de aanzet.
Oud 12-07-2004, 21:07
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:06 :
Hahaha grappenmaker Dan past die pet niet meer
och. ook al email je mij te veel waarschuwingen: ik vond je lange haar wel mooi.

Oud 12-07-2004, 21:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:07 :
och. ook al email je mij te veel waarschuwingen: ik vond je lange haar wel mooi.

Hihi, ik ook. Maar vind dit ook mooi. En ach, als ik het zat ben dan kam ik het er gewoon uit (heb ik waarschijnlijk een week voor nodig maar goed)
Oud 12-07-2004, 21:11
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:09 :
Hihi, ik ook. Maar vind dit ook mooi. En ach, als ik het zat ben dan kam ik het er gewoon uit (heb ik waarschijnlijk een week voor nodig maar goed)
hoe doe je dat met douchen dan? je rookt. die dreads gaan stinken naar rook, en dan kun je ze niet docuchen omdat knottyboy er dan uitvalt enzo
Oud 12-07-2004, 21:17
dummeltje
dummeltje is offline

M'n dreadjes nu, bijna 4 maanden, net beetje bijgewerkt, en geverfd
Oud 12-07-2004, 21:18
AngelLena
AngelLena is offline
Kan gewoon douchen alleen met dreads wassen moet ik even wachten, maar ik spuit ze eens per week in met water met zeezout, dat helpt al een beetje, de wax ruikt erg lekker, en er is ook speciale spray voor om geurtjes weg te halen. Maar na een maand of 2 maanden (ligt eraan hoe snel ze echt goed strak trekken, gaat redelijk snel bij mij) kan ik ze gewoon 1 keer per week wassen met shampoo en verder met water met zeezout of natuur azijn, dat kan zo vaak als je wil.
Oud 12-07-2004, 21:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dummeltje schreef op 12-07-2004 @ 22:17 :
[afbeelding]

M'n dreadjes nu, bijna 4 maanden, net beetje bijgewerkt, en geverfd
Die zien er erg netjes uit!
Oud 12-07-2004, 21:21
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:18 :
Kan gewoon douchen alleen met dreads wassen moet ik even wachten, maar ik spuit ze eens per week in met water met zeezout, dat helpt al een beetje, de wax ruikt erg lekker, en er is ook speciale spray voor om geurtjes weg te halen. Maar na een maand of 2 maanden (ligt eraan hoe snel ze echt goed strak trekken, gaat redelijk snel bij mij) kan ik ze gewoon 1 keer per week wassen met shampoo en verder met water met zeezout of natuur azijn, dat kan zo vaak als je wil.
maar je hoofdhuid wordt toch vet? als ik mn haar een keer vergeet te wassen vind ik het echt stinken en plakken.
Oud 12-07-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:21 :
maar je hoofdhuid wordt toch vet? als ik mn haar een keer vergeet te wassen vind ik het echt stinken en plakken.
ik waste eerst ook altijd om de dag mn haar, en als ik het een keer een dag later deed vond ik mn haar ook verschrikkelijk aanvoelen. Niet echt stinken, maar ook niet meer lekker ruiken.

Maar nu heb ik ze al een week niet gewassen, en ik heb nog nergens last van Ze ruiken gewoon naar de wax, en ze zijn ook niet plakkerig ofzo. Het valt reuze mee, ik had verwacht dat het veel erger zou zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten