![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef meteen grif toe dat de scheidslijn tussen restaurant en kroeg niet helemaal duidelijk te trekken valt. Maar voor mijn eigen theorie leg ik het begrip 'restaurant' eng uit, dus een tent waar je alléén aan tafels kunt zitten en volledig dineren. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Welke kamer van de HR zou jij dit voor willen brengen? Het is toch geen civiel/straf/fiscaal conflict?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het natuurlijk ook mogelijk om via een strafzaak hier iets aan te doen. Ik denk aan een art. 12 Sv-procedure wanneer niet vervolgd wordt voor discriminatie in beroep of bedrijf. Met een beetje fantasie kun je dit best bereiken. Of wilde jij beweren dat het hoogste rechtscollege van ons land zich helemaal nooit zal kunnen uitspreken over hoofddoekjes? |
![]() |
||
Citaat:
nu mag de commisie gelijke behandeling duis dat hoofdoekverbod gaan goedkeuren, omdat er gediscrimineerd wordt als ze dat niet doen. maar ja, pettendragers hebben geen legioen zeikerds achter zich staan, dus dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, er komen ook wel eens civiele zaken bij de HR over een lullige schadevergoeding.
||
![]() |
Citaat:
De vergelijking met een piercing gaat niet op, net zo min als spijkerbroeken, petjes, etc..
||
Citaat:
![]() Mag je zonder hoofddoek bidden? het is echt niet cultuur gebonden ofzo. alleen moslims die niet hoofdoek dragen willen dat geloven. Maar als je de koran leest zal je vast wel begrijpen dat je wel een hoofddoek op moet hebbben om echt als een moslim te kunnen leven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met Cliteur ben ik van mening dat religieuze uitingen niet anders zijn dan gewone uitingen, zoals piercings of kleding van een bepaald merk. Ik vind het een onwenselijke situatie dat er rechtsongelijkheid op grond van godsdienst bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien is bij sommige mensen de piercing net zo belangrijk. wie ben JIJ om daarover te oordelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
kortom, ik vind dat als dat verbod er is, komen molsima's er ook niet in. Wel als ze hem afzetten natuurlijk ![]() voor de rest snap ik de discussie niet. dan kom je ergens niet in... so what, ga je naar de volgende. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb al vaker betoogd, het feit dat iemand zelf iets heel erg gelooft is geen reden om die mening of die overtuiging meer gewicht toe te kennen dan een gewone uitspraak. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Oh, ik vind ook zeker dat je volkomen gelijk hebt, principieel gezien. Ik vind het hoofddoekje en de vrouwonvriendelijkheid in die islam die het symboliseert ook stuitend. Maar ik ben het niet met je eens dat we de hoofddoekjeskwestie als beginseldiscussie op de spits moeten drijven, en veeleer het vanuit een pragmatisch oogpunt moeten bekijken. Ik gaf daarom nog wat voorbeeldjes van eerdere gevallen waarin de wetgever niet op zijn strepen ging staan maar de zaken elegant en werkbaar oploste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Emancipatie gaat langzaam, het is een mentaliteitsverandering, dat lukt niet binnen een generatie, ook niet in de afgedwongen variant. Misogynie (vrouwenhaat) is zo oud als de wereld en helaas wereldwijd verbreid. Het was nog maar honderd jaar geleden dat de suffragettes in Europa en de Verenigde Staten streden voor het vrouwenkiesrecht. Die vrouwen belandden in de gevangenis! Nog in de jaren 50 verloren meisjes die trouwden automatisch hun (overheids)baan, of werden zij geacht die zelf op te geven. Nog steeds zijn het de vrouwen die naast hun baan het grootste deel van de zorgtaken op zich moeten nemen. Vrouwen zijn nog steeds met name part-time aan de slag. En dan verlangen wij van een stel analfabeten uit het rif-gebergte dat ze hun dochters zonder hoofddoek los laten? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder is het feit dat de emancipatie van westerse vrouwen zoals we die hebben gezien in de VS en Europa een langzaam proces is geweest, natuurlijk geen argument om dus hier maar die hoofddoekjes toe te staan omdat je zogenaamd dat proces niet kunt versnellen. Een beetje pressie kan geen kwaad. Dat eeuwige toekijken en wachten tot het zichzelf wel oplost hangt me een beetje de keel uit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
nare man schreef op 19-09-2004 @ 21:17 :
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Nederland wordt moslims die hun geloof willen belijden geen strobreed in de weg gelegd. Men kan als men wil vijf keer per dag naar de moskee, men kan op zijn werk bidden, men kan vrij krijgen voor de eigen feestdagen. Op school en op het werk zijn hoofddoekjes toegestaan. Alleen hier is het niet uit te leggen aan ander cafépubliek waarom Fatima met hoofddoek wél en Charissa met roze basebalpetje níet binnenkomt. Het is dus louter pragmatisch, heeft niets te maken met moslims tegenwerken (zoals veel paranoide figuren hier beweerden) maar is gewoon een kwestie van samen door een deur kunnen. En aangezien het enkele moslima's zijn tegen honderdduizenden anderen, dienen ze gewoon die doek af te doen, voor één keertje, en eens niet zo godvergeten intolerant te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zie het probleem ook niet echt. Laat ze dat ding gewoon af doen, er blijven nog honderden mogelijkheden om hun geloof wel te belijden. Ik word onderhand wel een beetje ziek van het gezeik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Mensen lijken het soms wel eens uit het oog te verliezen, maar we hébben het helemaal niet zo slecht mbt. godsdienstvrijheid in Europa. 95% van wat de moslim wil kan hier, het is alleen die laatste 5% waar men maar over door blijft mekkeren. En dat noem ik gewoon zwaar intolerant. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
schaf gewoon alle religieuzen symbolen af in de dresscode, ben je van het gezeik af.
||
Citaat:
En het gaat inderdaad om een klein aantal doeken dat naar een café gaat dus zoveel aandacht zou er niet uit hoeven gaan naar deze kwestie maar het is dan volgens mij ook meer de principiele linkse klaas die hier een drama van maakt dan de moslima zelf. En er zit natuurlijk ook wel een punt in. Maar dit werkt ook wel lekker op de zenuwen van al die mensen die "het gezeik van moslims" zat zijn en panisch lopen te roepen dat wij straks ook allemaal onderworpen zullen worden aan islamitische leefregels. Dus misschien beter laten rusten dit onderwerp, maar maak dat klaas maar eens wijs.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|