Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 14:37
Miracle
Miracle is offline
Een kater krijg je doordat je te weinig vocht in je lichaam hebt. Dus idd, als je (veel) alcohol hebt gedronken raak je veel vocht kwijt en weeg je dus minder.
Oud 26-09-2004, 14:45
Nebel
Nebel is offline
Ik heb geen kater... vier glaasjes bier gedronken... en meer gegeten dan anders, en woog vanochtend zo'n 3 kg minder
mwjah... ik probeer mn calorien op te bouwen maar het lukt echt niet
Oud 26-09-2004, 14:54
Mara
Mara is offline
Bier racet door je lichaam heen, plas je 10 minuten later weer uit. Je moet er constant van naar de wc, dus je bent vast aardig wat vocht verloren.
Oud 26-09-2004, 15:10
Mara
Mara is offline
Ik weet nu (al) wat ik vandaag ongeveer gegeten heb/nog ga eten, dus ik plaats 't voorvast

Ontbijt/Lunch
1 suikerbrood
1 bruine boterham kipfilet
1 roggebrood 30+ kaas
1 sinaasappelsap
1 banaan

Tussendoor
250g kwark
4 dropjes

Avondeten
Aardappelen
Stoofperen (kan ik nergens vinden, heb 4 'gewone' peren genomen)
Mager rundervlees
250g kwark

Avond
Mok magere melk

Stoofpeertjes worden (jammer genoeg) bereid met heel veel suiker. Ik weet niet hoeveel, heb maar 75 gram genomen, altijd 't ergste denken

Misschien dat er bij de avond nog wat bijkomt, dat wordt dan een stukje koolvisfilet

Zit nu op 1772kcal, komt grotendeels door die suiker op de stoofpeertjes. Als dat er niet zou zijn zou ik 300 kcal lager zitten
Als die vis erbij komt zit ik er nog zo'n 70kcal boven, niet dramatisch dus
Oud 26-09-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 26-09-2004 @ 08:40 :

Jullie vroegen of dat alles was wat ik die dag gegeten had : nee, ik heb ook nog 2 boterhammen bij het ontbijt gehad, en 's middags rond een uur of 4 een zak snoep van de milo..
Waarom dan niet om een uur of tien een boterham en om 12/13 uur twee/drie/vier boterhammen? En dingen als naar de Milo gaan, doe dat dan gewoon niet, dan kom je ook niet in de verleiding. En vraag je ouders bv. om minder lekkere dingen te halen, neem zelf geen geld mee. Maar vooral eet voldoende en dan de goede dingen en op de goede momenten. Denk ik 'ik heb geen honger, ik eet wel als ik honger heb', want dan is het kennelijk al te laat (misschien ook wel als je geen honger hebt, maar goed). Wees de honger voor en eet gewoon op vaste tijden.
Oud 26-09-2004, 16:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2004 @ 17:15 :
Waarom dan niet om een uur of tien een boterham en om 12/13 uur twee/drie/vier boterhammen? En dingen als naar de Milo gaan, doe dat dan gewoon niet, dan kom je ook niet in de verleiding. En vraag je ouders bv. om minder lekkere dingen te halen, neem zelf geen geld mee. Maar vooral eet voldoende en dan de goede dingen en op de goede momenten. Denk ik 'ik heb geen honger, ik eet wel als ik honger heb', want dan is het kennelijk al te laat (misschien ook wel als je geen honger hebt, maar goed). Wees de honger voor en eet gewoon op vaste tijden.
Precies.
Oud 26-09-2004, 18:13
Verwijderd
no offence, maar ik moest best lachen toen ik deze topic zag. De inhoud bleek alleen iets anders te zijn
Oud 26-09-2004, 18:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 26-09-2004 @ 19:13 :
no offence, maar ik moest best lachen toen ik deze topic zag. De inhoud bleek alleen iets anders te zijn
Misschien een domme vraag, maar wat had je verwacht dan?
Oud 26-09-2004, 19:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 26-09-2004 @ 15:45 :
Ik heb geen kater... vier glaasjes bier gedronken... en meer gegeten dan anders, en woog vanochtend zo'n 3 kg minder
mwjah... ik probeer mn calorien op te bouwen maar het lukt echt niet
Simpel, los van het aantal kcal dat alcohol en de bij stoffen oplevert, en het feit dat het een aantal ( hormonale ) processen in de war stuurt, drijft het vocht af.

Dat plas je uit, je z iet er droog ( strak ) uit en weegt meteen een stuk minder. Idd net wat dreen al zegt, te grote uitdroging verminderd ook het hersenvocht wat leid tot hoofdpijn enz.
Oud 26-09-2004, 19:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 26-09-2004 @ 19:13 :
Je had een hoog "viva/libelle gehalte" verwacht vol dieet tips en afslank methoden

Daar heeft enkele maanden geleden o.a. iemand langzaam een einde aan gemaakt...
Oud 26-09-2004, 19:44
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
OOPS!!! Vandaag veelste veel gesnoept

Wat ik vandaag gesnoept heb:
1 stukje aardbeientaart
een paar kaneelkoekjes
1 schaaltje met ijs

en ik was net 1kg afgevallen.....
Oud 26-09-2004, 20:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 26-09-2004 @ 20:44 :
OOPS!!! Vandaag veelste veel gesnoept

Wat ik vandaag gesnoept heb:
1 stukje aardbeientaart
een paar kaneelkoekjes
1 schaaltje met ijs

en ik was net 1kg afgevallen.....
Dat is niet veelste veel gesnoept. Gesnoept, ok, maar moet je 's zien wat ik naar binnenwerk als ik een vreetbui heb. Dan valt dit reuze mee.
Oud 26-09-2004, 20:38
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-09-2004 @ 21:15 :
Dat is niet veelste veel gesnoept. Gesnoept, ok, maar moet je 's zien wat ik naar binnenwerk als ik een vreetbui heb. Dan valt dit reuze mee.
Tel die kcal dan maar eens bij elkaar op...
Oud 26-09-2004, 21:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-09-2004 @ 21:38 :
Tel die kcal dan maar eens bij elkaar op...
Je weet best wat ik bedoel flauwerd
Oud 26-09-2004, 21:30
Verwijderd
wat ik me zo afvraag als ik dit allemaal lees met al die eetuitbarstingen..
boeken jullie nou ook goede afvalresultaten?
ik ben maar een lijnno0b vandaar..
Oud 26-09-2004, 21:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
STUFF schreef op 26-09-2004 @ 22:30 :
wat ik me zo afvraag als ik dit allemaal lees met al die eetuitbarstingen..
boeken jullie nou ook goede afvalresultaten?
ik ben maar een lijnno0b vandaar..
Als je die uitbarstingen constant hebt, dat 't dus niet 1x maar constant is, dan niet natuurlijk. Maar als je verder gezond eet, voldoende, dan val je wel af, zelfs als je dan een keer een eetbui hebt.

Het hangt niet allemaal af van die ene dag, of die ene week, dat 't niet goed gaat, het gaat erom hoe je het doet als het wél goed gaat
Oud 26-09-2004, 22:53
Verwijderd
Dat er geen brood is kon ik niks aan doen, grtoe famillie, je kun tniet alles weten hier (MD, je hebt een pm )

Voor de rest heb ik trouwens best een goeie week gehad, vond ik, vaak gesport, en dit weekend was mn vriends verjaardag dus heb ik lekker taart gehad, de hele week al naar uit zitten kijken omdat ik dol ben op deze soort taart voor de rest heb ik me gedragen, najah en wat wijn gehad
m'n conditie is de afgelopen drie week behoolrijk vooruit gegaan en ik pas 1 van mn mooie broeken nu weer... ben best trots op mezelf. (Ook op het feit dat ik nu veel meer brood eet dan voorheen )
Oud 27-09-2004, 07:11
Verwijderd
Ik hoop dat deze vraag in het lijntopic past aangezien deze er aan gerelateerd is.
Ik ben inmiddels als een hele tijd met lijnen bezig en de laatste 5 kilo'tjes die ik er nog af wil hebben zijn in zicht.
Nu heb ik alleen een ietwat minder leuk resultaat overgehouden aan het niet slank zijn (ik heb een paar jaar trug bijna 2 keer zoveel gewogen als wat ik nu weeg). IK heb nogal wat striae en overtollig vel op mn buik. Je kan je wel voorstellen dat je daar als jonge vrouw niet erg blij mee bent.

Maar goed hier dan mijn vraag: Zijn er mensen die hier ook last van hebben (gehad) en hebben jullie er misschien oplossingen of tips voor? (ik weet wel dat het nooit helemaal weg zal gaan, maar het zou fijn zijn als het iets minder duidelijk zichtbaar was) Een oplossing als plastische chirurgie is voor mij geen oplossing aangezien ik niet zoveel geld ter beschikking heb. Wat ik momenteel wel iedere dag doe is die huid goed invetten en inmasseren en heel veel water drinken.
Oud 27-09-2004, 08:52
PrimRose
PrimRose is offline
grmbl, was ik zaterdag keurig begonnen met lijnen, zondag ook volgehouden, sta ik net op de weegschaal zegt ie 47,2 (terwijl ik zaterdagavond 46,6 weeg (ik weet 's avonds een halve kilo meer dan 's ochtends).

Ik heb vandaag mijn laatste pil genomen, en ik word dus donderdagavond ongesteld. Is dit nu al vocht wat ik vasthoud dan?

Mgoed, ik straks weer naar mijn kamer en daar heb ik geen weegschaal (op zich wel goed, want toen ik nog thuis woonde stond ik zo'n 2 a 3 keer per dag op de weegschaal, nu nog maar 1x per week), laten we hopen dat het aan het einde van de week weer wat beter is. (er vanuitgaande dat ik het vol houd, ik blijf deze keer maar eens positief denken.)
Oud 27-09-2004, 09:00
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 27-09-2004 @ 09:52 :
grmbl, was ik zaterdag keurig begonnen met lijnen, zondag ook volgehouden, sta ik net op de weegschaal zegt ie 47,2 (terwijl ik zaterdagavond 46,6 weeg (ik weet 's avonds een halve kilo meer dan 's ochtends).

Ik heb vandaag mijn laatste pil genomen, en ik word dus donderdagavond ongesteld. Is dit nu al vocht wat ik vasthoud dan?

Mgoed, ik straks weer naar mijn kamer en daar heb ik geen weegschaal (op zich wel goed, want toen ik nog thuis woonde stond ik zo'n 2 a 3 keer per dag op de weegschaal, nu nog maar 1x per week), laten we hopen dat het aan het einde van de week weer wat beter is. (er vanuitgaande dat ik het vol houd, ik blijf deze keer maar eens positief denken.)
47.2
Oud 27-09-2004, 09:08
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 27-09-2004 @ 10:00 :
47.2
(= Leonoor)

Misschien moet je even vragen hoe lang ze is?
Oud 27-09-2004, 09:10
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 27-09-2004 @ 09:52 :

Het kan zijn dat het ook onder de categorie 'dagelijkse schommelingen' van je gewicht valt.
Oud 27-09-2004, 09:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
iamcj schreef op 27-09-2004 @ 10:08 :
(= Leonoor)

Misschien moet je even vragen hoe lang ze is?
hoe lang ze ook is, op haar foto is ze superdun...
Oud 27-09-2004, 09:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-09-2004 @ 15:54 :
Bier racet door je lichaam heen, plas je 10 minuten later weer uit. Je moet er constant van naar de wc, dus je bent vast aardig wat vocht verloren.
Bier heeft echt geen hogere 'omloopsnelheid' dan gewoon water, alleen je moet ermee rekening houden dat je natuurlijk op een avond flink wat biertjes achterover slaat. Dat is een flinke hoeveelheid vocht, plus de wetenschap dat alcohol vocht afdrijft uit je lichaam. Nogal logisch dat je dan veel moet plassen. Als je vijf grote bakken zwarte koffie drinkt krijg je hetzelfde, dat dehydrateert ook (en laxeert overigens ook)
Oud 27-09-2004, 10:30
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-09-2004 @ 10:37 :
hoe lang ze ook is, op haar foto is ze superdun...
(= Leonoor)

't lijkt me wel uitmaken of je 1.50m of 1.80m bent.

Of ze afvallen idd wel nodig is, is dan weer een tweede.
Oud 27-09-2004, 11:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 27-09-2004 @ 08:11 :
Ik hoop dat deze vraag in het lijntopic past aangezien deze er aan gerelateerd is.
Ik ben inmiddels als een hele tijd met lijnen bezig en de laatste 5 kilo'tjes die ik er nog af wil hebben zijn in zicht.
Nu heb ik alleen een ietwat minder leuk resultaat overgehouden aan het niet slank zijn (ik heb een paar jaar trug bijna 2 keer zoveel gewogen als wat ik nu weeg). IK heb nogal wat striae en overtollig vel op mn buik. Je kan je wel voorstellen dat je daar als jonge vrouw niet erg blij mee bent.

Maar goed hier dan mijn vraag: Zijn er mensen die hier ook last van hebben (gehad) en hebben jullie er misschien oplossingen of tips voor? (ik weet wel dat het nooit helemaal weg zal gaan, maar het zou fijn zijn als het iets minder duidelijk zichtbaar was) Een oplossing als plastische chirurgie is voor mij geen oplossing aangezien ik niet zoveel geld ter beschikking heb. Wat ik momenteel wel iedere dag doe is die huid goed invetten en inmasseren en heel veel water drinken.
Nee, daar is niets tegen te doen.

Ik had/heb ook flink striae op mijn kont, binnenkant bovenbenen, oksels, triceps/biceps. Het is wel iets kleiner geworden nu ik dat vet kwijt ben maar het zit er nog steeds.

Gaat ook nooit meer weg, als ik straks weer groei zal het wel weer duidelijker zichtbaar zijn. Na verloop van tijd word het wat lichter van kleur en valt het niet meer zo op.

Zijn wel zalfjes voor te krijgen maar die bleken het hooguit 1 of 2 tintjes na lang smeren en zijn heel erg duur.
Oud 27-09-2004, 12:38
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mwa dat kan meer oorzaken hebben natuurlijk. Allereerst kan het zijn dat je dieet niet helemaal 100% oke is en dat je dus gewoon lichamelijk honger krijgt en/of je stofwisseling verlaagt waardoor je in het weekend alles dubbel zo hard weer op slaat.

Anderzijds refeed je misschien niet goed 1x in de week, of het is geestelijke trek, lekkere trek dus.

Meestal samenhang van factoren, als alles op orde is en je hebt dan nog lekkere trek is het gewoon een kwestie van visualiseren. Stel jezelf voor als dik varken, en stel je zelf mooi strak voor en beslis dan of je je laat gaan aan troep of niet.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:11.
Oud 27-09-2004, 14:36
Verwijderd
Goezo, en succes
Oud 27-09-2004, 15:31
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
iamcj schreef op 27-09-2004 @ 11:30 :
(= Leonoor)

't lijkt me wel uitmaken of je 1.50m of 1.80m bent.

Of ze afvallen idd wel nodig is, is dan weer een tweede.
Ik ben idd 1.50m.

en de foto, tja die is van vorig jaar, en toen woog ik rond de 45 kilo. Ik hoef dus ook niet veel af te vallen, meer dan 2 kilo hoeft er niet af. Wel wil ik van mijn buikje (op de foto houd ik die in) wat strakker, en ik wil graag wat centimeters van mijn bovenbenen af. Dus bij mij is het ook een kwestie van gericht sporten. (en niet snoepen....dat is miojn grootste zwakte, gezond eten lukt wel, maar om na 20.00 niet te snacken, dat is het probleem)
Oud 27-09-2004, 17:07
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Vandaag heb ik gegeten en gedronken:

de hele dag water en thee gedronken

beschuit met jam
2 sinasappels
druiven
2 broodjes
1/2 zakje noodles (dat is bijna een bord vol)
een paar kaneel koekjes
een paar bananschuimjes (sorry moet ongesteld worden en heb dan behoefte aan iets zoets....)

Strax ga ik nog wat rijst nemen en 2 kippenpootjes.
En misschien nog wat druifen.
Oud 27-09-2004, 18:37
Verwijderd
@bloemenpoes, ik wil niet flauw tegen je doen, en je een schuldgevoel geven, maar het is gewoon super veel wat jij toen hebt gegeten in een avond. Ik vind het knap dat je wilt afvallen, maar wat ik tot nu toe van je heb gelezen kan ik wel uit concluderen dat je er niks van bakt. als je wil afvallen moet je het echt echt echt willen of anders accepteren dat je wat steviger bent dan anderen.

ik zou alleen echt gaan afvallen als het beter voor de gezondheid is. Maar goed, voor de duidelijkheid, dit is mijn mening

en 1.50 meter en 46 kilo wegen is toch prima!!! gezond gewicht volgens de bmi (discussie daargelaten of dat klopt of niet) waarom afvallen???
Oud 27-09-2004, 19:11
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 27-09-2004 @ 19:37 :
[Ben 1.50 meter en 46 kilo wegen is toch prima!!! gezond gewicht volgens de bmi (discussie daargelaten of dat klopt of niet) waarom afvallen??? [/B]
heb hierboven ook gezegd dat ik niet superveel hoef af te vallen (als ik 2 kilo kwijt ben en tussen de 45 en 45,5 weeg vind ik het prima) Maar ik wil voornamelijk een strakkere buik en wat centimeters van mijn bovenbenen kwijtraken.

Dus niemand meer schrikken dat ik wil afvallen, ik wil gewoon iets aan mijn conditie doen en aan de centimeters. Ik ga geen kilo's afvallen ofzo.
Oud 27-09-2004, 19:19
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 27-09-2004 @ 19:37 :
@bloemenpoes, ik wil niet flauw tegen je doen, en je een schuldgevoel geven, maar het is gewoon super veel wat jij toen hebt gegeten in een avond. Ik vind het knap dat je wilt afvallen, maar wat ik tot nu toe van je heb gelezen kan ik wel uit concluderen dat je er niks van bakt. als je wil afvallen moet je het echt echt echt willen of anders accepteren dat je wat steviger bent dan anderen.

Nouja, je bent iig eerlijk
Ik weet niet, het zal vast goed zijn voor mijn gezondheid zijn om af te vallen. 1.65 + 72 kg, ik weet het niet hoor
Oud 27-09-2004, 19:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 26-09-2004 @ 11:28 :
je moet hier wel misselijk van worden, dit eet ik in een halfjaar aan vettigheid!
Dus jij bent extreem streng ? Come on zeg geniet ook van je leven, moet je soms een bb/fitness wedstrijd doen ofzo ?
Oud 28-09-2004, 06:34
Miracle
Miracle is offline
Ik denk dat ik stop met lijnen.
Oud 28-09-2004, 08:17
Verwijderd
ik snap het niet zo goed. ik eet de laatste twee weken te weinig (dit heeft ook z'n redenen), maar afvallen doe ik niet. ik sport er gewoon bij, maar het wil niet. ik haat mezelf echt, ik wil er niet zo uit zien.
Oud 28-09-2004, 08:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 28-09-2004 @ 09:17 :
ik snap het niet zo goed. ik eet de laatste twee weken te weinig (dit heeft ook z'n redenen), maar afvallen doe ik niet. ik sport er gewoon bij, maar het wil niet. ik haat mezelf echt, ik wil er niet zo uit zien.
Dan lees dit, en de vorige lijntopics maar eens goed door, dan snap je het wel

Juist té weinig eten leid tot stagnering van je vorderingen...
Oud 28-09-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 09:21 :
Dan lees dit, en de vorige lijntopics maar eens goed door, dan snap je het wel

Juist té weinig eten leid tot stagnering van je vorderingen...
maar als ik wel gewoon eet, en er dan ook echt op let, dan val ik ook niet af. en dan kan iedereen hoog of laag springen dat regelmatig eten en gezond eten écht helpt: bij mij niet. want ik ben al sinds vorig jaar september bezig.
Oud 28-09-2004, 08:39
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-09-2004 @ 07:34 :
Ik denk dat ik stop met lijnen.
Waarom? Heeft het met je discipline te maken of ben je ontmoedigd geraakt? Misschien kan je een tijdje niet te streng doen en daarna de draad weer oppakken?
Oud 28-09-2004, 08:41
D-sire
D-sire is offline
Ik heb gisteren gezondigd. Ben geslaagd voor mn rijbewijs en dat betekent bij ons thuis blijkbaar tompoezen bij de koffie en een lekker bord macaroni met saus als avondeten... Op school ben ik getrakteerd op een lekkere chocolademuffin En ik vind het ook niet erg, ik vind dat als je lijnt je best eens een uitzondering mag maken!
Vandaag dus weer flink aan de slag. Ik voel me goed bij mijn nieuwe eetgewoonten en als ik gewoon bezig ben is die drang naar lekkers en zoetigheid er niet zo erg meer als eerst
Oud 28-09-2004, 09:12
A*
A* is offline
Gister een tamelijk goede dag gehad, alleen 3 twixen op omdat ik me een beetje lam voelde maar aangezien ik ongesteld ben is dat niet supervreemd.
Tot nu toe alleen een liga, zometeen wat fruit eten en tussendoor veel water drinken.
Oud 28-09-2004, 09:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 28-09-2004 @ 09:24 :
maar als ik wel gewoon eet, en er dan ook echt op let, dan val ik ook niet af. en dan kan iedereen hoog of laag springen dat regelmatig eten en gezond eten écht helpt: bij mij niet. want ik ben al sinds vorig jaar september bezig.
Bull ! Het menselijk metabolisme werkt voor iedereen hetzelfde er zijn slechts kleine nuances in waar iemand op reageert.

Ik ben in iets van 15 weken 18kg kwijt geraakt, waarvan 3 uit spiermassa. Klinkt aardig op zich maar het kon beter, zelfs daar heb ik nog teveel gesjoemelt, fouten gemaakt die ik niet had mogen maken.

Het verhaaltje van "extreem snelle ectomorphe stofwisseling" of "extreem trage endomorphe stofwisseling" ( en of schildklierproblemen ) gaat maar op voor hooguit 5 a 10% van de mensen die dan ook idd een anders aangepast dieet moeten hebben. En voor zover jij dat zelf bent op die fotos val jij daar echt niet onder.

Gebod nr 1 : eet váker, minstens 6x p/dag, liefst nog vaker !
Gebod nr 2 : eet niet teveel kcal maar ook niet te weinig, die behoefte kun je berekenen.
Gebod nr 3 : beperk koolhydraten, hou het op onverzadigde vetzuren en omega's, verhoog de eiwitinname. Dit geld helemaal voor avond uren waarin je niet meer actief bent.

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 09:31.
Oud 28-09-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 27-09-2004 @ 20:19 :
Nouja, je bent iig eerlijk
Ik weet niet, het zal vast goed zijn voor mijn gezondheid zijn om af te vallen. 1.65 + 72 kg, ik weet het niet hoor
Volgens mij kun jij het beste gewoon een keer een afspraak maken met een dietiste...of MD dat nou onzin vindt of niet, het is al min of meer gebleken dat het je in je eentje niet echt lukt en zo iemand heeft er toch iets meer verstand van dan de gemiddelde mens en misschien is het net dat steuntje in de rug wat jij nodig hebt.
Oud 28-09-2004, 09:51
PrimRose
PrimRose is offline
Gisteren op zich wel goed gegaan. We hadden wel frietjes met een burger als avondeten, maar het waren ovenfrietjes, en ook de burger kwam uit de oven. Ook heb ik er verse sla bij gegeten, en had ik zelf een dressing van olijfolie, azijn, peterselie en mosterd gemaakt, dus heb ik daar geen slasaus bij genomen. (overigens was de burger "los" dus zonder broodje enzo.

's avonds niet gesnoept, alleen thee gedronken.
Oud 28-09-2004, 11:06
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 28-09-2004 @ 09:39 :
Waarom? Heeft het met je discipline te maken of ben je ontmoedigd geraakt? Misschien kan je een tijdje niet te streng doen en daarna de draad weer oppakken?
Op advies van MightyDuck. Ik heb geen tijd om m'n hele dag ernaar in te richten. Ik doe erg m'n best. Bijna heel gezond eten, voor mijn doen veel eten, maar als dat zelfs al niet genoeg is dan maar even niet.
Oud 28-09-2004, 13:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mja het lijkt me voor Dreen geestelijk beter te stoppen, half werk mislukt toch en dan raak je weer gedemotiveerd, Dreen weet hoe het moet ze kan zich er door omstandigheden alleen niet toe zetten dus imo beter om het dan uit te stellen en gewoon aan te wennen voorlopig gezonde dingen te eten zonder echt te dieeten.

En euh leonoor, kvind dieetisten geen onzin, maar je kúnt het ook zelf als je de kennis en discipline maar hebt, zie je mij bijv al betalen voor een dieetist terwijl ik dat goed zelf kan ?

Bovendien gaan details in sportdieetiek verder waar dieetisten stoppen, persoonlijk zou ik een "cliënt" die een beter lichaam wil kweken gewoon in een strak schema drillen, zo'n dieetiste houd rekening met allerlei wensen ( dit lust ik niet, dat lust ik niet, ik heb geen tijd om op zulke tijdstippen te eten ) en zo denk ik er niet over, wie maximaal resultaat wil zal toewijding moeten tonen

Just my vision

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 13:17.
Oud 28-09-2004, 14:00
Verwijderd
van het weekend is het lekker misgegaan eerste op vrijdagavond een handje pepernoten, toen zaterdag een stuk appeltaart van mn oma, en zondag nog een keer. Ook zondag nog een plak cake, en het hele weekend door af en toe wat pepernoten. Ik vind het heel slecht van mezelf, maja het is gebeurd. Ik ga nu maar weer vol goede moed verder.

vandaag al op:

ontbijt: spaanse chracker met glas melk
11 uur: pakje sultana's en pakje chocolade energie koeken
lunch: 3 boterhammen, 1 kaas, 1 boter en 1 met smeerkaas + glas melk
verder nog vanavond gewoon groenten, aardappels en vlees..
Oud 28-09-2004, 14:25
PrimRose
PrimRose is offline
hmm, net afgesproken met mijn vriend om donderdag uit eten te gaan. waarschijnlijk wordt het de tapasbar. is er een manier om toch niet al te veel "schade" te lijden? (afzeggen doe ik niet, we zijn al veel te lang niet samen uit eten geweest)
Oud 28-09-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 28-09-2004 @ 15:25 :
hmm, net afgesproken met mijn vriend om donderdag uit eten te gaan. waarschijnlijk wordt het de tapasbar. is er een manier om toch niet al te veel "schade" te lijden? (afzeggen doe ik niet, we zijn al veel te lang niet samen uit eten geweest)
proberen om hele vette tapas te vermijden. bijvoorbeeld geen kaas en zo, maar kijken naar mager vlees en dingen met groente.
Oud 28-09-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2004 @ 10:39 :
is al min of meer gebleken dat het je in je eentje niet echt lukt en zo iemand heeft er toch iets meer verstand van dan de gemiddelde mens en misschien is het net dat steuntje in de rug wat jij nodig hebt.
Mischien, maar wie zegt dat het haar helemaal niet gaat lukken? Ik ben ook sinds ongeveer januarie dit jaar heel erg ontevreden geweest met mezelf maaar voordat echt m'n best ging doen en streng was voormezelf, is er heel wat tijd voor bijgegaan.
Het is niet makkelijk heh, om zomaar je hele eetpatroon om te gooien. Maar goed, een dietist is een idee, hoeveel gel dkost zoiets eigenlijik?
Topic gesloten

Regels voor berichten