Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2006, 19:43
Verwijderd
ik kijk nu even naar het lijsttrekkersdebat, en morgen is het dus de bedoeling dat iedereen weer gaat stemmen..

gaan jullie stemmen? waarom wel/niet? wat ga je stemmen en waarom? welke 3 partijen zou jij graag in de coalitie zien?

BARST LOS.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2006, 20:00
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
ik ga SP stemmen, ik vind veel van hun standpunten goed en ik gun ze zetels in de 2de kamer.

en jij uuf?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:01
Verwijderd
Ja.

Burgerplicht, een zekere dankbaarheid voor de (al dan niet werkende) democratie, invloed willen hebben, navolgen van idealen, etc.

SP, ik moet wel want ik kom uit Rusland. Bovendien ben ik verliefd op Jan en heb ik al een SP-vest besteld. Het lot is bepaald.

PvdA-SP-GL. Maar eigenlijk is de PvdA een boutpartij, jammer dat de rollen van de PvdA en D'66 niet omgedraaid zijn, want D'66 vind ik tot mijn verbazing telkens een van de beste in de debatten die ik tot nu toe gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:04
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik stem ook SP omdat hun standpunten aansluiten bij mijn visie over een beter nederland en ik vind SP een strategisch betere keuze dan groenlinks, hoewel ik lang getwijfeld heb.

en ik stem omdat ik anders doodga natuurlijk.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:08
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
SP, en ik ga op Agnes stemmen. Verder hoop ik op een linkse coalitie.
Als student en frequent OV-reiziger komt mij dat gewoon het beste uit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:10
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
sp.
als toekomstige armoedzaaier komt me dat het beste uit .
en helemaal geweldig zou sp - pvda en gl zijn.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:11
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-11-2006 @ 21:08 :
SP, en ik ga op Agnes stemmen. Verder hoop ik op een linkse coalitie.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:14
Verwijderd
SP. omdat hun visie aansluit bij mijn ideeën. ik ga wel stemmen, want anders vind ik dat ik dat ik de komende 4 jaar niet mag kankeren over politiek, omdat toch niet heb gestemd.

ik hoop PVDA, SP en GL in de coalitie. eigenlijk vind ik PVDA kut, maar alles beter dan CDA zeg maar. en één van die 2 partijen komt sowieso in de coalitie.

verder wil ik ECHT niet dat balkenende weer premier wordt, want ik vind hem echt een sukkel. ook zal ik nooit VVD stemmen, omdat rutte zichzelf nogal vaak tegenspreekt, en omdat ik vind dat hun standpunten een beetje erg zijn ingesteld op rijke mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:14
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Groenlinks. Met twijfel.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 21-11-2006 @ 21:14 :
Groenlinks. Met twijfel.
omdat iedereen hier SP stemt?
ik twijfelde enorm tussen GL en SP.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:18
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-11-2006 @ 21:08 :
SP, en ik ga op Agnes stemmen. Verder hoop ik op een linkse coalitie.
Als student en frequent OV-reiziger komt mij dat gewoon het beste uit.
Ik moet mijn antwoord nuanceren. Ik hoop met name op een linkse coalitie omdat ik Reisbureau Rita spuugzat ben.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:26
wouser
Avatar van wouser
wouser is offline
Ik mag nog niet stemmen maar als het zou mogen zou Balkenede mijn stem cker krijgen... Hij heeft de nederlandse economie echt op vooruitgebracht.. en ik vind vooral dat het zo moet doorgaan en niet zoals veel linkse partijen willen nu met geld gaan smijten en iedereen weer een fijn uitkeringkje geven..., dat moet dus echt niet gebeuren, het geld moet of naar mensen gaan die ECHT niet kunnen werken of het moet naar het belang van het land gaan. We moeten juist nu bezuinigen zodat wij later niet tonnen belasting moeten betalen, met de aankomende vergrijzing enzo...

En ik zie hier iedereen de SP stemmen maar ik zeg je de SP is net sinterklaas... bekijk maar eens het rapport van CPB over het verkiezingsprogramma van het SP...

http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/.../65/bijz65.pdf

is niet veel soeps he?
__________________
Fealty With Love. Valour With Honor. Disloyalty With Vengeance.

Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:27
Verwijderd
Dit wordt mij waarschijnlijk niet in dank afgenomen maar ik zou op de vvd stemmen. Alleen de kandidatenlijst staat me niet zo aan, maar op basis van ideologie zou ik voor een liberale partij kiezen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:29
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Op basis van jouw ideologie of die van je ouders en hun 'bourgondische' lifestyle?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:30
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik ga groenlinks stemmen. Dus.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 21-11-2006 @ 21:01 :

PvdA-SP-GL. Maar eigenlijk is de PvdA een boutpartij, jammer dat de rollen van de PvdA en D'66 niet omgedraaid zijn, want D'66 vind ik tot mijn verbazing telkens een van de beste in de debatten die ik tot nu toe gezien heb.
Inderdaad, D66 doet het erg goed, ik snap het ook niet, dat het niet aanslaat. Jammer want Bos is echt een creep en ik vertrouw hem voor geen meter.

Ik stem SP.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:33
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
SP en dan zoek ik altijd maar de gene met de leukste naam uit. Vorige keer was dat mevrouw Slutsky en ook al had ik me voorgenomen om weer op een vrouw te stemmen, kan ik het niet laten om dit keer op Tiny Kox te stemmen
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:34
wouser
Avatar van wouser
wouser is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 21-11-2006 @ 21:33 :
SP en dan zoek ik altijd maar de gene met de leukste naam uit. Vorige keer was dat mevrouw Slutsky en ook al had ik me voorgenomen om weer op een vrouw te stemmen, kan ik het niet laten om dit keer op Tiny Kox te stemmen
mensen zoals jouw zouden ze het stemrecht moeten ontnemen vind ik
__________________
Fealty With Love. Valour With Honor. Disloyalty With Vengeance.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2006, 20:35
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
uuuf schreef op 21-11-2006 @ 21:17 :
omdat iedereen hier SP stemt?
ik twijfelde enorm tussen GL en SP.
Neen, omdat ons aller Femke wat minder verstand heeft van economie imo. Maar als ik voor de combi ga kom ik bij CU of CDA...
Verder vind ik Bos maar een slappe zak.
Wil hij nou dat verpleegsters in verzorgingstehuizen muziek kunnen luisteren met bewoners of moeten ze harder werken!?

Balkenende is een uitgemaakte zaak.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:36
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wouser schreef op 21-11-2006 @ 21:34 :
mensen zoals jouw zouden ze het stemrecht moeten ontnemen vind ik
Ik zou maar vast aan je volgende reply gaan werken.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:38
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
En als ik ergens een feit vind, neem ik de trein naar "de haagh" en stop ik deze in j.p.'s reet.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:46
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 21-11-2006 @ 21:33 :
SP en dan zoek ik altijd maar de gene met de leukste naam uit. Vorige keer was dat mevrouw Slutsky en ook al had ik me voorgenomen om weer op een vrouw te stemmen, kan ik het niet laten om dit keer op Tiny Kox te stemmen

hehehe dat doe ik meestal ook, maar ik denk dat ik dit jaar gewoon voor marijnissen ga. ik kreeg een geil smsje van hem en dat triggert me toch wel
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:50
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 21-11-2006 @ 21:46 :
[B]hehehe dat doe ik meestal ook, /B]
Meestal? Hoe vaak heb je al gestemd?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:50
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hahaha ja ik heb natuurlijk pas 1 keer gestemd maar bij andere momenten waar je een naam uit moet kiezen gebruik ik die perfecte methode
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:54
gasface
gasface is offline


8(
__________________
RIP JDILLA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2006, 21:00
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
wouser schreef op 21-11-2006 @ 21:34 :
mensen zoals jouw zouden ze het stemrecht moeten ontnemen vind ik
mensen zoals jij zouden dit eens in mijn face moeten zeggen, vind ik.
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:02
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
En dan?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:05
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 21-11-2006 @ 21:33 :
SP en dan zoek ik altijd maar de gene met de leukste naam uit. Vorige keer was dat mevrouw Slutsky en ook al had ik me voorgenomen om weer op een vrouw te stemmen, kan ik het niet laten om dit keer op Tiny Kox te stemmen
Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen.
Weet niet of dat positief is though
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:06
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
SP, de meeste standpunten staan me aan en ik wil eens zien hoe ze het doen in de regering.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:09
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 21-11-2006 @ 22:02 :
En dan?
en dan kan ik hem vol in zijn face uitlachen. wat een prutser.

anyway ik stem al jaren standaard SP omdat ze het meeste punten hebben die me aanstaan ten opzichten van andere partijen en dan kies ik er gewoon eentje at random of een droge naam.
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-11-2006 @ 21:29 :
Op basis van jouw ideologie of die van je ouders en hun 'bourgondische' lifestyle?
Mijn ideologie, ik denk dat een opvoeding bijdraagt aan het geheel van normen, waarden, opvattingen etc. dus wellicht hebben ouders invloed op het stemgedrag van hun kinderen. Maar je kan ook rebelleren en juist het tegenovergestelde doen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:16
Verwijderd
ik vind partij voor de dieren wel een aangename verassing trouwens. als ik in een bijzonder rebelse bui ben morgen stem ik er misschien nog wel op ook. ZWEEFTEEF alert
(maar sp lijkt me toch wat nuttiger...)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
wouser schreef op 21-11-2006 @ 21:34 :
mensen zoals jouw zouden ze het stemrecht moeten ontnemen vind ik
tuurlijk niet, als ze het zelf niet doen, dan moet je de politiek voor jezelf toch wat leuker maken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:22
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik ga stemmen want ik vind het belangrijk, en daarnaast houd ik van het drukken op knopjes.

Na lang tobben tussen GroenLinks en SP, kies ik voor de laatste. Het programma van deze beide partijen spreekt me het sterkst aan, en ik heb tot nu toe altijd GroenLinks gestemd, maar op enkele - voor mij belangrijke - punten vind ik de standpunten van de SP beter dan die van GroenLinks.

Mijn perfecte coalitie is SP - GL - PVDA.

In het lijsttrekkersdebat vond ik Rouvoet het sterkst, en Rutte het dieptepunt.

Ik hoop trouwens dat alle zwevers morgen netjes blanco stemmen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:22
Verwijderd
Ik stem GroenLinks, ik deel de ideologie, ik ben lid en zie mezelf ooit op een dag actief worden.
Ik stem op Femke Halsema, daar heb ik het beste beeld van.

Ik hoop op een PvdA-SP-GL coalitie. Met eventueel CU, mits ze met hun poten van euthanasie en abortus blijven, en PvdD erbij.

Balkenende had niet echt zijn beste dag vandaag trouwens, hopelijk kost hem dat zetels.

Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik stem niet. Ik geloof niet in een partij steunen als hun programma (wat ze toch nooit nakomen) niet eens in het verlengde van mijn interesses ligt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2006, 21:25
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-11-2006 @ 21:18 :
Ik moet mijn antwoord nuanceren. Ik hoop met name op een linkse coalitie omdat ik Reisbureau Rita spuugzat ben.
+ ik wil beter OV en geen hoge huur. Daarom SP.

VVD stemmen als stompzinnig studentje vind ik nog steeds lachwekkend.

Citaat:
Ufke schreef op 21-11-2006 @ 22:22 :


Balkenende had niet echt zijn beste dag vandaag trouwens, hopelijk kost hem dat zetels.
Wat dan?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 21-11-2006 @ 21:01 :
PvdA-SP-GL. Maar eigenlijk is de PvdA een boutpartij, jammer dat de rollen van de PvdA en D'66 niet omgedraaid zijn, want D'66 vind ik tot mijn verbazing telkens een van de beste in de debatten die ik tot nu toe gezien heb.
Inderdaad. Doodzonde dat die partij er zo slecht voor staat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:29
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 21-11-2006 @ 22:25 :
Wat dan?
Dan wint hij de verkiezingen misschien niet? En dat zou de omfgw00t1337pwnshizzle zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:31
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Ufke schreef op 21-11-2006 @ 22:29 :
Dan wint hij de verkiezingen misschien niet? En dat zou de omfgw00t1337pwnshizzle zijn?
Ik bedoel natuurlijk: hoezo had hij zijn dag niet?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:32
Verwijderd
Het is niet zo dat stufi en de ovkaart verdwijnen als vvd in een kabinet zit dus wat dat betreft vind ik het overdreven als je dat zegt. Ik geloof ook niet dat ik ineens 500 euro stufi kreeg als er een links kabinet komt. Dan vind ik maatregelen die de economie positief bevorderen beter dan milieukwesties.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:33
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Ufke schreef op 21-11-2006 @ 22:22 :


Ik hoop op een PvdA-SP-GL coalitie. Met eventueel CU, mits ze met hun poten van euthanasie en abortus blijven, en PvdD erbij.
Het zou opzich niet verkeerd uitkomen, maar ik weiger steun te betuigen aan een coalitie met een partij met dergelijke standpunten over euthanasie, abortus en homo-huwelijken.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:33
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
M.b.t. Balkenende die zijn dag niet had: Ik vond het vooral schattig toen hij het - in het kader van normen en waarden - over het 'bestrijden van huftgedrag' had.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:33
Verwijderd
wat een SP stemmers allemaal zz
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:34
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
rxn schreef op 21-11-2006 @ 22:33 :
wat een SP stemmers allemaal zz
En jij dan?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:35
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
wat is er zo zz aan de sp?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:35
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
White Trash schreef op 21-11-2006 @ 22:32 :
Dan vind ik maatregelen die de economie positief bevorderen beter dan milieukwesties.
Wat een onzin. Het gaat natuurlijk om beide kwesties. Je kunt niet voor slechts één punt kiezen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 21-11-2006 @ 22:31 :
Ik bedoel natuurlijk: hoezo had hij zijn dag niet?
Vooral in begin vond ik hem heel warrig over komen en vond ik hem zijn punten niet echt overtuigend duidelijk maken, wat bijvoorbeeld bij Eén Vandaag wel zo was.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:36
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
botulismf schreef op 21-11-2006 @ 22:33 :
M.b.t. Balkenende die zijn dag niet had: Ik vond het vooral schattig toen hij het - in het kader van normen en waarden - over het 'bestrijden van huftgedrag' had.
Ik hoorde links en rechts (haha) ook nogal wat grammaticale versprekingen. Tot zover mijn humor van vandaag.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 21-11-2006 @ 22:33 :
Het zou opzich niet verkeerd uitkomen, maar ik weiger steun te betuigen aan een coalitie met een partij met dergelijke standpunten over euthanasie, abortus en homo-huwelijken.
Ja, maar als ze beloven daar niets mee te doen mogen ze van mij best een linkse coalitie aan een meerderheid brengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs!
Verwijderd
16 18-10-2008 00:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Blanco stemmen
Verwijderd
6 22-11-2006 12:48
Werk, Geld & Recht Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem.
Nastro
29 10-01-2006 09:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking)
Draakje83
352 06-06-2005 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.