Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2009, 16:54
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik reed afgelopen zaterdag terug naar huis in de auto met me ouders naar huis. we reden langs het bos en ik voelde ineens heel veel energie van 2 geesten. Even vederop stonden 2 mensen die op de auto gericht stonden en stil stonden met de handen gekruist op hun borst. in Witte kleding. Mijn vriend zei dat zijn opa precies die kleren aanhadden. Ik schrok me dood. kan het kloppen dat dit geesten zijn? Want ik denk niet dat je om kwart voor 11 nog mensen ziet lopen aan het rand van het bos? en ik voelde best veel energie. Ik weet dat ik geesten kan voelen. maar ik weet niet of dat geesten waren. want af en toe zie ik wat weg flitsen uit me oog hoeken.

Groetjes kelly.
__________________
Love the little things <3
Advertentie
Oud 10-08-2009, 17:00
Verwijderd
Wat is jouw geloof? Aan de hand daarvan kunnen we zien wat "geesten" inhouden.
Oud 10-08-2009, 17:13
Verwijderd
Ik kom wel maffere zaken tegen op gekkere plaatsen rond 5 uur s'ochtend. Ik zie ook in mijn ooghoek dingen flitsen maar waarom zou je dat meteen toerekenen aan geesten?
Oud 10-08-2009, 17:20
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Jah ik weet het niet, maar ik heb niet echt precies een geloof.
Maar dat gevoel heb ik al sinds ik klein was.. toen sloot ik mezelf steeds op in me kamer.
__________________
Love the little things <3
Oud 10-08-2009, 17:35
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik zou er niet te veel belang aan hechten

Ik weet niet of geesten al dan niet bestaan maar het feit dat jij er zo voor openstaat kan al'n aanwijzing zijn dat je iets te snel "een geest" als verklaring ziet voor verschijnselen die ook op andere manieren te verklaren zijn

Er flitsen bij mij ook wel eens rare dingen maar dat zijn vaak slechts reflecties of dingen die je verkeerd interpreteert. Op zo'n momenten besef ik vaak hoe makkelijk het eigenlijk is om te denken dat dit geesten zijn terwijl het meestal toch wel goed te verklaren valt als je er effe logisch over nadenkt.

Er lopen trouwens wel vaker rare mensen rond 's nachts. En al zeker als ze bij'n bos rondhangen

Ongeacht of geesten bestaan zou ik je er niet al te veel zorgen over maken
Oud 10-08-2009, 17:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nee, het zijn geen geesten. Niet iedereen die 's avonds in witte kleding bij een bos staat is een geest.

Wat betreft energie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie. Lees eens door en vertel dan hou jij 'energie' gevoeld hebt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-08-2009, 17:41
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Ik denk niet dat oude mensen zolaat nog rond lopen in het bos, maar het zal wel niks zijn..

Maar energie, daar bedoel ik mee dat ik een grote hoeveel heid energie voel.. daar bedoeli k mee.. dat ik het gevoel heb dat er nog iemand is. terwjil ik gewoon alleen thuis ben, en dat heb ik al sinds klein af aan.
__________________
Love the little things <3
Oud 10-08-2009, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Maar energie, daar bedoel ik mee dat ik een grote hoeveel heid energie voel.. daar bedoeli k mee.. dat ik het gevoel heb dat er nog iemand is. terwjil ik gewoon alleen thuis ben, en dat heb ik al sinds klein af aan.
Voelt deze aanwezigheid goedaardig of kwaadaardig aan?
Oud 10-08-2009, 17:44
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Citaat:
Voelt deze aanwezigheid goedaardig of kwaadaardig aan?
Soms beide,
__________________
Love the little things <3
Oud 10-08-2009, 17:47
PatoLoco
PatoLoco is offline
Dat hebben wel meer mensen hoor, zeker als ze alleen zijn. Betekent heus niet dat er ook daadwerkelijk geesten zijn. Jij geeft die betekenis aan dat gevoel maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon 'n soort van angst/onschuldige paranoia. Alleen zijn heeft nogal rare effecten op sommige mensen

Als je't mij vraagt, is't voornamelijk ingebeeld. Mensen zijn namelijk nogal vatbaar voor suggestie en 't zijn vaak ook redelijk angstige wezentjes. Met al die programma's over geesten, mediums, etc worden zo'n gevoelens, volgens mij, nogal snel aan paranormale verschijnselen gekoppeld
Oud 10-08-2009, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Maar energie, daar bedoel ik mee dat ik een grote hoeveel heid energie voel.. daar bedoeli k mee.. dat ik het gevoel heb dat er nog iemand is..
Oud 10-08-2009, 17:50
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Citaat:
Dat hebben wel meer mensen hoor, zeker als ze alleen zijn. Betekent heus niet dat er ook daadwerkelijk geesten zijn. Jij geeft die betekenis aan dat gevoel maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon 'n soort van angst/onschuldige paranoia. Alleen zijn heeft nogal rare effecten op sommige mensen

Als je't mij vraagt, is't voornamelijk ingebeeld. Mensen zijn namelijk nogal vatbaar voor suggestie en 't zijn vaak ook redelijk angstige wezentjes. Met al die programma's over geesten, mediums, etc worden zo'n gevoelens, volgens mij, nogal snel aan paranormale verschijnselen gekoppeld
Maar ik heb het al van kleins af aan,
__________________
Love the little things <3
Oud 10-08-2009, 17:52
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Maar ik heb het al van kleins af aan,
Dat maakt helemaal niet uit hoor

Kleine kinderen hebben verschrikkelijk veel fantasie en ze zijn ook heel erg vatbaar voor zo'n dingen.

Niets om je zorgen over te maken als je't mij vraagt
Oud 10-08-2009, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Soms beide,
Als het echt geesten zijn, moet er een rede zijn dat ze er zijn. Dat jij hun "aanwezigheid" voelt. Maar zolang ze je niets doen, is er geen rede tot zorgen maken, denk ik.
Oud 10-08-2009, 18:24
Alyssia
Alyssia is offline
Ach, het kan mogelijk zijn. Ik heb zelf ook wel het idee dat er soms iemand in mijn kamer staat, en dan word ik ook vaak naar een bepaald punt getrokken, dat ik daar telkens naar moet kijken. Ik geloof je wel hoor, maar maak je er niet te veel druk om.
Als je je er ongemakkelijk bij voelt, kun je altijd hardop vragen of ze weg willen gaan. Heb ik wel eens gedaan en daarna was het gevoel weg. Misschien was het ingebeeld, misschien niet, maar alsnog voelde het prettiger nadat ik 't gevraagd had.
Oud 10-08-2009, 19:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik denk niet dat oude mensen zolaat nog rond lopen in het bos, maar het zal wel niks zijn..
Je vindt het waarschijnlijker dat de doden tot leven komen dan dat oude mensen 's avonds bij de bosrand staan?

Citaat:
Maar energie, daar bedoel ik mee dat ik een grote hoeveel heid energie voel.. daar bedoeli k mee.. dat ik het gevoel heb dat er nog iemand is. terwjil ik gewoon alleen thuis ben, en dat heb ik al sinds klein af aan.
Dat heeft iedereen weleens. Sommigen vaker dan anderen. Het is een beetje raar om aan te nemen dat er daarom geesten zijn, in plaats van dat het gewoon aan jou ligt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-08-2009, 22:30
pinkxdevil
Avatar van pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Citaat:
Ach, het kan mogelijk zijn. Ik heb zelf ook wel het idee dat er soms iemand in mijn kamer staat, en dan word ik ook vaak naar een bepaald punt getrokken, dat ik daar telkens naar moet kijken. Ik geloof je wel hoor, maar maak je er niet te veel druk om.
Als je je er ongemakkelijk bij voelt, kun je altijd hardop vragen of ze weg willen gaan. Heb ik wel eens gedaan en daarna was het gevoel weg. Misschien was het ingebeeld, misschien niet, maar alsnog voelde het prettiger nadat ik 't gevraagd had.
Oke, dan zal ik dat is doen..

Bedankt
__________________
Love the little things <3
Oud 10-08-2009, 23:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geesten bestaan zonder meer niet. Wel bestaat er de macht van suggestie, en bepaalde primaire gevoelens die je dingen kunnen laten voelen zodat het net lijkt of je zoiets meemaakt.

Aangezien ik eenmaal een geest heb verzonnen, en met een nepritueel iemand die heb laten zien, waarna ze niet meer wilde geloven dat het nep was, en een verzinsel, weet ik waarover ik praat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 12-08-2009 om 18:00.
Ads door Google
Oud 12-08-2009, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik reed afgelopen zaterdag terug naar huis in de auto met me ouders naar huis. we reden langs het bos en ik voelde ineens heel veel energie van 2 geesten. Even vederop stonden 2 mensen die op de auto gericht stonden en stil stonden met de handen gekruist op hun borst. in Witte kleding. Mijn vriend zei dat zijn opa precies die kleren aanhadden. Ik schrok me dood. kan het kloppen dat dit geesten zijn? Want ik denk niet dat je om kwart voor 11 nog mensen ziet lopen aan het rand van het bos? en ik voelde best veel energie. Ik weet dat ik geesten kan voelen. maar ik weet niet of dat geesten waren. want af en toe zie ik wat weg flitsen uit me oog hoeken.

Groetjes kelly.
Geesten ofniet.

Wat heeft tijd ermee te maken?
Oud 12-08-2009, 10:44
ganralph
ganralph is offline
niemand kan bewijzen dat het geen geesten waren, maar de meeste geestverschijningen zijn anders te verklaren. het zijn vaak een soort hallucinaties, gecombineerd met bijvoorbeeld een herinnering aan (de foto van) een overleden persoon.

hallucinaties kunnen door verschillende zaken optreden:
- vermoeidheid;
- verdovende middelen;
- een storing in de hersenen (klinkt misschien erg, maar de hersenen zijn complex dus dit kan zo maar gebeuren)

zo heb ik ooit gelezen dat heel veel mensen die beweren ontvoerd te zijn door aliens in hun jeugd een keer een zware electrische schok hebben gekregen. bliksemslachtoffers zouden zo bijvoorbeeld bovengemiddeld vaak "ontvoerd" worden. in dit geval is er dus sprake van een blijvende "storing" - veroorzaakt door de electriciteit - wat kan verklaren waarom sommige mensen vaker zoiets meemaken.

vergeet niet dat je in je leven - hoe oud je ook bent - al heel veel indrukken hebt gekregen die bijna allemaal ergens in je hersenen bewaard worden. hierdoor zijn je hersenen in staat om complete verschijnselen te "verzinnen" die voor jou heel echt zijn (want gebaseerd op (onbewuste) herinneringen).

zie het een beetje als een realistische droom die ineens, terwijl je wakker bent, door je gewone zintuiglijke waarneming geprojecteerd wordt.


maar de kans op een echte geestverschijning zou ik ook niet uit willen sluiten (gewoon omdat ik die uitsluiting niet hard zou kunnen maken).
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 12-08-2009, 12:47
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Ockham's razor. Geestenwereld of een glitch in de Matrix. (Matrix = hersenen.)
En dan zou die glitch een genetische moeten zijn aangezien verhalen over geesten in alle culturen voorkomen.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Oud 12-08-2009, 13:57
Verwijderd
De meest waarschijnlijke optie is dat het geen geesten waren. Als er immers wel geesten bestonden had iemand ze met zeer grote waarschijnlijkheid inmiddels wel gemeten.
Oud 12-08-2009, 16:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik was een paar weken terug s'avonds door het bos aan het lopen met een vriend, toen we opeens een auto zagen langskomen. Die vriend van me zei dat zijn opa precies dezelfde auto had gehad, voordat hij was overleden. Was het een geest?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 12-08-2009, 16:57
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
DBZ-fan!!!

It's over ninethousand xD

OT: je ziet spoken
Oud 12-08-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
DBZ-fan!!!

It's over ninethousand xD
What, nine thousand!? There's no way that can be right- can it?!?!?!?
Advertentie
Oud 12-08-2009, 20:08
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Jawel En net daarna verslaat hij Vegeta, die een powerlevel had van, ik geloof, 54000(of 64000)! Ze moeten niet zo aanstellen.
Maar dit is vrij offtopic xD

Maar weer OT: je zegt zelf dat je het al had toen je kind was, wat waarschijnlijk betekent dat je als kind angsten had, die zich zo uiten. Die kan je dus ook blijven houden, net als wat nu het geval is.
Oud 12-08-2009, 20:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ku Klux Klan leden die op hun vrienden aan het wachten waren om ritueel een kruis te gaan verbranden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-08-2009, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ku Klux Klan leden die op hun vrienden aan het wachten waren om ritueel een kruis te gaan verbranden?
Dat vraag ik me nu echt af. Dat ze kruisen verbranden toont Anti-Christelijkheid. Toch zijn ze vooraal tegen Afro-Amerikanen. Ze waren wel anti-Katholiek, maar kruisen zijn toch een algemeen Christelijk symbool?
Oud 12-08-2009, 20:20
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Dat vraag ik me nu echt af. Dat ze kruisen verbranden toont Anti-Christelijkheid. Toch zijn ze vooraal tegen Afro-Amerikanen. Ze waren wel anti-Katholiek, maar kruisen zijn toch een algemeen Christelijk symbool?
Ja.
__________________
Ideas have consequences
Oud 12-08-2009, 21:28
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Nee, het zijn geen geesten. Niet iedereen die 's avonds in witte kleding bij een bos staat is een geest.

Wat betreft energie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie. Lees eens door en vertel dan hou jij 'energie' gevoeld hebt.
Citaat:
Geesten bestaan zonder meer niet. Wel bestaat er de macht van suggestie, en bepaalde primaire gevoelens die je dingen kunnen laten voelen zodat het net lijkt of je zoiets meemaakt.

Aangezien ik eenmaal een geest heb verzonnen, en met een nepritueel iemand die heb laten zien, waarna ze niet meer wilde geloven dat het nep was, en een verzinsel, weet ik waarover ik praat.
Citaat:
Ockham's razor. Geestenwereld of een glitch in de Matrix. (Matrix = hersenen.)
En dan zou die glitch een genetische moeten zijn aangezien verhalen over geesten in alle culturen voorkomen.
Citaat:
De meest waarschijnlijke optie is dat het geen geesten waren. Als er immers wel geesten bestonden had iemand ze met zeer grote waarschijnlijkheid inmiddels wel gemeten.
<3
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 12-08-2009, 23:15
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Dat vraag ik me nu echt af. Dat ze kruisen verbranden toont Anti-Christelijkheid. Toch zijn ze vooraal tegen Afro-Amerikanen. Ze waren wel anti-Katholiek, maar kruisen zijn toch een algemeen Christelijk symbool?
Ze zijn anti-christelijk en verbranden dus kruizen. Ze hebben ook anti-afro-amerikaanse dingen. Alles waar ze tegen zijn, uiten ze gewoon.
Oud 13-08-2009, 05:16
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Ze zijn anti-christelijk en verbranden dus kruizen.
Ze zijn anti-katholiek, niet zozeer anti-christelijk.
__________________
Ideas have consequences
Oud 13-08-2009, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn anti-katholiek, niet zozeer anti-christelijk.
Wat grappig is, is dat hun gewaden gebaseerd zijn op Spaanse Katholieke gewaden, de Capirote.

En over het brandend kruis heb ik het volgende gevonden: The practice of cross burning had been loosely based on ancient Scottish clans' practice of burning a St. Andrew's cross (an X-shaped cross) as a beacon to muster their forces for war.
Oud 13-08-2009, 09:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat vraag ik me nu echt af. Dat ze kruisen verbranden toont Anti-Christelijkheid. Toch zijn ze vooraal tegen Afro-Amerikanen. Ze waren wel anti-Katholiek, maar kruisen zijn toch een algemeen Christelijk symbool?
Nee, ze demonstreren een groot symbool van hun geloof. Een plaats om zich bij te verzamelen als een soort 'make a stand'-principe. Door het kruis te gebruiken als signaal is wat ervan uit gaat dat hun religie betrokken is bij dat standhouden.

Als ze tegen waren zouden ze een kruis op de grond leggen en het verbranden.

Staand, is het juist een symbool. Negers horen niet in het Christendom, is wat het zegt. Bovendien zijn alle blanke racisten in de VS zeer vrome Christenen. De homohaters en racisten daar zijn vrijwel precies dezelfde groep mensen uit het zuiden en midwesten.

Precies hetzelfde als in Europa trouwens. Fundamentalisten hebben ook hier meestal ook andere soorten haat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-08-2009, 10:34
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja wat T_ID zegt. Ik dacht dat het algemene kennis was dat de KKK juist enorm christelijk is. Het verbranden van het kruis is niet bedoeld om het kruis kapot te maken zoals bijvoorbeeld vlag verbranding e.d.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 13-08-2009, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze demonstreren een groot symbool van hun geloof. Een plaats om zich bij te verzamelen als een soort 'make a stand'-principe. Door het kruis te gebruiken als signaal is wat ervan uit gaat dat hun religie betrokken is bij dat standhouden.

Als ze tegen waren zouden ze een kruis op de grond leggen en het verbranden.

Staand, is het juist een symbool. Negers horen niet in het Christendom, is wat het zegt. Bovendien zijn alle blanke racisten in de VS zeer vrome Christenen. De homohaters en racisten daar zijn vrijwel precies dezelfde groep mensen uit het zuiden en midwesten.

Precies hetzelfde als in Europa trouwens. Fundamentalisten hebben ook hier meestal ook andere soorten haat.
Hypocrieten zijn het, want de Afrikanen in de Romeinse waren al veel eerder Christen dan de Europeanen. Inderdaad, de KKK vervolgde ook Homo's, Katholieken en immigranten. (Ironisch, want de meeste Amerikanen waren oorspronkelijk immigranten)
Ads door Google
Oud 13-08-2009, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Hypocrieten zijn het, want de Afrikanen in de Romeinse waren al veel eerder Christen dan de Europeanen. Inderdaad, de KKK vervolgde ook Homo's, Katholieken en immigranten. (Ironisch, want de meeste Amerikanen waren oorspronkelijk immigranten)
Alle mensen waren oorspronkelijk immigranten.
Oud 13-08-2009, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Hypocrieten zijn het, want de Afrikanen in de Romeinse waren al veel eerder Christen dan de Europeanen. Inderdaad, de KKK vervolgde ook Homo's, Katholieken en immigranten. (Ironisch, want de meeste Amerikanen waren oorspronkelijk immigranten)
Een groot gedeelte van de christenfundi's in de VS gelooft dat de King James vertaling van de bijbel HET ORIGINEEL is.

Maar de KKK doet er nog een schepje bovenop, die hebben hun eigen White Bible.
Oud 13-08-2009, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Een groot gedeelte van de christenfundi's in de VS gelooft dat de King James vertaling van de bijbel HET ORIGINEEL is.

Maar de KKK doet er nog een schepje bovenop, die hebben hun eigen White Bible.
Ah ja, King James only-ism. Zo heb je bij de Katholieken in Amerika ook het Douay-Rheims onlyism. Beide vertalingen zijn heel goed, maar zeker niet het origineel. Leuker nog is dat geen van beide de originele versies zijn. De KJV die ze nu uitgeven is ietsjes herschreven, en de DR is een aangepaste versie dichter bij het Vulgaat.

Wat zijn eigenlijk de verschillend met de gewone Bijbels en de KKK Bijbel?
Oud 13-08-2009, 15:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zeer weinig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 13-08-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ah ja, King James only-ism. Zo heb je bij de Katholieken in Amerika ook het Douay-Rheims onlyism. Beide vertalingen zijn heel goed, maar zeker niet het origineel. Leuker nog is dat geen van beide de originele versies zijn. De KJV die ze nu uitgeven is ietsjes herschreven, en de DR is een aangepaste versie dichter bij het Vulgaat.

Wat zijn eigenlijk de verschillend met de gewone Bijbels en de KKK Bijbel?
Je begrijpt het verkeerd. Ze geloven dat dat de allereerste bijbel was. In het Engels opgetekend, niet vertaald dus.

De verschillen weet ik niet uit mijn hoofd.
Oud 13-08-2009, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Je begrijpt het verkeerd. Ze geloven dat dat de allereerste bijbel was. In het Engels opgetekend, niet vertaald dus.

De verschillen weet ik niet uit mijn hoofd.
Wa---

Dat kun je toch niet menen?
Oud 13-08-2009, 18:40
Verwijderd
Dat meen ik bloedserieus.
Oud 13-08-2009, 18:41
Verwijderd
Wat maar weer eens precies bewijst hoe dom en geďndoctrineerd gelovigen in het algemeen zijn.
Oud 13-08-2009, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Wat maar weer eens precies bewijst hoe dom en geďndoctrineerd gelovigen in het algemeen zijn.
Jij veralgemeniseert. Dat je mij en de andere gelovigen dom vind, oké, da's jouw mening, maar is het nodig om het op die manier te zeggen?
Oud 13-08-2009, 21:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij veralgemeniseert. Dat je mij en de andere gelovigen dom vind, oké, da's jouw mening, maar is het nodig om het op die manier te zeggen?
Hoezo? Jij hebt toch ook de afgelopen dagen een gloeiend betoog gehouden voor homohaat, die niets onderdoet voor waar de KKK voor staat?

Dat andere mensen je overtuiging dan bij naam noemen moet je hen niet verwijten. Dat kan pas als je gezond verstand de overhand krijgt, je die overtuigingen afzweert, en dan nog steeds dat verwijt zou krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-08-2009, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Jij hebt toch ook de afgelopen dagen een gloeiend betoog gehouden voor homohaat, die niets onderdoet voor waar de KKK voor staat?

Dat andere mensen je overtuiging dan bij naam noemen moet je hen niet verwijten. Dat kan pas als je gezond verstand de overhand krijgt, je die overtuigingen afzweert, en dan nog steeds dat verwijt zou krijgen.
Ik ben geen voorstander van homohaat. Hate the sin, love the sinner

En noem jij mij een KKK-lid? Dat is een erg groffe beschuldiding.
Oud 14-08-2009, 01:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben geen voorstander van homohaat. Hate the sin, love the sinner
Dat is toch zo'n walgelijk eufemisme. Net zoiets als zeggen dat je negers best oké vindt, alleen hun huidskleur niet.
Citaat:
En noem jij mij een KKK-lid? Dat is een erg groffe beschuldiding.
In acht nemend wat jij de afgelopen dagen gezegd hebt valt dat echt wel mee, hoor. Vriendschappen worden om minder verbroken dan jouw woorden. Misschien heb je niet zoveel kijk op hoe dingen in de echte wereld gaan, maar in vergelijking met de gemiddelde Nederlander ben jij objectief gezien gewoon een extremist.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 14-08-2009 om 08:46.
Oud 14-08-2009, 06:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen voorstander van homohaat. Hate the sin, love the sinner
Dit is toch echt weer gewoon een belediging in een 'leuk' jasje. Alweer dat lekkere superioriteitsgevoel, hoor.

Homoseksualiteit IS gewoon geen zonde. Het is geen keuze, het is geen ziekte. Jij kiest er toch ook niet voor om hetero te zijn? Dan ben je nou eenmaal.

Je geaardheid is geen keuze. Het accepteren of negeren van je geaardheid; dát is een keuze.

Citaat:
En noem jij mij een KKK-lid? Dat is een erg groffe beschuldiding.
Hij noemt je geen KKK-lid, hij zegt dat jouw visies en meningen een lekker KKK-kleurtje hebben.

Trouwens wel weer lekker hypocriet. Jij blijft andere mensen beledigen om dingen waar zij helemaal niets aan kunnen doen (i.e. homoseksualiteit), maar als ze jou 'beledigen' -om iets waar je trouwens wél iets aan kunt veranderen, als je gewoon eens NADENKT- is het opeens een probleem?
Oud 14-08-2009, 07:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Natuurlijk is er een verschil tussen homofilie en het beoefenen van homoseksualiteit; het een is het koesteren van een volstrekt natuurlijke wens, die als uitgevoerd niemand schaadt, het andere is het verwerkelijken van die wens.
Als mensen een bepaalde wens koesteren zonder die niet te kunnen verwezenlijken worden ze ongelukkig. Als je van iemand houdt, wil je dat hij/zij gelukkig wordt. Hate the sin, love the sinner is dus klinkklare onzin hier.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Geesten?
Verwijderd
84 07-08-2012 14:52
Lichaam & Gezondheid Kaken
Verwijderd
10 15-02-2008 21:25
De Kantine Geesten zien en/of oproepen
LexCi
30 05-09-2006 14:59
Levensbeschouwing & Filosofie Dingen gezien
Tintia*
4 28-08-2005 09:37
Liefde & Relatie gevoel gaat weg?!
Blue_Eyes
6 23-07-2003 20:20
ARTistiek Geen weg terug (verhaal)
Verwijderd
12 09-05-2002 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.