Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 15:34
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik weet wel dat je op tijd moet beginnen enzo... doe ik ook wel.. maar als ik dan bij de laatsten ben aangekomen ben ik de eersten weer vergeten..

en de rijtjes ken ik meestal wel.. alleen de betekenis is te moeilijk om te leren.. Heeft iemand tips?

Of kent iemand misschien een overhoorprogramme voor op de computer dat je kan downloaden?

thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 16:15
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Tips: Heb discipline

had ik ook
gewoon stampen, stampen, stampen, stampen en op een gegeven moment vergeet je ze niet meer
!@

en veel vertalen!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:19
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Tips: Heb discipline


en veel vertalen!
ja, als je het in de praktijd gebruikt en steeds weer moet opzoeken welke tijd/uitgang het is, leer je het vanzelf
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:15
manonnutju
manonnutju is offline
ik zoek het altijd gewoon op in mijn handige VCN boekje, maar als je die niet hebt, is het inderdaad wel lastig ja (Ik heb dinsdag toets, laat ik ook maar eens beginnen..)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:38
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
igfy schreef:
Ik weet wel dat je op tijd moet beginnen enzo... doe ik ook wel.. maar als ik dan bij de laatsten ben aangekomen ben ik de eersten weer vergeten..

en de rijtjes ken ik meestal wel.. alleen de betekenis is te moeilijk om te leren.. Heeft iemand tips?

Of kent iemand misschien een overhoorprogramme voor op de computer dat je kan downloaden?

thx
Er is een prima overhoor- en leerprogramma, nl. Vocabularium: http://www.stilus.nl/vocabularium/

LEREN doet het programma niet voor je, dat moet je zelf doen. Sommigen spreken daarom van STAMPTIJDEN, en terecht. Een tip: leer stof die geen samenhang heeft (losse woorden, stamtijden e.d.) niet langer dan 10 minuten achter elkaar. Verdeel de totale stof dus in hapklare brokken en studeer maximaal 10 minuten geconcentreerd op elk brokje. Doe tussendoor iets anders, liefst een ander vak.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 05:33
Probeer het ook eens NL-Latijn:
jullie horen= auditis
hij hoorde= . . .
wij hebben gehoord=
ik word gehoord=
te zullen horen=
dat ik was gehoord= (conj.)
dat zij hadden gehoord=
van het horen=
gehoord te worden=
enzovoort...

Maak voor jezelf een stel opgaven NL-Latijn voor de a, e, i, en cons-stammen en esse en posse. Ga leren. En probeer dan je eigen opgaven te maken. Lijkt omslachtig. Maar je leert het wel goed. Dwingt je om goed na te denken.
Gebruik ook veel papier. Gewoon proberen alle rijtjes steeds uit je hoofd opschrijven. Je zult jezelf verbazen hoeveel rijtjes je eigenlijk al weet. De rijtjes die je niet weet, daar concentreer je je dan op.

Eric
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:20
Mik-mother
Mik-mother is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:


LEREN doet het programma niet voor je, dat moet je zelf doen. Sommigen spreken daarom van STAMPTIJDEN, en terecht. Een tip: leer stof die geen samenhang heeft (losse woorden, stamtijden e.d.) niet langer dan 10 minuten achter elkaar. Verdeel de totale stof dus in hapklare brokken en studeer maximaal 10 minuten geconcentreerd op elk brokje. Doe tussendoor iets anders, liefst een ander vak.
Standaard praatje van leraren volgens mij Ik heb dit iig al heeeeeeeel vaak gehoord
__________________
It's the mind that makes the body rich.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 10:13
Tucker
Tucker is offline
Overhoor proggie voor op de pc die je zelf in kunt voeren.
je kkunt trainen en overhoren tot dat je een ons weegt.

Hier is de link:
www.overhoor.nlhttp://www.overhoor.nl
__________________
Wees paraat (Lord Baden Powwel of Gilwell)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:53
Lambal2K
Lambal2K is offline
tip: niet doen
totaal nutteloos
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.