Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2002, 22:21
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Mensen, wat vinden we van de inmense media aandacht? Mijn persoonlijke mening? Ik vind het belachelijk, ik hoorde vanmiddag dat er een programma komt waarin wordt getipt (aan Volkert) hoe hij het beste opnieuw kan gaan eten na zijn hongerstaking... Diezelfde vanmiddag zag ik een fragment van Willibrord Frequin die de vrouw van Volkert van der G. te lijf ging, (met camera natuurlijk) en haar vroeg waarom haar man Pim Fortuyn had vermoord. Ik vind het werkelijk schandalig, die man heeft ook rechten, maar wat vinden jullie daarvan? Ben ik de enige die zo denkt, ik hoop het echt niet, want dan is het echt heel erg slecht gesteld met Nederland, en de wereld...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef:
Ik vind het werkelijk schandalig, die man heeft ook rechten, maar wat vinden jullie daarvan?
past niet echt op films & tv
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:35
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Volker van der G. - The Movie

The true story of a man who killed a confronting politician to take the first steps in a cosmic battle for losing weight and promoting eco-eggs, and how he failed in this tragic truelife story that tops the exciting Big Diet shows.

"Eco-eieren kosten geen fortuyn"
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 02:58
Rhinus
Rhinus is offline
Je moord je zus, niemand zal 't boeien.

Je moord een klootzak die Pim Fortuijn heet en je krijgt aandacht.



Ik vind 't zielig.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 07:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Volker van der G. - The Movie

The true story of a man who killed a confronting politician to take the first steps in a cosmic battle for losing weight and promoting eco-eggs, and how he failed in this tragic truelife story that tops the exciting Big Diet shows.

"Eco-eieren kosten geen fortuyn"
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 08:51
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je moord je zus, niemand zal 't boeien.

Je moord een klootzak die Pim Fortuijn heet en je krijgt aandacht.



Ik vind 't zielig.
Het leven is moeilijk eh.
CAPITAL : L!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 09:04
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ach, ja. Ik weet het ook niet, ik kan ook eigenlijk wel sympathie voor hem opbrengen.
Men grapte bij RTL Boulevard al dat zijn maaltijd van gisteravond groentensoep met een kogelbiefstuk was geweest.
Het is heel erg dat hij Pim F. heeft vermoord,
maar hij wordt te speciaal behandeld.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:36
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Evito schreef:
Het is heel erg dat hij Pim F. heeft vermoord, maar hij wordt te speciaal behandeld.
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:41
poecilotheria
poecilotheria is offline
die volkert van der G mag van mij de doodstraf krijgen, maakt me niet uit hoe.

maakt mij niet, ze moeten elke moordenaar gewoon in een cel hangen met camera en de hele shit.

als zij iemand anders van het leven beroven mogen ze er van mij ook aan!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:32
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
als zij iemand anders van het leven beroven mogen ze er van mij ook aan!
De regering en andere wereldmachten weerhouden en beroven ieder mens van hun leven, dagelijks.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:31
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
als zij iemand anders van het leven beroven mogen ze er van mij ook aan!
mensen die hier zo om denken mogen er van mij ook aan!










and then there were none.....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 10:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Kortom, iedereen mag gewoon dood.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 15:26
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
die volkert van der G mag van mij de doodstraf krijgen, maakt me niet uit hoe.

maakt mij niet, ze moeten elke moordenaar gewoon in een cel hangen met camera en de hele shit.

als zij iemand anders van het leven beroven mogen ze er van mij ook aan!
Dan ben je toch net zo slecht. Als jij iemand van het leven berooft, vind ik dat slecht. Als ik jou dan van het leven beroof, ben ik dan niet net zo slecht? Uiteraard wel, want, je zou kunnen zeggen: jij was slecht/schuldig, want jij vermoorde een onschuldige, en ik was niet slecht, want ik vermoorde de schuldige. In de praktijk is er geen slecht en schuldig, geen goed en onschuldig, dat bestaat niet. Buiten het feit dat het grens gebied oncontroleerbaar vaag is, zijn dat soort begrippen niet te hanteren. Voor mij is misschien een roker, of een alcoholist net zo schuldig als een moordenaar. Maar mensen hebben redenen. En daar kunnen zij niets aan doen. het is beste is te proberen ze er vanaf te helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 20:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind het altijd een beetje onzin om als argument tegen de doodstraf te brengen dat je als je de doodstraf geeft net zo erg bent asl de moordenaar. Als iemand een ander ontvoerd heeft en jarenlang heeft opgesloten, ga je diegene toch niet uit de gevangenis houden omdat opsluiten net zo erg zou zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:11
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Juice schreef:
Kortom, iedereen mag gewoon dood.


dat is idd mijn levensmotto.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:28
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Juice schreef:
Ik vind het altijd een beetje onzin om als argument tegen de doodstraf te brengen dat je als je de doodstraf geeft net zo erg bent asl de moordenaar. Als iemand een ander ontvoerd heeft en jarenlang heeft opgesloten, ga je diegene toch niet uit de gevangenis houden omdat opsluiten net zo erg zou zijn.
de doodstraf is definitief. je kunt niet 100% zeker zijn dat alleen schuldigen worden gedood.

wat is belangerijker? onschuldigen sparen, of schuldigen straffen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Je moord je zus, niemand zal 't boeien.
Jezus leeft!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:41
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je moord je zus, niemand zal 't boeien.

Je moord een klootzak die Pim Fortuijn heet en je krijgt aandacht.



Ik vind 't zielig.
idd, helemaal mee eens!
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2002, 18:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
bonefish schreef:
de doodstraf is definitief. je kunt niet 100% zeker zijn dat alleen schuldigen worden gedood.

wat is belangerijker? onschuldigen sparen, of schuldigen straffen?
Dat is idd waarom ik tegen de doodstraf ben. Maar het argument 'ander ben je net zo erg' is onzin.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 21:44
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Het gehalte VliegVrijBlijeBij BijenHoningMelkmensen ligt vrij hoog hier.

"Op mijn school heeft ongeveer 95% van de leraren Links gestemd"
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 08:42
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
Ik vind het geen slecht argument om te zeggen dat de doodstraf geven net zo laag is als iemand vermoorden. Het is simpelweg gewoon zo, er hoort niemand te gaan over of iemand wel of niet mag doorleven.
Ik vind dat Volkert van der G. net zo'n behandeling hoort te krijgen als andere 'moordenaars'..Waarvoor is in godsnaam een camera nodig??
En ja, op een bepaalde manier kan ik wel respect voor hem opbrengen.
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 09:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
bonefish schreef:
de doodstraf is definitief. je kunt niet 100% zeker zijn dat alleen schuldigen worden gedood.

wat is belangerijker? onschuldigen sparen, of schuldigen straffen?
Volkert heeft net zoveel rechten als iederen potentiele moordenaar. Waarom? Omdat hij onschuldig is totdat hij van de rechter hem een straf heeft opgelegd. We leven in een rechtsstaat en daarin zijn regels en wetten. Daar moet iedereen zich aan houden. Mensen moeten eerlijk behandeld worden, dus geen uitzondering voor Volkert omdat hij toevallig (waarschijnlijk) PF heeft gedood. Als hij levenslang de cel in gaat, dan worden onschuldigen gespaard toch? En Volkert wilde waarschijnlijk alleen PF vermoorden, met duidelijke redenen, anders had de getuigen ook wel neergeschoten.

Als je zo denkt als jij, kun je beter in de VS gaan wonen...waar de republikeinen nog aan de macht zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja die debiele camera's overal... Ze willen weten of hij wel volledig bij zijn verstandelijke vermogens is... De beste reactie was misschien wel van Sigmund uit ede Volkskrant:

Sigmund:"Nee natuurlijk niet. Hij heeft iemand doodgeschoten, dan heb je wel een steekje los zitten dacht ik zo."

Gekke minister: "We willen eigenlijk dat u hem onderzoekt en een rapportje schrijft."


Als ik Volkert was, zou ik ook lekker niks zeggen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:59
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Mensen, wat vinden we van de inmense media aandacht? Mijn persoonlijke mening? Ik vind het belachelijk, ik hoorde vanmiddag dat er een programma komt waarin wordt getipt (aan Volkert) hoe hij het beste opnieuw kan gaan eten na zijn hongerstaking... Diezelfde vanmiddag zag ik een fragment van Willibrord Frequin die de vrouw van Volkert van der G. te lijf ging, (met camera natuurlijk) en haar vroeg waarom haar man Pim Fortuyn had vermoord. Ik vind het werkelijk schandalig, die man heeft ook rechten, maar wat vinden jullie daarvan? Ben ik de enige die zo denkt, ik hoop het echt niet, want dan is het echt heel erg slecht gesteld met Nederland, en de wereld...

Ik vind de aandacht die iedereen hem geeft inderdaad te veel. Maar dat hij ook rechten heeft: ja natuurlijk heeft hij dat maar hij heeft (waarschijnlijk, hij heeft nog steeds niet bekend) wel het leven van iemand gestolen! En dat mag (Mag? MOET) beboet worden vind ik en dus heeft hij nog wel rechten maar niet zoveel meer dan dat van een 'rein' mens.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 16:00
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
hij komt toch bij kopspijkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2002, 16:26
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ach, ja. Ik weet het ook niet, ik kan ook eigenlijk wel sympathie voor hem opbrengen.
Men grapte bij RTL Boulevard al dat zijn maaltijd van gisteravond groentensoep met een kogelbiefstuk was geweest.
Het is heel erg dat hij Pim F. heeft vermoord,
maar hij wordt te speciaal behandeld.
Ik snap wel dat hij een speciale behandeling krijgt. Hij wordt er van verdacht dat hij politiek leider heeft vermoord. De verhalen gaan nog steeds in de wereld rond dat het een complot is geweest van de regering.

Stel dat hij nu zelfmoord pleegt dan zullen we nooit weten waarom hij het heeft gedaan. Als is zijn schuld nog niet bewezen. Wie sluit dan uit dat de regering niet achter zijn dood zit.

De camera beveiliging is dus niet voor hem bedoeld, maar om de publieke opinie tevreden te houden. Tevens wordt hij anders behandeld voor zijn eigen veiligheid, veel gevangenen stonden achter de ideeen van Pim. En willen misschien als held functioneren door hem te vermoorden. De speciale maatregelen zijn dus wel te verklaren en te begrijpen.

Of hij de doodstraf moet krijgen laat ik in het midden. Ben tegen de doodstraf enkel om de rede dat niemand mij kan vertellen of het echt een staf is. En daarnaast kun je het niet meer terug draaien.

Stel dat de verdachten van de Puttense Moordzaak de doodstraf hadden gekregen, dan waren we er nu misschien achter gekomen dat we het helemaal mis hadden. Hoe hadden we dan gereageerd.

Hoop echter dat Volkert eens snel vertelt waarom hij PF heeft vermoord. Hij zal wel goede redenen hebben gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Volkert van der G. een allochtoon?
Sjerif
8 05-06-2004 21:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Volkert van der G. Hulp Nodig, alvast bedankt
man pis = back
5 06-11-2002 11:58
Algemene schoolzaken betoog van der G. , hulp gevraagd
man pis = back
6 05-11-2002 22:26
Verhalen & Gedichten Volkert van der G, hijs oke
klootzak2001
13 04-09-2002 10:39
De Kantine KICK volkert van der G
Buzzzfuzzz.vs
118 25-07-2002 22:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Janssen-van raay : volkert van der G ingehuurd door Al Quada
TygerStyle2001
62 12-07-2002 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.