Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 13:50
matrix21
matrix21 is offline
Wie heeft daar nog meer enorm last van. Misschien een paar leuke voorbeelden?
Ik begin.

Bij het begin van mijn studie wilde ik eigenlijk een duale opleiding doen maar vanwege te weinig animo ging dit niet door. Dus ik school bellen waarom dat zo was. Krijg ik de administratie van duale opleidingen die mij doorstuurd naar voltijd waarna ik weer terug word verbonden naar duale opleidingen die vraagt of ik een uurtje later weer kan bellen omdat het zo druk is.
Ik uurtje later bellen krijg ik te horen: Misschien kan je beter morgen bellen, dan is er misschien iemand die wel verstand heeft van duale opleidingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2003, 13:52
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Vorig jaar bij mijn definitieve cijferlijst waar ik de eindexamens mee zou ingaan was er alles fout wat er fout kon zijn.
Ik had hele rare cijfers erop staan en er klopte geen bal van..
Wat bleek, ze hadden mijn overgangsrapport uit de tweede ingevoerd voor de algemene vakken ofzoiets
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 13:53
Thomas
Thomas is offline
Mjah, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel studiepunten ik vorig jaar gehaald heb, want daar is ook nog niets over bekend. Het zou zelf zo kunnen zijn dat ik nu op stage zou moeten, maar dat weet ik dus niet zeker. Studievertraging als gevolg daarvan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 13:58
wissie
wissie is offline
Ik ben blijven zitten en toen hebben ze me eerst uitgeschreven als leerling. En later weer ingeschreven als instromer uit 5 Havo, terwijl ik dat dus niet ben. Toen ik mijn boeken op ging halen kreeg ik alle boeken, terwijl ik veel nog had, omdat ze dachten dat ik geen enkel boek had omdat ik uit 5 Havo zou komen. En mijn mentor zei tegen mij dat we maar eens moesten praten over mijn overgang van de havo naar het vwo, terwijl ik altijd op het vwo heb gezeten. Heel typisch dus.

En ik heb geen leerlingnummer meer om onbekende redenen. Ik sta ook niet meer in de computer van de mediatheek, maar dat is niet erg want daar had ik nog een boete open staan

En mijn lerares biologie zei tegen mij dat ik helemaal niet meer in het leerlingenbestand stond, terwijl ik toch echt leerling ben dit jaar. Ik zal het eens uitzoeken want dit komt niet goed zo.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Mijn eindlijst van vorig schooljaar:

"Schooljaar: 2001-2002"



Verder heb ik die mensen ik weet niet hoe vaak lastig moeten vallen omdat er cijfers op m'n lijst niet klopten of er gewoon voor 't gemak maar helemaal niet opstonden. Die hele school is echt een puinzooi...

Hoewel, als ik die post boven me lees, heb ik 't nog niet eens zo slecht
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 16:03
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Mijn boekenlijst dit jaar (5vwo, C&M) mist boeken voor de volgende vakken: (profielvakken, ja)
Duits12
Geschiedenis2
Aardrijkskunde
Daarnaast heb ik 6 boeken die WEL op de lijst stonden niet gekregen wegens redenen..

Ik moest zelf achter het machtigingsformulier aan die ik nooit gekregen heb, waardoor ik anders nooit boeken zou hebben gehad.

Verder, de klap op de vuurpijl waar ik vandaag achter kwam.
We hebben hier schoolpasjes en daarmee kun je bijv kopieeren en snoep kopen enzo. Nu hebben ze iets nieuws bedacht, je hebt nu kastjes aan de computer, waar je je pasje in moet. Hiermee wordt er dus geld afgehaald om te printen enzo en alles wordt geregistreerd, je kunt nooit meer sneaky naar de mediatheek. Maaarrr vorig jaar heb ik havo-examen gedaan en ben dit jaar naar 5v gegaan. Dat betekend dus dat ik niet ben overgegaan en dus het hele gedoe van pasjes inleveren bij de boeken heb gemist. Wat is nou, nu hebben ze dus nieuwe pasjes gemaakt in deze vakantie. Maar ik heb dat dus niet. Oftewel, ik kan niet op de computers, ik kan niks.. Niet dat ze mij dat even vertellen..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 16:05
M1d0
Avatar van M1d0
M1d0 is offline
Administratie op me oude school was wel goed.
Alleen soms erg druk want alles zit bij de administratie (klassenboeken halen, te laat komen, corvee etc..)

Dus meestal lange rij(en).
Wat wel kut was dat de administratie van de leraren soms echt slecht was. Cijfers die niet klopten, fout afronden, zeuren om een bewijs van inlevering, spullen kwijt etc..etc..
__________________
M1d0 All Rights Reserved 2002 ®
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Continu te horen krijgen dat je blijkbaar had gespijbeld, want je was WEER niet in de les!!

joh, gek he? als je dat vak niet hebt!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:36
PV
PV is offline
mja ik krijg volgende week pas de cijferlijst over het afgelopen schooljaar.. die lijst krijgen we normaal gesproken begin juli
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:38
Nyawa
Er worden altijd te weinig boeken besteld, waardoor ik nu voor Grieks en KCV geen boeken heb, voor wiskunde mis ik er ook één. Verder zijn namen vaak verkeerd gespeld, maar echt ernstige fouten maken ze gelukkig niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:54
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Bij ons zijn ze juist erg nauwkeurig. (mis je een uur, staan ze de volgende dag in het lokaal waar je les hebt voor een verklaring) Maar je wordt vanzelf handig in het schrijven van briefjes..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 20:06
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
jah vorig jaar btje (of eigenlijk nu dus 2 jaar geleden) altijd btje vaag met wanneer je afw. was:

ik moest een verklaring geven waarom ik afw. was en ik stond in de rij (het waren er namelijk altijd heel veel) en de unitleider zegt:
"ja waar was jij die en die dag het 4e uur) dat joch helemaal denken waar was ik toen? "ik was er toen gewoon hoor" ik denk ff na ik zeg: "ehh mevrouw volgens mij was het toen vakantie"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 20:13
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Op de InHolland is gewoon alles een grote teringzooi... bijvoorbeeld dat het GOEDE lesrooster je wordt toegestuurd op de dag dat je begint, en dat ik na 1 jaar studeren nog niet eens een bewijs van inschrijving heb en dat ik pas na 5 maanden een schoolpas/chipper kreeg en dat ik nog steeds een rekening open heb staan van een excursie naar Duinrell van € 60,- ... ik denk dat ik over een jaar of 10 nog eens een rekening krijg

Op mij oude middelbare school waren ze zo slim om geen wiskunde A2 in te roosteren voor mij was van profiel veranderd het vorige jaar en dit vak waren ze dus vergeten mee te veranderen
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 20:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-08-2003 @ 21:13:
Op mij oude middelbare school waren ze zo slim om geen wiskunde A2 in te roosteren voor mij was van profiel veranderd het vorige jaar en dit vak waren ze dus vergeten mee te veranderen
bij ons kon je altijd gs2 nemen als je ook na1 of sk1 had. het jaar na ons kon dit echter niet meer, omdat het rooster technisch niet meer mogelijk was. Dat de leerlingen van ons jaar nu op sommige lesuren 2 vakken hadden maakte ze niks uit. Ze moesten het vak laten vallen, zelfstandig volgen, of zo nu en dan eens naar de andere les gaan. Deden ze dit laatste, dan kregen ze altijd gezeur van docenten waarom ze niet in een bepaalde les waren en werden docenten kwaad dat ze te vaak lessen misten...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 20:21
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
over onze administratie geen klachten
meneer jansen roeleert
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:07
Verwijderd
Mijn rapport klopt nooit. Ik moet hem altijd controleren. Vorig jaar zelfs een cijfer van twee jaar geleden dat niet klopte
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:51
Verwijderd
Ik heb in de 2e gehad dat m'n geboortedatum in de administratie i.p.v 6-1-1988 dus 6-6-1988 was.Gelukkig staat nu in de administratie m'n ECHTE geboortedatum.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:17
utopian me
utopian me is offline
Grmbl, bij ons was het al niet beter. Moest m'n P hebben om dit jaar op een nieuwe school in de tweede te kunnen beginnen. Heb ik ook netjes gehaald, alleen mijn (oude) school heeft dat nog steeds niet door...
En m'n broer heeft een schoolpasje van een andere J. Bos gekregen .
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2003, 10:58
Verwijderd
Het gaat steeds beter. Maar 2 jaar geleden gingen ze voor het eerst werken met computers om de cijfers te berekenen. Dat was nou niet een enorm succes. Mensen die op zittenblijven stonden (6 tekorten) hadden nu op eens nog maar 2 tekorten en ook andersom. Soms kloppen de roosters niet helemaal. Iemand anders was voor 8 uur Engels en 9 uur Nederlands in de week ingeroosterd van 6 verschillende leraren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:08
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ons rooster klopt ook niet, maar dat regelt dan weer iemand anders; de zogenaamde 'roosterdoos'. Regelmatig vraag ik me af of een les uitvalt of niet. En als ik maar tot de conclusie kom (bijna altijd ) dattie uitvalt bleek het later toch te zijn doorgegaan waardoor je weer problemen krijgt met de administratie... Oja, in mei kwam de leerjaarcoordinator naar me toe, waar ik was op 21 januari, het 4de en 5de uur. Tja.. dat wist ik echt niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren mogelijkheid behalen exacte vakken na slechte middelbare schoolloopbaan
tim0thy
4 08-01-2013 19:08
Studeren wat zou jij doen met alle toetsen van de school?
gewooniemand!!!
7 16-02-2012 10:49
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 21:09
Verhalen & Gedichten Niets is wat het lijkt
tiram
19 13-04-2005 11:56
Eindexamens 2003 Gaaf of jammer om van school af te gaan?
Knutselsmurfie
80 15-05-2003 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.