Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 17:05
aap777
aap777 is offline
Ik heb een enkele jaren geleden in Spanje voor de grap een luchtdrukpistool gekocht, met van die kleine plastic kogeltjes.

Het lijkt vanaf een afstand redelijk op een écht wapen viel mij laatst op. Het is echter niet gevaarlijk, tenzij je er al op mensen mee gaat schieten, en dan zou zo'n kogeltje al iemand in zijn gezicht moeten treffen... Maarja, zoiets doe je natuurlijk niet.

Mag je zo'n luchtdrukpistool hier in Nederland legaal bezitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 17:37
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
volgens mij niet
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 17:51
Verwijderd
nee. dat mag niet. ik kan je niet vertellen waarom enzo, maar wat ik ervan weet is dat het niet mag. omdat ze gevaarlijker bleken dan ze aanvankelijk dachten, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:08
Verwijderd
nee, ik kan me nog herinneren dat ik heb gelezen dat die dingen niet legaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:20
Verwijderd
Legaal niet, maar illegaal mag het zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:59
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Neej!
Zeker weten niet. Wat ik me nog kan herinneren:

Ik was een jaar of 11/12 ofzo, en liep zo met een paar vrienden op een kermis. Dus zo'n vriend van mij wint bij ballen gooien zo'n troost prijs in de vorm van een soort pistool(geen Luchtdruk).

Dus toen hij voor de gein het pistool op een paar agenten richte,
werd hij in beslag genomen . En wouden ze het standplaats van diegene weten die die pistool leverde
Dusse, laatstaan zo'n luchtdruk.

Er was laatst trouwens op nieuws een stukjes erover:
Je kan mensen zo wijs maken dat het om een echte pistool gaat,
dat is dan ook het voornaamste reden dat het verboden is.
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:46
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Ze zijn illegaal, ik heb ook een collectie er van thuis liggen. Ik liep er met 1 buiten toen ik klein was, en die werd in beslag genomen, dus nu heb ik er 6 in plaats van 7.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 12-07-2005 @ 20:46 :
Ze zijn illegaal, ik heb ook een collectie er van thuis liggen. Ik liep er met 1 buiten toen ik klein was, en die werd in beslag genomen, dus nu heb ik er 6 in plaats van 7.
Waarom liep je toen je klein was buiten met een luchtdrukpistool
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jup, het is gewoon een wapen, ik had vroeger van die kleine echte kogeltjes en van die metalen "pinnen" om erin te doen en daarmee kon je dus serieus een vogel uit de lucht schieten. Dat was wel een ander type dan die je nu hebt, die moest je namelijk in de loop herladen.

Is het trouwens echt een luchtdrukpistool of zit er een veer in? Ik weet verder niet of het verschil maakt hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:41
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
webjunk schreef op 12-07-2005 @ 18:05 :


Mag je zo'n luchtdrukpistool hier in Nederland legaal bezitten?
Nee!! Dit soort wapens mogen in Nederland net als bv katapults ed niet worden gekocht of in je bezit hebben.

Zelfs plastic namaak vuurwapens, ook al kun je er niks mee afschieten zijn verboden in ons land.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-07-2005 @ 22:41 :
Zelfs plastic namaak vuurwapens, ook al kun je er niks mee afschieten zijn verboden in ons land.
Dat waag ik te betwijfelen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 22:59 :
Dat waag ik te betwijfelen.
toch heeft hij gelijk, als hij namaak-vuurwapens, die niet te onderscheiden zijn van 'het echte werk', bedoelt. een speelgoedpistooltje moet daarom een afwijkende kleur en/of vorm hebben, en duidelijk speelgoed zijn, ongeacht of t nou werkt of niet. een speelgoedpistooltje in dezelfde vorm als een pistool, dat vanaf een normale afstand niet van echt te onderscheiden is, bijvoorbeeld omdat het zwart of zilver geverfd is, is verboden.

een pimpelpaars speelgoedpistooltje in de vorm van een spongebob-dildo mag natuurlijk wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-07-2005 @ 23:22 :
toch heeft hij gelijk, als hij namaak-vuurwapens, die niet te onderscheiden zijn van 'het echte werk', bedoelt.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:17
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
webjunk schreef op 12-07-2005 @ 18:05 :
Het is echter niet gevaarlijk, tenzij je er al op mensen mee gaat schieten, en dan zou zo'n kogeltje al iemand in zijn gezicht moeten treffen... Maarja, zoiets doe je natuurlijk niet.
Als je niet op mensen schiet is een normaal pistool ook niet gevaarlijk.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:33
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
heb er zelf ook een paar

maar zijn wel illegaal
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:52
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Laurens schreef op 12-07-2005 @ 21:11 :
Waarom liep je toen je klein was buiten met een luchtdrukpistool
Reallife counterstrike
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:31
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-07-2005 @ 23:22 :
een speelgoedpistooltje in dezelfde vorm als een pistool, dat vanaf een normale afstand niet van echt te onderscheiden is, bijvoorbeeld omdat het zwart of zilver geverfd is, is verboden.

een pimpelpaars speelgoedpistooltje in de vorm van een spongebob-dildo mag natuurlijk wel.
Grotendeels ben ik het met je eens, maar toch niet helemaal.
Je zegt wel over die pimpelaarse dingetjes die wel toegestaan zijn; maar ik zat laatst naar Editie NL te kijken, en toen hadden ze een speciale reportage erover gemaakt. Je moest de echte pistools van de neppe onderscheiden en vooral nu jij het zegt; er zat een knal paarse erbij die toevallig wel gewoon hartstikke echt was .
Dus volgens mij zijn alle wapens gewoon verboden
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:42
Verwijderd
Natuurlijk zijn die dingen verboden. Niet zozeer omdat je er misschien iemand mee kunt doden, want de kans daarop is met de gemiddelde katapult ook niet zo groot (of je moet echt een heel krachtige hebben en heel goed kunnen schieten). Waar het om gaat is dat je met zo'n wapen heel goed in staat bent een misdrijf te plegen.

Een meerderheid van de misdrijven in Nederland waarbij gedreigd wordt met een vuurwapen wordt gepleegd met een namaakwapen, dus je begrijpt waarom die dingen verboden zijn. En om 'voor de gein' een namaakwapen op een agent te richten, dan ben je toch wel echt een grenzeloze debiel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2005, 12:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2005 @ 12:42 :
Natuurlijk zijn die dingen verboden. Niet zozeer omdat je er misschien iemand mee kunt doden, want de kans daarop is met de gemiddelde katapult ook niet zo groot (of je moet echt een heel krachtige hebben en heel goed kunnen schieten). Waar het om gaat is dat je met zo'n wapen heel goed in staat bent een misdrijf te plegen.

Een meerderheid van de misdrijven in Nederland waarbij gedreigd wordt met een vuurwapen wordt gepleegd met een namaakwapen, dus je begrijpt waarom die dingen verboden zijn. En om 'voor de gein' een namaakwapen op een agent te richten, dan ben je toch wel echt een grenzeloze debiel.
Kleine jochies zijn grenzeloze debielen. Een paar blokken verder, in het willemskwartier willen ze nog wel eens mensen lopen uitschelden, dat is vrij dom. Laatst werd er nog één hard voor z'n bek geslagen toen hij iemand "stinkturk" noemde

Die jeugd van tegenwoordig
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 13-07-2005 @ 12:31 :
Gen vooral nu jij het zegt; er zat een knal paarse erbij die toevallig wel gewoon hartstikke echt was
Ach ja, er liep laatst nog een jongen te patsen op TV met z'n pistool in de vorm van een mobieltje en je gaat ook geen mobieltjes verbieden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:19
Verwijderd
Nee, dat kan inderdaad niet. Maar als je een pistool wilt vermommen zodat het niet opvalt, dan wil je het dus juist niet gebruiken om af te schrikken. Wapens die er heel echt uitzien zijn juist heel geschikt om overvallen te plegen zonder te schieten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:22
ganralph
ganralph is offline
en als er veel wapens vermomd-als-telefoon in omloop komen, dan wordt het ook verboden om je telefoon op iemand te richten
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-07-2005 @ 13:22 :
en als er veel wapens vermomd-als-telefoon in omloop komen, dan wordt het ook verboden om je telefoon op iemand te richten
Hehehe, dan krijg je zo'n bierspel idee...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:31
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-07-2005 @ 22:41 :
Nee!! Dit soort wapens mogen in Nederland net als bv katapults ed niet worden gekocht of in je bezit hebben.

Zelfs plastic namaak vuurwapens, ook al kun je er niks mee afschieten zijn verboden in ons land.
Bij redelijk grote viswinkels waar je hengels enzo kunt kopen, verkopen ze vaak ook katapulten.

Maar plastic knappertjes pistolen mogen toch wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een buks is toch wel legaal vanaf je 18de jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 17:54
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-07-2005 @ 18:48 :
Een buks is toch wel legaal vanaf je 18de jaar?
Dan kun je beter dit met jou 18e verjaardag kopen.

Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 13-07-2005 @ 11:52 :
Reallife counterstrike
Oorlogje
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:24
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Bruut schreef op 13-07-2005 @ 11:33 :
heb er zelf ook een

maar zijn wel illegaal
Ik ook, ik heb wel een hele mooie, met van die ijzeren scherpe kogeltjes in zo'n 8-cilindertje ... En ik gebruik hem nooit maar heb hem om hem te hebben (en misschien tegen inbrekers ofzo)

Maar ze mogen niet meer sinds een aantal jaar, vroegah mocht het wel dacht ik...

Citaat:
MTpower schreef op 13-07-2005 @ 18:48 :
Een buks is toch wel legaal vanaf je 18de jaar?
Nee
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:38
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-07-2005 @ 21:24 :
Ik ook, ik heb wel een hele mooie, met van die ijzeren scherpe kogeltjes in zo'n 8-cilindertje ... En ik gebruik hem nooit maar heb hem om hem te hebben (en misschien tegen inbrekers ofzo)

Maar ze mogen niet meer sinds een aantal jaar, vroegah mocht het wel dacht ik...



Nee
jongens jongens jullie halen het een beetje door elkaar luchtdruk pistolen zijn wel degelijk legaal mits je 18 jaar ben bla bla en wat adminstarief rompslomp

(hier op deze site kan je ze zelf uitzoeken en op een andere site zelf bestellen kan nu ff nie vinden dat adres )

klik

wat de ts bedoelt zijn van die pistolen met balletjes en airsoft guns
deze zijn wel verboden !

omdat ze vonden dat ze teveel op een echt wapen leek en het hiierdoor moeilijker was voor de overheid om ze te onderscheiden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:15
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 16-07-2005 @ 12:38 :
jongens jongens jullie halen het een beetje door elkaar luchtdruk pistolen zijn wel degelijk legaal mits je 18 jaar ben bla bla en wat adminstarief rompslomp

(hier op deze site kan je ze zelf uitzoeken en op een andere site zelf bestellen kan nu ff nie vinden dat adres )

klik


Ze zijn legaal met een wapenvergunning misschien ja, maar dan zijn echte pistolen ook legaal. Je mag zo'n ding niet zomaar hebben (en ook niet zomaar verkopen)


Citaat:

wat de ts bedoelt zijn van die pistolen met balletjes en airsoft guns
deze zijn wel verboden !

omdat ze vonden dat ze teveel op een echt wapen leek en het hiierdoor moeilijker was voor de overheid om ze te onderscheiden
nee, inderdaad. Echte luchtdrukpistolen lijken er helemaal niet op:

__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 01:25
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 16-07-2005 @ 16:15 :


Ze zijn legaal met een wapenvergunning misschien ja, maar dan zijn echte pistolen ook legaal. Je mag zo'n ding niet zomaar hebben (en ook niet zomaar verkopen)




nee, inderdaad. Echte luchtdrukpistolen lijken er helemaal niet op:

[afbeelding] [/B]
kk sukkel lees eens ff goed wat ik in mijn vorige antwoord zei over airsoft guns

en dan beweren dat dat plaatje van jou een luchtdruk pistool is
gast dit was in het nieuws over dat ze er teveel op lijken bla bla en ik heb contact opgenomen met degene van deze site

klik

en daarmee hoef je alleen 18 jaar te zijn voor luchtdruk pistolen
ben je het niet met me eens kom dan plz gewoon met gegronde feiten want jouw mening interseert me nietkijk en lees eens goed man op die site staat erbij dat het airsoft guns zijn debiel

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 01:29.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 11:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gast, doe normaal.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 12:10
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 17-07-2005 @ 02:25 :
kk sukkel lees eens ff goed wat ik in mijn vorige antwoord zei over airsoft guns

en dan beweren dat dat plaatje van jou een luchtdruk pistool is
gast dit was in het nieuws over dat ze er teveel op lijken bla bla en ik heb contact opgenomen met degene van deze site

klik

en daarmee hoef je alleen 18 jaar te zijn voor luchtdruk pistolen
ben je het niet met me eens kom dan plz gewoon met gegronde feiten want jouw mening interseert me nietkijk en lees eens goed man op die site staat erbij dat het airsoft guns zijn debiel
Hahaha, ten eerste ben je echt lief en schattig. ik stel me nou echt zo'n schuimbekkend pubertje voor, terwijl je wss nog ouder bent ook

Ten tweede is het wel een luchtdrukpistool, je moet niet alles geloven wat je zomaar ergens op een website leest
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 17-07-2005 @ 02:25 :
kk sukkel lees eens ff goed wat ik in mijn vorige antwoord zei over airsoft guns

en dan beweren dat dat plaatje van jou een luchtdruk pistool is
gast dit was in het nieuws over dat ze er teveel op lijken bla bla en ik heb contact opgenomen met degene van deze site

klik

en daarmee hoef je alleen 18 jaar te zijn voor luchtdruk pistolen
ben je het niet met me eens kom dan plz gewoon met gegronde feiten want jouw mening interseert me nietkijk en lees eens goed man op die site staat erbij dat het airsoft guns zijn debiel
ga zoeken. in een ouwe prullenbak of zo. misschien ligt daar nog ergens een leven voor je.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
cam-boy18 schreef op 17-07-2005 @ 02:25 :
kk sukkel lees eens ff goed wat ik in mijn vorige antwoord zei over airsoft guns

en dan beweren dat dat plaatje van jou een luchtdruk pistool is
gast dit was in het nieuws over dat ze er teveel op lijken bla bla en ik heb contact opgenomen met degene van deze site

klik

en daarmee hoef je alleen 18 jaar te zijn voor luchtdruk pistolen
ben je het niet met me eens kom dan plz gewoon met gegronde feiten want jouw mening interseert me nietkijk en lees eens goed man op die site staat erbij dat het airsoft guns zijn debiel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:38
Xanatos
Avatar van Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
Wapen- en munitiecategorieën
Categorie I

1º stiletto’s, valmessen en vlindermessen, als het lemmet:
a. meer dan één snijkant heeft; of
b. 7 cm of langer en 14 mm of smaller is; of
c. 9 cm of langer is; of
d. van een stootplaat is voorzien;

2º andere opvouwbare messen, als:
a. het lemmet meer dan één snijkant heeft; of
b. het opengevouwen mes langer dan 28 cm is;


3º boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, werpsterren, vilmessen, ballistische messen en geluiddempers voor vuurwapens;

4º blanke wapens die lijken op een ander voorwerp dan een wapen; bijvoorbeeld kunststof messen die niet door metaaldetectoren herkend worden.

5º pijlen en pijlpunten met snijdende delen die met een boog afgeschoten kunnen worden en waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht;

6º katapulten;

7º voorwerpen die de minister van Justitie heeft aangewezen omdat zij een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of omdat zij zo sterk lijken op een echt wapen dat zij voor dreiging geschikt zijn, zoals bepaalde speelgoed- lucht-, gas- en veerdrukwapens, werppennen, airsoft-guns (vrijwel identieke replica’s van bestaande vuurwapens) of tafelaanstekers in de vorm van een handgranaat.

Categorie II

1º vuurwapens die niet onder een van de andere categorieën vallen, zoals bijvoorbeeld kanonnen en raketwerpers;

2º vuurwapens geschikt om automatisch te vuren;

3º vuurwapens die zo zijn gemaakt of die zo zijn veranderd dat zij bij het dragen niet of minder zichtbaar zijn en vuurwapens die zo zijn veranderd dat de aanvalskracht wordt verhoogd, zoals bijvoorbeeld vuurwapens met inschuifbare of opklapbare kolven;

4º vuurwapens die lijken op een ander voorwerp dan een wapen;

5º voorwerpen waarmee door een elektrische stroomstoot personen weerloos kunnen worden gemaakt (zoals stunguns) of pijn kan worden toegebracht, met uitzondering van medische hulpmiddelen;

6º voorwerpen waarmee personen kunnen worden getroffen met giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende en soortgelijke stoffen (zoals traangas of pepperspray), met uitzondering van medische hulpmiddelen en met uitzondering van vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen, bestemd voor het afschieten van munitie met weerloosmakende of traanverwekkende stof;

7º voorwerpen waarmee personen of dingen kunnen worden getroffen door vuur of waarmee personen of dingen tot ontploffing gebracht kunnen worden, met uitzondering van explosieven voor civiel gebruik als daarvoor erkenning is verleend op grond van de Wet explosieven voor civiel gebruik.

Categorie III

1º vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen voor zover zij niet vallen onder categorie II sub 2", 3" of 6";

2º toestellen voor beroepsdoeleinden die geschikt zijn om projectielen af te schieten, zoals bijvoorbeeld slachtmaskers die in abattoirs worden gebruikt, lijnschieters die reddingsdiensten gebruiken of schiethamers in de bouw;

3º werpmessen;

4º alarm- en startpistolen, en alarm- en startrevolvers, met uitzondering van alarm- en startpistolen die:
a. geen loop of een verkorte, geheel gevulde loop hebben; en
b. uitsluitend knalpatronen van een kaliber niet groter dan 6 mm kunnen bevatten; en
c. een ligplaats voor patronen hebben en een gasuitlaat die loodrecht staat op de loop of de lengterichting van het wapen.

Categorie IV

1º blanke wapens waarvan het lemmet meer dan één snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;

2º degens, zwaarden, sabels en bajonetten;

3º wapenstokken;

4º lucht-, gas- en veerdrukwapens met uitzondering van die wapens die de minister van Justitie heeft aangewezen overeenkomstig categorie I, sub 7";

5º kruisbogen en harpoenen;

6º voorwerpen die de minister van Justitie bij regeling heeft aangewezen en die geschikt zijn om personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;

7º voorwerpen die niet bedoeld zijn als wapen maar die, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder ze worden aangetroffen, wel als zodanig gebruikt worden en die niet onder een van de andere categorieën vallen, zoals bijvoorbeeld een honkbalknuppel tijdens rellen.

Munitie

Categorie II

1º munitie die uitsluitend geschikt is voor vuurwapens van categorie II;

2º munitie die een giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende of soortgelijke stof verspreidt met uitzondering van munitie met weerloosmakende of traanverwekkende stof, bestemd voor vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers of pistolen;

3º munitie voorzien van een projectiel waarmee een pantserplaat kan worden doorboord, munitie voorzien van een projectiel met brandsas of met een explosieve lading, en de projectielen die voor deze munitie zijn bestemd;

4º munitie voor geweren, revolvers en pistolen voorzien van expanderende projectielen, en de projectielen die voor deze munitie zijn bestemd, behalve wanneer het gaat om munitie of projectielen voor de jacht of de schietsport.

Categorie III

alle overige munitie.
justitie.nl!


btw: dit gaat over paintballguns, maar het gaat ffies over het feit dat sommige guns op echte wapens lijken
Citaat:
Als paintballwapens op bestaande wapens lijken, vallen ze echter onder artikel 2, categorie I, onder 7, WWM. Hierin wordt bepaald dat bepaalde voorwerpen een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of voor be-of afdreiging geschikt zijn. Deze voorwerpen worden nader benoemd in artikel 3 van de Regeling wapens en munitie (RWM). In één (sub b) van de benoemde voorwerpen in dit artikel wordt verwezen naar de lijsten a en b, Bijlage I RWM. De op de lijsten a en b vermelde wapens zijn verboden.

De paintballwapens, die op bestaande wapens lijken zijn dan ook in Nederland ten strengste verboden en daarvoor wordt in principe geen vergunning verstrekt. De politie is uitsluitend bevoegd een verlof voor vuurwapens van de categorie III te verlenen (onder voorwaarden uiteraard). Zoals gezegd vallen paintballwapens niet onder die categorie (het zijn ook geen vuurwapens) en het bezit van die wapens is strafbaar.

lees dit ffies rustig door, en je weet wat wel en niet mag...
__________________
"Anyone can snap his fingers and yank a soul, I prefer to kill creatively"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Het Grote Piercing & Tattoo Topic
saturday
500 17-05-2005 23:00
Drugs & Alcohol De volgende meet
Kreator
220 20-04-2005 09:23
De Kantine Luchtdrukpistool: Kogeltjes
Sweetsurrender
86 30-10-2004 20:33
Werk, Geld & Recht Strijkerpistool.
TECHNique
72 23-10-2003 20:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietles keuzevak op school
Verwijderd
51 03-02-2003 13:47
De Kantine Ben je wel eens bedreigd?
Verwijderd
62 23-09-2002 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.