Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 15:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
hi
ik hoor altijd, vooral ook van meisjes, dat ze altijd oudere vrienden hebben. Ik dus niet, wel een paar, maar over het algemeen kan ik beter met iets jongere mensen opschieten dan met ouderen. Hebben meer mensen dit en waarom?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 16:11
Verwijderd
Iedereen verschilt he, je leeftijd zegt niet zoveel, alleen hoe oud je bent maar niet hóe je bent.
Mijn echte vrienden zijn even oud als ik ben, omdat zij nu dezelfde dingen meemaken enzo kan ik het beste met hen praten over dat soort dingen.
Mijn vriend is 10 jaar ouder, we verschillen minder dan de leeftijd doet denken omdat we qua smaak even 'ver' zijn... We zitten echt op hetzelfde niveau, alleen zit hij net iets voor me...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik denk dat het komt omdat ik liever de rest van mijn leven 19 blijf, nooit echte verantwoordelijkheden etc. Ik hou ook niet van die heeeeel volwassen figuren.

Het nadeel hiervan is wel dat je er altijd heel raar op wordt aangekeken
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:59
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Het verschilt bij mij heel erg. Ligt geheel aan de persoon. Ik heb een tweeling waar ik hele goede vrienden mee ben die een half jaar jonger is en een goede vriendin die ook jonger is, maar over het algemeen neig ik ook naar wat oudere mensen ik vind het nl erg prettig als ik goed met de persoon in kwestie kan praten en soms heb ik het idee dat mensen die wat jonger zijn dan mij dat niet mee lukt, maar ook daar zijn natuurlijk uitzonderingen op. Kortom bij mij geen pijl op te trekken sorry voor de nutteloze reply.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:23
Verwijderd
Heb vrienden die jonger zijn als mij en vrienden die 2x me eigen leeftijd bijna zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:29
Verwijderd
Ik heb twee vrienden: de een is bijna even oud als ik ben en we zijn helemaal aan elkaar gewaagd en de ander is vijfendertig = 19 jaar ouder dan ik ben en ik kan het ook met hem echt perfect vinden.
Ik denk dat leeftijdverschil niet zoveel uitmaakt zolang je maaraan elkaar gewaagd bent en op dezelfde golflengte zit.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:29
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
De meeste van mijn vrienden zijn even oud als ik. Maar soms kan ik ook heel goed opschieten met iemand die 5 jaar jonger of ouder is dan ik. Eén vriendin van me is anderhalf jaar jonger dan ik, een andere vriendin weer 4,5 jaar ouder, maar met beide kan ik heel goed opschieten. Je moet op één lijn zitten met iemand, leeftijd zegt niet zoveel.
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:38
Verwijderd
Let me see... van mijn 'vrienden' (even als redelijk ruim begrip) zijn er
1, 16
1, 17
7, 18
2, 19
2, 20
1, 21
Hm... ik heb dus wel ietsje meer oudere vrienden dan jongere vrienden... maar ik denk dat dat toeval is
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:16
El_Fenomino
El_Fenomino is offline
Ik ben zelf zeventien.. Maar ik kan met mensen van veertien tot en met eenentwintig gewoon als vrienden met elkaar omgaan.. Hoewel vooral die benedengrens een heleboel uitzonderingen heeft.. (Vooral veel 'jonge meisjes' zitten echt op een heel andere golflengte)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-08-2003 @ 20:38:
Let me see... van mijn 'vrienden' (even als redelijk ruim begrip) zijn er
1, 16
1, 17
7, 18
2, 19
2, 20
1, 21
Hm... ik heb dus wel ietsje meer oudere vrienden dan jongere vrienden... maar ik denk dat dat toeval is
Als ik het zo op zou schrijven zouden er meer ouder zijn (en dan ook ongeveer 10 jaar ouder) dan jonger... mja, die zijn geen van allen overdreven volwassen ofzo... gewoon, normaal... niet zo overdreven...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:38
Verwijderd
Ik heb, denk ik, ongeveer evenveel oudere als jongere 'vrienden'...'k sta eigenlijk zelden echt bij leeftijd stil, meer bij hoe de persoon is enzo...

Op de 'sarahbressers-manier' :
1: 17
2: 18
1: 19
1: 20
2: 21
4: 23

Conclusie: op dit moment meer oudere vrienden, dan jongere vrienden.

D'r is wel eens onderzoek naar gedaan, geloof ik...bij jonge mensen ben je altijd 'de oudste en de wijste', je hoeft je niet te bewijzen, want je bent voor hun al iemand, zeg maar. Bij ouderen ben je altijd de jongste, je hoeft je ook dan niet te bewijzen, je mag 'dom' zijn ed, je bent tenslotte ook jonger ed. In hoeverre dit waar is en in hoeverre dit per situatie speelt zal natuurlijk verschillen. Ik weet iig niet of dit voor mij klopt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:43
Verwijderd
Mja, rond de 19 bij mij, denk ik? Alhoewel, Qimm wordt al bijna 20... de meeste mensen met wie ik nu omgaan zijn of 18, of 20
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:07
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 02-08-2003 @ 16:57:
hi
ik hoor altijd, vooral ook van meisjes, dat ze altijd oudere vrienden hebben.
weet je, dat zijn huppeltrutjes die het geweldig vinden dat ze met een ouder iemand omgaan gewoon trieste wijven! maja! bij mij is het erg verschillend, ik ben ooit blijven zitten, dus veel van mijn vrienden zijn een jaar jonger (en dan voel ik me zo bejaard ) maar ik heb zelf een vriendje van 16, da's dus weer ouder en heb nog een goeie vriend wordt volgende week 16, en nog een andere vriend is 15, en k heb ook vriendinnen van 15, en ik heb ook een vriendin van 20, het is bij mij gewoon erg verschillend
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 19:48
Liefde & Relatie jongen in restaurant werkend. LEUK.Hoe spreek je die aan?!
devilcat
105 27-09-2005 21:41
Psychologie Leeftijd voor vriendschap te groot ???
Tieneke
57 15-05-2005 20:55
Verhalen & Gedichten Verklaar je forumnaam...
Verwijderd
227 25-07-2003 15:23
De Kantine Laat anderen maar lullen...........
luckyleo
44 17-09-2002 15:21
Seksualiteit Sex met oudere vrouw?
Sweetboy1819
49 05-06-2002 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.