Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 15:11
gueux
Avatar van gueux
gueux is offline
Ontworpen door een vrouwelijke gynaecoloog. Het wonder van de gebogen groeven in de nieuwe tampons van OB is bedacht door, jawel, een vrouwelijke gynaecoloog. En dat is natuurlijk het vermelden in de reclame waard. Ik stel me dan zo voor dat een vrouw zo'n ding inbrengt, voor de tv gaat zitten, die reclame ziet en dan denkt, O, dus dáárom zit ie zo lekker. Ik snap dat sowieso niet, dat soort op vrouwen gerichte reclames. Neem nou Activia. Omdat vrouwen zo'n last hebben van een onregelmatige stoelgang -man zijnde denk ik dan, hallooo, en wij dan? Wij willen ons af en toe ook wel eens even op ons gemak terug kunnen trekken in het kleinste kamertje om onze immer onstilbare honger naar kwaliteitslectuur te stillen met de op maat gesneden 5,6 leesminuten lange artikelen uit WCmagazine- is er nu Activia yoghurt, verrijkt met de Bifidus Essensis cultuur. Is er ook maar één vrouw op deze aardkloot die begrijpt wat er dan wordt bedoeld? Een probiotische microbiologe die denkt 'dus dàt is t. Ik denk al, wat proef ik toch?' Kom nou. Nee hoor, de dames en heren van Danone moeten weer zo nodig interessant doen. Bifidus Essensis, overigens, betekent 'in tweeën gespleten wezen'. Met een knipoog naar 'essentieel', waar reclamemakers zo op geilen. Omo bijvoorbeeld, pocht met Color LiquiGel. Verrijkt met Essentiële Oliën. In de volksmond ook wel 'onmisbaar', maar Van Dale leert ons 'fundamenteel', en daarom mag het van de RCC. Persoonlijke krijg ik het mijn strot niet uit, -laat staan mijn wasmachine in- maar goed, daar hebben ze bij Omo dan weer geen boodschap aan. Over boodschappen gesproken, grootgrutter C1000 spant de absolute kroon wat stompzinnige commercials betreft. Ubachs Wisbrun kwam met de mijns inziens ronduit briljante geen fratsen-campagne. Maar hun welverdiende euro's tellend moeten de mannen zich tot hun schrik gerealiseerd hebben dat ze zichzelf overbodig hadden gemaakt met hun campagne, want geen fratsen betekent geen nieuwe campagnes. En daarom besloten ze lijnrecht tegen eigen campagne in te varen en landelijk de -uiteraard fratsloze- stickerplakactie te introduceren. Want stickers plakken, dat scheelt.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 18:56
Verwijderd
Lekker om te lezen!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:34
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dit hadden we nou even nodig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 10-03-2005 @ 20:34 :
Dit hadden we nou even nodig
Zeker mee eens.

Overigens, dit doet me aan Shitonya denken
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 12:47
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Humorvol tekstje; constant tussen de regels door leesbaar cynisme. Schrijf meer columns en doe mee met de volgende columnwedstrijd.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 13:49
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je hebt er wel werk van gemaakt! Alles netjes uitgezocht of ben je gewoon ontzettend slim en heb je bij elke reclame zoiets van 'Oh, zo zit dat dus...'? Het maakt er in ieder geval wel een sterke tekst van, zo al die feitjes. Verder is het mooi opgebouwd, alleen je onderbreking over dat kleine kamertje is wat lang.

__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:24
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Misschien is die lange onderbreking iets minder storend als je de tekst even in alinea's verdeeld. Meer kan ik eigenlijk niet op de tekst aanmerken.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:56
gueux
Avatar van gueux
gueux is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-03-2005 @ 20:52 :
Overigens, dit doet me aan Shitonya denken
Oei, ik hoop toch iets subtieler te zijn dan zij.

Uiteraard bedankt voor de reacties
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
gueux schreef op 11-03-2005 @ 15:56 :
Oei, ik hoop toch iets subtieler te zijn dan zij.

Uiteraard bedankt voor de reacties
Dat wel
Maar je 'basht' een paar reclames, doet me denken aan haar column. Jij gaat inderdaad subtieler te werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.