Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2008, 21:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft lenzen en bij mij ook een setje reservelenzen, lenzenvloeistof + bakje liggen voor als hij hier slaapt. Omdat hij al heel lang met dat zelfde bakje doet en ik dat niet zo'n fris idee vind wilde ik zijn bakje uitkoken. Dat doe ik namelijk ook altijd met het mondstuk van mijn voorzetkamer (om mijn astmamedicijnen mee in te nemen). Die is ook van plastic en dat kan gewoon.

Nu vraag ik me af of ik dat lenzenbakje wel uit kan koken en of dat wel mag enzo? Ik heb ook ooit gelezen/gehoord dat je geen gewoon water mag gebruiken oid. Mijn vriend is er een beetje laks mee vind ik dus ik heb het hem al een paar keer gevraagd en dan zegt hij steeds dat hij wel een andere meeneemt maar er gebeurt niets.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:32
Verwijderd
pff..uitkoken. Volgens mij kan hethet bakje en de dopjes gewoon in het bestekbakje van de vaatwasser doen.

Of makkelijker; je loopt de eerste beste opticièn binnen en haalt nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:36
Verwijderd
Ik zou ook gewoon nieuwe kopen Of hem het zelf uit laten zoeken, anders kan je alles wel voor hem gaan regelen, hij vindt het zelf blijkbaar niet belangrijk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik doe dat van tijd tot tijd met mijn lenzenkokertje, maar ik laat het water even staan, zodat het echt van de kook af is. Ik weet namelijk niet of het tegen die temperaturen kan.
Ik gebruik daarbij trouwens gewoon water, hoor. Officieel mag ik van de opticien mijn lenzen na het schoonmaken ook niet met kraanwater schoonspoelen (moet met inzetvloeistof), maar dat doe ik toch en daar heb ik ook nog nooit last van gehad. Dan kan ik me niet voorstellen dat uitkoken met kraanwater voor problemen zou zorgen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:43
Verwijderd
Ik zou inderdaad gewoon een nieuw bakje halen...

Ik spoel mijn lenzen regelmatig af met water. Dat is de beste manier om ze schoon te krijgen is mijn ervaring (anders blijven er altijd kleine 'viezigheidjes' aanzitten...).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:44
Verwijderd
Normaal gesproken krijg je bij elke fles vloeistof een nieuw doosje toch (of is dat alleen bij de vloeistof die ik gebruik?)? Dan zou ik hem gewoon vervangen, net zo makkelijk.

Water koken kan ook, maar inderdaad even laten afkoelen zoals HaWaHaai zegt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook ooit gelezen/gehoord dat je geen gewoon water mag gebruiken oid.
Dat geldt alleen voor (sommige typen) lenzen. Het bakje maakt geen hol uit, gewoon goed nadrogen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Normaal gesproken krijg je bij elke fles vloeistof een nieuw doosje toch (of is dat alleen bij de vloeistof die ik gebruik?)?
Ik denk dat het per vloeistof of per opticien verschilt.
Ik krijg iig niet bij iedere fles vloeistof een nieuw bakje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 22:09
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Kopen? Ik (zachte lenzen) krijg ze altijd gratis als ik nieuwe lenzen bestel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik spoel dat bakje af en toe om met gewoon koud kraanwater en daarna nog even met wat lenzenvloeistof. Gaat prima hoor. Of koop inderdaad een nieuwe, zo duur zijn ze niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:00
amor
Avatar van amor
amor is offline
Ik heb harde lenzen. Volgens mij zijn dat andere bakjes, ik weet het niet zeker. Ik spoel het bakje regelmatig schoon met water en eens in de 2 a 3 maanden haal ik een nieuwe. Bij mijn opticien krijg ik die gewoon gratis mee. Ik hoor weleens dat mensen die dingen 1 a 2 jaar gebruiken, en dan vreemd opkijken als ze een onsteking krijgen..
__________________
11 september 1973, NUNCA MAS!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb harde lenzen. (...) Ik hoor weleens dat mensen die dingen 1 a 2 jaar gebruiken, en dan vreemd opkijken als ze een onsteking krijgen..
Ik heb ook harde lenzen, ik heb zo'n kokertje waarin de lenzen in zo'n standaardje moeten. Dit kokertje heb ik gekregen bij mijn eerste paar harde lenzen (nu zo'n 8 jaar geleden). Ik kook 'm regelmatig uit (zoals hierboven beschreven); heb er nog nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hij krijgt wel elke maand een nieuw bakje maar die gebruikt hij dan thuis en niet bij mij. Vandaar dat ie hier altijd een oudere heeft liggen. Ik ga het wel eens proberen met heet water en dan afdrogen met een schone theedoek, dan verwacht ik weinig problemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 21:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hij krijgt wel elke maand een nieuw bakje maar die gebruikt hij dan thuis en niet bij mij. Vandaar dat ie hier altijd een oudere heeft liggen. Ik ga het wel eens proberen met heet water en dan afdrogen met een schone theedoek, dan verwacht ik weinig problemen.
Heet water kan prima. Ik heb eens m'n bakjes in de afwasmachine gedaan (en mee met de afwas op 65 graden en daarbij worden de meeste bacteriën wel gedood enzo (ik had toen oogontsteking)) en ook eens met wat afgekoeld kokend water. Nooit iets met de bakjes gebeurd en ze kwamen er weer als nieuw uit.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Hij krijgt wel elke maand een nieuw bakje maar die gebruikt hij dan thuis en niet bij mij. Vandaar dat ie hier altijd een oudere heeft liggen. Ik ga het wel eens proberen met heet water en dan afdrogen met een schone theedoek, dan verwacht ik weinig problemen.
Misschien een idee om dan thuis eens twee maanden zo'n 'nieuw' bakje te gebruiken en de allernieuwste mee naar jou te nemen? Dan heeft ie thuis één maand geen nieuw bakje, maar bij jou wel weer een wat nieuwere?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Of gewoon niet zo tuttig zijn in dit soort dingen? Ik heb echt nog nooit van iemand gehoord dat die door een niet supermegaschoonbakje problemen kreeg
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh en ik zou juist niet met een theedoek gaan prutsen, dan gaan er misschien pluisjes inzitten. Gewoon aan de lucht laten drogen lijkt me dan nog het beste.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:53
Verwijderd
Ik spoel m'n bakje iedere ochtend af met warm water en laat 'm dan gewoon drogen. Nog nooit last gehad van m'n ogen die in 5 jaar
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 19:44
amor
Avatar van amor
amor is offline
Citaat:
Ik heb ook harde lenzen, ik heb zo'n kokertje waarin de lenzen in zo'n standaardje moeten. Dit kokertje heb ik gekregen bij mijn eerste paar harde lenzen (nu zo'n 8 jaar geleden). Ik kook 'm regelmatig uit (zoals hierboven beschreven); heb er nog nooit problemen mee gehad.


Ja als je hem uitkookt iid lijkt me ook geen probleem. Ik bedoelde eigenlijk mensen die 2 jaar zelfde bakje gebruiken en die hem niet schoonmaken of uitkoken. Had ik niet helemaal duidelijk opgeschreven. Mn nichtje bv die erg verbaasd was dat ik regelmatig een nieuwe haal. Zij doet 3 jaar met hetzelfde bakje (zonder uit te koken) maar heeft wel regelmatig last van kleine ontstekingen Ik ben overigens te lui om mn bakje uit te koken vind h et veel te makkelijk om een nieuwe te halen. Vooral omdat ie gratis is
__________________
11 september 1973, NUNCA MAS!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 03:22
eatdrumseatcym_
Avatar van eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
uh-oh bemoeizuchtige moeders..
__________________
de ghetto in mijn hoofd - de nachtmerries - de onmacht - de hitte - lachje kan er niet vanaf.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 09:18
Verwijderd
Ik spoel af en toe ook mijn bakje gewoon uit met water en laat hem dan op z'n kop drogen.
Nooit problemen mee gehad.
Ja wel met mijn ogen, maar dat komt niet door dat bakje.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lenzen
.Ine.
20 16-11-2012 18:43
Lichaam & Gezondheid Rood oog, pijn, witte plekjes op oog
Verwijderd
8 10-09-2011 09:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.