Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2011, 21:58
Verwijderd
He,
Ik heb altijd al problemen gehad met mn ogen, maar het werd erger toen ik lenzen nam:
Ik begon eerst met nachtlenzen, ik kon er niet normaal mee kijken maar overdag was het gewoon goed.
Daarna probeerde ik 3 dagen harde jaarlenzen, maar daar kon ik gewoon helemaal niet mee naar voren kijken
Nu ben ik aan de zachte maandlenzen, maar daar is ook altijd gedonder mee. Ik heb nu de hele dag al last gehad van beide ogen, het lijkt net of je met je ogen wijdopen gesperd in de ventilator kijkt. Nu stond ik voor de spiegel mn lenzen uit te doen, en mn hele oog was rood.
Dat gebeurt wel vaker, maar nu voelde het net als een blauwe plek, maar dan op mn oog. Ook zit er een witte streep op de bovenkant van mn iris, en een wit stipje. Wat kan dit zijn?
Ik weet dat ik moet stoppen met lenzen, en dat gaat ook gebeuren, maar wat is de roodheid/pijnlijkheid/witte dingen?
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:04
Verwijderd
Ik draag zelf al jaren lenzen en bij komt roodheid en irritatie in ieder geval voor als mijn lenzen heel erg droog waren of als er iets onder mijn lens kwam wat dus tússen mijn lens en mijn oog zat. Dat zorgt voor dezelfde soort irritatie als er een vlieg je oog in vliegt, of in geval van droge lenzen: Alsof je bijna niet knippert / heel veel wind tegen je ogen krijgt. Witte stipjes heb ik zelf nog nooit gehad in mijn oog, maar het lijkt me verstandig om in ieder geval morgen niet je lenzen in te doen en eens langs de opticien te gaan. Die kan wel zien of het iets is wat direct met de lenzen te maken heeft en kan je daarover advies geven. Verder vind ik het zelf altijd prettig om als mijn ogen geïrriteerd zijn ze even wat te spoelen met lenzenvloeistof.

Hoe lang had je al last van deze lenzen en hoe lang heb je ze vandaag in gehad? Als je ogen niet goed tegen de lenzen kunnen maar je hebt ze wel lang in gehad is dat denk ik gewoon het probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:16
Verwijderd
bedankt voor de snelle reactie.
Ik had eerst ook alleen last bij die rdenen, maar nu heb ik het bijna altijd.
Dit soort lenzen heb ik ong 3 kwart jaar. Dit setje lenzen jeb ik sinds 1 sept in.
Meestal heb ik ze 15 uur per dag in.
Ik dacht net dat het ook hooiloorts kan zijn, ik nies ong 15 keer per dag...
ik ga morgen eens langs een dokter en opticien, bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:19
Verwijderd
Oh, als je inderdaad ook veel niest dan kan het ook nog iets anders zijn

Maar, ga voor de zekerheid maar wel even langs de opticien, mocht je er last van blijven houden kan het misschien zelfs verstandig zijn om je lenzen een tijdje uit te laten (het verslechterd de toevoer zuurstof die bij je ogen komt) en nadat het helemaal over + een paar dagen een nieuw paar lenzen te nemen. Vergeet dan ook niet om even het doosje waarin je ze bewaard even goed schoon te maken . Mocht het eventueel een virusje oid zijn dan kan het in ieder geval niet via de lenzen overgedragen worden!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:04
Verwijderd
Ik heb er verder helemaal geen verstand van hoor, maar het eerste wat bij mij op komt als je rood met witte puntjes zegt, is dat het ontstoken is... Zitten je ooghoeken vol met troep? Als ik ontstoken ogen had dan kookte mijn ouders wat water en dan lieten ze dat een beetje afkoelen. Een watje in dat water dopen en daarmee rond het oog schoonmaken... Verder ging ik dan naar de huisarts en kreeg ik zalfjes voor in het oog.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind 15 uur per dag wel lang om je lenzen in te houden. Mijn vriend heeft ook zachte lenzen en hij krijgt ook snel rode ogen als hij zijn lenzen te lang in heeft. Zijn opticiën raadde hem aan om ze niet langer dan 12 uur per dag in te houden.

Lenzenbakjes kan je prima uitkoken in een pannetje met kokend water, doe ik ook regelmatig, gewoon vijf minuten laten koken met die bakjes en de dopjes erin, dan is zeker weten alles dood.
Oud 09-09-2011, 23:12
Verwijderd
Ik heb mijn lenzen de hele dag in. Dat is vanaf het punt dat ik 's ochtends opsta tot het moment dat ik naar bed ga. Dat horen je ogen prima te houden. Ik gok dat ik ze toch ook wel zo'n 15 uur per dag in heb.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 08:18
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb ook gewoon mijn lenzen in vanaf het moment dat ik opsta totdat ik weer ga slapen, en nooit last van. Er was wel eerst zo'n 'limiet' van 12 uur, maar daar heb ik me eigenlijk, met uitzondering van in het begin, nooit echt aan gehouden. Dus volgens mij zal het niet echt liggen aan de draagtijd, alhoewel dat natuurlijk wel van de persoon in kwestie afhangt.

En bij dat rode oog denk ik (ook) aan het tekort aan zuurstof dat het ook weet te bereiken en irritatie. Je hebt toch wel zo'n 'lenzengeschiktheids'-test gedaan?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 09:15
Pluis
Pluis is offline
witte stipjes in je iris zijn tekenen van een oogontsteking, en daarbij doet nu ook je iris mee! en dan moet je dus écht je lenzen niet meer indoen en langs de huisarts, als je schade aan je ogen wil voorkomen.

Regels voor berichten