Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag ben ik 22 geworden.
Ik vier mijn verjaardag amper, eigenlijk weten alleen mijn (schoon)ouders wanneer ik jarig ben, dus die komen meestal langs en dan voer ik ze taart. En dat was het wel. Ik werk op mijn verjaardag als ik op die dag van de week gewoonlijk ook werk. De zon schijnt soms op mijn verjaardag, en soms regent het ook, want 'april doet wat hij wil'. Ik bak en eet wel altijd taart, want dat is leuk. Meestal drink ik wel wat op mijn verjaardag. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn verjaardag valt midden in de zomervakantie, dus als kind had ik de garantie dat ik nooit naar school hoefde op mijn verjaardag. Het nadeel is wel dat veel mensen op vakantie zijn op mijn verjaardag. Het is vaak mooi weer maar niet altijd.
Vroeger kreeg ik een taart in de vorm van het aantal jaren dat ik geworden was. Maar vanaf m'n 10e kreeg ik andere taarten. M'n oma's kwamen op bezoek, m'n ooms en tantes en vrienden van m'n ouders. Ik heb een paar keer een partijtje gegeven, een keer kwam er een goochelaar, dat was leuk. Toen ik ouder werd mocht ik geen feestjes geven omdat ik dat niet verdiend had volgens m'n ouders. Later mocht ik alleen feestjes geven als ik geen 'buitenlanders' uitnodigde dus liet ik dat altijd maar zitten. Ik vind het altijd heel leuk om jarig te zijn, dan mag ik doen wat ik wil en ik neem altijd vrij van werk. De laatste 2 jaar heb ik samen met m'n buurman (die een paar dagen voor mij jarig is) verjaardagen gevierd. Toen ik 21 werd (dat was in de hete juli maand in 2006) heb ik het in de tuin gevierd. Dat was echt mijn leukste verjaardag ooit, mooi weer, leuke mensen, overal kussens en kaarsjes. Echt een topdag. Drinken doe ik sowieso bijna niet en dus ook niet op m'n verjaardag, tenzij ik daar zin in heb. |
![]() |
|
@ Katje: Proficiat!
![]() Ontopic: Ik vier m'n verjaardag sinds m'n 16e niet meer, dus voor mij is 't sindsdien 'n normale dag. De dagen daarna stromen er wat cadeautjes, kaarten, geld, smsjes en telefoontjes binnen met de standaardmededeling: "Sorry, sorry, sorry, was 't helemaal vergeten!" Daar kan ik dan wel om lachen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: ik vier mijn verjaardag vaak samen met mijn nicht, die 12 jaar ouder is en op de zelfde dag jarig is als ik ben, de ene keer bij haar en de andere keer weer bij mij, kinderfeestje doe ik al twee jaar niet mer, omdat geen zin enzo, ik ben weleens wezen skieën, was volgens velen uit mijn klas het leukste feest ooit ![]() |
![]() |
|
Mijn verjaardag valt dit jaar in de tulpvakantie. Ik vier het samen met een van mijn beste vriendinnen die 10 dagen jonger is dan ik. We houden een groot feest.
Meestal vier ik het met mijn familie op de dag zelf, dan komen mijn oma's, mijn stiefopa (maar die kan dit jaar niet omdat hij dood is), mijn oom en mijn ouders. En dan hebben we allerlei soorten vlaai. Ik moet eigenlijk maar weer vragen om slagroomtaart! En dan hou ik later een kleiner feestje waar ik een aantal vriendinnen uitnodig, en dan gaan we, tsja, thuis zitten. Heel gezellig!
|
Ik ben 26 mei jarig en word dan 21.
Mei is sowieso een verjaardagsmaand in mijn vriendinnengroep (en bovendien zijn mijn broertje en oom ook nog jarig). Maargoed, ik heb in mei dus 5 verjaardagen waar ik heen wil en verder nog 4 optionele (net of het uitkomt). Verschrikkelijk, haha ![]() Ik ga het wel vieren, gewoon 'thuis' en daarna nog even de stad in ofzo. Ik nodig iedereen uit op 23 mei (de vrijdag ervoor) want het weekend na mn verjaardag ben ik weg. En mensen moeten zelf maar kijken hoelaat ze komen e.d. ![]()
|
Ik ben op 13 april jarig (ja, morgen
![]() ![]() Vroeger keek ik altijd zo erg naar mijn verjaardag uit dat het best vaak op een teleurstelling uitdraaide omdat het nooit helemaal volmaakt was ![]() ![]() Tegenwoordig doe ik er niet zoveel meer mee. Ik vier mijn verjaardag alleen nog met familie, maar ook dat is morgen voor t laatst. Ik vond 25 wel een mooie leeftijd om daarmee op te houden. Ik vind het wel leuk dat ik morgen op een zondag jarig ben (vorig jaar vrijdag de 13e *zucht*), maar heel veel maakt het me niet uit.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik kijk echt als een kind nog uit naar mn cadeautjes ![]() ![]()
|
Ik ben 1 mei jarig, en ik vier het al tijden niet meer. Ik heb ook geen zin in familie die alsnog langs komt ookal heb ik ze al 100 keer gezegt dat ik het niet vier, en daarom ben ik de laatste 3 jaar altijd weg op mijn verjaardag. Dat gaat lekker makkelijk omdat ik altijd in de vakantie jarig ben. Meestal nodig ik later in het jaar (als het écht mooi weer is) wel wat mensen uit. Dan gaan we in de tuin zitten met lekkere kleine hapjes en wat drank. Ik verheug me nooit op wat ik krijg, want ik zeg altijd gewoon wat ik wil hebben. Dit jaar krijg ik dus een horloge van mijn opa en oma en van mijn mams (met een donatie van opa en oma) mijn lowlands kaartje. En verder wil ik niks, want ik ben een gelukkig mens.
||
Citaat:
![]() OT: over cadeautjes, vorig jaar heb ik van 2 vriendinnetjes een zlefgemaakte poster gekregen, met allemaal teksten die op hen, mij of ons sloegen en ik kreeg een 'zelfgemaakt' prikbord met foto's er op. Dat was echt heel leuk want die dingen heb ik nog en ze zijn echt geweldig om te zien en lezen.
![]() |
|
Ik ben op 4 oktober jarig, word dan 23. Vroeger vond ik mijn verjaardag altijd hartstikke leuk, zat echt af te tellen. Ik vond de dag alleen erg stom, dierendag. Iedereen mocht altijd een dier mee naar school nemen of een knuffel. Allereerst vond ik het niet eerlijk, want op een verjaardag mocht normaal alleen de jarige iets mee naar school nemen. Daarnaast vond ik het ook nog stom, want ik ben allergisch voor dieren met haren (vrijwel alle huisdieren) dus ik had er nog last van ook, op mijn verjaardag.
Tegenwoordig vind ik het niet zo bijzonder meer. Het is een normale dag, als elke dag, baal er zelfs een beetje van omdat ik dan weer een jaar ouder ben. Ik neem op m'n verjaardag ook nooit vrij en vertel niet aan iedereen dat ik jarig ben. Het is leuk als ze er zelf achter komen en met een "ooooh jij zegt ook niks!" op je af komen, maar verder vind ik jarig zijn vaak ook maar ongemakkelijk. De laatste keer dat ik het vierde was toen ik 18 werd.
|
hahah, ja dat heb ik ook. Ik ben altijd een beetje sad de dag ervoor. Nu dus Ik neem op mn verjaardag meestal wel vrij van mn werk omdat ik dan vind dat ik wel een beetje mag relaxen. Ik doe gwn dingen waar ik zin in heb of waaraan ik tot dan niet ben toegekomen. Maar als ik naar de uni moet, dan moet ik naar de uni he.. daarvan neem ik geen vrij
Vorig jaar heb ik een enorm feest gegeven. Maar dat is gebruikelijk onder Surinamers omdat ik *bigi jari* had. Als je leeftijd deelbaar is door 5 --> bigi jari. En ik werd 20, dus
|
Verwijderd
|
Ik ben net als Pip midden in de zomervakantie jarig, en dat vind ik wel best. Hoef lekker nooit naar school en het is (met uitzondering van vorig jaar) altijd mooi weer.
![]() Ik word dit jaar 20, en dit vind ik heel erg, want dat is OUD. Dus ik ga het vanaf dit jaar denk ik niet meer vieren, ik heb het toch nooit leuk gevonden om jarig te zijn, en ouder. De afgelopen jaren gingen we meestal barbecueen in de tuin, met de visite. Ohja, en het jaar dat ik 15 werd was ik jarig in de auto op weg naar Frankrijk. ![]() |
![]() |
|
Ik ben in de winter jarig (athans dat dacht ik altijd maar het is de herfsts
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgende maand word ik 17, normaal gesproken vier ik het alleen een beetje met wat familie maar dit jaar denk ik erover om het anders te doen want ik ontdek opeens allemaal leuke mensen om mij heen. Verder krijg ik zelden echt dingen die ik graag had willen hebben, want als mijn verjaardag ook maar een beetje in de buurt vergeet ik spontaan wat ik leuk vind om te krijgen. Wat ik wel leuk vind aan mijn verjaardag is dat het in de lente is, want lente associeer ik met lieve en zachte dingen enzo
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben eens jarig geweest toen we op vakantie waren in Sri Lanka. Toen werd ik geloof ik 8 ofzo, alleen toen ik 8 was vond ik sri Lanka helemaal niet zo leuk, al dat rare eten en die rare mensen, toen ik ziek was lag ik kotsmisselijk in het busje uit het raam te staren toen er van die vrouwen langsliepen die stil bleven staan voor het raam om te kijken naar het zieke kleine meisje. Dat vond ik niet leuk. Maar dat was niet toen ik jarig was. Toen zaten we in een hotel (ik weet nog hoe het rook, naar ananas en zee en tropische warmte, nu wil ik weer terug.) en mijn ouders hadden een verjaardagstaart geregeld die ze opdienden na het eten, en ze zongen Happy Birthday. Dat was wel heel lief. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik word 23....
![]() Het is meestal rotweer omdat het in oktober is, en de afgelopen 5 jaar heb ik op elke verjaardag gewerkt. Meestal vier ik het de dag zelf met familie, soms met taart, soms zonder... en met vrienden gaan we meestal uit eten als er iemand jarig is, of een get-together georganiseerd door iemand met wat drankjes etc. |
![]() |
|
Ik word vandaag 23 / Ben vandaag 23 geworden
![]() Ik leef gewoon mn dag zoals alle anderen, en dan gaat t mis want dan komen er heel veel mensen langs en haal ik taart en zet ik thee enzo Ik nodig ook niemand uit.... iedereen komt toch wel ![]() En dan 's avonds met mn ouders eten dus iedereen de deur uit werken mjah, dan komen 's avonds weer een hele lading andere mensen ![]() Het was mn planning om vandaag te gaan leren ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Je verjaardag vieren. Missy | 34 | 25-10-2010 12:11 | |
Liefde & Relatie |
verjaardag vergeten Verwijderd | 15 | 23-12-2005 13:59 | |