Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2011, 18:25
Verwijderd
Hallo,

ik wordt in oktober pas 15, maar ik wil graag wat extra verdienen.
Ik weet dat ik nu nog geen ochtendkranten mag bezorgen.
Maar ik kan me bij een hoop kranten ook niet eens inschrijven.
Nu dacht ik dat ik dat misschien eerst op naam van mijn moeder kon doen, en dan als zij een wijk krijgt, dat ze dan zegt dat ze iemand anders weet die het graag wil doen en dat ik het dan doe, als ik dan inmiddels al 15 ben.
Maar hoe groot schatten jullie de kans dat dat lukt?
Of zijn er nog andere oplossingen?
Want ik heb het geld echt hard nodig....

Groetjessss.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2011, 22:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als het op je moeders naam gebeurt kan het zijn dat je er flink belasting over moet betalen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 12:29
Verwijderd
ja dat dachten wij dus ook al, maar mn moeder heeft last van seizoenswerkeloosheid dus wat dat betreft...
maar dat is dus ook de rede dat we als ze dan n wijk hebben willen zeggen dat ze iemand anders weet(ik dus) dan heb ik in ieder geval die wachttijd niet meer...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 12:39
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Is niet slim. Als het op naam van je moeder is, zal het ook haar contract worden en doet zij er belastingaangifte over. Als zij al een baan heeft, kun jij de vrijstelling op het betalen van loonheffing (=belasting) mislopen. Je kunt het dan dus ook niet terugvragen via jouw aangifte, want op papier is het jouw baan niet!

Bedenk je ook dat arbeidscontracten (oftewel werk) over het algemeen niet overdraagbaar / uitwisselbaar zijn. Bij folderwijken is dit zo'n uitzondering, volgens mij kan het ook met groenten plukken, maar het zijn maar weinig uitzonderingen.
Als je moeder aangeeft dat het werk door 'iemand anders' wordt gedaan, heb je kans dat ze het hele verhaal niet door laten gaan. Op zich ook wel logisch - als ze bezorgklachten krijgen bijvoorbeeld, wie moet daar dan op aangesproken worden?

En, nog praktischer: als jij onderweg een ongeval hebt, hoe zorg je er dan voor dat jij daarvoor verzekerd bent via de werkgever?

Laatst gewijzigd op 28-03-2011 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 14:17
Verwijderd
ik bedoel ook niet dat mn moeder het zegmaar ''uitbesteed'''
maar dat als zij een wijk aangewezen krijgt dat ze eigenlijk gewoon zegt ''ik heb geen interesse meer maar ik weet iemand anders die een contract wil''

en belastig?
ik heb er echt geen verstand van, maar moet je dat als 14/15 jarige dan ook al betalen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 22:17
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:

en belastig?
ik heb er echt geen verstand van, maar moet je dat als 14/15 jarige dan ook al betalen?
Het kan zijn dat er een deel van je loon ingehouden wordt iedere maand, en alles wat ze teveel in hebben gehouden kun je dan tussen februari en april van het volgende jaar terugvragen... Het is in ieder geval niet héél veel belasting wat je betaald als 14/15jarige hoor
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:23
Woezle
Woezle is offline
Hey,
Ik heb dat probleem ook gehad, maar werk nu al bijna 3 jaar als krantenbezorger. Het is inderdaad erg vervelend dat je online nergens die formulieren kan invullen, maar kijk eens of er een telefoonnummer of emailadres te vinden is? Ik heb toen ook 'persoonlijk' mezelf aangemeld en dat was dus wel mogelijk. Op veel plaatsen kunnen ze erg goed nieuwe bezorgers gebruiken dus ze zullen erg blij zijn als je alvast laat weten dat je interesse hebt in een wijk als je 15 wordt.

Ik ken iemand die als 14jarige al een krantenwijk had en dat deed onder de naam van zijn oudere broer. Dat was alleen mogelijk omdat de depothouder (degene die alles regelt in je dorp/deel van je stad) niet de regels naleefde. Ik zou dus ook niet gaan werken onder de naam van je moeder, Adore heeft gelijk.

En over de belasting: je werkt bij een krantenwijk (of folderwijk) op oproepbasis. Dit houdt in dat je salaris afhankelijk is van hoeveel kranten je moet bezorgen -dit kan dagelijks verschillen- en daarbovenop nog wat vaste inkomsten komen. Je hoeft geen belasting te betalen en krijgt ook geen vakantiegeld. Je kan dus aan het eind van het jaar ook geen belasting terugvragen

Ik hoop dat ik wat vragen heb kunnen beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 11:07
mlove95
Avatar van mlove95
mlove95 is offline
hee,
Ik zelf ben 15, en loop met folders bij NETWERK VSP. Dit mag je al vanaf je 13e doen. Ik verdien best goed. Ik loop namelijk maar 1 - 2 uur per week en verdien gemiddeld 15 euro per week voor mijn wijk. Dit is dus toch zo'n €60 in de vier weken. Je kan je inschrijven hier dus zonder dat je er problemen mee krijgt: http://www.netwerkvsp.nl/nl/web/folderbezorgers/home
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saai #1087
Verwijderd
500 23-08-2010 15:07
Werk, Geld & Recht Aparte werktijden/minimumjeugdloon
tommiegunz
7 10-02-2006 09:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen heeft iemand de samenvatting van Het Jongensmeisje???
Kibah
2 11-01-2002 18:45
ARTistiek Mijn verhaal, veranderd en helft van hfdst 2!!!!
ArvidKeemink
9 08-09-2001 21:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.