Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2011, 18:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn ouders willen een spiegelreflex camera kopen en nu aan mij de taak uit te zoeken welke. Maar: ik heb er helemaal geen verstand van, heb alleen een paar keer met de camera van m'n vriendin gespeeld (Canon).

Nu mijn vraag, waar moet ik op letten, welke moet ik kopen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2011, 19:58
Jan005
Avatar van Jan005
Jan005 is offline
het is te zien voor wat die spiegelreflex camera voor gaat gebruikt worden? Is het voor de gebruiklijke familie foto's en reisfoto's en dan ook niet meer?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 20:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja klopt. Vooral reis- en portretfoto's. Om eerlijk te zijn zullen de plaatjes die zij gaan schieten helemaal niet SRL-waardig zijn. Maar ik krijg ze maar niet van het idee af dat zij geen SRL nodig hebben, dus dan maar zorgen dat ze dan tenminste een fatsoenlijke kopen. Mijn vader gaat wel een foto-cursus volgen om te snappen dat er meer is dan de automatische functie, maar aangezien hij meer van het gemak is verwacht ik niet dat dit heel veel uit zal maken bij hem..

Ik zal het ding regelmatig lenen () maar zal dan ook vooral wat leuke plaatjes schieten van omgeving, van m'n kat en wat portretfoto's maken. Ik verwacht dus dat de macrofunctie niet al te veel in gebruik is en heb daar liever iets meer zoom (op afstand) voor terug.