Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 13:33
degoudegids.nl
degoudegids.nl is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Overal in Nederland is roken op de werkplek verboden zoals jullie weten, behalve op horeca gelegenheden. Maar vinden jullie het niet ook zoooo irritant als je uitgaat en je stinkt helemaal! Of alleen al maar wat wilt gaan drinken en er zit al zo'n groep rokende mensen naast je??

Ik werk zelf in de horeca en tijdens mijn werk heb ik echt last van die rook. en hebben mensen die in de horeca werken niet gewoon dezelfde rechten als de rest??

er is nu een burgerinitatief clean air now! die 40000 handtekeningen op papier nodig heeft om deze niet-roken-in-de-horeca wet door te dringen.
het zou heel erg veel helpen als jullie ook zouden willen tekenen en mensen in jullie omgeving.

op deze site kun je een formulier downloaden en handtekeningen verzamelen.
http://www.nietrokers.nl/download/H... %20HORECA.doc
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:34
degoudegids.nl
degoudegids.nl is offline
sorry nu even die link zoals hij hoord

http://www.nietrokers.nl/download/HA...E%20HORECA.doc
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:39
EvilConduct
EvilConduct is offline
Wanneer je de horeca in gaat weet je dat je met rokers te maken krijgt.

Net zo dom als klagen over Schiphol als je er gister naast bent gaan wonen.

Zelf ben ik geen roker, nooit geweest ook, maar vind ik het niet storend als mensen roken tijdens het uitgaan of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:19
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Dan moet je maar niet in de horeca gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, ik haaat rook.
maar je kunt het mensen helaas niet verbieden.Het schijnt ze ook ernstig hun lol in het leven te doen wegnemen,als je ze hun sigaret afpakt.

Dus helaas, hoe vervelend ook,denk ik dat je er altijd last van zult blijven houden,simpelweg omdat ondernemers hun eigen klanten niet weg willen jagen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik wil deze topic graag naar D&A
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een kroeg associeert een roker nu eenmaal met roken. Het is een gezelligheidsmomentje, even samen een sigaretje roken. Er zijn ook veel mensen die normaliter niet roken maar in de kroeg een gezelligheidsroker zijn. Bovendien heb je gelegenheden waarbij je een rokers en niet-rokers gedeelte hebt. (Hier in de Jazz kroeg bijvoorbeeld). Wat je ziet is dat veel niet rokende mensen toch in het rokers gedeelte gaan zitten omdat ze -let wel, ik heb navraag gedaan- dit gezelliger vonden. Ik denk dat wanneer je roken gaat verbieden er niet ineens veel meer mensen gaan stoppen met roken maar thuis blijven. Horeaca gaat dan verlies draaien. Een kroeg zit er ook niet op te wachten dat mensen telkens voor een sigaretje even naar buiten gaan. Als je in Zwolle in de Voorstraat kijkt, is dat echt geen doen. Vooral als mensen aardig wat alcohol ophebben, krijg je toch een soort kamp gevoel "the timeless tegen de docter". Kroegvolk.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:44
Gedoemd
Avatar van Gedoemd
Gedoemd is offline
Zoekfunctie...hier is een tijd geleden een enorm onderwerp over geopend
__________________
Just a perfect day - drink Sangria in the park. | LAP!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 09-03-2006 @ 14:39 :
Wanneer je de horeca in gaat weet je dat je met rokers te maken krijgt.

Net zo dom als klagen over Schiphol als je er gister naast bent gaan wonen.
Ik vind het ook nogal dom... in de horeca gaan werken als je last hebt van mensen die roken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als er 40.000 handtekeningen zijn, komt er echt niet automatisch een wet tegen roken in de horeca hoor.

Bovendien vind ik dit nogal spammerig met die link erbij.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-03-2006 @ 17:22 :
Als er 40.000 handtekeningen zijn, komt er echt niet automatisch een wet tegen roken in de horeca hoor.

Bovendien vind ik dit nogal spammerig met die link erbij.
Inderdaad, en als die wel aangenomen wordt ga ik gewoon meer handtekeningen inzamelen om roken in de horeca weer legaal te maken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-03-2006 @ 17:24 :
Inderdaad, en als die wel aangenomen wordt ga ik gewoon meer handtekeningen inzamelen om roken in de horeca weer legaal te maken
Ja, ik denk dat daar ook wel 40.000 mensen voor te porren zijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:48
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Hier in belgië bestaat dezelfde wet op verbod roken op de werkplek en hopelijk tegen 2007 normaal een rookverbod in de horeca.
En wat de argumenten hier zijn van hun plezier? Seks is voor mij ook een plezier, maar daarom doe je het niet op café of in een restaurant ...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:04
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik rook zelf niet en vond het een erg goede regel dat je op de werkplek niet mag roken, maar om het nou in de horeca te gaan verbieden. Voor veel mensen hoort het bij uitgaan, als je niet in de rook wil staan moet je maar niet in de horeca gaan werken
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:24
paco
Avatar van paco
paco is offline
Vervelend he? dat je een helm moet dragen als pizza koerier op brommer?
Irritant dat je graafmachine herrie maakt.
Stomme kut vogels in de dieren winkel.

Kies een andere baan.


En nee, ik rook niet, ja ik baal ook dat de dag erna me kleding stinkt naar rook als ik in de kroeg ben geweest. Maar ik vind het gezellig dat er gerookt wordt om me heen.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:38
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
paco schreef op 09-03-2006 @ 18:24 :
?


Maar ik vind het gezellig dat er gerookt wordt om me heen.
Dat slaat echt als een lul op een deegroller.

Dat je er niet zo veel bezwaar tegen hebt, okay, maar om het nou maar gelijk "gezellig" te vinden
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:42
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Tja, het verdient waarschijnlijk goed zo'n baantje in de horeca. Maar als dat roken je zo tegen staat, dan kun je beter een andere baan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:49
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ach, zou ook liever rookvrije horeca hebben... Binnen een paar jaar komt dat er toch wel van, denk ik dan al niet meer zo fanatiek ben met uitgaan..
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 19:51
paco
Avatar van paco
paco is offline
Ja, dat mag je niet zeggen he? Dat roken gezellig kan zijn.
Biertje kan wel gezellig zijn, muziek ook, rook uit een rook machine ook, aankleding van een club ook, dans ook, publiek ook, indeling van ruimten en nog veel meer.

Als mensen roken vind ik dat gezellig. Vreemd he?
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:55
ThunderW
ThunderW is offline
In de horeca word door personeel ook bijna altijd gerookt onder werktijd en dat komt doordat er soms momenten zijn dat er even niks te doen is dan ga je je vervelen. Dus steek je maar een sigaret op. Geloof me of niet maar vaak is dat wel de aanleiding daartoe.

Ik werk zelf ook in de horeca maar ik rook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 23:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
paco schreef op 09-03-2006 @ 20:51 :
Ja, dat mag je niet zeggen he? Dat roken gezellig kan zijn.
Biertje kan wel gezellig zijn, muziek ook, rook uit een rook machine ook, aankleding van een club ook, dans ook, publiek ook, indeling van ruimten en nog veel meer.

Als mensen roken vind ik dat gezellig. Vreemd he?
Nou he? Toch he? poeh he? Je confronteert me wel met mezelf, hallo zeg he!!!

Ik hoopte dat het de mensen waren die het hem deden
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 00:21
Verwijderd
Citaat:
degoudegids.nl schreef op 09-03-2006 @ 14:33 :
er is nu een burgerinitatief clean air now! die 40000 handtekeningen op papier nodig heeft om deze niet-roken-in-de-horeca wet door te dringen.
het zou heel erg veel helpen als jullie ook zouden willen tekenen en mensen in jullie omgeving.
verrassing: zo werkt het niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 10:11
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb astma en heb meer last van de vieze 'rookwolk' machines dan de mensen die roken,

Ik vind het er bij horen, en ik heb er niet zoveel moeite mee, trouwens als ze in het cafe/disco'/etc. een beetje goede ventilatie/afzuigsysteem hebben heb je er al een heel stuk minder last van, alleen de geur in je kleding idd, maar dan gooi je die meteen in de was, en ben je er ook weer vanaf
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 11:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 01:21 :
verrassing: zo werkt het niet
Pfff spuit elf
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
lijkt me heerlijk. hoef ik niet meer thuis te zitten omdat andere mensen een vieze verslaving hebben, maar kan ik ook uit zonder gelijk benauwd te worden en astma aanvallen te krijgen

alleen maar omdat er egoistische mensen zijn die roken, kan ik niet uit? volgensmij zou het zo niet moeten werken.

edit: ben ik amerika een paar keer uitgeweest, en het was zo gek: ik kwam thuis van de kroeg, en ik kon nog normaal ademen en mn kleren roken nog fris
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:36
paco
Avatar van paco
paco is offline
leuk maar daar mag je nog helemaal niet uit als je 17 bent.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:55
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Citaat:
jet: lijkt me heerlijk. hoef ik niet meer thuis te zitten omdat andere mensen een vieze verslaving hebben, maar kan ik ook uit zonder gelijk benauwd te worden en astma aanvallen te krijgen
Erm.. ja en jij bent niet egoïstisch als mensen niet mogen roken omdat jij uit wil? Voor mij gaat roken en uitgaan samen.. ik rook alleen als ik uitga.. verder niet.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:54
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 09-03-2006 @ 14:39 :
Wanneer je de horeca in gaat weet je dat je met rokers te maken krijgt.

Net zo dom als klagen over Schiphol als je er gister naast bent gaan wonen.

Zelf ben ik geen roker, nooit geweest ook, maar vind ik het niet storend als mensen roken tijdens het uitgaan of wat dan ook.


same here

roken is een genotsmiddel en past naar mijn mening dan in t rijtje bier en verdere alocohol en uitgaan

het hoort bij de horeca

wat een ander verhaal is in n restaurant, dan kan t vies zijn bij t eten, maar dat iemand dan n luxe sigaar of gewoon n sigaret wil snap ik ook wel, dus wat dat betreft vind ik de rook en niet-rook zones goed
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:05
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
paco schreef op 10-03-2006 @ 14:36 :
leuk maar daar mag je nog helemaal niet uit als je 17 bent.
je en wiet is daar ook streng verboden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:06
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Antubis schreef op 10-03-2006 @ 14:55 :
Erm.. ja en jij bent niet egoïstisch als mensen niet mogen roken omdat jij uit wil? Voor mij gaat roken en uitgaan samen.. ik rook alleen als ik uitga.. verder niet.

ja gezondheidsproblemen kan ik namelijk ook echt wat aan doen.
maar roken lieve kinders, kan je wel mee stoppen

edit: ter verduidelijking, het is toch egoistisch om EXPRES iets te doen wat andere ziek maakt
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes

Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
jet schreef op 10-03-2006 @ 14:09 :
lijkt me heerlijk. hoef ik niet meer thuis te zitten omdat andere mensen een vieze verslaving hebben, maar kan ik ook uit zonder gelijk benauwd te worden en astma aanvallen te krijgen

alleen maar omdat er egoistische mensen zijn die roken, kan ik niet uit? volgensmij zou het zo niet moeten werken.
lol.
Als ik iets doe dat jij niet wilt (lees: de minderheid van de mensen in de kroeg) ben ik egoistisch, maar andersom niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:54
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Er zijn aangepaste uitgaansgelegenheden waar niet gerookt mag worden. Daar heb ik geen problemen mee, dan ga ik wel ff naar buiten. Maar om nou alle bij alle gelegenheden het roken af te schaffen.. sorry nee. Het zal vast niet goed voor je zijn, en als jij er last van hebt; mijn excuses, maar om nou al die rokers daarom het te laten verbieden nee. En het is niet als ik een sigaret opsteek dat ik dan denk: Oh juppiej, nu ga ik dood, en nu ga ik iedereen lekker ziek maken. Dus ik denk dat het woord Expres, en dan nog dikgedrukt ook nog, een beetje erg overdreven is.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 10-03-2006 @ 17:06 :
ja gezondheidsproblemen kan ik namelijk ook echt wat aan doen.
maar roken lieve kinders, kan je wel mee stoppen

edit: ter verduidelijking, het is toch egoistisch om EXPRES iets te doen wat andere ziek maakt
Als ik rook in het openbaar ga ik altijd met opzet naast mensen zoals jij staan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 17:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 17:58 :
Als ik rook in het openbaar ga ik altijd met opzet naast mensen zoals jij staan.
Doe ik ook altijd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 17:24
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
Ikzelf doe een horeca-ondernemings opleiding wat dus hopelijk betekent dat ik later mijn eigen ding ga beginnen.

Als ik een bar/cafe wil beginnen en zeg ja je mag hier niet roken dan krijg je minder gasten en is je omzet laag.

En het aantal rokers in NL zit nu op de 28%. En aangezien ze het nu willen verhogen en alles hoef je de rokers niet nog eens extra gaan compliceren met het niet roken in een ontspannend en gezelligheid gevende omgeving. Daar is de horeca voor.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 17:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
vind ik goed idee dit burgerinitiatief.. ik snap NIET wat mensen zo 'gezellig' aan roken vinden.. rook in je gezicht, brandgaten in je kleding. niemand kan me wijs maken dat ze het fijn vinden om in een drukke discotheek waar je haast samengeknepen wordt ff gezellig een sigaretje op te steken. bovendien stink je nog de hele avond uit je bek ook. roken maakt situaties niet gezelliger maar juist het tegenovergestelde. op het moment dat een roker een peuk in zn bek steekt voelt hij zich pas zo fijn als niet-rokers zich altijd voelen, dus wat echt gezellig zou zijn is als mensen zouden stoppen met roken, met het besef dat hun leven er dan alleen maar op vooruitgaat en niet acteruit.
als ze dan toch zo nodig kankerverwekkende gassen in de rondte willen blazen moeten ze dat maar ff buiten doen of in een speciale rookruimte.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:32
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 17:58 :
Als ik rook in het openbaar ga ik altijd met opzet naast mensen zoals jij staan.
ik hoop dat jij is een maand lang elke nacht stikt in je astma, moet kotsen en geen sociaal leven hebt.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 17:58 :
Als ik rook in het openbaar ga ik altijd met opzet naast mensen zoals jij staan.
Ik sla vrouwen. Niet doen dus

(Ik ben trouwens niet voor een algeheel verbod)
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:11
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik snap niet waarom het hier als zo abnormaal beschouwd word, terwijl het in andere landen de normaalste zaak van de wereld is.


en nog 1 keer voor de mensen die mijn opmerking niet (willen) snappen


roken = expres. dwz, je kan het doen of niet doen

astma = niet expres. de eerste die hier een oplossing voor weet mag zich namelijk bij mij melden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 10-03-2006 @ 20:11 :
ik snap niet waarom het hier als zo abnormaal beschouwd word, terwijl het in andere landen de normaalste zaak van de wereld is.
Drogreden, jij-ook argument. Ben je ook voor het afschaffen van het homohuwelijk en het illegaal maken van abortus en het verbieden van het gedoogbeleid omdat het in zoveel landen ook zo is? Een paar kruiskopraketten op Irak misschien, omdat Amerika dat doet? En dan ook gelijk maar verplicht mensen infecteren met het HIV-virus, omdat zo'n groot deel van de wereldbevolking seropositief is?

Citaat:
jet schreef op 10-03-2006 @ 20:11 :
en nog 1 keer voor de mensen die mijn opmerking niet (willen) snappen


roken = expres. dwz, je kan het doen of niet doen

astma = niet expres. de eerste die hier een oplossing voor weet mag zich namelijk bij mij melden
Uitgaan, jezelf begeven in een omgeving waarin gerookt wordt, is net zo'n vrije keuze als roken. Wil je niet in de rook staan, dan ga je lekker met al je andere anti-roken-extremisten in een rookvrije kroeg zitten, die bestaan immers ook, in plaats van verschrikkelijk veel zeiken en de lol van iedereen om je heen verpesten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-03-2006 @ 19:46 :
Ik sla vrouwen. Niet doen dus

(Ik ben trouwens niet voor een algeheel verbod)
Maar jij bent niet tegen een algeheel verbod, dus naast jou sta ik niet.

Citaat:
jet schreef op 10-03-2006 @ 19:32 :
ik hoop dat jij is een maand lang elke nacht stikt in je astma, moet kotsen en geen sociaal leven hebt.
Oei, we worden persoonlijk. Ik neem aan dat je hier wil laten zien hoe kut jij het hebt door het mij toe te wensen, in de hoop dat ik dan zoiets heb van 'ja, dat is inderdaad kut', en spontaan stop met roken en die petitie teken en met een spandoek ga lopen waarop staat "ZOMG VAN ROKEN KRIJG JE KANKER". Jammerrrr, is mislukt. Het is natuurlijk best naar dat je het kut hebt, ik leef met je mee. (En dat is niet eens sarcastisch bedoeld, je treft me in een goede bui.) Maar om daarom maar te willen dat iederéén het kut heeft, dat is een beetje verbitterd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 20:44 :
Maar jij bent niet tegen een algeheel verbod, dus naast jou sta ik niet.

Nee, maar ik wel een pesthekel aan de drogredeneringen van de moderne pafbrigade.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-03-2006 @ 20:54 :
Nee, maar ik wel een pesthekel aan de drogredeneringen van de moderne pafbrigade.
Noem er eens een paar? Dan ga ik kijken of ik het er mee eens ben of niet. (Om voor mezelf te bepalen waar ik nou ga staan, weetjewel.)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 21:30
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 20:44 :
Maar jij bent niet tegen een algeheel verbod, dus naast jou sta ik niet.

Oei, we worden persoonlijk. Ik neem aan dat je hier wil laten zien hoe kut jij het hebt door het mij toe te wensen, in de hoop dat ik dan zoiets heb van 'ja, dat is inderdaad kut', en spontaan stop met roken en die petitie teken en met een spandoek ga lopen waarop staat "ZOMG VAN ROKEN KRIJG JE KANKER". Jammerrrr, is mislukt. Het is natuurlijk best naar dat je het kut hebt, ik leef met je mee. (En dat is niet eens sarcastisch bedoeld, je treft me in een goede bui.) Maar om daarom maar te willen dat iederéén het kut heeft, dat is een beetje verbitterd.
volgensmij was jij al persoonlijk geworden met je ´naast mensen zoals jij ga ik staan´ uitspraak.
mooi trouwens dat het nu helemaal over mij met mn astma gaat, terwijl er nog veel meer mensen zijn die hier last van hebben, niet alleen door astma maar ook andere ziektes.

niet te vergeten dat roken gewoon slecht is voor ieders gezondheid, en rokers dus ewust de gezondheid van andere in gevaar brengen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 21:33
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 20:34 :
Drogreden, jij-ook argument. Ben je ook voor het afschaffen van het homohuwelijk en het illegaal maken van abortus en het verbieden van het gedoogbeleid omdat het in zoveel landen ook zo is? Een paar kruiskopraketten op Irak misschien, omdat Amerika dat doet? En dan ook gelijk maar verplicht mensen infecteren met het HIV-virus, omdat zo'n groot deel van de wereldbevolking seropositief is?
dit slaat dan echt weer nergens op. ik kan nu heel lang ingaan over dat ik blij ben dat wij in zo´n vrij land leven enzo, maar daar gaat deze discussie niet over. ik vind het jammer dat nederlanders de volksgezondheid niet als iets beschouwen dat je moet beschermen zoals in andere landen wel gebeurd. idd, 1 van de weinige positieve dingen aan amerika.

Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 20:34 :

Uitgaan, jezelf begeven in een omgeving waarin gerookt wordt, is net zo'n vrije keuze als roken. Wil je niet in de rook staan, dan ga je lekker met al je andere anti-roken-extremisten in een rookvrije kroeg zitten, die bestaan immers ook, in plaats van verschrikkelijk veel zeiken en de lol van iedereen om je heen verpesten.
ook een kutargument.. rokers kunnen het kennelijk alleen leuk vinden als ze mogen roken bij het uitgaan? dan vind ik rokers misschien wel zo zielig dat we het maar zo moeten houden zoals het is.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 23:13
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-03-2006 @ 20:56 :
Noem er eens een paar? Dan ga ik kijken of ik het er mee eens ben of niet. (Om voor mezelf te bepalen waar ik nou ga staan, weetjewel.)
Enkelen van de meest gehoorde flutargumenten en strawmen:


- So what, er zijn zo veel dingen slecht!
- Ik vind het ook vervelend als iemand er niet verzorgd uitziet!
- Dan begin je maar je eigen Café/Restaurant!
- Jullie willen ons gewoon pesten met julllie gezondheidsdrang!

Er zijn er natuurlijk nog meer, onder andere door jezelf aangedragen:

Citaat:
Drogreden, jij-ook argument. Ben je ook voor het afschaffen van het homohuwelijk en het illegaal maken van abortus en het verbieden van het gedoogbeleid omdat het in zoveel landen ook zo is? Een paar kruiskopraketten op Irak misschien, omdat Amerika dat doet? En dan ook gelijk maar verplicht mensen infecteren met het HIV-virus, omdat zo'n groot deel van de wereldbevolking seropositief is?
Je had gelijk voor wat betreft de opmerking van Jet, maar dan moet je niet zelf gaan slingeren met ridicule vergelijkingen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 00:40
Verwijderd
Voor dat derde argument is best wat te zeggen. Juist een van de meest genoemde argumenten van de anti-rookbrigade is dat er zo veel mensen last hebben, die liever allemaal frisse kleren zouden hebben ('OmFg, Ik WaS iN iErLaNd En DaAr WaS 'uT eChT fEtT cHiLL..').

Desondanks is er toch helemaal geen animo voor rookvrije café's, als ik kijk naar het aanbod van rookvrije café's.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 00:41
Verwijderd
Daarnaast is er nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd dat een significante relatie aantoont tussen meeroken en rokersziekten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 01:07
Verwijderd
Is dat zo? Roken is verbranden van materiaal en bij verbranding komen deeltjes vrij. Je gaat mij niet vertellen dat het niet in enige mate ongezond is om die deeltjes in te ademen als meeroker. Het is natuurlijk niet zo slecht als iemand die dagelijks twee pakjes wegpaft, maar ik denk niet dat je nog kunt beweren dat meeroken geen enkel effect heeft op je gezondheid. Dan hebben we het uiteraard wel over extreme vormen ervan (bijv. vijftien jaar lang opgroeien tussen ouders die dagelijks twee pakjes wegpaffen).

Verder is het argument dat niet-rokers toch een eigen kroeg kunnen beginnen wel een beetje zwak. Je gaat er dan al vanuit dat als ergens behoefte aan is, het vanzelf wel zal ontstaan in onze vrije samenleving, en dat als het niet ontstaat er dus geen behoefte aan is. Dat is veel te kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 10:31
Verwijderd
Niet dat ik weet. Daarnaast, het is niet aan 'ons' om dat bewijs te leveren.

Het eigen-kroeg argument is ook slechts bedoeld als argument tegen 'er zijn echt zoooooveeel niet-rokers die er tegen zijn'
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De effecten van het rookverbod
T_ID
266 12-08-2009 18:52
De Kantine Dit of dat? #4
remy476
500 22-02-2009 03:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou?
hhendrikxx
500 25-01-2005 20:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER
hhendrikxx
283 19-09-2004 20:08
De Kantine verboden te roken in de horeca
Buzzzfuzzz.vs
59 04-12-2003 15:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rookverbod horeca gaat niet door!!
Yab-Yum
115 15-09-2003 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.