Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2011, 14:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
De zeevogels traag
in de lucht gekerfd:
hun vleugels verstard
en hun roep
onbedaarlijk
als de horizon
de ruimte tart.

Ik zou niet willen dat je giftige appels at
- komkommer of taugé, het is mij om het even -
de heksen zouden komen.
Je bent te bruin
te lief
te zacht.
Je hebt al bijna borsten.

En als je toch langzaam loslaat
van je lijmlaagje,
zullen we de spijkers scherpen,
zullen we je verzekeren
van altijd-hier
en nimmer elders.


hoi, ik snap mijn schrijfstijl niet dus misschien dat jullie het mij duidelijker kunnen maken!

In het origineel zijn er trouwens nog twee strofes, maar die heb ik er net uitgehaald omdat ik die het toch niet vond. Maar voor de liefhebbers, met twee extra strofes dus:

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2011, 14:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Mja, je hebt goed gedaan om die twee strofes eruit te laten vind ik.
En, ik vind dat je gedicht over iemand gaat die ergens (vast)zit waar hij/zij niet wil zijn.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:45
Verwijderd
Ik vind het rijm in je gedicht heel mooi. <3 Überhaupt vind ik het een mooi gedicht, maar ik begrijp het niet zo goed. Volgens mij gaat het over iemand die heel verdrietig is om een reden en dan met diezelfde reden getroost wordt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
O ja, het is wel een beetje ver gebleven van het beeld dat ik voor ogen had. In spoiler uitleg! Over wat ik denk, niet wat per se goed is, dan.

Spoiler


Mijn verwarring gaat trouwens meer over de stijl dan over het gedicht.

Citaat:
Hoeft niet. Misschien dichten alle jonger dichters wel hetzelfde en pas vanaf hun 20ste ontwikkelen ze ineens een (andere) definitief eigenheid en stroming! Of misschien ben ik de enige die soms totaal vastloopt en dan weer een andere weg moet zoeken, want oude wegen lukken niet meer. Volgens mij ben ik mijn stijl (voorzover jullie die hebben meegekregen, want de bloeiperiode daarvan was al meer dan een jaar geleden) weer eens kwijt. Hoewel, soms denk ik wel dat ik heel anders schrijf, maar dat zit er toch iets algemeens in van mij, al weet ik nooit wat precies.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het rijm in je gedicht heel mooi. <3 Überhaupt vind ik het een mooi gedicht, maar ik begrijp het niet zo goed. Volgens mij gaat het over iemand die heel verdrietig is om een reden en dan met diezelfde reden getroost wordt.
Wacht, rijmt mijn gedicht? ;D;dD O ja, nu je het zegt. Dat wist ik ook wel, ergens, maar ik was het weer vergeten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Wacht, rijmt mijn gedicht? ;D;dD O ja, nu je het zegt. Dat wist ik ook wel, ergens, maar ik was het weer vergeten.
Schatje.

Wil je dat ik zeg wat ik typisch vind voor jou, of wat ik van jou terugzie in dit gedicht?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb geen flauw idee. Nou ja, eigenlijk wel natuurlijk, een beetje. Ik weet namelijk niet of dit heel raar en stom en slecht is, of dat het anders is, of dat ik er blij mee zijn of me in een hoekje moet gaan schamen tot deze periode voorbij is. En ik weet zo natuurlijk helemaal niet meer wat 'mijn' stijl dan is, of dat ik gewoon mensen onbewust nadoe oid.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 15:51
Verwijderd
Ach zo.
Ik vind dat je in ieder geval heel herkenbaar en eigen schrijft. Vooral dat je, zegmaar, de ruimte en de begrenzingen van je zinnen op een heel eigen manier doet. Het is moeilijk om te zeggen waar de ene zin begint, de andere ophoudt, dat soort dingen. En je zinslengtes zijn vaak heel verschillend, maar komen nooit helemaal willekeurig over. En dat je over meisjes schrijft. En een bepaald soort woordkeus... zoiets.

Wat mij betreft hoef je helemaal niet in een hoekje te huilen hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mus dood geschoten voor domino recordpoging
Raven
257 16-11-2005 18:09
Muziek [Album] Ragnar Grímsson - Gemüse ist Krieg
Verwijderd
21 02-05-2005 17:32
Verhalen & Gedichten stukje verhaal, oordeel graag
hijdoetutnie
8 18-07-2004 19:29
Flora & Fauna Musjes
DarkCat
4 04-11-2002 19:19
Verhalen & Gedichten musje
Verwijderd
9 30-01-2002 15:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.