Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2009, 14:34
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
stelling:
Eerlijkheid duurt het langst!!
als je liegt tegen je werkgever kun je er veel prettiger werken dan als je gewoon de waarheid zegt...

ik vind het vervelend als mensen die niet ziek zijn zich ziek melden gewoon omdat het kan.. en ik voel me zelfs schuldig als ik me afmeld omdat ik me ziek voel (verkouden) en ze me de rest van de dag gewoon doorbetalen (domme ik)...

vandaag ben ik toevallig ook wat verkouden en buiten regent het keihard en ik moet een half uur fietsen naar mijn werk dus... ik kan me of meteen ziek melden (wat ik niet eerlijk vind omdat ik nog niet helemaaal ziek ben) of ik leg eerlijk uit dat als ik nu ga fietsen ik morgen wel totaal verkouden ben (en morgen moet ik ook werken dus dan zou het uitzendburo me moeten betalen zonder dat ik werk, en ik ben liever niet ziek ofcourse!)
Toevallig weet ik dat ze op het werk veel te veel mensen in dienst hebben en zowieso gaan inkorten op de uitzendkrachten dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn als ik vandaag niet kom...
bovendien is het maar eenmalig want vandaag zou ik van ver komen terwijl ik andere dagen maar 10 minuten hoef te fietsen dus dan is regen ook niet zo'n probleem..
Ik heb ook gezegd dat a;s het moet ik de bus kan pakken, dit duurt wel een dik uur... (is ook zonde want voor 3,5 uur werken verdien ik dan 4,5 euro bruto per uur!! .. maar als het moet zal ik dat toch zeker doen!!

Maarja.. domme eerlijke ik.. het uitzendburo heeft me meteen ontslagen puur om het feit dat ik deze vraag durfde te stellen!!!

Ik vind dit dus superonterecht en heb het uitzendburo gevraagd of ik dus beter had kunnen liegen en me ziek had kunnen melden.. nou, de stilte als reactie op mijn vraag was een veelzeggend antwoord...
ik vind het k#t dat ze mij ontslaan terwijl ik eerlijk ben en een werknemer die liegt zouden vertroetelen en ook nog een beterschapskaartje zouden sturen.. detail dat ik voor die baan ook een verklaring van goed gedrag nodig had en ik toch wel supereerlijk ben!! bovendien heeft t uitzendburo wel een dief in dienst want op t werk wordt sinds kort gepikt (door een uitzendkracht dus)...

Dus... wat is jullie mening, liegen of eerlijk zijn?!!
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2009, 14:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, shit happens. Zo werkt het overal. De vraag of je toch eerlijk wilt zijn wordt voor 100% bepaald of jij bereid bent die klappen op te vangen. Ik ben van mening dat je nooit eerlijk moet zijn ten koste van jezelf, als liegen slechts zou betekenen dat je andermans fouten recht zet (in dit geval dus het gebrek aan straf voor mensen die zich nep ziek melden).
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 15:04
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
niks liegen of eerlijk zijn, gewoon gaan werken als je niet ziek bent.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 15:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap ook niet zo goed dat je thuis bleef terwijl je niet ziek was.
Het argument van 'teveel uitzendkrachten' kan je oplossen door gewoon te bellen en te vragen of het klopt dat er teveel mensen ingeroosterd staan. Als zij aangeven dat het niet zo is, kon je alsnog werken.
Het verkouden stukje vind ik echt grote flauwekul, kleed je dan gewoon goed aan met regenpak ed. Sowieso is het volledig jouw zaak hoe jij daar komt, dus dat hele gedoe met de bus die er een uur doet, daar heeft jouw werkgever niks mee te maken.

Het klinkt alsof je eigenlijk niet wilde fietsen door weer en wind en dat je dat bij je werkgever hebt opgedragen als reden om niet te komen. Ik kan me best voorstellen dat je niet in de regen wil fietsen, maar je had jezelf een schop onder je kont moeten geven dat afspraak nou eenmaal afspraak is. Dan hoefde je niet te liegen of eerlijk te zijn.
Nu geef je de werkgever de schuld, maar wat moet je werkgever dan? Iemand belonen die aangeeft niet door de regen te willen fietsen? Hoe is dat voor jouw collega's die wel zeiknat binnen komen en onderbezet staan?
Eigenlijk kan je enkel jezelf de schuld geven en persoonlijk vind ik dat de grootste les die je hieruit kan halen: neem verantwoording voor je eigen daden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 17:18
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
ik vind dat als ik het uitzendburo vraag of het goed is als ik een dagje oversla dat ze me niet meteen moeten ontslaan. het is maar een vraag en die vrouw had ook kunnen zeggen "nee dat gaat niet" ipv me meteen te ontslaan !!!
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 17:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh daar ben ik het overigens mee eens als je het gewoon op een normale manier gevraagd hebt. Ik vind het welliswaar een vreemde vraag en kan me voorstellen dat zij het ook vreemd vindt. Maar dan had ze gewoon met een 'nee natuurlijk niet' kunnen antwoorden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 22:06
Verwijderd
Zeker wel liegen. Dat het met je moraal of geweten knaagt, moet je maar van je af zetten.

De hele wereld is niet eerlijk, dus waarom jij wel?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:58
Verwijderd
Ik heb ook met iets soortgelijks te maken gehad en ben ontslagen omdat ik te eerlijlk ben geweest. Beter liegen dus, maar alleen als je reden echt goed is. Maar dan hoef je je er ook echt niet schuldig over te voelen. Zolang je het maar niet te vaak gaat doen, dan gaat het wel de verkeerde kant op.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 13:27
Verwijderd
Hangt van de situatie af, maar ik vind je argumenten slap. Had je dan gewoon ziekgemeld als je geen zin had om te fietsen in plaats van te overleggen of het goed is dat je je ziekmeldt omdat je geen zin had om te fietsen. (Want zo komt het over)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 22:33
Verwijderd
Ik ben het er mee eens dat je natuurlijk beter je goed had kunnen inpakken en gewoon gaan werken, maar als jij het gewoon voorlegt, had je werkgever inderdaad beter kunnen zeggen "Huh, natuurlijk niet?" Op deze manier lijkt het echter alsof je niet enorm gemotiveerd bent, dus ik snap ook wel dat ze dan minder graag jou in dienst hebben. Ws. ivm te veel aan werknemers dat je dan meteen ontslagen bent.

Wat betreft eerlijk zijn/liegen: ik ben normaal niet van het liegen, maar in zo'n geval zou ik waarschijnlijk mezelf ietsje zieker praten dan ik ook echt ben en dan m'n werk bellen met de mededeling dat ik me echt niet lekker voel. Helemaal als ik weet dat ik bijv. heel erg moe ben, en misschien dan morgen niet heel erg ziek zou zijn, maar wel écht heel hard een dag in bed liggen en slapen nodig heb om echt fit te worden. Ook omdat ik de dag daarna dan harder werk. Dat hoeft mijn werkgever niet per se te weten, als het voor mijzelf maar eerlijk is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 18:52
Verwijderd
Van jouw kant vind ik het een rare vraag, zoiets is echt nog nooit bij mij opgekomen om te vragen aan een werkgever.
Je gedachte snap ik wel, maar als ik jou was had ik me dan idd ziek gemeld.

Van de kant van je werkgever.. lullig dat ze je meteen ontslaan. Kan dat zo makkelijk dan? Of komt dat omdat je uitzendkracht bent?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 10:04
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Van de kant van je werkgever.. lullig dat ze je meteen ontslaan. Kan dat zo makkelijk dan? Of komt dat omdat je uitzendkracht bent?
als je uitzendkracht bent kunnen ze met veel wegkomen, heb ik gemerkt.
mijn broertje heeft zijn ontslag gekregen, omdat hij 'niet efficiënt genoeg zou werken'.
zijn ze na veertien maanden (!) achtergekomen bullshit-reden dus, maar 'het kan' omdat hij uitzendkracht was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liegen
simulated
34 27-10-2007 21:06
Levensbeschouwing & Filosofie Eerlijkheid
jfcksr
43 05-08-2006 13:28
Psychologie Eerlijk zijn
Verwijderd
20 19-04-2004 21:20
Psychologie liegen <=> eerlijkheid
CyWu
24 20-11-2003 10:26
De Kantine Liegen
blaatje0000
38 07-01-2003 18:58
De Kantine Liegen om EIGEN bestwil
Verwijderd
25 28-09-2002 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.