Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 15:36
Spirit
Spirit is offline
Ik volg nu de opleiding spw4 (mbo)
Nu wil ik wisselen van opleiding...
Ik wil een eigen winkel met mijn eigen kledinglijn.
Nu vroeg ik me af wat voor een opleiding ik het beste kon doen en of dit wel mogelijk is....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 19:29
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Modemanagement in Utrecht?? Volgens mij alleen wel HBO
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:21
mylene
mylene is offline
mode en uiterlijke verzorging?? of iets met economie ofzoo??

kijk eens op www.rocva.nl::

Je houdt van kleding en je bent gek op mode. Je wilt kleding ontwerpen en maken, in de modebranche werken of later een eigen modezaak openen. Zoek je een toekomst binnen de mode? Dan zit je bij ons goed! Afhankelijk van je vooropleiding en specifieke belangstelling bieden wij je passend onderwijs. De arbeidsmarkt in de modewereld ziet er de komende jaren goed uit. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de belangstelling voor 'mode’ toeneemt. Kortom: toekomstperspectief!

Iets voor jou?

In het modevak werk je meestal samen met anderen. Tijdens je opleiding mode staan het aanleren van vakmanschap, het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het verwerven van een commerciële houding dan ook voorop.



Voor een opleiding Mode-Techniek moet je creatief ingesteld zijn. Je leert onder meer patroontekenen en kleding maken. Je kunt gaan werken als productiemedewerker op een atelier, ontwerper bij een confectiebedrijf, of als ontwerper van maatkleding en couture.



Centraal bij Mode-Presentatie Handel staat het verkopen en het presenteren van kleding. Je leert de modegeschiedenis kennen, maakt mode-collages en bestudeert mode-prognoses.

Met je diploma kun je gaan werken in een boetiek of modezaak als winkelassistent, verkoopmedewerker, verkoopchef of manager/ondernemer. Je kunt ook aan de slag als etaleur.



Met een diploma Mode-Commercie kun je veel kanten op. In het eerste deel van de opleiding ligt de nadruk op ‘detailhandel’ en in het tweede deel op ‘groothandel’. Als je klaar bent met deze niveau-4- opleiding kun je gaan werken als zelfstandig ondernemer, vertegenwoordiger van kledingmerken, zelfstandig agent of als samensteller van collecties. Je kunt ook kiezen voor een managementfunctie binnen het modevak.
Opleidingen

Bij het ROC van Amsterdam kun je voor een opleiding in de mode, afhankelijk van jouw voorkeur en vooropleiding, kiezen uit drie richtingen:



· Mode-Techniek

· Mode-Presentatie Handel

· Mode-Commercie



Opzet

Een Mode-opleiding van het ROCvA volg je altijd in de BOL (Beroeps Opleidende Leerweg). Je gaat dan de hele week naar school en loopt tussendoor stage.



Verder studeren binnen het modevak

Wil je na je opleiding niet meteen gaan werken, dan kun je verder met een opleiding op een volgend niveau. Met een opleiding op niveau 4 kun je doorstromen naar een verwante hbo-opleiding, bijvoorbeeld aan de Hogeschool Textiel in Enschede, de kunstacademie of het Instituut voor Fashion Management en Design Mr. Koetsier/Montaigne.

zoiets????
__________________
weet je wel dat niemand...mn leven zo zinvol maakt...ik hou van mn lieffie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studie richting voor het HBO Help!
ovandoorn
2 30-07-2010 10:24
Studeren Na je Propedeuse Universiteit doen, maar waar?
Ferrywoman
7 04-12-2008 19:07
Studeren Opleiding talen
Lissy88
7 06-02-2008 18:24
Studeren Journalistiek: Zwolle versus Utrecht
FrikseVertiniux
22 18-01-2008 14:35
Studeren hbo en vervolgens WO sociologie ?
Twanos
9 25-04-2005 21:16
Software & Hardware [Notebook] welke kan ik het beste nemen?
D@mien
47 07-07-2003 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.