Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 19:59
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Nou zoals de titel al zegt, mijn Cv is zo goed als leeg. Ik heb namelijk nog nooit gewerkt Ik heb totaal geen werkervaring en ik kan van mezelf ook niet zeggen of ik goed met mensen kan omgaan of in een team kan werken, want dat zou ik écht niet weten aangezien ik nooit in een werksituatie heb gestaan.
Ik heb geeneens hobby's o.i.d. die ik op zou kunnen schrijven. Ik heb alleen een HAVO diploma en that's it.

Ik vind het zo stom om zo'n vreselijk lege cv op te sturen, weet iemand wat ik dan wel zou kunnen vermelden? Ik kom niet verder dan interesses en hobby's (waarschijnlijk is er ook niet meer dan dat, maar ik dacht ik vraag 't even)

[edit] ik ben trouwens al 19 (dat er 18 bij m'n naam staat boeit even niet)
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2005, 20:01
Mindfields
Mindfields is offline
Kennis van talen, vakkenpakket op de havo. Intresses en hobbys: dan maar iets opschrijven als muziek, uitgaan enzo.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee volgens mij is er niet veel meer. Wil je fulltime gaan werken of partime? Daarbij: in een supermarkt oid vragen ze echt geen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:06
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Opzich ben ik al tevreden met een schoonmaakbaantje o.i.d. wat dat betreft ben ik niet zo veeleisend, als het maar geen vakkenvullen of tomatenplukken is (of leden werven of callcenter etc. etc.)
En parttime of fulltime, maakt me ook niet uit, maar ik denk toch meer richting vakantiewerk voorlopig.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 11-06-2005 @ 21:06 :
Opzich ben ik al tevreden met een schoonmaakbaantje o.i.d. wat dat betreft ben ik niet zo veeleisend, als het maar geen vakkenvullen of tomatenplukken is (of leden werven of callcenter etc. etc.)
En parttime of fulltime, maakt me ook niet uit, maar ik denk toch meer richting vakantiewerk voorlopig.
Okay. Dan moet je ze vertellen dat je regelmatig dingen in huis doet! Ik maak nu ook schoon bij de thuiszorg en dat heb ik ze toen ook verteld. Dat mijn vader doordeweeks bijna niet thuis is en ik dan dus alles schoon hou (doe niet zoveel hoor, maar dat hoeven zij niet te weten. schoonmaken leer je heel makkelijk).

En zeg wel dat je goed met mensen om kunt gaan! Dat is voor bijna ieder werk wel belangrijk en werkgevers horen dat graag! Want dat kun je vast wel. Of je moet echt contactgestoord zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:22
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-06-2005 @ 21:12 :
Okay. Dan moet je ze vertellen dat je regelmatig dingen in huis doet! Ik maak nu ook schoon bij de thuiszorg en dat heb ik ze toen ook verteld. Dat mijn vader doordeweeks bijna niet thuis is en ik dan dus alles schoon hou (doe niet zoveel hoor, maar dat hoeven zij niet te weten. schoonmaken leer je heel makkelijk).
Mja ik doe geen fuck in huis eigenlijk, dat is het hele probleem, ik doe niks nooit niet. Ik heb nog nooit wat gedaan waar ik nu iets aan heb qua ervaring.

Citaat:
En zeg wel dat je goed met mensen om kunt gaan! Dat is voor bijna ieder werk wel belangrijk en werkgevers horen dat graag! Want dat kun je vast wel. Of je moet echt contactgestoord zijn.
Nou officieel ben ik niet contactgestoord nee, ik heb echter wel een grondige hekel aan mensen, maar dat zeg ik natuurlijk niet. Ik kan niet zeggen dat ik goed met mensen om kan gaan want ik weet niet hoe ik in een werksituatie met mensen omga. Dat verschilt namelijk wel van bijvoorbeeld een schoolsituatie.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee hoor, dat valt wel mee. Ik kan het op school in werkgroepen met mensen werken als het moet, met werk werkt het vaak precies zo. Als jij niet continu ruzie hebt met mensen, zal je dat met je werk ook niet zo snel hebben.

Tsja, dan moet je denk ik wel veel leren qua schoonmaken. Want je moet wel weten welke dingen wanneer een grote beurt nodig hebben, en dat je in alle hoeken en gaten moet stofzuigen, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Weet je btw echt geen sterke punten van jezelf? Ik ben bijv. goed in organiseren, kan duidelijke beslissingen nemen zonder veel te twijfelen, laat mn mening horen, ed. Dat heb ik oa op school ondervonden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:39
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Nee ik weet geen sterke punten van mezelf, dat zal ik moeten navragen.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 01:28
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
gewoon beetje ter opvulling bullshit invullen dingen als: goede nederlandse taalvaardigheid, hard werkend, je hobbie`s, extra cursussen enz. enz.
en de rest een beetje bij elkaar liegen. je hebt vast wel een vader, oom, buurman whutever die ergens bij een bedrijf werkt. en dan neerzetten dat je bij dat bedrijf hebt gewerkt of stage gelopen en hun opgeven als je referentie.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 01:47
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 11-06-2005 @ 20:59 :
Ik heb geeneens hobby's o.i.d. die ik op zou kunnen schrijven.
Wat doe je dan de hele dag?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 10:43
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Anders zet je 't meeste in je brief en laat je de CV achterwege?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:22
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Typisch geval van een viseuze circel.

Kan geen werk vinden omdat mijn CV zo leeg is.
Mijn CV is zo leeg omdat ik nog nooit heb gewerkt.

Tip1. Vraag bij famlie en vrienden
Tip2. Blijf bij stages hangen (later)
Tip3. Solliciteer bij een supermarkt of winkel, die kijken puur naar eigenschappen zoals interesse, serieus, inzet en verantwoordelijkheid en werkniveau.
Tip4. Krantenwijk of vrijwilligerswerk

Het komt er eigenlijk op neer: Doe iets, dan komt de rest vanzelf, maar wel volhouden als het tegenzit.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Een cv bestaat niet alleen uit het werk dat je ooit hebt gedaan opsommen, hoewel dat er wel een deel van is.

Beschrijf je ervaringen inderdaad. Schrijf dat je goed kunt plannen omdat je dat veel op school hebt gedaan, goed zelfstandig kunt werken, dat soort dingen. Bij mij is er ook een kopje 'ervaringen', die beslaat bijna een kantje. Is misschien wel erg overdreven, maar dat is iig wel een heel belangrijk gedeelte van je cv.

En idd, supermarkten vragen niet vaak naar je cv.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:55
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga wel wat goede kanten van mezelf verzinnen en zet ik dat erop
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wat doe je dan in je leven? Behalve je havo-diploma? Je moet toch IETS doen om je tijd te vullen?

Verzin desnoods een paar hobby's, lezen ofzo (je hebt vast in 5 havo een boekenlijst moeten lezen, dus je weet wel een paar boeken te noemen).

Heb je nooit werkstukken of presentaties moeten maken in groepsverband? Dan kun je toch wel zeggen of jij een goede teamspeler bent?
Nooit een sport gedaan?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 12-06-2005 @ 12:55 :
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga wel wat goede kanten van mezelf verzinnen en zet ik dat erop
Vergeet niet: als je iets op je cv zet, of in je brief, is de kans groot dat ze er naar vragen op je sollicitatiegesprek. Zorg dus dat je je verhaal goed kunt 'verdedigen'.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 12-06-2005 @ 02:28 :
en de rest een beetje bij elkaar liegen. je hebt vast wel een vader, oom, buurman whutever die ergens bij een bedrijf werkt. en dan neerzetten dat je bij dat bedrijf hebt gewerkt of stage gelopen en hun opgeven als je referentie.
schooier
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2005, 21:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
- typediploma?
- talenkennis?
- economisch aangelegd? (heb je economie gehad?)
- nauwkeurig?
- doorzetter?
- leergierig?
- iemand die van aanpakken houd?
- flexibel?
- geinteresseerd in andere culturen?

niet allemaal voor in je cv maar wel ter promotie van jezelf.
niet alles is relevant natuurlijk, ligt aan het baantje waar je voor solliciteerd.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 09:03
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Voor vakantiebaantjes hoef je vaak geen CV te laten zien. Ik heb bij elk baantje die ik heb gehad ook nog nooit een CV hoeven laten zien, sterker nog ik werk nu op een makelaarskantoor en heb daar ook nooit een CV laten zien . Je kunt gewoon het beste de desbetreffende werkgever opbellen en zeggen dat je daar graag zou willen werken en een afspraak maken. In dat gesprek vertel je gewoon over jezelf, et voìla.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:23
Verwijderd
Je kan bij mij wel stagelopen, ik kan je een krantenwijk contract aanbieden. En ik zoek een secretaresse voor mijn bedrijfsadministratie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:35
matrix21
matrix21 is offline
http://www.leren.nl/cursus/sollicite...nteresses.html

Misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:28
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-06-2005 @ 20:52 :
schooier
maar wel eentje met een stageplek bij LG electronics
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 00:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-06-2005 @ 11:43 :
Anders zet je 't meeste in je brief en laat je de CV achterwege?
Dan hoef je al niet eens op sollicitatie gesprek te komen, daar staan dus ook je persoonlijke info in.

Jammer dat je nog nooit gewerkt hebt, is wel zo handig. Gewoon naar een baan zoeken, of proberen via via ergens in te stromen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:49
MB
Avatar van MB
MB is offline
Als je 'dom' werk wilt gaan doen, dan wordt er sowieso niet gevraagd om een CV (bij mij de 2 keren die ik in een fabriek heb gewerkt in de vakantie niet iig)
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 09:29
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Wat bij mij al twee keer werk heeft opgeleverd:
geen brief sturen, maar er langs gaan.
Dat geeft aan dat je
a) spontaan bent
b) het werk graag wilt. Je gaat immers niet overal langs (naja... dat deed ik toen wel, maar toch )

Dan hoef je ook geen cv mee te nemen.
Ik zou zeggen: waag een poging.
Gewoon... in de winkel waar je elke dag komt, want daar kennen ze je al. Zoiets.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 19-06-2005 @ 10:29 :
(...)

Dan hoef je ook geen cv mee te nemen.
Ik zou zeggen: waag een poging.
Gewoon... in de winkel waar je elke dag komt, want daar kennen ze je al. Zoiets.
Dat kan ook in je nadeel werken, ik kom bijv. enkele keren per week bij de plaatselijke Albert Heyn en daar kennen ze me ook... "Oh nee, daar heb je die idioot met dat lange haar weer die alle etiketten leest, houd hem in de gaten!"

Enkele weken geleden heb ik daar gesolliciteerd en ik ben afgewezen.

Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 12:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-06-2005 @ 12:03 :
Dat kan ook in je nadeel werken, ik kom bijv. enkele keren per week bij de plaatselijke Albert Heyn en daar kennen ze me ook... "Oh nee, daar heb je die idioot met dat lange haar weer die alle etiketten leest, houd hem in de gaten!"

Enkele weken geleden heb ik daar gesolliciteerd en ik ben afgewezen.

Zou het niet zo zijn dat ze geen mensen nodig hebben?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 19-06-2005 @ 13:39 :
Zou het niet zo zijn dat ze geen mensen nodig hebben?
ik denk dat ie niet heel erg serieus was
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:20
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 11-06-2005 @ 20:59 :
Nou zoals de titel al zegt, mijn Cv is zo goed als leeg.
Dan verzin je toch gewoon een Cv, dat aspirant werkgevers maar eens zeggen dat die Cv niet klopt, schrijf gewoon dat je al bij enkele bedrijven gewerkt hebt en dat je op school een voorbeeldige leerling was (in werkelijkheid een echte bitch ) en schrijf bij sollicitaties dat je heel ambitieus bent, en dat het bedrijf waar jij wilt werken eigenlijk niet zonder jou (ervaring) kan.

Hiermee kom je al een heel eind. Bovendien zullen ze dit niet systematisch gaan controlleren en navragen (kunnen ze trouwens ook niet, vanwege privacy wetgeving).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-06-2005 @ 18:20 :
Dan verzin je toch gewoon een Cv, dat aspirant werkgevers maar eens zeggen dat die Cv niet klopt, schrijf gewoon dat je al bij enkele bedrijven gewerkt hebt en dat je op school een voorbeeldige leerling was (in werkelijkheid een echte bitch ) en schrijf bij sollicitaties dat je heel ambitieus bent, en dat het bedrijf waar jij wilt werken eigenlijk niet zonder jou (ervaring) kan.

Hiermee kom je al een heel eind. Bovendien zullen ze dit niet systematisch gaan controlleren en navragen (kunnen ze trouwens ook niet, vanwege privacy wetgeving).
Tijdens je sollicitatiegesprek zullen ze echter wel aan je vragen bij welke bedrijven je precies gewerkt hebt en wat je daar deed. Als jouw CV niet klopt, val je zo door de mand. Of je moet heel goed, glashard kunnen liegen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:28
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-06-2005 @ 13:54 :
Tijdens je sollicitatiegesprek zullen ze echter wel aan je vragen bij welke bedrijven je precies gewerkt hebt en wat je daar deed. Als jouw CV niet klopt, val je zo door de mand. Of je moet heel goed, glashard kunnen liegen.
Dit riekt meer naar een politieverhoor ipv naar een sollicitatie gesprek, straks gaan ze nog vragen welke kleur onderbroek je draagd.

Maar effe serieus, je hoef geen topacteur te zijn om te vertellen dat je eerst stage gelopen hebt bij bedrijf A, en werkervaring hebt opgedaan bij bedrijf B. Als jou toekomstige werkgver zoveel waarde hecht aan die Cv, dan laat hem dan maar als een rechereur navraag doen bij die bedrijven.

Baat het niet dan schaadt het niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:50
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 21-06-2005 @ 14:28 :
straks gaan ze nog vragen welke kleur onderbroek je draagd.

omg
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:29
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 21-06-2005 @ 14:50 :
omg
inderdaat
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 21-06-2005 @ 15:29 :
inderdaat
Haha juisd ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zwart werken
Boeh!
13 14-07-2008 22:41
Werk, Geld & Recht Sollicitatie brief
Melig-Meissiej
30 04-10-2005 12:07
Werk, Geld & Recht wat moet er vooral op een cv staan?
Jasmijn.
17 21-04-2005 17:30
Algemene schoolzaken Na HAVO een MBO opleiding?
summer1986
21 11-10-2004 21:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.