Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 11:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Afgelopen vrijdag kwamen mijn vriend en ik terug van een filmnacht. In de syntus op weg naar zijn ouders werden onze kaartjes gecontroleerd. Hij had een kaartje gekocht tegen 40% korting. Hij liet daarbij zijn abbonement zien. Maar dat abbonement was niet geldig tot 9 uur 's ochtends. De conducteur heeft dus een boete uitgeschreven.
Toen we de trein uit kwamen realiseerden we ons echter dat hij toch tegen 40% korting had kunnen reizen aangezien ik ernaast zat met een OV-jaarkaart. De boete was dus in feite onterecht. Wij hadden dit alleen niet op tijd door dus hij heeft de boete toch meegenomen.

Wat nu? Hij is niet van plan de boete te betalen en wil contact opnemen met syntus. Maar als ze hem niet geloven, wat gaat er dan gebeuren als hij de boete niet betaalt?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 11:51
Vaj
Vaj is offline
Korting voor anderen met een Ov kaart is ook niet geldig tot negen uur 's ochtends

Toch?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
OV-korting is altijd geldig. Je kunt een brief schrijven, maar dat je niet op dat idee kwam is je eigen schuld, en ik vraag me af of je daar geld voor terug gaat krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
die korting voor anderen is toch afgeschaft ? en daarnaast, jammer dan, maar je bent nu gewoon te laat.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bullshit. Waarom zou ze te laat zijn?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Was het overigens vrijdagnacht dat je terugkwam (voor 4 uur) of vrijdagochtend (na 4 uur)?

Als het het twwede is, is de boete terecht:

De Samenreiskorting geldt voor vaste klanten die in het bezit zijn van een Voordeel-urenkaart, een Jaartrajectkaart, een NS-Jaarkaart, een OV-Jaarkaart of een OV-studentenkaart.

In de voordeeluren kunt u 1, 2 of 3 reisgenoten meenemen, die net als u 40% korting op het volle tarief krijgen. Voorwaarde is dat u en uw medereizigers hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse in de voordeeluren reizen. De voordeeluren gelden elke werkdag vanaf 9.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus.

Bron: ns.nl
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 14-12-2004 @ 12:56 :
OV-korting is altijd geldig. Je kunt een brief schrijven, maar dat je niet op dat idee kwam is je eigen schuld, en ik vraag me af of je daar geld voor terug gaat krijgen.
OV-samenreis-korting is niet altijd geldig. (en sowieso; OV-korting ook niet, met een weekendkaart heb je voor 9 uur 's ochtends door de weeks géén korting bv, staat duidelijk achterop).

Volgens mij had hij hoe dan ook geen recht op 40% korting, dus ben ik bang dat hij z'n boete gewoon moet betalen.
(Maar, een vriendin van me kreeg een keer een boete omdat ze voor 9 uur met korting met een weekendkaart in de trein zat, ze heeft toen gebeld en het misverstand (dat compleet haar eigen fout was ) uitgelegd; ze hebben haar boete teruggenomen omdat ze er nog nooit een eerder gehad had. 't Valt te proberen; bel gewoon de klantenservice op en doe aardig, leg 't netjes uit )

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:13
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-12-2004 @ 13:45 :
Bullshit. Waarom zou ze te laat zijn?
Het zou misschien nog wel kunnen, maar probeer nu nog maar eens te bewijzen dat er iemand met een OV-jaarkaart aanwezig was.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 14-12-2004 @ 18:13 :
Het zou misschien nog wel kunnen, maar probeer nu nog maar eens te bewijzen dat er iemand met een OV-jaarkaart aanwezig was.
mijn gedachte
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 14-12-2004 @ 18:13 :
Het zou misschien nog wel kunnen, maar probeer nu nog maar eens te bewijzen dat er iemand met een OV-jaarkaart aanwezig was.
Jah en ik bedenk me dat als je op een kortingskaart geen korting hebt, je die op een OV kaart ook niet hebt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-12-2004 @ 19:17 :
Jah en ik bedenk me dat als je op een kortingskaart geen korting hebt, je die op een OV kaart ook niet hebt.
inderdaad (zie mijn post hierboven).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kortom: Niet onterecht. Punt met een uitroepteken.!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:25
Verwijderd
Heel veel mensen denken trouwens dat wanneer ze niet gratis met hun OV-kaart kunnen reizen, ze korting hebben. Dat is dus echt niet altijd zo, goed lezen achterop je kaart. (Weekkaarthouders hebben dat probleem minder dan weekend-kaart houders, maar voor beiden gelden dezelfde regels wanneer er mensen meereizen (dus niet voor 9 uur bv).)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 22:25 :
Heel veel mensen denken trouwens dat wanneer ze niet gratis met hun OV-kaart kunnen reizen, ze korting hebben. Dat is dus echt niet altijd zo, goed lezen achterop je kaart. (Weekkaarthouders hebben dat probleem minder dan weekend-kaart houders, maar voor beiden gelden dezelfde regels wanneer er mensen meereizen (dus niet voor 9 uur bv).)
weekkaart houders kunnen ZELF altijd met korting reizen
weekkaart houders kunnen alleen na 9 uur mensen laten meereizen met korting

weekendkaarthouders kunnen zelf met korting reizen maandag vanaf 04.00 en de rest van de dagen na 09:00
DUs niet tussen 04.00 erm 09.00
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Aha... (Wat een studie om dit allemaal te begrijpen zeg... )
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hoeveel boete heeft hij eigenlijk gekregen als ik vragen mag? Gewoon het verschil tegen treintarief ofzo?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-12-2004 @ 23:09 :
weekkaart houders kunnen ZELF altijd met korting reizen
weekkaart houders kunnen alleen na 9 uur mensen laten meereizen met korting

weekendkaarthouders kunnen zelf met korting reizen maandag vanaf 04.00 en de rest van de dagen na 09:00
DUs niet tussen 04.00 erm 09.00
Wat ik dus zeg; kijk achterop je kaart.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:59
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-12-2004 @ 00:24 :
Hoeveel boete heeft hij eigenlijk gekregen als ik vragen mag? Gewoon het verschil tegen treintarief ofzo?
Nee hoor. Gewoon lekker €35 voor iets over het hoofd zien. En als hij niet snel betaalt krijgt hij er nog toeslag bij. (Hij kende de betreffende regel ook niet en is eerst gaan mailen, goed dat ik belde anders had hij die toeslag ook mogen betalen).

(Ben er wel een beetje pissig om, €35 voor het niet heel zorgvuldig lezen van de kleine lettertjes)
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2004, 20:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-12-2004 @ 17:40 :
Wat ik dus zeg; kijk achterop je kaart.
Heb ik gedaan, maar voor die info moet je echt naar Internet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 15-12-2004 @ 20:59 :
(Ben er wel een beetje pissig om, €35 voor het niet heel zorgvuldig lezen van de kleine lettertjes)
Zo zit de wereld helaas wel in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 21:11 :
Zo zit de wereld helaas wel in elkaar.
En ik ben juist zo lief voor de wereld... Kan de wereld ook niet lief zijn voor mij (en mijn vriendje)?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Vind ik ook wel idioot veel trouwens. Zeker als je bedenkt dat er ook mensen zijn waar de conducteur het laat zitten, en je normaal anders kaartje tegen treintarief kan kopen (=minder dan 35 euro)... en jullie door wél een kaartje bij je te hebben zeker geen kwade wil getoont hebben... Moet wel een heel chagrijnige conducteur zijn geweest :/
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:01
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb dat ook een keer gehad, was idd een heel chagrijnige conducteur. Ik had toen alleen slechts 10 euro boete.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-12-2004 @ 23:36 :
Vind ik ook wel idioot veel trouwens. Zeker als je bedenkt dat er ook mensen zijn waar de conducteur het laat zitten, en je normaal anders kaartje tegen treintarief kan kopen (=minder dan 35 euro)... en jullie door wél een kaartje bij je te hebben zeker geen kwade wil getoont hebben... Moet wel een heel chagrijnige conducteur zijn geweest :/
Het was dan ook kwart over zeven in de morgen...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-12-2004 @ 23:36 :
Vind ik ook wel idioot veel trouwens. Zeker als je bedenkt dat er ook mensen zijn waar de conducteur het laat zitten, en je normaal anders kaartje tegen treintarief kan kopen (=minder dan 35 euro)... en jullie door wél een kaartje bij je te hebben zeker geen kwade wil getoont hebben... Moet wel een heel chagrijnige conducteur zijn geweest :/
Als hij andere niet om hun kaartje vraagt, kan je je dan niet beroepen op rechtsongelijkheid oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 22:37
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
bij de ns mag je geloof ik 1 keer per jaar iets doms doen ..

kan je achteraf een kopie van je vervoersbewijs opsturen ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete
iAnswer
7 12-06-2016 20:11
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
KiMZz
15 17-11-2008 14:34
De Kantine Leukste post van de dag
Yoshimare
500 21-09-2008 15:13
Werk, Geld & Recht onterechte boete
Ruudje
29 25-08-2006 17:26
Werk, Geld & Recht [CJIB] Onterechte boete.
paultjuhhhh
7 20-08-2004 15:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.