Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En let daarbij ook op de tijd, want misschien heeft iemand anders eerder/later die dag in dat busje daar gereden. Ik neem aan dat wanneer blijkt dat jij gelijk hebt zij verder voor de kosten opdraaien? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uhmm...dit antwoord moet je wel enigszins nuanceren voordat het helemaal correct is. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
verder, google is your friend. het is raar als een werknemer een kleine bekeuring, opgelopen in werktijd, zelf moet betalen.
||
Citaat:
Echt onzin dat je daar als baas voor op zou draaien... ik zou zo'n werknemer die me zoiets flikt (voor de rechter laten komen) z'n werktijd echt een hel maken, de eikel ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
De winst voor de belastingdienst (Fiscale Winst) zal daardoor dus hoger uitvallen. De winst voor het bedrijf/aandeelhouders (Bedrijfeconomische Winst) zal dus echter lager zijn. Stel bedrijf A maakt Bedrijfeconomisch 100.000 euro Winst Bedrijf A krijgt 10.000 euro aan boetes. Deze zijn er dus al af de bedrijfseconomische winst. Dan moet bedrijf A belasting betalen over 110.000 euro. Er zijn meer factoren die de Fiscale Winst kunnen beinvloeden, alleen dat heeft niet met boetes te maken en is dus derhalve niet voor je vraag van belang Citaat:
De rechter heeft in de uitspraak gezegt dat bekeuringen tot +/- 5/7 km te hard voor rekening van de werkgever zijn, omdat dit onder het bedrijfsrisico valt. Wanneer er echter harder gereden word is het voor de werknemer. Tot 10 km te hard vind de rechter dat dit kan gebeuren. Hoe de uitspraak precies was weet ik niet meer. Maar gordel en fout parkeren zal de werknemer altijd zelf moeten betalen.
|
Een tijdje niet meer hier geweest...
Het gaat er helemaal niet om of de baas of ik de boete moet betalen, maar om het feit dat ik een boete moet betalen die ik niet eens gemaakt heb. In principe betaald het uitzendbureau de boete, maar wordt het fijn ingehouden op mijn loon. Echt veel keus heb ik dan niet. Ik vind het gewoon nogal makkelijk/asociaal hoe ze het hebben opgelost. Komende week ga ik er even langs... even een babbeltje maken met degene die hem ingehouden heeft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() In principe, als je bij de auto blijft, geven ze je niet zomaar een boete... dan spreken ze je daar gewoon op aan. |
![]() |
||
Citaat:
@ Ruud ik hoop dat ze bij je volgende loon het ingehouden bedrag weer storten nadat je ze duidelijk hebt gemaakt hoe het zit ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ga er zeker achter aan! |
![]() |
|
Na een tijdje er goed over nagedacht te hebben, ga ik er morgenvroeg langs. Ik neem mijn mp3-speler mee, zodat ik (stiekem) alles op kan nemen, zonder dat iemand het merkt (ik heb het vanmiddag even getest en het werkt prima
![]() Mijn plan is dus om gewoon naar binnen te stappen, bij de consultant te gaan zitten die de boete ingehouden heeft op mijn salaris (daar heb ik overigens ook het meeste contact mee) en om haar/het uitzendbureau gewoon voor het blok te zetten. Mochten ze nog steeds niks doen, dan ga ik 'dreigen' om langs een wetswinkel te gaan voor advies, of dat ze een brief schrijven aan Adecco, of dat ik er een kort geding van ga maken ![]() Telefonisch vertelde ze me dat ik de foto moest opvragen en er achteraan moest gaan wie er allemaal bij me was toen, om vervolgens verklaringen van die personen te krijgen en zo proberen te bewijzen dat ik het niet geweest ben. Ik heb hier dus lekker geen zin in! Zij wisten dat ik het niet was, punt. Voor mij reden genoeg om moeilijk te gaan doen, alleen maar uit principe ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Of bedoelde je dat niet? |
![]() |
|
Kort geding vergt een spoedeisend belang, en dat is hier niet aan de orde. Niet gaan dreigen met onzin.
Je kunt wel gaan dreigen met een bezoekje aan de rechtswinkel, dat heet tegenwoordig het juridisch loket. Een briefje met uitleg van een medewerker daar wil nog wel eens helpen. Of je nog lang in dienst zult zijn bij Adecco is dan nog maar de vraag, zeker met een gesprek wat je hebt opgenomen op je MP3. |
![]() |
|
Nouja goed, ik had een heel plan bedacht... blijkt dus toch overbodig
![]() Ik ben vanmorgen even langsgeweest en heb het probleem nogmaals duidelijk uitgelegd. Ik was strontzenuwachtig en dat was ook wel te merken, zei ze... maar dat geeft niet ![]() (Ik kan overigens voor mezelf ook wel verklaren waarom ik zo zenuwachtig was, maar ik acht het niet relevant genoeg om het hier te plaatsen). Ze keek nogmaals goed in de administratie en had iets over het hoofd gezien; iets wat normaal gesproken niet zo genoteerd hoort te zijn. Blijkbaar is het desbetreffende voertuig dus door iemand anders buiten werktijd gebruikt, iig niet door iemand van of werkend voor/via het uitzendbureau. De rest van de informatie vond ik niet echt interessant om te weten, dus heb ik dan ook niet naar gevraagd. Ze (de intercedente) gaat proberen het nog voor volgende week woensdag in orde te maken, zodat het bedrag wat was ingehouden gelijk weer terug wordt betaald. Mocht dat niet lukken, dan duurt het een weekje langer. Het geld maakt me eigelijk niet zo uit, maar het ging me eigelijk enkel om het principe. Ze was het overigens volkomen met me eens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het gesprek opnemen zou naar naar mijn idee geen enkele invloed hebben op mijn uitzending(en). Het was alleen bedoeld om onzin die zij uit zou kramen, of iets wat ze zou toegeven, te kunnen bewijzen... mocht het nodig zijn ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete iAnswer | 7 | 12-06-2016 20:11 | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete in Belgie noesie123 | 16 | 17-03-2012 14:43 | |