Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2013, 13:25
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Ik ben dus aan een opleiding begonnen aan de TU Delft (technische natuurkunde). Helaas blijkt deze opleiding enorm tegen te vallen, ik had er ook niet echt over nagedacht. Ik zou liever geschiedenis gaan doen. Is het nog mogelijk om over te stappen naar een studie op een andere universiteit, bijvoorbeeld het Erasmus of Universiteit Leiden? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2013, 13:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bel de universiteit een vraag het na! Via de gewone inschrijving kom je niet meer binnen, maar je hebt nu nog niet veel gemist dus het zou in theorie nog wel moeten kunnen. Gewoon de telefoon pakken en er achteraan gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 13:40
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Ok, dat zal ik dan ff moeten doen. Wanneer denk je dat ik dit uiterlijk kan doen? Ik wil nog wel ff de komende week kijken of het beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 13:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zo snel mogelijk is natuurlijk het beste, dan heb je nog het minste gemist bij je nieuwe opleiding.
Maar als je nu al (wanneer ben je begonnen, was dit je eerste dag?) weet dat Technische Natuurkunde niet jouw ding is, tsja... Elke opleiding heeft vakken die je niet leuk zult vinden, maar als je al zo snel denkt dat de hele opleiding niet leuk is vraag ik me af hoeveel zin het heeft te blijven.

Ik zou niet te lang wachten, paar dagen kan wel, maar niet veel langer, want dat maakt het waarschijnlijk lastiger om over te stappen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:00
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Bedankt voor het antwoord. Het was m'n eerste dag en het vak dat we kregen (Mechanica, Golven en Optica) viel erg tegen. Maar dat vak is representatief voor wat we de rest van de opleiding ook krijgen. Verder krijgen we nog puur wiskundevakken, waar ik al helemaal geen zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:21
Verwijderd


Bizar dat je na een paar uurtjes al weet dat dit het niet is.

Als je er van overtuigd bent dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, is het idd een kwestie van nu de telefoon in klimmen en zo snel mogelijk de unviersiteit vragen mee te werken.

Laatst gewijzigd op 02-09-2013 om 14:40. Reden: WAAROM MAAKT HIJ ER GEEN PLAATJE VAN SJFKJSFKJASFKASFJ
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Haha, je hebt natuurkunde gekozen, maar je hebt geen zin in wiskunde? Hoe lang heb je precies nagedacht over je studiekeuze?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:43
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Nouja, op de middelbare vond ik wiskunde niet echt geweldig, maar ik haatte het ook niet. Natuurkunde vond ik leuk. Ik was ook best goed in beide vakken (gemiddeld 8 voor wiskunde en 9 voor natuurkune). Ik dacht dat ik de wiskunde wel kon tolereren, maar na vandaag heb ik het gevoel dat ik het nooit 3 jaar ga uithouden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 15:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ah, ik ben nu aan het promoveren in de natuurkunde en ik ben geslaagd met een 6 voor wiskunde en een 7 voor natuurkunde. Ik vond de wiskunde nooit echt interessant, maar als je het echt vervelend vindt om te doen moet je inderdaad geen natuurkunde gaan studeren. Dat gezegd hebbende heb je met een diploma natuurkunde een stuk meer opties dan met een geschiedeniscursus, en de meeste van die opties hebben niet zo veel met wiskunde te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 16:42
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
En hoe ging het bij jou in het begin? Had je meteen het gevoel dat het de juiste studiekeuze was?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 16:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Mwoa, ik heb vrij willekeurig een studie gekozen. Wiskunde ging in het begin wat lastig, maar nadat ik mijn studietempo wat verhoogde ging het wel. Practica vond ik niet zo veel aan, dus ben ik de theoretische kant op gegaan, wat ik wel leuk vind. Uiteindelijk op mijn gemakje in 7,5 jaar afgestudeerd. Maar nogmaals, als je wiskunde echt vervelend vindt zul je iets anders moeten zoeken. Ik raad je dan wel af om geschiedenis te gaan doen - een leuke baan na je studie vinden moet m.i. bij je studiekeuze ook wel een rol spelen. De wat minder "harde" bètastudies zoals bijvoorbeeld werktuigbouwkunde hebben een stuk minder wiskunde en daar is prima werk mee te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 19:27
Ace Frehley
Ace Frehley is offline
Ok, gister dus een mailtje gehad van Leiden. Ze zijn ''bereid mijn verzoek te honoreren''. Moet dus snel de knoop doorhakken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 19:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nou, kiezen dan! Wil je nog jaren door met Natuurkunde en daar later een baan in krijgen? Of wil je een totaal andere weg inslaan. De keuze is aan jou, maar je zult z.s.m. moeten beslissen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Liefde & Relatie Troubles with love
springgg
4 14-05-2011 16:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.