Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 19:29
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ik heb nu echt wel veel topics over borderline hier gelezen
nu herken ik de meeste dingen wel
maar is er een manier dat ik zeker kan zijn?
zonder dan met iemand te gaan praten
(persoonlijke redenen)
in ieder geval bedankt

ps: alle informatie is ook zoizo welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 19:40
Verwijderd
Je hebt pas borderline als het vast is gesteld door iemand die daar bevoegd toe is, een psycholoog dus bv. Eerder kun je het dus niet zeker weten.

Informatie is oa op het forum te vinden en ook op http://borderline.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:53
Vada
Avatar van Vada
Vada is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 28-04-2003 @ 20:29:
maar is er een manier dat ik zeker kan zijn?
zonder dan met iemand te gaan praten
Nee, zoals Leonoor al zei, het moet zijn vastgesteld door een psychiater/psycholoog.

Borderline heeft veel verschillende vormen. Veel mensen zullen zichzelf wel in een aantal van deze vormen herkennen. Trek dus niet te snel een conclusie.

Zoals je zelf al zei, zijn er veel topics over borderline.
De meeste informatie en belangrijke links ed staan hier ook in vermeld.

Of doel je op andere informatie, die je nog niet hebt kunnen vinden?
__________________
Gewoon jezelf, net als iedereen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:19
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Vada schreef op 28-04-2003 @ 22:53:

Nee, zoals Leonoor al zei, het moet zijn vastgesteld door een psychiater/psycholoog.



Borderline heeft veel verschillende vormen. Veel mensen zullen zichzelf wel in een aantal van deze vormen herkennen. Trek dus niet te snel een conclusie.



Zoals je zelf al zei, zijn er veel topics over borderline.

De meeste informatie en belangrijke links ed staan hier ook in vermeld.



Of doel je op andere informatie, die je nog niet hebt kunnen vinden?
eigelijk gewoon zekerheid,
ik herken beangstigend veel in de meeste dingen
maar zoals je misschien zegt kan het alleen vastgesteld worden door een psychiater,
maar dacht misschien met een serieuze vragelijst ofzo
maar toch allesinds bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:31
Verwijderd
Ik denk dat heel veel jongeren in de puberleeftijd veel dingen van borderline herkennen, en ook volwassen zullen er nog veel van zichzelf in zien, denk ik. De 'symptomen' van borderline zijn heel breed, negen van de tien mensen zullen er iig iets in herkennen, denk ik, en als je 'in de puberteit' zit vaak meer.

Pychische aandoeningen (lichamelijke overigens ook) kun je nooit zelf vaststellen, anders hadden er geen dokteren/psychologen/psychiaters/enz. meer hoeven zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:08
Rah Digga
Rah Digga is offline
Volgens mij moet je aan 5 van de 9 kenmerken voldoen als ik het goed zeg. Ik voldoe aan allemaal, jeej ik ben goed
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
kijk uit, dat je jezelf geen extra ziektebeeld ga geven. Laat het onderzoeken door een psycholoog of psychiater, anders kun je jezelf nog wel es op het verkeerde pad gaan sturen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 29-04-2003 @ 14:08:
Volgens mij moet je aan 5 van de 9 kenmerken voldoen als ik het goed zeg. Ik voldoe aan allemaal, jeej ik ben goed
je moet dan wel overdreven kenmerken hebben

moest ff toevoegen, want anders kunnen wel meerdere mensen gaan zeggen dat ze BPS hebben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:06
Rah Digga
Rah Digga is offline
Je hebt helemaal gelijk!! Goed dat je dat toevoegde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:33
moon
Avatar van moon
moon is offline
Zelf heb ik me ook een tijdje afgevraagd of ik borderline zou kunnen hebben. Ik herkende ook 8 van de 9 symptomen. Ik ben toen heel erg opzoek gegaan en heb heel veel over borderline gelezen. Ik was er haast van overtuigd dat ik het zelf ook had, ik herkende zoveel dat ik er bang van werd. Ik had mijn problemen al bijna een naam gegeven. Tot ik in een blad een artikel las van een meisje met borderline en op internet met een meisje sprak wat borderline had, toen pas kwam ik er achter dat ik dit niet kon hebben.

Bij borderline is alles extreem heb ik het idee, je voelt en beleeft alles heel extreem zoals ik uit verhalen van anderen opmaakte. Zelf denk ik ook zwart-wit en ken ik ook hele hevige stemmingswisselingen maar volgensmij staat dat nog lang niet in vergelijking met wat borderliners mee maken. Een meisje wat ik via internet heb leren kennen (inmiddels een goede vriendin) is al meerdere malen opgenomen vanwege herhaaldelijke zelfmoordpogingen. Ze leeft dag in dag uit in een hel en is vreselijk depressief. Misschien is dit een extreem geval, maar hiermee is voor mij duidelijk geworden dat borderline wel iets heel zwaars is.

Wat ik wil zeggen, trek niet te gauw conclusies. In mijn idee lijken heel veel symptomen op gevoelens die je in de puberteit ook voelt. Ik denk dat het ook niet dat het van belang is om een naam te zoeken voor je problemen, het is veel belangrijker om wat met die problemen te doen en hulp te zoeken bij die problemen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Heel veel sterkte iniedergeval!

Liefs,Rianne
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:16
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
moon schreef op 29-04-2003 @ 20:33:


Bij borderline is alles extreem heb ik het idee, je voelt en beleeft alles heel extreem zoals ik uit verhalen van anderen opmaakte. Zelf denk ik ook zwart-wit en ken ik ook hele hevige stemmingswisselingen maar volgensmij staat dat nog lang niet in vergelijking met wat borderliners mee maken. Een meisje wat ik via internet heb leren kennen (inmiddels een goede vriendin) is al meerdere malen opgenomen vanwege herhaaldelijke zelfmoordpogingen. Ze leeft dag in dag uit in een hel en is vreselijk depressief. Misschien is dit een extreem geval, maar hiermee is voor mij duidelijk geworden dat borderline wel iets heel zwaars is.
Voor mij geldt dit ook. Ik ben heel extreem (zelf zeg ik liever "intens") met alles en iets is òf helemaal fantastisch òf gigantisch Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ()
Ik kan op 1 dag waanzinnig gelukkig en extreem suicidaal zijn. Dit is heel vermoeiend. Borderline is idd heel zwaar, maar ik wil wel even benadrukken dat het d.m.v medicijnen en therapie goed te behandelen is. Er zijn absoluut wel mogelijkheden voor "Bordie`s" en mensen met Borderline zijn in de eerste plaats mensen met kwaliteiten en mogelijkheden die toevallig ook Borderline hebben. But that`s just my opinion
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 21:15
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
moon schreef op 29-04-2003 @ 20:33:
*tekst*
Wat je schrijft herken ik...met het verschil dat anderen bij mij ook wel kenmerken van borderline herkenden...en ik nu ook nog wel bij mezelf (niet super veel contacten meer met anderen en nog minder 'diepe')... Ik weet niet of ik het heb, ik denk het niet. In de puberteit en als je je rot voelt, zijn de symptomen van borderline al snel 'bekend', wat idd niet meteen betekend dat je het hebt oid. En het kan idd alleen vast gesteld worden door iemand als een psycholoog of een psychiater. Maar al zou ik (of wie dan ook) het hebben, wat dan nog? Ik (je) blijf(t) toch wie ik ben, daar veranderd een naam niks aan, ik (je) moet met me(je)zelf leren leven. En ik geloof dat ik redelijk op weg ben.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie buurvrouw met borderline
puck_xxx
3 17-05-2013 19:30
Psychologie Borderline
Fayette
22 24-11-2006 09:54
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Borderline...
Rabbi Daniel
62 18-09-2003 09:05
Liefde & Relatie Een partner met ADHD - extra rekening mee houden of niet?
Angeles
14 17-07-2002 16:17
Psychologie Persoonlijkheidsstoornis/Borderline: kun je er overheen groeien?
Snow White
14 01-06-2002 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.