Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Ik word niet begrepen, vind ik erg jammer.. dus laat maar ik kan hier allemaal echt niks mee.
Nee, je wilt gewoon horen dat die jongen een klootzak is en dat jij geen blaam treft. Met het eerste zijn we het over het algemeen eens, met het tweede niet. Maar fijn, doe aangifte en maak er het beste van
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 14:02
Verwijderd
Als ik dronken ben heb ik geen controle over mezelf. Daarom ben ik het eigenlijk nooit omdat ik wel weet wanneer ik moet stoppen nu is dat dus fout gegaan en ik hoop eerlijk gezegd dat niemand wat in mijn drankje heeft gedaan.. Ik weet niet of dat zo is maar mensen gaan er nu van uit hoorde ik..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 14:05
Verwijderd
LAAT MAAR.
ik ga wel naar een vertrouwenspersoon op school. Het is jammer jullie zijn net als alle jongens. Neem het maar op voor hem. toe maar. tis goed.
ik ben weer het domme dronken meisje, die niks meer heeft, geen vrienden, geen zelfrespect, geen hobby's, en reageer hier ook maar niet op want dit topic kan van mij dicht.
Heb er geen zin meer in zo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 14:09
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
dat maak je er zelf van. We nemen niks voor hem op, we proberen ons alleen de situatie voor te stellen
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ja laat ik dat maar doen, want ik begin me alleen maar vervelender te voelen.
Want niemand weet hoe het is dus om dronken te zijn.
Onzin. De meeste mensen hier zijn vaak genoeg dronken geweest.
Citaat:
Ik krijg hier alleen maar te horen dat ik dom ben geweest en dat weet ik zelf ook wel, ik vind gewoon dat hij fout zit omdat hij wist dat ik nooit wat met hem zou doen en dat ik een jongen leuk vind.
En er is hier letterlijk niemand die zegt dat hij niet fout zit.
Citaat:
Ik word niet begrepen, vind ik erg jammer.. dus laat maar ik kan hier allemaal echt niks mee.
Nee, jij begrijpt dingen gewoon niet en leest selectief.

Wat jou is overkomen is naar en natuurlijk gunt niemand je dat. Maar je hebt het er wel zelf soort van naar gemaakt door erg onvoorzichtig en ondoordacht te werk te gaan. Je kan wel blijven roepen dat die jongen stout is en dat hij dat niet had moeten doen maar daar hebben dergelijke personen lak aan. Voor jou is het zaak hiervan te leren en dergelijke situaties in de toekomst te vermijden.

Er zijn nou eenmaal gemene personen op de wereld. Dan kun je achteraf wel roepen dat het niet hoort of dat ze zich niet zo mogen gedragen maar dat neemt niet weg dat je geen rekening mee hoeft te houden. Je "hoort" ook gewoon veilig over straat te kunnen in het donker, maar dat betekent niet dat je maar lukraak in je bikini door de ghetto moet gaan lopen op vrijdagnacht, om maar even een maffe vergelijking te trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 10:40
Verwijderd
Ik zeg nog steeds eigen schuld.

Al is het niet netjes van die gast..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ja laat ik dat maar doen, want ik begin me alleen maar vervelender te voelen.
Want niemand weet hoe het is dus om dronken te zijn.
Nou, even toch een reactie van een vrouw dan. Ik heb ook wel eens gedronken op een lege maag. Ja, ik ben ook echt zo lam geweest dat ik veel makkelijker met dingen was en dat als daar dan zo'n jongen was geweest die daar misbruik van had willen maken daar waarschijnlijk wel een kans zag. Maar ik heb nog nooit zo weinig controle gehad dat ik niet meer duidelijk kon maken dat ik iets niet wilde. Ik heb terwijl ik compleet lam was jongens in hun gezicht geslagen omdat ze me probeerden te zoenen (Oh ik wil dat zo graag een keer doen en dan doe ik het en vergeet ik het )

Is de jongen een klootzak? Ja. Daar zijn we het hier allemaal over eens. Is het allemaal compleet zijn schuld? Mwah.

Het is hartstikke naar wat je is gebeurd, we leven echt allemaal met je mee. Het zou niet moeten gebeuren, maar het gebeurt wel. Dus, wat wij proberen duidelijk te maken, is dat je niet nogmaals zo'n situatie moet creëren. Als je zo slecht tegen alcohol kan, dat je totaal geen controle meer hebt over wat je doet, drink dan niet. Dat weet je van te voren, dat wist ik ook. Enige verschil is dat ik een in grote groep was waarbij iedereen op elkaar let. Daadwerkelijk op elkaar let. En in dat opzicht heb je zelf ook een beetje schuld ja. Het is echt niet allemaal jouw schuld, dat hebben we allemaal gezegd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 11:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Daarnaast is aangifte doen niet eens zo slecht. Als deze knul denkt dat hij er zo makkelijk van af komt moet die gedachte er heel gauw uit. Anders krijgen we nog meer Joran van de Sloot-jes in de krant en dat is niet goed voor de Nederlandse economie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Als ik dronken ben heb ik geen controle over mezelf. Daarom ben ik het eigenlijk nooit omdat ik wel weet wanneer ik moet stoppen nu is dat dus fout gegaan en ik hoop eerlijk gezegd dat niemand wat in mijn drankje heeft gedaan.. Ik weet niet of dat zo is maar mensen gaan er nu van uit hoorde ik..
Als jij voortaan niet meer dronken wordt :

De kans dat je in hetzelfde verzeild raakt is immers kleiner. Daarnaast geef je geen aanleiding tot ook maar een beetje 'eigen schuld'. Als je wel dronken bent en je weet dat je geen controle hebt, tsja, wat moeten we dan zeggen? Ga koorddansen als je geen evenwicht kan houden? Ga schaatsen op erg dun ijs? Nee natuurlijk niet.

Je moet altijd proberen zelf in ieder geval geen situatie te creëren waarin misbruik/slecht dingen makkelijker worden. Veel problemen worden voorkomen doordat de situatie er niet naar is. Daar is het hele systeem van 'preventieve werking' op gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:27
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja laat ik dat maar doen, want ik begin me alleen maar vervelender te voelen.
Want niemand weet hoe het is dus om dronken te zijn.
Ik krijg hier alleen maar te horen dat ik dom ben geweest en dat weet ik zelf ook wel, ik vind gewoon dat hij fout zit omdat hij wist dat ik nooit wat met hem zou doen en dat ik een jongen leuk vind.
Ik word niet begrepen, vind ik erg jammer.. dus laat maar ik kan hier allemaal echt niks mee.
Hij zit fout omdat hij wist dat jij dat nooit zou doen of jij zit fout omdat jij zo dronken was dat het nooit in je opkwam om hulp te zoeken of nee te zeggen? En daarbij, het is niet zo dat je het nooit zou doen wat je hebt het wel gedaan. Het is heel naar voor je wat je is overkomen maar als jij niet zo bezopen was geweest was dit nooit gebeurd natuurlijk. We begrijpen je wel, en als je goed nadenkt kun je hier wel wat mee. Namelijk aangifte doen en voortaan beter op jezelf passen.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat je zo dronken was dat je niet om hulp hebt geroepen of bent weggegaan maar nog wel nuchter genoeg was om al zijn consumpties van de avond te tellen. Ik deel dan ook de scepsis van DP. Ik kan me voorstellen dat je de schuld graag bij de jongen legt, maar wie weet was hij ook zat en kon hij zijn geluk niet op toen jij graag met hem meeging en overal aan meedeed.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:42
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik vind het ten eerste ontzettend rot voor je, ik kan me niet eens voorstellen wat ik zou doen of denken als dat mij overkwam. Om je topictitel te beantwoorden - wat hij gedaan heeft is inderdaad je reinste misbruik, en zeker niet jouw eigen schuld: hij is toch echt de enige die de volle verantwoordelijkheid voor zijn eigen handelen heeft. Maar door jezelf in een staat te brengen waarbij je tegen zulk handelen geen weerstand meer kan bieden, heeft zich wel een uitstekende gelegenheid voorgedaan waarin dit soort figuren een kans zien, snap je dat?

Dat zo'n jongen dat nou als uitnodiging ziet om zoiets bij je te flikken, is natuurlijk onbeschoft en in mijn ogen verwerpelijk. Zeker omdat hij al wist dat je hem niet moest. Maar je moet begrijpen dat niet iedereen al het goede met een ander voor heeft, of überhaupt besef heeft van wat wel en niet goed is. Dit soort loopt er óók rond, hoe erg het ook is. Wie weet is hij zelfs nog overtuigd dat hij goed zat ''want het meisje zei geen nee'', en dat is niet te ontkennen, of dat nou bewust of (in dit geval) onbewust was.

Ik weet niet waar je nog toe in staat bent na een bepaald aantal glaasjes, en natuurlijk ook niet hoe dat die avond bij jou is verlopen, maar ik ga er wel van uit dat je zelf bent gaan drinken. Dat dat deze keer slecht uitpakte is niemands schuld, omdat dat niet te voorspellen is. Maar wat er vervolgens is gebeurd is heel naar, geheel zijn schuld en voor mij op geen enkele manier te rechtvaardigen, maar ik kan je vanwege het drinken simpelweg niet alle verantwoordelijkheid uit handen nemen voor wat daar voor hem de aanleiding toe was, zie je?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik ben wel benieuwd naar in welke staat / hoe dronken die jongen was? Fysieke dwang is uit den boze (dus ik denk even wat ruimer dan deze casus), maar er zijn meerdere mensen die weten dat ik nooit iets met ze zou willen doen (of vice versa ): als we dat in een dronken bui toch doen, kan ik daar toch de ander niet de schuld van geven
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 12:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
...Om je topictitel te beantwoorden - wat hij gedaan heeft is inderdaad je reinste misbruik, en zeker niet jouw eigen schuld: hij is toch echt de enige die de volle verantwoordelijkheid voor zijn eigen handelen heeft. ...
Zij is toch ook echt de enige die de volle verantwoordelijkheid heeft voor haar eigen handelen? Dat zij mee ging in zijn spel is zeker niet zijn schuld.

Citaat:
Ik weet niet waar je nog toe in staat bent na een bepaald aantal glaasjes, en natuurlijk ook niet hoe dat die avond bij jou is verlopen, maar ik ga er wel van uit dat je zelf bent gaan drinken. Dat dat deze keer slecht uitpakte is niemands schuld, omdat dat niet te voorspellen is.
Dat slaat echt nergens op. Ze weet dat ze van alcohol totaal de controle kwijt is, en toch drinkt ze. Niet 1 biertje, nee meteen 4 wijn en een jaegermeister. Dan was toch echt wel te voorspellen wat er zou gebeuren hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 13:08
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Citaat:
Ik had een feestje en ik was dronken afgelopen weekend en ik wist dat er een jongen was die mij leuk vond.
Hij wist dat ik nooit nuchter iets bij hem op seksueel gebied zou doen.
Toen ik dus dronken was heeft ie mij mee meegenomen waar we alleen waren, ik was best wel dronken dus hoe dat gebeurd is weet ik echt niet meer.
Hij heeft geprobeerd om in mij te komen (neuken) maar dat lukte niet omdat hij totaal geen ervaring had (zijn 1e keer) en ik te dronken was om ook maar mee te werken.
Ik heb hem toen gepijpt dat herinner ik mij nog wel, ik wou helemaal niet maar hij hield me vast.
Toen kwamen vrienden binnen heb ik gehoord en die hebben mij meegenomen.
Ik voel me echt vies en smerig en nu zegt 1 vriend dat het mijn eigen schuld is..
Maar hij heeft toch misbruik van mijn dronkenschap gemaakt? want nuchter zou ik nooit iets met hem doen want ik ben verliefd op een jongen en dat weet hij.
Ik zou zeggen misbruik maar als jij er een zaak van wil maken denk ik niet dat de politie er veel aan gaat doen. Tegenwoordig doen die agentjes niks meer dan achter een pc zitten of je bekeuren voor bellen onder het rijden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 13:37
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik zou zeggen misbruik maar als jij er een zaak van wil maken denk ik niet dat de politie er veel aan gaat doen. Tegenwoordig doen die agentjes niks meer dan achter een pc zitten of je bekeuren voor bellen onder het rijden
Zeg dat hier eens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 15:00
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Altijd een lastige kwestie. Persoon wil niet als ze nuchter is, maar onder dronkenschap doen mensen de stomste dingen, en kunnen ze geen weerstand bieden. Maar eigenlijk als ik het zo lees, heeft hij misbruik gemaakt van jou dronkenschap. Dusja...ik vind dat hij schuld heeft.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 15:44
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ben het met Dark Phoenix eens. We kunnen nu niet goed bepalen of er sprake is van misbruik, aangezien je zelf niet meer goed weet wat er gebeurd is. En dat je dronken was is geen excuus, je blijft gewoon verantwoordelijk voor je daden. Drink gewoon in de toekomst niet meer zoveel, dan heb je ook meer grip op de situatie en doe je minder snel dingen waar je later spijt van krijgt.

En tenzij je aan kunt tonen dat je duidelijk aangegeven hebt dat je op dat moment geen seks wilde, denk ik dat je juridisch gezien geen schijn van kans hebt. Kortom ik denk niet dat hij veroordeeld gaat worden als je aangifte doet.

Laatst gewijzigd op 10-10-2012 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 16:07
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Ik zou zowiezo aangifte doen bij de politie. Zéker doen!

Misschien haalt het niet veel uit omdat de situatie moeilijk in te schatten is maar hij is dan tenminste toch al eens geseind als iemand die meisjes "forceert". Wie weet verkracht die ooit echt iemand, en dan weet men al iets makkelijker waar men kan gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar in welke staat / hoe dronken die jongen was?
Twee bier, had ik gelezen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 17:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Twee bier, had ik gelezen.
Want blijkbaar heeft ze met haar bezopen hoofd waarmee ze niet echt kan herinneren wat er is gebeurd nog wel heel de avond in de gaten kunnen houden wat en hoeveel hij dronk.

Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Want blijkbaar heeft ze met haar bezopen hoofd waarmee ze niet echt kan herinneren wat er is gebeurd nog wel heel de avond in de gaten kunnen houden wat en hoeveel hij dronk.

Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Mwoah, ik wil wel accepteren dat het een ruwe schatting is dat de jongen in kwestie tussen de -2 en +6 bier heeft gedronken. In ieder geval op het oog niet zo lam als zij.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Want blijkbaar heeft ze met haar bezopen hoofd waarmee ze niet echt kan herinneren wat er is gebeurd nog wel heel de avond in de gaten kunnen houden wat en hoeveel hij dronk.

Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Het moment dat je wel weet hoeveel iemand gedronken heeft, maar niet hoe z'n lul in je mond komt, gaat er wel ergens een beetje wat fout ja.

Citaat:
Mwoah, ik wil wel accepteren dat het een ruwe schatting is dat de jongen in kwestie tussen de -2 en +6 bier heeft gedronken. In ieder geval op het oog niet zo lam als zij.
Misschien had hij wel van te voren niets gegeten en viel het bier heel slecht.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
het moment dat je wel weet hoeveel iemand gedronken heeft, maar niet hoe z'n lul in je mond komt, gaat er wel ergens een beetje wat fout ja.

misschien had hij wel van te voren niets gegeten en viel het bier heel slecht.


Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Twee bier, had ik gelezen.
Citaat:
Want blijkbaar heeft ze met haar bezopen hoofd waarmee ze niet echt kan herinneren wat er is gebeurd nog wel heel de avond in de gaten kunnen houden wat en hoeveel hij dronk.
Wat Volk zegt vind ik wel vrij aannemelijk
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 16:19
IndoDude
Avatar van IndoDude
IndoDude is offline
zo zijn er wel meer dingen in haar verhaal dat ze niks kan herinneren ,en in een paar berichten later dan weer telkens de dingen plots weet



Citaat:
Wat Volk zegt vind ik wel vrij aannemelijk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 20:44
ikke4714
ikke4714 is offline
ik welke situatie je ook zit
hoe het er van gekomen is maakt niet uit
het is nooit!!! jou schuld
het is altijd de schuld van de misbruiker
hij was fout niet jij
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
ik welke situatie je ook zit
hoe het er van gekomen is maakt niet uit
het is nooit!!! jou schuld
het is altijd de schuld van de misbruiker
hij was fout niet jij
Beetje kortzichtig dit natuurlijk he.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 10:31
klooterkip
klooterkip is offline
Hij was nuchter, zij niet. Hij was degene die logisch kon nadenken, zij niet. Hij was degene die haar vasthield. Hij was degene die haar meenam terwijl hij wist dat ze nooit iets bij hem zou doen. Hij was degene die wist dat zij iemand anders leuk vindt. Hij was degene die misbruik maakte van de situatie. Dat zij haarzelf in een situatie plaatste waarin een mongool misbruik van kan maken is natuurlijk niet slim, maar dat overkomt iedereen wel en dan ga je er vanuit dat mensen normen en waarden hebben, hij heeft dat niet. Hij zit fout, niet zij.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Haar beredenering is dat hij wist dat ze nooit wat met hem zou doen, omdat hij wist dat ze verliefd was op iemand. Dat is natuurlijk onzin, zelfs als hij dat wist, wil dat niet betekenen dat hij wist dat ze geen interesse had in wat dan ook met hem.

Hij heeft haar meegenomen, zij ging mee. Er staat nergens in het verhaal dat dat onder dwang was, dat er geweld is gebruikt of dat hij haar gemanipuleerd heeft. Ik ga er dus vanuit dat ze 'vrijwillig' mee is gegaan. (ja, ze was dronken, maar dat maakt haar net zo goed verantwoordelijk voor haar eigen acties.)

Hij heeft haar geprobeerd te neuken. Wederom, geen sprake van fysiek geweld, of wat dan ook wat. Sterker nog, het komt over alsof de enige reden dat ze geen seks hadden, was dat ze allebei te dronken waren om te presteren.
Wat? Zij heeft striemen op haar polsen, blauwe plekken op haar rug... geen dwang?

En vooral: heb je enig idee hoe verlammend angst is? Heb je ooit wel eens meegemaakt dat iemand die sterker is dan jij, die macht over jou heeft, je ineens aanraakt op een manier waar jij helemaal niet op zit te wachten?

Citaat:
Vervolgens heeft ze hem gepijpt. Ze wilde niet, 'maar hij hield haar vast'. Bedreigde hij haar? Deed hij haar pijn? Hield hij haar dusdanig vast dat ze nooit kon ontsnappen? Heeft ze op dat moment zelf duidelijk aangegeven dat ze niet wilde? Om hulp geroepen? Als de antwoorden daarop 'ja' zijn, dan is het inderdaad verkrachting en dan is dat gedeelte zijn schuld. Ik heb echter het idee dat geen van deze zaken het geval is. Jongens weten niet zomaar dat een meisje iets niet wil. Als zij dat niet aangeeft, dan weet hij dat niet, zeker niet als ze net met hem heeft geprobeerd te neuken. Trouwens, gepijpt worden is nou nét één van die activiteiten die ik liever niet zou doen als ik niet zeker weet of de ander het wil, want ze had natuurlijk ook gewoon keihard kunnen bijten.
Nee heb je. Ja kun je krijgen. Dit meisje is niet zijn vriendin, niet zijn scharrel, ze is een platonische vriendin en verder helemaal niks. Wat voor reden had hij om aan te nemen dat zij wel seks met hem zou willen? Ze ging mee, ja, maar zij is zijn beste vriendin. Als een vriend van mij zou vragen om even mee te komen zou ik dat misschien ook wel doen, misschien is er gewoon iets gebeurd en wil hij erover praten.

Citaat:
Gegarandeerd dat hij meer pijn heeft dan hij haar ooit kan doen.
:'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''')

Citaat:
Tot slot zegt ze dat er vrienden binnenkwamen, dat betekent dat dit alles sowieso al ergens openbaar binnen was, waar meerdere mensen waren. Ze had waarschijnlijk dus gewoon om hulp kunnen roepen of kunnen ontsnappen. Dat heeft ze, voor zover ik kan lezen, niet gedaan.
Ja, ze had om hulp moeten roepen. Maar wat ik zei: angst verlamt. Sommige mensen gaan in het wilde weg gillen en slaan, andere mensen kruipen ergens in zichzelf weg en wachten tot het over is, sommigen verstijven, anderen worden helemaal slap.

Citaat:
Dus ja, het is niet netjes om 'misbruik' te maken van iemand die dronken is, voor zover dat voor hem al gold. En als het inderdaad onder dwang / met geweld / met tegenstribbelen van haar is geweest dan is het verkrachting. Maar dit komt meer over als iemand die teveel heeft gedronken, haar grenzen heeft laten gaan en nu spijt heeft.

Oh and for the record, alleen omdat ze dronken is wil dat nog niet zeggen dat het misbruik van hem is of dat het niet haar schuld is.
Inderdaad, ze had niet zo dronken moeten worden.

Citaat:
Vind het best erg wat je allemaal zegt DP. Je laatste opmerking 'alleen omdat ze dronken is wil nog niet zeggen dat het misbruik van hem is', slaat natuurlijk als een tang op een varken, want je maakt gewoon geen misbruik van dronken meisjes. Zeker niet als hij al weet dat ze onder normale omstandigheden niets met hem zou willen.

Ook dat er voor jou eerst dwang of geweld of tegenstribbelen bij moet komen kijken voordat het aanranding of verkrachtig mag heten vind ik opmerkelijk. Je opmerking 'hij heeft haar geprobeerd te neuken, wederom geen sprake van fysiek geweld', nou en? Dan is het oke? Het kan alsnog heel bedreigend zijn hoor, als iemand zoiets probeert, ook al is het dan allemaal niet hardhandig of heeft het niet per se het karakter van dwang.

'hij hield haar vast', tussen aanhalingstekens en daarna je opmerking dat je denkt dat 'geen van deze zaken het geval is' vind ik gewoon niet kunnen. Waarom wil je zo graag die jongen het voordeel van de twijfel geven?
Ten eerste schiet de TO daar niets mee op omdat zij hier overstuur haar verhaal komt doen (het feit dat je het af wil zwakken gaat haar echt niet beter doen voelen), en ten tweede kan ik geen enkele reden bedenken om het gedrag van die jongen goed te praten. Hij wist vantevoren dat ze niet wilde, hij wist tijdens waarschijnlijk ook heus wel dat ze niet wilde, en daarbij was ze dronken, niet zijn vriendin of date, en ze heeft zelf geen toenadering gezocht ('ze ging zelf met hem mee' is natuurlijk geen reden om dan maar seksdingen bij haar te doen).

Waarschijnlijk vind je het heus wel rot voor haar, en dom en asociaal van hem, maar waarom je hier zo'n epistel moet neerzetten om haar ongelijk te bewijzen of haar verhaal af te zwakken, dat snap ik echt niet.
Eens.

Citaat:
Ja het heeft een heel groot effect voor de zomervakantie heb ik dit ook is een keer gehad en toen ben ik ook gestopt en dacht ah nu kan ik wel even paar glaasjes drinken. Hoe ik weet dat het zijn 1e keer was is omdat het me beste vriend was. En hij vond het stom nog voor dit alles dat ik nooit meer aangeschoten of dronken was omdat ik toen even was gestopt met drinken.
Hij is je beste vriend, ja?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 11:12
Verwijderd
Ja ken hem ongeveer 7 jaar.. had het nooit verwacht..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 11:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat? Zij heeft striemen op haar polsen, blauwe plekken op haar rug... geen dwang?
Dat was op het moment van posten niet gezegd; anders lees je eerst even chronologisch het topic door voor je 'oude' posts quote.

Citaat:
En vooral: heb je enig idee hoe verlammend angst is? Heb je ooit wel eens meegemaakt dat iemand die sterker is dan jij, die macht over jou heeft, je ineens aanraakt op een manier waar jij helemaal niet op zit te wachten?
Ze zei niet dat ze bang was. Ze zei het volgende, en lees dit nog even goed door:

Citaat:
Ik had een feestje en ik was dronken afgelopen weekend en ik wist dat er een jongen was die mij leuk vond.
Hij wist dat ik nooit nuchter iets bij hem op seksueel gebied zou doen.
Toen ik dus dronken was heeft ie mij mee meegenomen waar we alleen waren, ik was best wel dronken dus hoe dat gebeurd is weet ik echt niet meer.
Hij heeft geprobeerd om in mij te komen (neuken) maar dat lukte niet omdat hij totaal geen ervaring had (zijn 1e keer) en ik te dronken was om ook maar mee te werken.
Ik heb hem toen gepijpt dat herinner ik mij nog wel, ik wou helemaal niet maar hij hield me vast.
Toen kwamen vrienden binnen heb ik gehoord en die hebben mij meegenomen.
Ik voel me echt vies en smerig en nu zegt 1 vriend dat het mijn eigen schuld is..
Maar hij heeft toch misbruik van mijn dronkenschap gemaakt? want nuchter zou ik nooit iets met hem doen want ik ben verliefd op een jongen en dat weet hij.
Duidelijk? Oké.

Citaat:
Nee heb je. Ja kun je krijgen. Dit meisje is niet zijn vriendin, niet zijn scharrel, ze is een platonische vriendin en verder helemaal niks. Wat voor reden had hij om aan te nemen dat zij wel seks met hem zou willen? Ze ging mee, ja, maar zij is zijn beste vriendin. Als een vriend van mij zou vragen om even mee te komen zou ik dat misschien ook wel doen, misschien is er gewoon iets gebeurd en wil hij erover praten.
Ja want niemand heeft ooit seks met vrienden. Bah.

:')

Citaat:
Ja, ze had om hulp moeten roepen. Maar wat ik zei: angst verlamt. Sommige mensen gaan in het wilde weg gillen en slaan, andere mensen kruipen ergens in zichzelf weg en wachten tot het over is, sommigen verstijven, anderen worden helemaal slap.

Inderdaad, ze had niet zo dronken moeten worden.
Blij dat we het daar over eens zijn.


Citaat:
Hij was nuchter, zij niet. Hij was degene die logisch kon nadenken, zij niet. Hij was degene die haar vasthield. Hij was degene die haar meenam terwijl hij wist dat ze nooit iets bij hem zou doen. Hij was degene die wist dat zij iemand anders leuk vindt. Hij was degene die misbruik maakte van de situatie. Dat zij haarzelf in een situatie plaatste waarin een mongool misbruik van kan maken is natuurlijk niet slim, maar dat overkomt iedereen wel en dan ga je er vanuit dat mensen normen en waarden hebben, hij heeft dat niet. Hij zit fout, niet zij.
Moet je tegen de politie zeggen als je in een dronken bui iets gedaan hebt, en dan zeggen "nuchter zou ik het nooit gedaan hebben." Nee, maar nu wel.

We weten niet of hij nuchter was, hij had ook alcohol op. Of hij dus nog nuchter kon nadenken, geen idee. Dat kunnen wij niet invullen. Wat we wel weten is dat zij dronken was, met hem mee is gegaan en (voor zover bekend) niks heeft gedaan om het tegen te houden / te ontsnappen / haar vriendinnen in te lichten die daar ook waren. Dronken betekent niet dat je geen eigen verantwoordelijkheden meer hebt, geen eigen kennis meer hebt of dat alles wat gebeurt niet jouw eigen schuld is. Het is en blijft een vaag en onduidelijk verhaal en als hij haar heeft gedwongen / pijn heeft gedaan / bedreigd heeft etc. blijft hij een klootzak die met z'n handen van haar af dient te blijven. Betekent echter niet dat zij niet enorm stom is bezig geweest. Dit principe is meerdere malen in dit topic uitgelegd en de meesten denken daar hetzelfde over.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 11:24
klooterkip
klooterkip is offline
Ja en ik denk daar ook het zelfde over. Juridisch gezien heeft ze geen schijn van kans, maar hij blijft nog steeds een klootzak en zelf zou ik proberen openbaar te maken dat hij meisjes aanrand en een mongool is.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 14:49
Verwijderd
Ja hoor, je hebt dronken iemand gepijpt, en dat zou je dan wel ff openbaar willen maken? Hij is wel een lul hoor, maar zij net zo goed. Heb je t ook al s gewoon met m proberen uit te praten?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 15:40
klooterkip
klooterkip is offline
Zij werd vast gehouden, zit een behoorlijk verschil tussen en zij is geen lul, wtf man, waarom zeg je dat?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 15:58
Verwijderd
Waarom reageer je niet op m'n laatste vraag?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 17:05
klooterkip
klooterkip is offline
Omdat ik toch niet diegene ben die het moet uitpraten -.- *facepalm*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 17:13
Verwijderd
Nee, en ook niet degene die er goed over kan oordelen.. Dus zeg dan over de rest ook niks;-)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 17:22
klooterkip
klooterkip is offline
Waarom oordeel jij dan wel? :'') En waarom zou ik niet mogen oordelen? Er wordt hier om hulp gevraagd, zij geeft informatie en daaruit kunnen wij een conclusie trekken, of die conclusie juist is weet ik niet, maar ik heb ook nergens aangegeven dat ik niet fout zit. Ook die tweet: 'wij zijn jongens, wat verwacht je dan?' Zegt toch al redelijk veel over hoe hij is?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Juridisch gezien heeft ze geen schijn van kans,
Klopt.

Citaat:
maar hij blijft nog steeds een klootzak
Klopt ook wel, en/maar zij blijft ook gewoon iemand die het zelf had kunnen voorkomen.

Citaat:
en zelf zou ik proberen openbaar te maken dat hij meisjes aanrand en een mongool is.
Ik denk eerder dat de algemene opinie andersom zal uitpakken voor haar.

Ohjah en @TS: Al geprobeerd om het uit te praten/vragen waarom ie heeft gedaan wat ie heeft gedaan, face to face?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 21:49
klooterkip
klooterkip is offline
Niet als je het op de juiste manier verwoord en ervoor zorgt dat jij als eerste en duidelijk je zegje kan doen, zodat de andere al een mening over hem kunnen vormen, voordat hij aan het woord kan komen. Het is moeilijk mensen te overtuigen, wanneer zij al een negatief beeld over jou hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 17:30
Verwijderd
Ik zou het niet voor het publiek gooien. Wellicht een dame waarschuwen die te dicht in zijn buurt komt, maar 'de algemene opinie' is vrouwonvriendelijk.

Een meisje 'lul' noemen gaat echt te ver.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:

Een meisje 'lul' noemen gaat echt te ver.
Ben ik met je eens, heb het wat onhandig neergezet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 18:09
IndoDude
Avatar van IndoDude
IndoDude is offline
zeggen dat hij nuchter was is gewoon dom
ze zegt eerst dat ze niks weet telkens ,en dan weer wel
ze roept al die tijd eerst dat hij nuchter was ,terwijl uit haar verhaal op te maken was dat ze dat helemaal niet kon weten

ten tweede,hij nam haar mee ,maar zij ging zelf gewillig mee
Hij was misschien net zo dronken ,dus een voorbarige conclusie


heel leuk dat iedereen op de jongen basht ,maar die jongen kan niet zijn kant van het verhaal doen
het is heel voorbarig dat iedereen hem veroordeeld ,terwijl het verhaal rammelt aan alle kanten
het is makkelijk om te haten op iemand die zich niet kan verdedigen

OP's verhaal moet je met een korreltje zout nemen....
als ik de dingen lees lijkt het mij waarschijnlijker dat OP een domme fout gewoon heeft gemaakt ,kan gebeuren ,en achteraf moord en brand schreeuwt



Citaat:
Hij was nuchter, zij niet. Hij was degene die logisch kon nadenken, zij niet. Hij was degene die haar vasthield. Hij was degene die haar meenam terwijl hij wist dat ze nooit iets bij hem zou doen. Hij was degene die wist dat zij iemand anders leuk vindt. Hij was degene die misbruik maakte van de situatie. Dat zij haarzelf in een situatie plaatste waarin een mongool misbruik van kan maken is natuurlijk niet slim, maar dat overkomt iedereen wel en dan ga je er vanuit dat mensen normen en waarden hebben, hij heeft dat niet. Hij zit fout, niet zij.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:10
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik precies weet hoeveel alcohol hij op had. ik gok op 2 biertjes maarja..
Ik wou met hem praten, hij heeft het afgewezen omdat hij dat niet nodig vind en we hebben elkaar gister gezien, hij keek steeds naar me, dat viel een vriendin en mij op en ik heb de hele avond niks gezegd tegen hem omdat ik me geen houding weet te geven.
Weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen in zijn buurt..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 10:09
Verwijderd
Jouw schuld dan moest j niet dronken worden
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 10:30
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Jouw schuld dan moest j niet dronken worden
Ah, ok, dus zodra je dronken bent is alles je eigen schuld? Good thinking.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ah, ok, dus zodra je dronken bent is alles je eigen schuld? Good thinking.
ja dan moet je niet dronken worden je weet van te voren al wat er kan gaan gebeuren

elke keer bij een verhaal van zo iets is het nooit de schuld van de persoon waar het mee gebeurt is , jahoor! schuif alles op andere af
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 11:17
Verwijderd
Citaat:
ja dan moet je niet dronken worden je weet van te voren al wat er kan gaan gebeuren

elke keer bij een verhaal van zo iets is het nooit de schuld van de persoon waar het mee gebeurt is , jahoor! schuif alles op andere af
Faalhaas.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Faalhaas.
ben en ijskonijn n ht kan me niks schelen hoe je m noemt het is gewoon haar schuld je kan ook wel nee zeggen tegen drank
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 11:40
Verwijderd
Ik hoefde geen nee te zeggen tegen drank want ik heb het zelf dan wel in geschonken..

Ik ben nu helemaal van de drank af, geen druppel meer, iedereen weet dat nu en hij dus ook.
Hij werd boos op me dat ik dus geen druppel alcohol meer zou drinken, waarom? ik heb geen idee..
Tot nu toe hebben we alleen nog maar ruzie gehad
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Psychologie monoloog: seksueel misbruikt
HelpMePlease
42 31-05-2007 14:26
Psychologie Wat doet een verkrachting/aanranding,langdurig seksueelmisbruik met je ???
Tieneke
86 20-08-2005 21:11
Psychologie Gelukkig worden is accepteren?
Verwijderd
40 21-12-2002 20:51
Psychologie Waardoor is verkrachting zo erg?
Rerisen Phoenix
73 27-07-2002 07:59
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.