Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 19:24
SuperS
SuperS is offline
Naar alle waarschijnlijkheid is mijn meniscus beschadigd, moet de MRI nog even afwachten, maar de symtomen wijzen er op.

Hoe is de behandeling van een beschadigde meniscus? (heb gehoor dat operatie de enige optie is)

En hoe lang duurt de revalidatie na een eventuele operatie?

Iemand dit ook wel eens gehad, en hoe is het bij jou gegaan?
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader heeft zo'n operatie gehad Ze knippen dan het kapotte stukje van je meniscus af volgens mij. Het geneest vrij snel. Bij mijn vader hadden ze dat gedaan via een soort kijkoperatie en dan met van die cameraatjes in zijn knie. Hij heeft twee hele kleine littekentjes. Hij heeft misschien een of twee dagen met krukken gelopen maar daarna al weer gewoon
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 17:38
lieve
lieve is offline
Hey Super S,

ik heb in 1 x mijn meniscus eens gescheurd en mijn kruisband doorgescheurd.

Ik ben voor beide geopereerd met een week tussen.
Nu zo'n operatie is 2x niks hoor.
Hier in België kan je kiezen voor een locoregionale anesthesie en een algemene anesthesie.
Bij de 1ste ben je bij bewustzijn als ze je opereren. En kan je zo de volledige operatie volgen. De dokters leggen je uit wat ze doen. En je kan volgen op een tv-scherm.
Met de algemene anesthesie, ga je volledig in slaap.(vnl. bij kinderen)
Ik heb3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Omdat mijn temperatuur wat gestegen was tijdens mijn verblijf. Maar mijn schoonvader en mijn schoonbroer hebben hier ook al een operatie aan gehad. Beide onder locoregionale(bewust) en mochten diezelfde avond nog naar huis.

Het litteken is minimaal. Ik had 5 snedes (eigenlijk kleine puntjes). Waarvan nog maar eentje zichtbaar is, en dan moet ik al zeer goed kijken en als ik in de zon lig zie je dat ene ook iets beter.

De revalidatie dat varieert van persoon tot persoon denk ik.
Mijn schoonbroer en schoonvader mochten 3weken niet werken en hebben kinesitherapie gevolgd.
Dus... ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor.
Zo'n operatie voeren ze hier in België en in één ziekenhuis 6x uit op 1dag. ( ik heb stage gedaan op een operatiekwartier)

In elk geval veel succes.
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 18:30
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Een scheurtje in de meniscus kunnen ze inderdaad - als je er veel last van hebt - via een kijkoperatie verwijderen.
Ze maken in Nederland dan twee kleine gaatjes in je knie, en gaan er met een cameratje naar binnen. Dan knippen ze het kapotte stukje meniscus eruit, en daarna krijg je drukverband om je knie.

Meestal mag je dezelfde dag nog naar huis, en de eerste drie dagen mag je je knie minimaal belasten. Je mag er wel gewoon op lopen hoor. Je hoeft zelfs geen krukken mee te nemen als je geopereerd wordt. Daarnaast; je mag dezelfde dag vaak nog naar huis!

Het is een kleine ingreep die ongeveer tussen de twintig minuten en drie kwartier zal duren. De revalidatie gaat enorm snel, en je kunt daarna gewoon weer lekker sporten etc.

Kortom; valt allemaal reuze mee, en is tegenwoordig bijna een 'aan de lopende band' operatie. (Je vraagt je af of de Nederalnders zo onvoorzichtig zijn, of dat de chirurgen het zo leukv inden).

Bij volwassen mensen doen ze bijna altijd een ruggenprik, bij kinderen misschien een algehele narcose. Ruggenprik is wel makkelijker; daar wordt je niet snel ziek van, en je bent gewoon veel helderder. Bovendien kan je dan heel interessant meekijken op het scherm! (is neit vies hoor!)

Grtjs, ens terkte! Wanneer is de uitslag?

Mijn ervaring met de eerste kijkoperatie was positief, de wachttijden van de scan daarintegen...grr...
Ik moet over twee weken voor de derde keer onder de MRI scan. Gelukkig deze keer veel vlotter. Binnen vier weken kon ik terecht en heb ik de uitslag.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:45
light fighter
light fighter is offline
ik heb dan een kijkoperatie in mijn knie gehad onder volledig narcose. Zelf vond ik het vrij weinig voorstellen. Had alleen wel vrij veel last van m'n knie de eerste dagen, en revalideerde ook niet heel snel omdat er niks met mijn knie bleek te zijn, dus dat gaat voor jouw waarschijnlijk al niet op. Maar was anno ook al zegt het is een kort durende ingreep en je mag dezelfde dag nog uit het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 08:33
SuperS
SuperS is offline
Hm, stelt gelukkig niet al te veel voor dus.

Ik zit nu inderdaad ook nog te wachten op de MRI, en die wachtijden zijn inderdaad niet de kortste.

Valt me wel mee, dat ik weer direct mag lopen enzo..... gelukkig.

Bedankt voor de info tot zover.
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid meniscus
chiara_
2 25-04-2011 19:14
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband (DEEL 2)
Gerard316
92 04-10-2007 21:39
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband
Anno 1986
500 13-03-2007 16:19
Lichaam & Gezondheid verrekte binnenstekniebanden.
Verwijderd
33 11-02-2007 12:43
Lichaam & Gezondheid blessure
hockeygirl15
4 01-09-2005 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.