Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2006, 06:22
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik heb een hondje van 3 jaar, Billy heet 'ie. Hij is een maltezer/shizu.

Nou heb ik het volgende probleem met hem; hij is erg bang voor harde regen en onweer. Hoe dat probleem is ontstaan zou ik niet weten, want het is niet zo dat ik hem meteen oppak als ie bang is ofzo. Zoiets werkt alleen maar averechts.
Wanneer het 's nachts onweert gaat hij dus aan mijn slaapkamerdeur (of aan die van mijn moeder) krabben. Dat is HEEL ERG IRRITANT. We hebben het een tijd genegeerd, maar dat is niet heel efficiënt gebleken. Ook hebben we hem in de computerkamer gedaan, waar ook een mandje van hem staat, maar ook daar krabt hij aan de deur.

Ik heb nog een hond, die altijd beneden slaapt (die overigens nergens last van heeft). Ook heb ik Billy daar wel eens gezet, maar ook daar krabt 'ie weer gewoon aan de deur in de woonkamer.
Ik heb geprobeerd om dingen voor mijn deur te zetten, zodat hij niet gaat krabben.... maar op de één of andere manier vindt 'ie altijd wel een manier om aan mijn deur te krabben.

Heeft iemand misschien ervaring met dit soort gedrag? En heb je dan misschien ook tips voor me? Want ik word er zo moedeloos van....
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2006, 15:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Bij sommige honden zit die angst er zo in gesleten dat ze er ook niet meer af komen. Negeren is idd de beste optie, je hebt al van alles geprobeerd maar lijkt niets uit te halen, het enige wat je dan nog kunt doen is er inderdaad toch maar een kalmeringspilletje in gooien en hopen dat ie dan gaat slapen. Veel meer kan je niet doen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:23
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
hmm ok, thanx
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 21:26
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-07-2006 @ 16:46 :
Bij sommige honden zit die angst er zo in gesleten dat ze er ook niet meer af komen. Negeren is idd de beste optie, je hebt al van alles geprobeerd maar lijkt niets uit te halen, het enige wat je dan nog kunt doen is er inderdaad toch maar een kalmeringspilletje in gooien en hopen dat ie dan gaat slapen. Veel meer kan je niet doen.
het probleem is wel bij kalmeringspilletjes dat ze wat langer nodig hebben om in te werken, en bij korte hevige onweersbuien kan het dus erg nutteloos zijn.
hoe oud is je hond en heeft ie het ook bij vuurwerk?

en negeren is echt de beste oplossing hoor, niet kijken, geen geluidjes naar hem maken, nix zeggen... erg moeilijk, maar wel het beste!

succes
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 19:23
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 28-07-2006 @ 22:26 :
het probleem is wel bij kalmeringspilletjes dat ze wat langer nodig hebben om in te werken, en bij korte hevige onweersbuien kan het dus erg nutteloos zijn.
hoe oud is je hond en heeft ie het ook bij vuurwerk?

en negeren is echt de beste oplossing hoor, niet kijken, geen geluidjes naar hem maken, nix zeggen... erg moeilijk, maar wel het beste!

succes

Nou hij is 3 jaar (zoals ik al had vermeld) en ik heb geen idee of hij het bij vuurwerk heeft, want er is nooit iemand thuis dan. Hij is dan samen met mijn andere hond.

Negeren helpt al 2,5 jaar niet Vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 21:59
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-07-2006 @ 16:46 :
Bij sommige honden zit die angst er zo in gesleten dat ze er ook niet meer af komen. Negeren is idd de beste optie
bij sommige honden is negeren een goede optie ja, als de hond iets doet omdat deze aandacht wil krijgen.....
maar bij deze hond los je dit probleem echt neit op door de hond te negeren...

Tsu...waarom kom je nu pas met dit probleem? Als zoiets al 2,5 jaar gaande is dan doe je daar toch eerder iets aan?????
Je zult hier gewoon tijd in moeten steken, wat wil zeggen dat je zodra het hard gaat regenen of onweren je hond juist aandacht moet geven...Stel je hond op zn gemak, laat hem weten dat er niks aan de hand is ipv deze het zelf uit te laten zoeken...

Citaat:
Nou hij is 3 jaar (zoals ik al had vermeld) en ik heb geen idee of hij het bij vuurwerk heeft, want er is nooit iemand thuis dan. Hij is dan samen met mijn andere hond.
denk je niet dat als de hond al bang voor regen en onweer is deze dat misschien niet ook voor vuurwerk is?
veel honden zijn bang voor vuurwerk, honden die al angstiger zijn voor bepaalde dingen zijn vaak nog banger voor vuurwerk....

Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon je hond verneuken, wat blijkbaar al redelijk gelukt is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 22:25
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 29-07-2006 @ 22:59 :
bij sommige honden is negeren een goede optie ja, als de hond iets doet omdat deze aandacht wil krijgen.....
maar bij deze hond los je dit probleem echt neit op door de hond te negeren...

Tsu...waarom kom je nu pas met dit probleem? Als zoiets al 2,5 jaar gaande is dan doe je daar toch eerder iets aan?????
Je zult hier gewoon tijd in moeten steken, wat wil zeggen dat je zodra het hard gaat regenen of onweren je hond juist aandacht moet geven...Stel je hond op zn gemak, laat hem weten dat er niks aan de hand is ipv deze het zelf uit te laten zoeken...



denk je niet dat als de hond al bang voor regen en onweer is deze dat misschien niet ook voor vuurwerk is?
veel honden zijn bang voor vuurwerk, honden die al angstiger zijn voor bepaalde dingen zijn vaak nog banger voor vuurwerk....

Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon je hond verneuken, wat blijkbaar al redelijk gelukt is.
Nou jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van dit onderwerp. Want het domste wat je kan doen is een hond "aandacht" geven als het hard regent of onweert en je WEET dat ie daar bang voor is. Op die manier verneuk je juist een hond.

En denk je niet dat ik daar al 2,5 jaar aan gewerkt heb? Natuurlijk heb ik daaraan gewerkt, maar veel dingen bleken niet echt te werken. Als ik nu pas aan dit probleem zou werken, zou het vrij loos zijn om dan hier op het forum als eerste advies te vragen, denk je niet?
Ik dacht dat mensen misschien wat tips voor me hadden, of dat ze misschien hetzelfde hadden meegemaakt.

Van jou hoef ik dus duidelijk geen reacties, aangezien je domme reacties geeft, waar ik geen reet aan heb.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 00:05
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
dan zal ik me verder neit meer in dit onderwerp mengen
en wens ik je veel plezier met je verneukte hondje waarvan je WEET dat ze bang is.

Negeer ze he!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 10:55
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 30-07-2006 @ 01:05 :
dan zal ik me verder neit meer in dit onderwerp mengen
en wens ik je veel plezier met je verneukte hondje waarvan je WEET dat ze bang is.

Negeer ze he!
Jij veel plezier met al je wereldkennis over honden
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:06
Verwijderd
Ok, lekker gezellig bezig hier, al moet ik zeggen dat ik reactie van fractal-illusio ook niet alles vind.

Maar kan je niet zorgen dat je hem in een vertrek zet waar hij niet uit kan en je ook geen last hebt van het krabben aan de deur? Kan hij zelf de deur openmaken?

Weet bijv. van mensen waarvan de hond in de badkamer slaapt. Was eerst om haar zindelijk te krijgen, maar is nu gewoon haar eigen plekje.
Of anders gewoon voor een plekje zorgen waar ze weg kan kruipen. Onze huidige hond is bang voor vliegenmeppers en het startschot bij schaatsen op tv (vage angst, maar toch) en die gaat dan altijd in de garage achter de auto liggen. Weet dat niet iedereen die heeft, maar misschien heb je een ander plekje.

Het probleem van een hond die bang is voor onweer ken ik ook. Hadden vroeger een teefje dat bij haar vorige eigenaar mishandeld was geweest en enorm bang voor onweer was. Maar die mocht dan gewoon bij m'n moeder in bed komen en dan was ze niet bang meer.
niet de ideale oplossing, maar voor dat hondje ging negeren gewoon niet werken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 10:41
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
onze vorige hond was ook bang voor onweer en vuurwerk. Als het onweerde ging hij snel bij mn ouders onder het bed liggen, en dan sliep die daar gewoon. Met vuurwerk rende hij soms naar m'n oma toe, die woont nog meer buitenaf. Dat was wel zo'n 2 kilometer, maar alleen maar met weilanden en af en toe een boerderij. We lieten 'm natuurlijk niet maarzo weg lopen. dat beest was echt niet te houden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 14:43
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 31-07-2006 @ 00:06 :
Ok, lekker gezellig bezig hier, al moet ik zeggen dat ik reactie van fractal-illusio ook niet alles vind.

Maar kan je niet zorgen dat je hem in een vertrek zet waar hij niet uit kan en je ook geen last hebt van het krabben aan de deur? Kan hij zelf de deur openmaken?

Weet bijv. van mensen waarvan de hond in de badkamer slaapt. Was eerst om haar zindelijk te krijgen, maar is nu gewoon haar eigen plekje.
Of anders gewoon voor een plekje zorgen waar ze weg kan kruipen. Onze huidige hond is bang voor vliegenmeppers en het startschot bij schaatsen op tv (vage angst, maar toch) en die gaat dan altijd in de garage achter de auto liggen. Weet dat niet iedereen die heeft, maar misschien heb je een ander plekje.

Het probleem van een hond die bang is voor onweer ken ik ook. Hadden vroeger een teefje dat bij haar vorige eigenaar mishandeld was geweest en enorm bang voor onweer was. Maar die mocht dan gewoon bij m'n moeder in bed komen en dan was ze niet bang meer.
niet de ideale oplossing, maar voor dat hondje ging negeren gewoon niet werken.

Negeren werkt bij mijn hondje wel op den duur, maar er gaat alleen zoveel gezeik (en slaapgebrek) aan vooraf.. omdat ie eerst aan de deur gaat krabben. Ik heb hem heel vaak bij de andere hond in de mand gezet, wanneer ie zo bangig was. Maar dat helpt niet. Dingen voor mijn deur gezet, die krijgt ie weg. Misschien moet ik hem weer in de bench doen, naast de andere hond. Alleen loop ik dan wel het risico dat ie gaat blaffen. Hij kan overigens niet zelf de deur opendoen, daar is ie te klein voor
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 18:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Mijn tante heeft een grote hond(rottweiler) die altijd aan de deuren krabt, zij zet er twee krukken voor zodat die er niet meer bij kan. Het werkt eigenlijk best goed.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 19:36
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 01-08-2006 @ 19:50 :
Mijn tante heeft een grote hond(rottweiler) die altijd aan de deuren krabt, zij zet er twee krukken voor zodat die er niet meer bij kan. Het werkt eigenlijk best goed.
Ok Maar mijn hondje is een kleine opdonder die ertussen door kan. Op de een of andere manier krijgt ie alle dingen aan de kant.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 15:03
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Zoals er al heel vaak gezegd is, negeren, dat is in dit geval de beste oplossing. Ga ook niet naar hem toe om hem bij die andere hond te zetten want dan laat je hem weten dat er wel iets aan de hand is, probeer gewoon verder te slapen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 15:33
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-08-2006 @ 16:03 :
Zoals er al heel vaak gezegd is, negeren, dat is in dit geval de beste oplossing. Ga ook niet naar hem toe om hem bij die andere hond te zetten want dan laat je hem weten dat er wel iets aan de hand is, probeer gewoon verder te slapen.
Goed advies, maar verder slapen gaat bijna niet hoor... want je raakt op een gegeven moment onwijs gefrustreerd.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Hond aangevallen door soortgenoot ...
0oFZo0
3 01-10-2009 18:41
Flora & Fauna Hoe leer je best oude kat met hond kennismaken
Intergalactchic
20 28-08-2008 21:49
Psychologie Angst voor honden & katten.
NoNonsense
19 09-02-2007 21:14
Flora & Fauna Jeuk bij hond
McDuck
1 29-11-2005 21:31
Flora & Fauna Onze hond en een nieuwe kat in huis
Konijn
2 18-12-2003 11:21
Flora & Fauna [Probleem] Hond met verlatingsangst
Verwijderd
17 14-12-2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.