Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2008, 11:56
Intergalactchic
Intergalactchic is offline
hej, mijn kat van 13 jaar zal met mij mee verhuizen bij mijn vriend.
We gaan samenwonen in een klein huisje in de tuin van zijn ouders.
Het probleem is dat daar al een Mechelse scheper woont van een jaar oud,
een superfars beest, dat met moeite luistert.
Ook wonen er al drie katten bij hem thuis, maar dat zijn geen huiskatten, meer "boerderijkatten". Ik denk dat de katten nog het minste probleem zal zijn,
maar ik maak me vooral zorgen om de hond. Ze heeft vorige week nog een kitten van de buren doodgebeten! Ook is mijn kat zogezegt de indringer..
zowiso zal ik een afspanning maken rond ons huisje, zodat er de hond niet bijkan.
Hoe kan ik ze best introduceren met elkaar? Is dit mogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2008, 13:47
Verwijderd
Hond af laten maken, probleem opgelost. Duidelijk weer een hondeneigenaar die niet weet wat hij in huis heeft. Katten doodbijten, vals, niet luisteren? Kom op zeg. Normaliter zou het niet zo moeilijk zijn de dieren stapje voor stapje bij elkaar te laten. Die katten kunnen het zelf uitvechten, maar als je een valse kattenkiller rond hebt lopen kun je er beter niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 16:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hond af laten maken.
QFT.
Oud 13-08-2008, 16:32
MTpower
MTpower is offline
Zou er niet aan beginnen, gewoon zorgen dat ze niet bij elkaar komen.
Oud 20-08-2008, 21:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hond af laten maken, probleem opgelost. Duidelijk weer een hondeneigenaar die niet weet wat hij in huis heeft. Katten doodbijten, vals, niet luisteren? Kom op zeg. Normaliter zou het niet zo moeilijk zijn de dieren stapje voor stapje bij elkaar te laten. Die katten kunnen het zelf uitvechten, maar als je een valse kattenkiller rond hebt lopen kun je er beter niet aan beginnen.
dude. Beetje situatieafhankelijk, als die kat binnendringt in het territorium van de hond en zich misdraagt dan bijt de hond, vette pech voor de kat, had de kat maar moeten leren dat ze niet bij grotere en gevaarlijkere dieren in het territorium moet komen.

OT: Lastig, hangt ook af van hoe de andere katten met de hond omgaan. Ik zou jouw kat een eigen stukje tuin geven zoals je al zei en die andere katten er af en toe bij pleuren. Het kan ook nog heel anders lopen, onze kat ownt de meeste honden vrij hard

Wil je je kat trouwens buiten of binnen houden? Want als die kat als enige binnen is en de hond ook dan kan het toch zijn dat de hond het niet trekt.
Oud 21-08-2008, 15:43
Verwijderd
Citaat:
dude. Beetje situatieafhankelijk, als die kat binnendringt in het territorium van de hond en zich misdraagt dan bijt de hond, vette pech voor de kat, had de kat maar moeten leren dat ze niet bij grotere en gevaarlijkere dieren in het territorium moet komen.
Een nieuwe bewoner is in dat geval toch ook een indringer?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 15:46
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Hond af laten maken,
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:50
Verwijderd
Als je de hond en de kat permanent gescheiden kan houden, kan het nog wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 18:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Als je de hond en de kat permanent gescheiden kan houden, kan het nog wel lukken.
Je kunt er bij voorbaat al vanuit gaan dat dit een keer mis gaat. De kat glipt stiekem de deur door...

Ik zou toch een andere optie zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 10:28
De Veroorzaker
Citaat:
Een nieuwe bewoner is in dat geval toch ook een indringer?
Uiteindelijk wel, maar als die door de baas geintroduceert word is dat anders, als iemand midden in de nacht alleen bij mij door het raam naar binnen klimt denk ik dat de hond erboven op springt, als ik erbij ben niet.
Oud 23-08-2008, 20:26
Giles
Giles is offline
Dit klinkt nogal risicovol.. ik zou het niet aandurven
Oud 24-08-2008, 12:00
Verwijderd
Ik denk dat die hond training nodig heeft, dat ten eerste. Ten tweede zou ik mijn kat helemaal binnen houden omdat boerderij katten vaak 1 bal vlooien en wormen zijn, en ik liever niet heb dat mijn kat bedekt met vlooien en al bij mij op de bank springt... no thanks.

Een hond hoort de luisteren en mag absoluut niet de baas in huis worden, als hij met zijn 1 jaar jong al niet luistert... kun je je voorstellen wat dat kan worden als dat zo door gaat? Katten doodbijten is ook niet echt normaal, mijn ouders hebben vele honden gehad en ik heb ook zelf een hond gehad en NOG NOOIT heb ik een hond een kat dusdanig hard zien bijten dat die dood ging... spelen dat wel, en de katten zijn ook meerdere malen met het haar omhoog krijsend weggerend, maar dat is spelen. Als een hond dagelijks rond die beesten is hoort hij te weten dat doodbijten NIET mag. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 18:54
De Veroorzaker
Citaat:
Ik denk dat die hond training nodig heeft, dat ten eerste. Ten tweede zou ik mijn kat helemaal binnen houden omdat boerderij katten vaak 1 bal vlooien en wormen zijn, en ik liever niet heb dat mijn kat bedekt met vlooien en al bij mij op de bank springt... no thanks.
Haha, de conaisseur, wat een onzin, dat heeft met verzorging te maken en dat staat los van waar een kat woont. Ik denk dat de meeste boeren beter voor hun dieren zijn dan de gemiddelde huisdierbezitter.
Oud 25-08-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Uiteindelijk wel, maar als die door de baas geintroduceert word is dat anders, als iemand midden in de nacht alleen bij mij door het raam naar binnen klimt denk ik dat de hond erboven op springt, als ik erbij ben niet.
Nee maargoed, zoals de hond nu beschreven wordt issie totaal verpest en heeft het een eigenaar die er maling aan heeft. Daar kan het dier uiteindelijk niets aan doen, maar het is wel de typische hondeneigenaar die voor gevaarlijke situaties zorgt en dus eigenlijk geen hondeneigenaar had moeten wezen.
Citaat:
Haha, de conaisseur, wat een onzin, dat heeft met verzorging te maken en dat staat los van waar een kat woont. Ik denk dat de meeste boeren beter voor hun dieren zijn dan de gemiddelde huisdierbezitter.
Daar ben ik het mee eens.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:22
De Veroorzaker
Citaat:
Nee maargoed, zoals de hond nu beschreven wordt issie totaal verpest en heeft het een eigenaar die er maling aan heeft. Daar kan het dier uiteindelijk niets aan doen, maar het is wel de typische hondeneigenaar die voor gevaarlijke situaties zorgt en dus eigenlijk geen hondeneigenaar had moeten wezen.
eigenaar af laten maken, hond aan mij geven dus.
Oud 25-08-2008, 19:15
Verwijderd
Citaat:
eigenaar af laten maken, hond aan mij geven dus.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Vlooien heeft net zo min met verzorging te maken als dat luizen op een mens aan verzorging te wijten zijn. Dat is pas onzin.

Dat boeren beter voor hun dieren zijn dan de gemiddelde huisdierbezitter ben ik met je eens, dat is het vak nu eenmaal...niet?

Maar om nu te beweren dat ik onzin spreek als ik zeg dat ik MIJN binnens-huis kat niet in de buurt wil van stal-katten, omdat die VEEL MEER in aanraking komen met muizen, ongedierte, en ja heel vaak vlooien hebben omdat ze dat in zo'n omgeving gewoon makkelijk oppakken, is gewoon... stom en ook nog onwaar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:12
De Veroorzaker
Citaat:
Vlooien heeft net zo min met verzorging te maken als dat luizen op een mens aan verzorging te wijten zijn. Dat is pas onzin.
Waaronder schaar jij het al dan niet aanbrengen van een vlooienband?

Citaat:
Maar om nu te beweren dat ik onzin spreek als ik zeg dat ik MIJN binnens-huis kat niet in de buurt wil van stal-katten, omdat die VEEL MEER in aanraking komen met muizen, ongedierte, en ja heel vaak vlooien hebben omdat ze dat in zo'n omgeving gewoon makkelijk oppakken, is gewoon... stom en ook nog onwaar.
Stalkatten, boerderijkatten? Waar hebben we het in deze nu over? Als jij steeds andere dingen erbij gaat halen dan kun je mij van veel betichten. Het is onzinnig om een bepaalde plaats aan een bepaalde standaard te hechten, spreek gewoon van goed en slecht verzorgde katten. Ik ken zat katten die de hele dag binnen zitten en die smeriger zijn dan die van mij, wat in vrijheid buiten leeft, maar wel verzorgd wordt.
Oud 26-08-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Waaronder schaar jij het al dan niet aanbrengen van een vlooienband?

Stalkatten, boerderijkatten? Waar hebben we het in deze nu over? Als jij steeds andere dingen erbij gaat halen dan kun je mij van veel betichten. Het is onzinnig om een bepaalde plaats aan een bepaalde standaard te hechten, spreek gewoon van goed en slecht verzorgde katten. Ik ken zat katten die de hele dag binnen zitten en die smeriger zijn dan die van mij, wat in vrijheid buiten leeft, maar wel verzorgd wordt.
Het verschil tussen een binnen en buitens-huis kat, en ja ik weet dat er mensen zijn die hun dieren dusdanig slecht verzorgen dat die standaard niet altijd klopt. Feit blijft dat een kat die regelmatig buiten komt eerder dingen op zal pikken dan een kat die alleen binnenshuis is.

Een vlooienband helpt, maar voorkomt niet, en houd meestal die dingen alleen van de kop weg. (En dat komt van de dierenarts die daar onlangs nog commentaar over had toen ik 1 van mijn ouders katten met vlooienband bij hem bracht) Ik denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Dat wij beiden goed voor onze beestjes zorgen is wel duidelijk (aan de discussie te zien ) Dus zullen we maar weer on-topic gaan?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:37
De Veroorzaker
ja.

Ik ben best benieuwd of TS de dieren al eens bij elkaar gehad heeft.
Oud 28-08-2008, 21:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is mogelijk... Mijn hond is een voormalig jachthond uit Spanje, heeft op alles gejaagd wat maar in beweging is. Binnenshuis, buitenshuis... Iedereen heeft me voor gek verklaard dat ik er toch voor heb gekozen om een jonge kitten in huis te nemen, en ik moet ook eerlijk zeggen... Het heeft ook 3 maanden geduurd, maar tegenwoordig slapen ze samen, eten ze samen, drinken ze samen, en spelen ze zelfs samen. Het is dus wel degelijk mogelijk... En mijn hond is ECHT vals naar heel veel dieren.
Reageren

Regels voor berichten