Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 15:13
DomoBig
Avatar van DomoBig
DomoBig is offline
Leeg, zo voelt ze zich. Ze hoeft zichzelf niet vol te voelen. Halfleeg is goed genoeg, want alleen volmaakte mensen kunnen zich vol voelen. Toch? En ze zeggen dat volmaakte mensen niet bestaan. Gelukkig. Ze zou willen dat ze zichzelf wat liefde zou kunnen inschenken. Vriendschap is voor deze dag zelfs al genoeg. Echte vriendschap valt toch ook onder liefde? Het is niet het soort liefde waarbij 2 personen innig met elkaar vrijen. Nee op die liefde moet ze wachten. Wil ze wachten. Ze mist haar lieve liefde. Maar mist hij haar? Geen telefoontje of sms, geen mail of handgeschreven brief waaraan ze zou kunnen ruiken. Ruiken, misschien voelt ze zijn geur dan. Mist hij haar? Hij komt nooit langs. Ik bedoel.. Hij kan nooit langskomen, maar als alleen zijn liefde voor haar maar even om een hoekje zou kijken, dan was het genoeg. Leven met zonder liefde van hem wil ze niet. Ze kan het wel, maar ze wil het niet. Maar een ieder iemand heeft niets te willen zeggen ze. Daar heb je 'ze' weer! wie denken ze wel niet dat ze zijn? Ons een denkwijze opdringen? Ga toch weg! Oja, ze ging weg. Weg om ergens anders een beter leven te leiden, aan de slag als Au pair. Maar dit zogenaamde betere leven is niets meer dan een val. Geweldig toch? Fucking great! Zolang je maar een goede basis hebt. Hou je vast aan die basis en reis. Try to live the american dream. Whatever that is. Ze liet zichzelf erin vallen. Letterlijk. En ja, ze heeft zichzelf zeer gedaan. Hielp een pleister nu maar. Maar ze zeggen: zolang het niet bloed heb je geen pleister nodig. Kon je bij de CVS maar een doosje vol liefde kopen. Dan plakte ze zichzelf vol met liefde. Wel van een bepaald merk natuurlijk. Want die neppe troep werkt naar haar zeggen niet. Maargoed, ze gaat niet dood, dus eigenlijk mag ze niet klagen.

Hopen mag gelukkig wel. Iedereen moet hoop hebben. Dat zeggen ze. En daar vult ze zich me mee, elke dag. Elke ochtend zit ze weer een beetje vol met hoop. Hoop dat ze een land vindt zo puur en zuiver met een oceaan zo blauw als zijn ogen. En met bomen en bloemen en planten die genoeg zuurstof geven om een gestikt persoon weer tot leven te brengen. Ze stikt, langzaam. Stuur me naar die plek op aarde, schreeuwt haar kleurloze hart. En laat 'hem' haar maar vinden, want zij heeft hem al gevonden. Maar nu moet ze gaan slapen. In deze kamer zo saai als haar leven. Laat het maar snel morgen zijn, want dan heeft ze weer hoop.

*comment please*

Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 15:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 16:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat betreft je titel, die kan in spraakgebruik op zich wel, maar ik zou hier toch "hun" (hen?) van maken.

2-> twee. Cijfers onder de tien en tientallen kun je beter voluit schrijven.

Maargoed-> Maar goed. Het zijn immers gewoon twee woorden

Wat is de CVS?

Ik heb verder niet echt een mening over je stukje, het spreekt me niet zo aan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:18
DomoBig
Avatar van DomoBig
DomoBig is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-08-2006 @ 17:04 :
Wat betreft je titel, die kan in spraakgebruik op zich wel, maar ik zou hier toch "hun" (hen?) van maken.

2-> twee. Cijfers onder de tien en tientallen kun je beter voluit schrijven.

Maargoed-> Maar goed. Het zijn immers gewoon twee woorden

Wat is de CVS?

Ik heb verder niet echt een mening over je stukje, het spreekt me niet zo aan.
thanks.. ik ben een beginner...

CVS.. dat is een winkel die 24/7 open is in de VS.. waar ik nu woon. Algemeen bekend hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Ze heet Anna
Verwijderd
15 31-10-2006 10:37
Verhalen & Gedichten Ik luister niet meer.
Verwijderd
8 01-02-2006 23:51
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Liefde & Relatie [vraag] serieuze hint?
Verwijderd
12 29-12-2002 15:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.