Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2006, 20:04
Verwijderd
Op de een of andere manier gaan alle woorden die hij tegen me zegt langs me heen. Hij schreeuwt. Ik kijk naar zijn neusgaten en moet er van binnen een beetje om lachen. Er komen druppeltjes speeksel met zijn woorden mee zijn mond uit. Ze landen op de donkerblauwe badjas van mijn moeder en glinsteren door de zon die door het raam naar binnen valt.

Het is zondagochtend, tien voor elf. Een half uur geleden at ik een croissantje met roomboter en dronk ik thee met teveel suiker. Zoals iedere zondag. Tegenover me zat mijn moeder en naast haar mijn vader. Het was een rustige zondagochtend. Op de radio klonk Jacques Klöters met De Sandwich. De man die mij iedere zondag als eerste goedemorgen kust met zijn zachte stem.

Hij gaat maar door, even ben ik bang dat hij niet meer kan stoppen. Dat hij vast blijft hangen als een liedje op een cd, en dat hij dezelfde woorden maar blijft herhalen. Soms stopt hij even, enkele seconden. Dan geniet ik van de rust, om me daarna weer mee te laten slepen in de monotone klank van zijn stem. Ik hoor hem wel, maar luister niet. Niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2006, 20:09
Verwijderd
Mooi, vind ik.

Citaat:
Mijns. schreef op 23-01-2006 @ 21:04 :

Hij gaat maar door, even ben ik bang dat hij niet meer kan stoppen. ... Soms stopt hij even, enkele seconden.
Dit lijkt niet helemaal te kloppen. Ik snap wel wat je bedoeld, maar twee keer ''stoppen'' lijkt elkaar tegen te spreken, terwijl dat niet het geval moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 20:10
I C U
I C U is offline
Ik ook niet. *Dat was mijn eerste reactie op jouw titel. Zeer offtopic, natuurlijk. En flauw*

Ik heb werkelijk waar geen idee waar dit over gaat. Echt niet. Misschien is dat ook niet de bedoeling, maar goed. Ik vind het contrast tussen het slot en begin en het middelste gedeelte goed gedaan, het zijn duidelijk twee verschillende momentopnames.
Verder kan ik er weinig over zeggen. Ik kan zelfs niet zeggen of ik het nou goed vind of niet, omdat ik niet echt vat krijg op de inhoud...
Oud 23-01-2006, 20:19
Verwijderd
@ I C U: Ligt het aan mij of gaat het gewoon over een vader die maar schreeuwt en schreeuwt tegen de verteller? Dat is wat ik er uithaalde iig, misschien zit ik er ook wel helemaal naast.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 20:43
Verwijderd
^ klopt.

Ik denk dat ik er nog iets aan toe ga voegen om t duidelijker te maken. Of is 't wel duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 23-01-2006 @ 21:43 :
Ik denk dat ik er nog iets aan toe ga voegen om t duidelijker te maken. Of is 't wel duidelijk?
Ik vond het duidelijk, maar iets toevoegen kan geen kwaad. Zou sowieso wel leuk zijn, het is vrij kort maar smaakt naar meer.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 01:17
Touché
Touché is offline
Ja, erg mooi. Ik hou van korte en beeldende stukjes. Dit komt rustig en toch gevoelig over. Ja.
Oud 01-02-2006, 09:52
Verwijderd
Dankjeweelllll, .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 23:51
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Eigenlijk een beetje kort en nietszeggend dit. Net alsof ik de krant lees......
Gaat dit nog ergens heen of was dit het?
Reageren

Regels voor berichten