Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 21:07
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Het is eigenlijk niet zo moeilijk om mijn verhaal te snappen.

het ligt namelijk zo.
waar ik woon word ik niet geaccepteerd wie ik ben, waar ik op school zit word niet geaccepteerd wie ik ben en waar ik leef word niet geaccepteerd wie ik ben.

hier is niemand (in deze woonwijk) die precies zo als mij is en ik heb dan ook helemaal geen vrienden of vriendinnen.

ik ben zo onderhand een beetje bang voor iedereen. ze schelden me uit, halen me neer, alleen om de manier hoe ik eruit zie of welke muziek ik luister.

ik word omschreven als "alto". dat ben ik niet, want de hele wereld ziet er nu zo uit als ik. een wijde broek een strak truitje en wat spike bandjes.

opzich is er niks mis met mij, oke wel een paar dingen, maar daarom heb ik geen vrienden.

ik heb dus gewoon geen vrienden om de manier hoe ik eruit zie.
als ik ook maar 1 keer buiten sta met een strakke broek, lacht er al iemand naar mij.

ik durf mezelf niet meer te zijn. ik vind het heerlijk om in de kleren te lopen die ik mooi vind, maar als ik zo nooit word geaccepteerd, durf ik er niet meer in te lopen... echt niet..

en ga ALSJEBLIEFT NIET zeggen van: schijt aan iedereen en dit en dat, want dat KUN je gewoon niet. iedereen heeft wel IEMAND nodig en ik ook. *zucht*

Irene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 21:13
Verwijderd
Sja.. dan zul je het buiten je woonwijk moeten zoeken..

al es in een topic heb ik je verteld dat ik hier in de buurt ook niemand heb.. ze schelden me uit voor zwerver hier.. of lachen me uit.. trappen de bal naar me toe.. stellen me stomme vragen (waarom draag je die kleding) enz enz.. Maar ik heb geen zin om me aan hen te gaan aanpassen.. Ik wil mensen die zo tegen anderen doen puur om het uiterlijk niet eens leren kennen, en ik hoef van hen ook geen vriendschap.. vrienden accepteren je namelijk zoals je bent..

Dus al zou jij veranderen, zouden het nooit echte vrienden zijn, want die hadden je ook geaccepteerd met de kleding die jij mooi vind..

Ik ben dus ook niet eens zo extreem.. kwil ook bijv. een lippiercing.. mn hele familie en iedereen gilt neeeeee.. maar kheb daarin wel scheit.. ik vind het mooi, en als ze van me houden, nemen ze me maar zoals ik ben.. en als alleen die piercing een probleem voor hen vormt, dan wil ik al geneens liefde van hen.. want zulke mensen hoef ik niet te kennen..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:44
M@rco
M@rco is offline
Welkom in de heerlijk kortzichtige maatschappij

Maar denk je echt dat het alleen ligt aan hoe je eruit ziet? Als ik hier zo rondkijk zie ik zat mensen die er veel extremer uitzien dan een wijde broek, een strak truitje en spikebandjes en die gaan ook heus wel met mensen om die er níet zo uitzien...

Misschien dat het ook iets met je eigen houding te maken heeft? Ik bedoel dat echt niet negatief ofzo, maar als jij terughoudend bent naar anderen toe dan heeft dat uiteindelijk ook als gevolg dat mensen dat bij jou gaan doen.

Ik weet het ook niet hoor... maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand door niemand wordt geaccepteerd dankzij de kleren die 'ie aanheeft, omdat ik zoiets zelf eigenlijk nooit heb meegemaakt hier, en ook omdat er van wat ik gezien heb op jouw uiterlijk vrij weinig valt aan te merken.
Oud 02-08-2002, 07:30
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Hmm om eerlijk te zijn, sounds familiar...
Rond m'n 14, toen iedereen (letterlijk) van m'n vrienden gabber werd, droeg ik airwalks en kocht ik een skateboard.
Toen ze skaters werden, begon ik naar punk, rap en techno te luisteren (echt rare combinatie).
Toen een paar dat begonnen te apprecieren, ik weer op een andere stijl overschakelen... En veel mensen hebben mij daardoor laten vallen (weet ook niet waarom, mijn stijl verandert toch niets aan mezelf?)

Nu woon ik alleen, heb hoop van men 'vrienden' gedag gezegd, en probeer ik uit te zoeken wie ik zelf ben.
'K heb hawaii hemdje gekocht in fish&chips, echt margi, hoort zo thuis op palmbomenstrand, en 'ik doe t nog aan ook... Dat niets aantrekken van maatschappij lukt, alhoewel de mensen van m'n werk even deden of ze me niet kenden in 't openbaar

Volgens mij is dat de enige manier om mensen zoals jezelf te ontmoeten... Zo maak je tenminste duidelijk wie je bent, kunnen anderen dat ook zien...
K heb nu iemand leren kennen die ook zo is, niemand snapt hem, ik op veel momenten ook niet, maar we zijn wie we zijn bij elkaar en hebben respect voor mekaar.

Maatschappij wordt meer en meer commercieel, wi jeten & kleden ons hetzelfde als in Signapore, USA, overal waar wat beschaving en geen burgeroorlog is... je "moet" er al bijna 't zelfde doen om er bij te horen, en mensen vinden het dan raar dat dat alles tegensteekt bij een paar (en die paar zijn uit evolutief standpunt sterker, verandering is gezond voor een soort...)
Mja kan hier nog uren over doorgaan, en topic word maar langer en langer... Mag ik je anders op msn toevoegen? Niet met bijbedoelingen, wil je wel waarschuwen dat mijn gesprekken voor de ene super boeiend voor de andere een hoop gel*l zijn.

--
update : dacht al dat ik post van jou gezien had hiervoor... Daarom reageerde ik op je post bij dating, je zocht vriendjes en vriendinnetjes (bassie & adriaan weeeeeeeee), en ik herkende de situatie...

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:04
twijfelaarDH18
twijfelaarDH18 is offline
Misschien kan je contact zoeken met oudere jongeren die niet oordelen naar iemands uiterlijk, maar hoe iemand is * dat hielp bij mij

Oud 02-08-2002, 17:56
moenbase
moenbase is offline
wat voor muziek luister je dan?
Oud 02-08-2002, 18:13
Hippielove
Hippielove is offline
Denk nog eens aan die tekst van de Heideroosjes die ik laatst geplaatst hebt. Kun je daar geen steun aan hebben om jezelf te blijven?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:01
Bauduin
Bauduin is offline
Hee! ik denk zelf dat het misschien niet zo heel zeer gaat om je uiterlijk, net wat andere al zeggen, vriendschap draait niet om uiterlijk. Ik kan wel snappen dat als je er als het ware niet bij hoort je dan afgestoten wordt, maar het gaat erom waar jij je lekker in voelt. idd, er schijt aan hebben is veel makkelijker gezegd dan gedaan. maar als jij je hier goed in voelt en het je vertrouwen geeft dan heb ik zoiets van waarom zou je moeten veranderen als dit gewoon bij je past. Vrienden kun je niet zomaar maken, als jij morgen erbij gaat lopen als mensen uit je buurt wordt je ook niet gelijk 123 geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 23:19
Verwijderd
Ik denk dat veel mensen dit herkennen...zeker mensen in de beruchte 'puberleeftijd'. Dit maakt het niet minder erg, zeker niet. Je bent dan alleen vaak onzeker over jezelf en neemt dingen dus vaak persoonlijker en aanvallender op dan ze in werkelijkheid bedoeld zijn. Anderen zijn ook onzeker, waardoor ze weer af gaan geven op anderen die, vak integenstelling tot zij zelf, wel zichzelf durven te zijn (jaloezie?). Soms helpt het te weten dat anderen vaak ook lang niet zo zelfverzekerd zijn als ze zich voordoen. Mij helpt het soms iig wel, niet altijd natuurlijk, maar das logisch. En idd, zoek vrienden/mensen waar je mee om kan gaan buiten je wijk. Ik heb vrienden door heel Rotterdam en door heel Nederland, hier in de wijk en waar ik eerst woonde is/was ook 'niemand'. En bedenk je ook: niemand is precies zoals jij, iedereen is anders, dat maakt de wereld nou net zo mooi. En soms is het juist dat verschillende wat maakt dat twee mensen naar elkaar toe getrokken worden. Probeer door anderen heen te kijken en je zult ontdekken dat er veel meer mensen zijn die dingen hebben die jij zoekt in mensen dan je denkt (klopt m'n zin nog? ). Ze laten ze alleen niet zien. Waarom niet? Net als jij: omdat ze zichzelf niet durven te zijn, uit angst om uitgelachen en niet geaccepteerd te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 03:00
Rhinus
Rhinus is offline
Als ik zeg dat ik het herken, dan lieg ik. Maar ik herken 't dus eigelijk best wel.. Ik heb wel vrienden. Om precies te zijn wel 2 super goede. En 1 halve..

Dus, op zich niks te klagen. Maar als ik mezelf wil zijn bij hun, dan kan dat wel. Maar 't is moeilijk. Ik ben denk ik te lomp, te bot, te direct, te eerlijk, te sarcastisch en te lui.. Ach..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:18
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heey liefurd!

Meissie van me, dr zijn egt wel mensjuhs die je wel accepteren zoals je bent (geloof me maar dat als ik in jou buurt woonde ik daar 1 van zou zijn, en k denk da k hier daar niet de enige in ben, toch?)
Verbreed je horizon, ga eens buiten je wijk kijken, dr zijn altijd wel mensen met wie je wel goed op kan schieten.. egt...

Laat je nie te snel onderuit halen.. [ook hier niet he........]

*knuffel*

Lautjuh
Oud 05-08-2002, 18:50
Sjonnies
Sjonnies is offline
Een kleine 10 km verderop zit een groepje die je niet raar vinden.
Maar normaal heb je dit al eerder gezegt op msn dus ga gewoon gezellig met ons mee maak je meteen nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:01
Verwijderd
(K)

Laat je niet uit het veld slaan, zodra mn vakantiewerk erop zit spreken we wat af.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:04
gothicje
gothicje is offline
heej, ik kan niet geloven dat er ceht helemaal niemand in de buurt is die niet het zelfde is als jij, al is het maar een klein beetje. probeer contacten te leggen met oudere mensen of met mensen die in het zelfd schuitje zitten, ja dan kan het zijn dat die net wat anders zijn als jij maar dan heb je tenminste iemand. en als je iemand hebt is het ook weer wat makkelijker om jezelf te zijn, want dat moet je echt blijven proberen, want jezelf veranderen voor andere mensen mazakt je echt niet gelukkiger.
en trouwens uiterlijk zegt niet alles over mensen, je kan jezelf heel anders voor doen dan dat je eigenlijk ben.
ik vindt zelf dat lichaam en geest los van elkaar staan, en er zijn genoeg mensen die dat ook denken
good luck
xxxlon
p.s van wat voor muziek enzo hou je dan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 12:07
[DFU]DutchGirllie
Metal/Punk/Ska
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:23
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
Metal/Punk/Ska
nou daar is dus niks mis mee, luister ik ook naar
waar woon je ergens?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 18:51
DarkCat
DarkCat is offline
*zucht*

Wat ben ik blij dat ik hier woon.. als ik hier twee straten de hoek om sla sta ik middenin een alternatieve kroeg die op vrijdagmiddag VOL zit met allemaal meisjes ala dutchgirlie.. niemand die raar opkijkt. (Natuurlijk willen mensen weleens opmerkingen maken als je met een groepje van 20 extreem aangeklede goths naar een feest loopt.. )

Het is kut als de buurt waar je in woont een soort van dress code heeft die NIET aansluit bij die van jou.. en zeker als mensen dan gaan lopen zeiken.

Maarja dutchgirl meisje.. als mensen zich zo laag opstellen.. wil jij ze dan als vrienden? Dacht ik ook niet.. dus moet je het buiten hun zoeken.. en vooral je niet aanpassen aan wat zij willen zien. Want dan draag jij kleding die je niet wilt dragen én mogen mensen jou alleen om hoe je eruit ziet, niet om wie je bent.

Ik zat ooit in een klas vol 'mode-alto's' die er allemaal hetzelfde uit zagen.. ik als schijnbaar alternatieveling viel daarbuiten.. dat was pas vaag.. kreeg ik aan het eind van het jaar te horen "Ja, je hoort er niet bij nu, had je je maar moeten aanpassen aan hoe WIJ zijn"..

Bah, blak, braak..

Cat
Oud 07-08-2002, 08:50
Verwijderd
Weet je...Ik reageer gewoon nog een x, want ik wil toch nog iets kwijt..

Et doet me wel pijn as je iedere keer zegt wat voor stomme mensen hier wonen, en dan voel ik me best wel aangesproken..Ik heb nogsteeds et beste met je voor en ik wil je ook graag heppiej zien, maar ik lees steeds posts over dat niemand enigzins aansluit bij je ossow..Ik heb je kleding en muziekstijl altijd geaccepteerd... Ik heb hoe jij was ook gewoon geaccepteerd..Mjah, dit doet me toch wel een btje pijn..Ik ben dan misschien niet de ideale en de beste die iemand zich voor kan stellen, maar ik wil je wel helpen..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 23:19
[DFU]DutchGirllie
Darkcat *Knuffol en kussie *

Myself hele dikke superknuffel en kussie en bedankt

jullie zijn lieef

Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 02:25
Verwijderd
OMG!!! Dat er anno 2002 nog zulke kortzichtige mensen rondlopen.....
Ik wou dat ik (behalve verhuizen) advies voor je had, maar helaas niet. Ik wil je iig heel veel sterkte wensen!

Liefs Irene
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:34
Lateralus
Lateralus is offline
t komt me bestwel bekend voor ..... ik heb ook nauwelijks vrienden, en de vrienden die ik heb zijn nou niet dat je zegt "echte" vrienden. ik zie ze op school en verder niet. maarjah, als mensen je niet willen accepteren is dat heel lastig....ik zou zeggen blijf gewoon jezelf, bedrieg anderen niet door je net als hen te gaan gedragen. dan gaan ze je hopelijk vanzelf wel respecteren. en zoals iemand anders ook al zei, zoek je vrienden dan eens ergens anders, misschien dat je dan meer succes hebt.....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:48
[DFU]DutchGirllie
Citaat:
tomtommertje schreef:
OMG!!! Dat er anno 2002 nog zulke kortzichtige mensen rondlopen.....
Ik wou dat ik (behalve verhuizen) advies voor je had, maar helaas niet. Ik wil je iig heel veel sterkte wensen!

Liefs Irene
WAAAAAAAAAAAAAAAA ik heet ook Irene
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:

WAAAAAAAAAAAAAAAA ik heet ook Irene
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:58
Rioto
op de middelbare school mocht niemand me .. maar het maak je wel sterker in dit geval , toen trok ik me dat aan maar nu boeit het me niet , mag je me niet ? nou dat is pech voor jou dan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 08:55
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
twijfelaarDH18 schreef:
Misschien kan je contact zoeken met oudere jongeren die niet oordelen naar iemands uiterlijk, maar hoe iemand is * dat hielp bij mij

[/IMG]
heb ik ook gemerkt.... via buurjonge kwam ik tusse allemaal gaste van jaar of 20 - 22 terecht, die zijn idd. veel makkelijker wat betreft aparte muziekkeus/kleding/etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 08:55
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Maypole schreef:
op de middelbare school mocht niemand me .. maar het maak je wel sterker in dit geval , toen trok ik me dat aan maar nu boeit het me niet , mag je me niet ? nou dat is pech voor jou dan
bekend probleem

en idd. if ya love me, love me well, of ya hate me, go to hell, ja toch?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:39
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Snaak schreef:

heb ik ook gemerkt.... via buurjonge kwam ik tusse allemaal gaste van jaar of 20 - 22 terecht, die zijn idd. veel makkelijker wat betreft aparte muziekkeus/kleding/etc.
ja dat merk ik nu ook, dat is echt geweldig, zeker na de school waar ik van kom. en niet dat ze het ni meer vreemd vinden, maar het mag. ofzow.

maareuhm Irene, er zijn altijd iemand die niet met je zal lachen ofzow. ik bedoel, je moet echt jezelf zijn en niet METEEN al in verdedigingshouding gaan staan. ik weet van mezelf dat dat heel moeilijk is. ik had een tijdje terug een fijn gesprek met een vriendin van me die zei dat ze vond dat ik haar nogal afschrikte in het begin dat ze mij kende. nogal bruut was, en scherpe opmerkingen maakte. en ik denk dat het is omdat ik als ik iemand nieuw ontmoet ik gelijk denk (toen toch) dat ze me niet fijn gaan vinden en daarom ook maar geen moeite deed om vriendelijk te doen. na dat gesprek heb ik er een hele tijd op gelet dat ik in omgang met mensen die ik ni zo goed kende maar wel zou wilen goed kennen (in de klas ofzo); nou dat ik dus rond die mensen extra mn best deed om niet bot te doen. en dat werkt echt, het is alleen moeilijk, in het begin maak je veel fouten waarvan je dan net erna dacht "owjee, dat had ik ni moeten zeggen o o o " maar dat mindert fel.
ik denk dat het je gaat lukken!

doegies, Eva

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:02
Verwijderd
ik herken het gevoel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten