Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 21:41
Fantôme
Fantôme is offline
het is geen goed gedicht dat weet ik ook, dus als hij hier niet hoort, verplaats hem dan niet naar dansen op papier... het is gewoon een beetje een verwoording van hoe ik me voelde toen mn oma op sterven lag. Ik zal er een klein beetje iets bij vertellen zoals het duidlijk wordt, de rest moeten jullie maar uit het gedicht opmaken. Mn oma lag dus in het ziekenhuis, ze had kanker, en het was zeker dat ze niet lang meer had. dus wij gingen op daarheen, maar ze wilde steeds met mij praten. Niet met haar kinderen maar met mij... Wat ik er ook bij zou moeten zeggen is dat mijn oma dood wou en ze ook meerdere malen heeft gezegd dat als ze nog lang zo door moet ze er zelf een einde aan maakt... Nouja, vandaar dat gedicht. Nogmaals, het is geen GOED gedicht, het verwoord alleen maar iets. en verder is het al ruim een maand geleden.... dus erg emotioneel ben ik er nu niet meer over... Suus, als jij het erg vind dat ik nu ook ineens een gedicht plaats moet je het zeggen, dan stuur ik wel ff een forumbaas een bericht om hem te verwijderen...

Ik luister,
ik luister totdat jij het niet meer wilt.
Jij mag het zeggen, zeggen wanneer jij het niet meer wilt en… wanneer jij het niet meer kunt.
Je mag doorzetten of opgeven,
dat is iets wat jij en alleen jij nu nog kan beslissen.

Ik luister,
Jij mag het zeggen, zeggen wanneer jij het niet meer wit en… wanneer jij het niet meer kunt.
Je voelt je eenzaam, al heb je nog zoveel mensen om je heen, toch voel jij je eenzaam, en wat dat precies voor jou betekend, wordt voor ons nooit…
helemaal nooit bekend.

Je bent vrij,
vrij om te kiezen aan wie jij wilt vertellen wat er door jou heengaat.
Maar je moet beloven,
aan mij beloven...
voor iemand dat masker af te zetten, die haren uit je gezicht te slaan en hem of haar alles, maar dan ook echt alles wat je nu nog dwars zit te vertellen.
Wil je me beloven, echt beloven dat jet het iemand zult vertellen voordat jij het vuur in jou lichaam gaat doven.

Ik luister,
Jij mag aan mij, zonder je zorgen te maken,
vertellen wat je denkt; Is jouw keuze doorzetten of opgeven? En als is jou keuze dat laatste, dan is dat iets waarmee ik echt zal kunnen leren leven.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 21:45
Verwijderd
we hebben daar zon mooi DoP forum voor
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:47
Fantôme
Fantôme is offline
jupsz ik weet, maar daar wil ik hem niet, aangezien het niet om de dichtstijl gaat maar om, tjah, wat ik voelde....
*heeft nu alweer spijt dat ze hem geplaatst heeft.... *
Oud 25-03-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 25-03-2003 @ 22:47:
jupsz ik weet, maar daar wil ik hem niet, aangezien het niet om de dichtstijl gaat maar om, tjah, wat ik voelde....
*heeft nu alweer spijt dat ze hem geplaatst heeft.... *
ja maar het DoP forum gaat toch niet alleen over dichtstijl.. gaat ook over inhoud geloof ik.. naja kweenie, ik ben geen forumbaas..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
******** schreef op 25-03-2003 @ 22:51:
ja maar het DoP forum gaat toch niet alleen over dichtstijl.. gaat ook over inhoud geloof ik.. naja kweenie, ik ben geen forumbaas..
mm, nou, als je daar eens gaat kijken, zeggen ze allemaal van, als ik jou was zou ik dit en dit nog aan je gedicht veranderen...
dat soort dingen hoef ik niet te weten (niet vanwege de kritiek, maar gewoon omdat ik er sowiezo niet op heb gelet of het wel of niet klopt allemaal)

als het wel verplaatst moet worden, sluit het dan liever, maar verplaats het maar niet.....
Oud 25-03-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 25-03-2003 @ 22:56:
mm, nou, als je daar eens gaat kijken, zeggen ze allemaal van, als ik jou was zou ik dit en dit nog aan je gedicht veranderen...
dat soort dingen hoef ik niet te weten (niet vanwege de kritiek, maar gewoon omdat ik er sowiezo niet op heb gelet of het wel of niet klopt allemaal)

als het wel verplaatst moet worden, sluit het dan liever, maar verplaats het maar niet.....
ow ok.. kan ook.. mrja ik ga wel wat reageren op je gedicht.. alleen niet nu.. morgenochtend.. k moet nu stoppen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 15:26
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
... schreef op 25-03-2003 @ 22:41:
het is geen goed gedicht dat weet ik ook, dus als hij hier niet hoort, verplaats hem dan niet naar dansen op papier... het is gewoon een beetje een verwoording van hoe ik me voelde toen mn oma op sterven lag.
Wen, het is een heel mooi gedicht!Ik hoop echt dat het hier mag blijven staan!Wat is er trouwens mis mee om gedichten te plaatsen waarin je je gevoel beschrijft?Dat is toch heel psycish of zie ik dat verkeerd?Dat kan hier toch wel, forumbazen?

Is het geen id om een gidichten topic hier te maken??

Als je maar goed een verhaal erbij zet waarom (net als mij) en misschien zijn er dan mensen die zich erin kunnen vinden (Ik ben nogmaals heel blij dat mensen zich in mijn gedicht kunnen vinden!).Dat id van gedichten topic is nog nie zo gek d8 ik zo....

Citaat:
Suus, als jij het erg vind dat ik nu ook ineens een gedicht plaats moet je het zeggen, dan stuur ik wel ff een forumbaas een bericht om hem te verwijderen...
Niet nodig Wen, volgens mij ken je mij nog niet helemaal!
Ik vind het juist heel mooi!En dat zeg ik niet zomaar dat meen ik echt!Je kan goed je gevoel je gevoel verwoorden....(Iets wat ik toch wel mishad met de foto...). Je probeert het iig en dat lukt je !Ik denk dat je oma het aan jou vertelde omdat jij verder van haar af staat misschien?Ik weet t niet...
Oud 26-03-2003, 15:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 26-03-2003 @ 16:26:
Je kan goed je gevoel je gevoel verwoorden....(Iets wat ik toch wel mishad met de foto...). Je probeert het iig en dat lukt je !Ik denk dat je oma het aan jou vertelde omdat jij verder van haar af staat misschien?Ik weet t niet...
ja en nee....
tegenover mezelf kan ik me redelijk verwoorden, maar niet makkelijk tegen anderen, heel raar is dat..... tegen anderen uit ik me niet al te makkelijk, dus je had het wel goed met die foto
Oud 26-03-2003, 20:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
******** schreef op 25-03-2003 @ 23:00:
ow ok.. kan ook.. mrja ik ga wel wat reageren op je gedicht.. alleen niet nu.. morgenochtend.. k moet nu stoppen
morgenochtend werd middag, middag werd avond en avond zometeen nacht?!!
Oud 27-03-2003, 08:46
m'neer
m'neer is offline
Het is 'jij wil', en niet 'jij wilt'...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:38
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 09:46:
Je hebT niet goed geluisterD meneer!!!!!
Ze heeft geen commentaar nodig en zo wel vroeg ze daar wel om of niet dan?!
Sorry hor maar Wen het is echt een supergedicht...
Please don't place it...
Oud 27-03-2003, 10:11
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
mooi, duidelijk gedichtje
je zegt gewoon wat je wil zeggen,
daar hou ik wel van.

(hoort volgens mij toch duidelijk in dit forum, toch?)
Oud 27-03-2003, 11:48
saartjeh
saartjeh is offline
Hey.
Kvind t n super gedicht. Kheb dr verder ook nie egt op gelet of ie rijmt ofzow, maar tis gewoon heel mooi Egt goed Ik vin ook wel dattie hier hoort. Egt, heel mooi
Suc6 dr mee en als je nog meer gaat schrijven, laat het ons/mij dan ff weten keej.

Liefs van Sara.
Oud 27-03-2003, 15:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 09:46:
ja, kan wel wezen, maar ik vind wilt toch mooier staan in dit gedicht *is heel eigenwijs* en zoals suus al zei, als ik hierop zat te wachten had ik hem wel op DoP gezet

xxxxxxxxxx

p.s. bedankt voor de positieve reacties enzow van iedereen

Saartje, sorry, ik schrijf niet echt vaak gedichten. heb nog wel eens iets geschreven maar dat was meer voor school, voor ckv dus...

suus; tnx!
Oud 27-03-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 26-03-2003 @ 21:09:
morgenochtend werd middag, middag werd avond en avond zometeen nacht?!!
nee het bleef bij middag

maar goed.. ik vin het een heel mooi gedicht

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:51
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
... schreef op 27-03-2003 @ 16:35:
ja, kan wel wezen, maar ik vind wilt toch mooier staan in dit gedicht
Nou ja, je kan met de Nederlandse taal bijzonder mooie dingen doen, maar dan moet je 't wél goed doen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:53
Fantôme
Fantôme is offline
hee....
ik wou toch nog even zeggen, omdat het voor jullie misschien zo overkomt... ik loop hier niet naar complimentjes voor mn gedicht te vissen hoor... tuurlijk vind ik het wel fijn te horen dat mensen het goed vinden enzow, maar het is niet zo dat DAT de reden is dat ik het hier heb geplaatst.
uhhh? wat is dan wel je reden zou je dan vragen?
ja, ik weet eigenlijk niet. misschien omdat ik heel vaak hoor dat ik mijn gevoelens moeilijk kan uiten, maar ik toch wel vond dat ik dat hierin redelijk had gedaan (zo, dit klinkt wel erg capsones ) en net als blueeyz met haar bericht, dat er misschien mensen enige herkenning vinden, als er iemand overlijdt ofzoww...

xxxxxxxxxx wendy
Oud 27-03-2003, 15:53
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 27-03-2003 @ 10:38:
Je hebT niet goed geluisterD meneer!!!!!
Ze heeft geen commentaar nodig en zo wel vroeg ze daar wel om of niet dan?!
'n Lap tekst zonder alinea's lees ik liever niet. Deze fout viel me gewoon even op, dus bracht ik het onder haar aandacht. Enne, met 'commentaar' bedoelde ik INHOUDELIJK commentaar, dit is slechts de verbetering van 'n grammaticaal foutje.

...zo, nu niet meer zeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 16:53:
'n Lap tekst zonder alinea's lees ik liever niet. Deze fout viel me gewoon even op, dus bracht ik het onder haar aandacht. Enne, met 'commentaar' bedoelde ik INHOUDELIJK commentaar, dit is slechts de verbetering van 'n grammaticaal foutje.

...zo, nu niet meer zeuren.
umm ik weet niet of je het al door had maar dr zitten wel gewoon alinea's in hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 27-03-2003 @ 16:53:
hee....
ik wou toch nog even zeggen, omdat het voor jullie misschien zo overkomt... ik loop hier niet naar complimentjes voor mn gedicht te vissen hoor... tuurlijk vind ik het wel fijn te horen dat mensen het goed vinden enzow, maar het is niet zo dat DAT de reden is dat ik het hier heb geplaatst.
uhhh? wat is dan wel je reden zou je dan vragen?
ja, ik weet eigenlijk niet. misschien omdat ik heel vaak hoor dat ik mijn gevoelens moeilijk kan uiten, maar ik toch wel vond dat ik dat hierin redelijk had gedaan (zo, dit klinkt wel erg capsones ) en net als blueeyz met haar bericht, dat er misschien mensen enige herkenning vinden, als er iemand overlijdt ofzoww...

xxxxxxxxxx wendy
k vin dat je je gevoelens hiet echt super heb neergezet.. ik zou het echt nie zo kunnen denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:56
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
******** schreef op 27-03-2003 @ 16:55:
umm ik weet niet of je het al door had maar dr zitten wel gewoon alinea's in hoor.
Citaat:
het is geen goed gedicht dat weet ik ook, dus als hij hier niet hoort, verplaats hem dan niet naar dansen op papier... het is gewoon een beetje een verwoording van hoe ik me voelde toen mn oma op sterven lag. Ik zal er een klein beetje iets bij vertellen zoals het duidlijk wordt, de rest moeten jullie maar uit het gedicht opmaken. Mn oma lag dus in het ziekenhuis, ze had kanker, en het was zeker dat ze niet lang meer had. dus wij gingen op daarheen, maar ze wilde steeds met mij praten. Niet met haar kinderen maar met mij... Wat ik er ook bij zou moeten zeggen is dat mijn oma dood wou en ze ook meerdere malen heeft gezegd dat als ze nog lang zo door moet ze er zelf een einde aan maakt... Nouja, vandaar dat gedicht. Nogmaals, het is geen GOED gedicht, het verwoord alleen maar iets. en verder is het al ruim een maand geleden.... dus erg emotioneel ben ik er nu niet meer over... Suus, als jij het erg vind dat ik nu ook ineens een gedicht plaats moet je het zeggen, dan stuur ik wel ff een forumbaas een bericht om hem te verwijderen...
Dan mag JIJ ze aanwijzen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:16
Fantôme
Fantôme is offline
ik denk dat dyfusia het over het gedicht zelf had...
uhm, het maakt verder niet uit dat je het opmerkte hoor m'neer.
maar ik was toch niet van plan mn gedicht ooit uit te gaan geven dusz!!!

xxxxxxxxxxx wendy
Oud 27-03-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 16:56:
Dan mag JIJ ze aanwijzen.
owww bedoelde je DAT stuk.. ik dacht dat je de rest bedoelde..
en niet zeuren zo langis dat stuk niet,
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:44
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
******** schreef op 27-03-2003 @ 17:24:
owww bedoelde je DAT stuk.. ik dacht dat je de rest bedoelde..
en niet zeuren zo langis dat stuk niet,
Lang genoeg om er alinea's in aan te brengen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:22
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 16:53:
'n Lap tekst zonder alinea's lees ik liever niet.
Mhh als je dat al een lap vind moet je niet verder lezen bij sommige topics

Citaat:
dit is slechts de verbetering van 'n grammaticaal foutje.[/B]
En die wou ze duzz net niet hebben....Dank u

...zo, nu niet meer zeuren. [/B][/QUOTE]

Mhh zo is t wel genoeg he
Oud 27-03-2003, 18:40
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 27-03-2003 @ 19:22:
Mhh als je dat al een lap vind moet je niet verder lezen bij sommige topics
Ik heb geen problemen met 'n flinke lap tekst, maar dan moet 't wel een beetje behoorlijk zijn opgesteld.

Citaat:
Mhh zo is t wel genoeg he
Vooruit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Vooruit [/B]
Oud 27-03-2003, 19:14
Miss Helena
Miss Helena is offline
heej ... tis n mooi gedicht meisje
Oud 27-03-2003, 19:51
Fantôme
Fantôme is offline
leuke discussie tussen m'neer en blueeyz... maar goed, dat is nu afgesloten (geef elkaar netjes een hand.... en zeg dat je het nooit meer zal doen )

miss helena: tnx to you aswell

xxxxxies en knuff
Oud 27-03-2003, 20:22
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
... schreef op 27-03-2003 @ 20:51:
leuke discussie tussen m'neer en blueeyz... maar goed, dat is nu afgesloten (geef elkaar netjes een hand.... en zeg dat je het nooit meer zal doen )
Nou ja, we hebben onze discussie best netjes afgesloten, al zeg ik 't zelf. 'k Zou 't graag nog eens doen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 21:22:
Nou ja, we hebben onze discussie best netjes afgesloten, al zeg ik 't zelf. 'k Zou 't graag nog eens doen
NEE het is geen discussieforum he?!! ghehe!!
Oud 27-03-2003, 22:40
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 21:22:

Hehe ik ben nou eenmaal een zeikwijffie
en ik ken ... beter dan je denkt meneertje
Mare maybe some day nog zo'n leuke diss
Je hebt um idd goed afgesloten hihi
Oud 28-03-2003, 08:31
Cinamon
Cinamon is offline
Op het DoP forum zullen ze echt niet alleen naar de dichtstijl kijken. De inhoud telt vaak zwaar mee. Als er grammaticaal en dergelijke niets van klopt, maar het gevoel komt sterk naar voren, is het nog steeds een mooi gedicht. Dus ik zou niet zo bang zijn om em op DoP te zetten hoor.
Oud 28-03-2003, 10:06
Posh_Girl
Posh_Girl is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 27-03-2003 @ 12:48:
Hey.
Kvind t n super gedicht. Kheb dr verder ook nie egt op gelet of ie rijmt ofzow, maar tis gewoon heel mooi Egt goed Ik vin ook wel dattie hier hoort. Egt, heel mooi
Suc6 dr mee en als je nog meer gaat schrijven, laat het ons/mij dan ff weten keej.

Liefs van Sara.
ja echt een heel mooi gedicht
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:16
Wiltine
Wiltine is offline
goed gedicht, Wen

xxxx Wiltine
Oud 28-03-2003, 18:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 28-03-2003 @ 09:31:
Op het DoP forum zullen ze echt niet alleen naar de dichtstijl kijken. De inhoud telt vaak zwaar mee. Als er grammaticaal en dergelijke niets van klopt, maar het gevoel komt sterk naar voren, is het nog steeds een mooi gedicht. Dus ik zou niet zo bang zijn om em op DoP te zetten hoor.
okay dan, maar ik doe het nu sowiezo niet daar neerzetten, dan krijg je crosspost (ofzo) en dat is verboden
Oud 30-03-2003, 15:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 27-03-2003 @ 12:48:
Hey.

Liefs van Sara.
oei, ik kom er net achter dat ik een beetje had gelogen toen ik schreef dat ik verder nooit gedichten heb geschreven. ik heb er nog wel een, om dezelfde reden als de vorige. Ik plaats hem hier maar. het is wel een wat 'vager' gedicht

tranen en toch dat goede gevoel
begrijp je dat?
kan dat samen? ja dat kan!

Het voelt alsof alles is opgesplitst,
het goede en het kwade
maar ergens in het midden....
daar gaan zelfs die twee dingen samen.

mij verstand zegt ja,
mijn hart zegt nee
maar dit keer heeft verstand gelijk

alles is beter zoals het nu is gegaan,
dus zal gevoel daarmee om leren gaan

het hart schreeuwt nee, het houdt het niet meer,
het verstand laat toe, want het weet; 'ik zal overwinnen'

de pijn zal overgaan in verdraagzaamheid,
maar alle gedachtes aan jou raak ik echt nooit meer kwijt

verstand wint van hart,
hoelang hart ook volhoudt...
...het geeft toe...
en gaat daarna normaal verder met kloppen

Nou, dat was het tweede gedicht. Ik had ook dit geschreven vlak na het overlijden van mn oma. Het gaat er dus om, dat ik wel wist dat het beter is zo, maar dat ik toch dat verdriet erom voelde, maar dat ik het uiteindelijk een plaatsje zou kunnen geven.
Oud 30-03-2003, 16:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
hehe liegbeessie!
Heel mooi gedicht meid!
Laat maar mooi staan want je doet dat hartstikke goed; je gedachtren onder woorden brengen via een gedicht...
Ik stuur je ffies een prive-bericht terug
xxxx Suus
Oud 02-04-2003, 12:03
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
nou oke
je wil/zoekt geen complimentjes
Maar dit echt weer goed hoor..
Mooi geschreven,
Je kan idd wel goed je gevoelens verwoorden via dichten iig.
(vindt er trouwens helemaal niks vaags aan)
Oud 02-04-2003, 14:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 02-04-2003 @ 13:03:
nou oke
je wil/zoekt geen complimentjes
Maar dit echt weer goed hoor..
Mooi geschreven,
Je kan idd wel goed je gevoelens verwoorden via dichten iig.
(vindt er trouwens helemaal niks vaags aan)
danku
*weet verder niet wat ze moet zeggen*
Reageren

Regels voor berichten