Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2010, 08:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In Therapie is de nieuwe Nederlandse dramaserie van de NCRV. Met in de hoofdrollen onder andere Halina Reijn, Kim van Kooten, Carice van Houten en Jacob Derwig.


Hebben jullie de eerste aflevering gezien? Wat vonden jullie ervan?

Ik vond het leuk. Jammer dat het zo laat is.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2010, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb de eerste aflevering online gekeken. Geweldig hoe ze een scène van twee personen zo interessant kunnen maken. Ik ben erg benieuwd of dat blijft als je keer op keer slechts met één cliënt (of twee dan, maar in dezelfde scène) en de therapeut te maken hebt.

Vanuit beroepsoogpunt vond ik het ook erg leuk om naar te kijken. De gesprekstechnieken zijn namelijk zó herkenbaar. Daar heb ik nog een heel vak over gehad en nu zie je hoe dat wordt toegepast. Erg grappig.

Ik neem het trouwens op. Vind het ook te laat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 08:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat vind ik ook, het zou eigenlijk saai moeten zijn, zo in één ruimte, één gesprek tussen twee mensen, maar het is juist een heel interessant en mooi programma. En wij zorgen er nu gewoon voor dat we al onze tanden hebben gepoetst voordat het begint
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 10:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, ik vind het wel leuk, maar niet geweldig gespeeld. Bij sommige dingen dacht ik echt: dat zég je toch niet. Ik had als acteur bepaalde zinnen echt niet willen uitspreken omdat het te bedacht is. Maar ik ga het wel volgen, misschien ontwikkelt dat zich ook in de loop van de serie. Die therapeut vind ik overigens wel goed spelen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 10:08
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb het nog niet gezien maar zag vandaag een voorstukje. Neem aan dat het de Nederlandse versie van In treatment is? De titel, de personages en de hele setting leken er echt als twee druppels water op. Hoop dat het meer is dan slechts een vertaling ervan, want anders (her)ken ik alles denk ik. Ga het wel een keer checken!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 10:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Duivelaartje, wat vond je dan bijvoorbeeld te bedacht? Want ik vind het eigenlijk juist goed gespeeld en tot nu toe ook wel geloofwaardig. Ja, ze zijn raar, maar daarom zijn ze ook in therapie

Ik wist niet dat er ook een Engelse (Amerikaanse) versie was, hmpf... Nou ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 11:29
Verwijderd
Ik vind het leuk en goed gespeeld Ik heb eerst de compilatie-aflevering gezien en daarna de persoon, per sessie. Ook prima maar van mij had het ook een beetje door elkaar gemogen maar goed, dat is dan weer afbreuk aan het concept
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 19:44
light fighter
light fighter is offline
Vind het zelf nogal jammer dat het voor mijn gevoel een vertaling is van In treatment, des ondanks ga ik wel kijken omdat ik nog niet zo ver ben met het kijken van in treatment. Het lijkt mij wel een grappige serie
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 22:52
Verwijderd
Ik heb net een stuk gezien en vond het echt heel slecht geacteerd... Die blikken van de therapeut, zijn houding... En verder vond ik ook de zinnen erg raar, heel neppig. Ik ga het zeker niet nog eens kijken Ook het onderwerp en de situatie vond ik bizar, en de manier waarop het gesprek verliep vond ik bijzonder onnatuurlijk. Tenenkrommend zelfs
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 23:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb net een stuk gezien en vond het echt heel slecht geacteerd... Die blikken van de therapeut, zijn houding... En verder vond ik ook de zinnen erg raar, heel neppig. Ik ga het zeker niet nog eens kijken Ook het onderwerp en de situatie vond ik bizar, en de manier waarop het gesprek verliep vond ik bijzonder onnatuurlijk. Tenenkrommend zelfs
Ah, medestander.

Citaat:
Duivelaartje, wat vond je dan bijvoorbeeld te bedacht? Want ik vind het eigenlijk juist goed gespeeld en tot nu toe ook wel geloofwaardig. Ja, ze zijn raar, maar daarom zijn ze ook in therapie

Ik wist niet dat er ook een Engelse (Amerikaanse) versie was, hmpf... Nou ja.
Gister bijvoorbeeld, dat dat meisje van alles vroeg over die boekenkast en met onnatuurlijke zinnen begonnen. Dat vraagt zelfs een naïef meisje en typische flapuit niet. En over die ketchup over die gefrituurde sprinkhanen. En hoe ze gingen zitten. Het lijkt allemaal doordacht, terwijl je dat juist niet zou willen zien. Tenminste, ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 10:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb net een stuk gezien en vond het echt heel slecht geacteerd... Die blikken van de therapeut, zijn houding... En verder vond ik ook de zinnen erg raar, heel neppig. Ik ga het zeker niet nog eens kijken Ook het onderwerp en de situatie vond ik bizar, en de manier waarop het gesprek verliep vond ik bijzonder onnatuurlijk. Tenenkrommend zelfs
Ik vond die van gister wel het minste. Nogal onrealistisch inderdaad dat je van een therapeut verwacht dat hij wel een uitspraak doet over of je een abortus moet nemen of niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 00:18
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Pfff het valt me tegen. Maar ik blijf nog wel kijken.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 11:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je hebt zeker de aflevering van gister gemist flyaway?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 16:43
Catch
Catch is offline
Ik vind het concept van de serie leuk en daarom volg ik het nu ook, maar het script vind ik af en toe echt bizar. Het valt me op dat alle 'patiënten' heel erg tegen de therapeut ingaan, beetje ongeloofwaardig. Zelfs dat meisje dat eerst vet verlegen is gaat tegen hem bitchen, apart.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 20:50
Verwijderd
Ik vind het gaaf en juist wél heel goed gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 07:19
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Je hebt zeker de aflevering van gister gemist flyaway?
Ik ben in de war met het tijdsverschil Hier is het 9 uur vroeger.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 08:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is inderdaad zo dat de therapeut zelf ook in therapie gaat, in elk geval.

Ik vind het nog steeds leuk, het is inderdaad wel opvallend dat zo ongeveer iedereen kwaad wordt op zijn therapeut, maar dat is ook logisch, in elk verhaal moet altijd een conflict zitten, er moet wat spanning worden opgebouwd... Maar ongeloofwaardig vind ik het niet, soms misschien wat doordacht, maar juist op een goede manier, ik vind dat juist mooi, als zo'n meisje ineens over ketchup begint. Gisteren vond ik ook weer echt leuk, Halina Reijn speelt erg goed, heerlijk hoe zij een verhaal vertelt, over dat sushi eten en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 18:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou ik vond het gister toch wel erg ongeloofwaardig. Alsof je na een afwijzing van je therapeut nog opmerkingen maakt als ' geef maar toe' en 'kan je neuken verleren?' enzo.
Desondanks vind ik het toch een leuke serie hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2010, 10:24
Verwijderd
Ik vind Halina en haar verhaallijn wel erg ongeloofwaardig en vervelend ja. Ik vind haar de enige die niet goed speelt in het geheel. Aron daarentegen <3 Zeer fascinerend personage en ontzettend goed gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 10:36
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Tot nu toe alleen de 2 afleveringen van Aron gezien. Was er zelf wel erg over te spreken, al moet ik mijn huisgenoot wel een punt geven dat het erg 2d is
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 11:20
Verwijderd
Ik vind het juist bij Aron een stuk minder 2d.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 11:33
Verwijderd
Gisteren nog een stuk gezien, en nee, het is mijn serie gewoon niet, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 12:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nu ik vakantie heb, vind ik het wel aardig om iedere dag (via uitzending gemist) even te kijken. Ik vind het wel fascinerend hoe een hele serie kan draaien om puur gesprekken op één locatie. Ik vind niet alle gesprekken goed gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren via uitzendinggemist de eerste aflevering met Sofie gezien, vond het wel aardig om te kijken nu het vakantie is en er verder weinig op tv is. Ik zou er niet voor opblijven, vind het te laat en niet boeiend genoeg daarvoor maar wel interessant om in de gaten te houden op uitzendinggemist als ik even iets wil kijken maar niet weet wat. Vind het op zich wel herkenbaar van m'n eigen psychotherapiesessies dus zo nep is het blijkbaar ook weer niet vind ik. Die sessies komen sowieso gemaakt over denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 09:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nou ik vond het gister toch wel erg ongeloofwaardig. Alsof je na een afwijzing van je therapeut nog opmerkingen maakt als ' geef maar toe' en 'kan je neuken verleren?' enzo.
Desondanks vind ik het toch een leuke serie hoor
Ja, ik denk eigenlijk wel dat dat kan, want ze voelt aan dat hij ook gevoelens voor haar heeft, dus daar probeert ze dan toch op in te spelen? Ik vond de tweede aflevering met Aron leuker dan zijn eerste aflevering, toen vond ik het ook wat verwarrend met wat nu wanneer was gebeurd, maar nu vind ik hem toch wel interessant. 'Mijn vrouw moest me uitleggen wat de sabbat is, en die is niet eens joods'

Ik vond Sofie ook tof, dat hij dan vraagt: 'Waarom is dit of dat zo belangrijk voor je?' en dat zij dan onmiddellijk terugkrabbelt: 'Zo belangrijk is het nu ook weer niet.' Herkenbaar
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2010, 20:40
Verwijderd
Heb vandaag de eerste drie afleveringen gezien. Vond het erg goed! Op mijn werk wordt er veel over gepraat (ik werk in de GGZ), en vond het zo herkenbaar allemaal! Ben benieuwd naar de volgende afleveringen, het boeit me echt
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 22:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kijken jullie het nog? Ik moet wel zeggen dat ik het op een hoop momenten onwerkelijk vind en me soms ook erger. Maar toch blijf ik het nog wel kijken, er zit iets interessants aan.

De vrijdag vind ik overigens wel het minst, terwijl ik het concept heel interessant vind: de therapeut op de bank. Maar ik vind het gewoon irritant dat die Paul om de vijf seconden Mira begint uit te kafferen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 08:00
Verwijderd
Ik ben nu helemaal bij, heb alles via uitzendinggemist gekeken. Ik blijf het echt boeiend vinden, lekker de ene na de andere aflevering kijken.
Ik vind het koppel het minst leuk, en Sophie het leukste, maar dat komt denk ik ook door mijn eigen affiniteit met K&J-psychiatrie.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 10:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Is het normaal dat de therapeut zoveel wordt uitgescholden en beledigt? En dat Paul Mira de hele tijd uitscheldt en naar haar schreeuwt? Is dat therapeutisch, iets over emoties die geprojecteerd worden, of gewoon stom?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 10:52
Verwijderd
Ik heb wel met opstandige pubers gewerkt, die waren ook niet altijd even vriendelijk. Verder heb ik best prima clienten
Denk dat het erg afhankelijk is van je doelgroep, maar het kan zeker gebeuren. Dat Paul zo op Mira scheldt lijkt me eerder voort te komen uit hun verleden, hoewel we daar nu niet veel over weten. Denk niet dat Paul dat zomaar zo bij iedereen zou doen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 14:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

De vrijdag vind ik overigens wel het minst, terwijl ik het concept heel interessant vind: de therapeut op de bank. Maar ik vind het gewoon irritant dat die Paul om de vijf seconden Mira begint uit te kafferen.
Ja, dat vind ik ook. Aan de ene kant vind ik het concept leuk en denk ik dat het ook noodzakelijk is om er een soort doorlopende verhaallijn in te hebben en het geeft ook een excuus voor de rare sessies: Paul heeft zelf immers ook hulp nodig, maar aan de andere kant is het gewoon irritant dat hij steeds zo kwaad wordt.

Maar ik blijf kijken, over het algemeen vind ik het leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 20:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het zou wel leuk zijn als er ook 1 gewone cliënt tussen zat. En dan mag die persoon best flinke problemen hebben (anders krijg je er niet meerdere afleveringen mee vol), maar gewoon iemand die niet schreeuwt, flirt of uitdaagt.
Een beetje als Sofie vorige keer toen ze kort vertelde over haar band met Ro.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 21:55
Verwijderd
Eens met Balance. Moet ook zeggen dat ik Sophie het interessantst vind, en vooral ook het meest ontroerend. Eerst vond ik Aron, maar ik vind het nu te lang duren voordat ie een keer breekt En ik vind het lijntje met Lara al helemaal jammer.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 00:55
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Eens. Maar dat vinden de schrijvers blijkbaar niet 'interessant genoeg' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 11:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Bij een operatie mag je toch geen nagellak op
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 11:58
Verwijderd
Oh, dit zag ik laatst dus, laat in de avond. Ahah. Vond het wel boeiend en interessant.

Volgens Wiki is de Amerikaanse serie (ook) gewoon een 'kopie' van de Israëlische serie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2010, 12:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Spoiler


Waarschuwing: kijk niet op Wiki als je geen spoilers wil zien
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 23:27
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wow ok waar sloeg deze aflevering nou weer op Wat zitten ze steeds tegen Paul te schelden en te doen... ik vind het niet echt fijn meer om deze serie te kijken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 10:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik wist ook niet zo goed wat ik van de aflevering gisteren moest denken, ik dacht alleen: 'O, oké.' En al die stopwoordjes, al vind ik die wel grappig. 'Is dat wat (...)', 'Mag ik jou een vraag stellen?'. Dat zeggen ze echt continu

Ik vond de aflevering van maandag eigenlijk ook een beetje vaag, Lara leek ineens dezelfde problematiek te hebben als Sophie, min of meer, alsof alles altijd maar over seks moet gaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 11:03
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Beetje voorspelbaar, de Sophie-verhaallijn.
En ook dat wat Lara vertelde, viel te verwachten. Ik vind het vreemd dat de kijker het eerder doorheeft dan Paul.
En inderdaad gebruiken ze steeds dezelfde zinnen, alsof de schrijvers het begrip 'synoniem' niet kennen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mwah, bij dergelijke beroepen gebruik je gewoon echt veel dezelfde zinnen. Dat zijn gesprekstechnieken die er in geramd worden en ook aardig blijken te werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 10:52
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ja, maar ik doelde ook op de patienten. Die elkaar niet kennen over het algemeen, en toch dezelfde stopwoorden gebruiken.

Die 'imitatiestem' van Aron is wel erg lollig
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En toen was het gestopt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 21:58
Verwijderd
Ik heb de laatste afleveringen nog niet eens (kunnen/ge)zien.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 14:54
Catch
Catch is offline
Oke ik heb net de laatste aflevering gezien en wtf, dit is dus het einde van de serie? Het is allemaal wel heel erg open einde enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik las op internet dat ze wel gaan kijken of ze een nieuw seizoen maken, maar dan voor in de zomer van 2011 pas!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:02
Catch
Catch is offline
Ik snap echt niet wat er in die programmamakers omgaat eh. Vond jij het ook zulke losse eindjes allemaal? Ik had alleen het idee dat het bij Aya en Michel wel klaar was ofzo. En Lara enigszins.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 01:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
of je kijkt gewoon de US-versie, gezien het een praktische 1-op-1 kopie is! ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opname in een kliniek, advies/ervaring gevraagd
flupkeflup
19 16-12-2011 15:35
Psychologie speyer therapie
watermuis
4 22-05-2007 15:34
Lichaam & Gezondheid bioresonantie therapie
sweetblondgirl
26 10-05-2007 14:54
Psychologie vraagje aan al diegenen die therapie hebben (gehad)
farai
73 26-07-2006 18:57
Psychologie help ik moet in therapy om sterker te worden
natas
25 03-01-2005 18:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap therapie ipv straf??
little nemo
9 19-12-2003 09:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.