Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: Bestaat er een verschil in smaak tussen Zero en de originele Coca-Cola volgens jou?
Neen, volgens mij smaken beide dranken identiek! 5 45.45%
Ja, ik smaak een duidelijk verschil tussen Coca-Cola Zero en de originele Coca-Cola 6 54.55%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2007, 22:39
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik heb misschien nogal een rare vraag, maar voor mij is het toch wel erg belangrijk om te weten!

Wat is nou het verschil tussen coca cola light, en coca cola zero???
Ik snap er niks van, want ik zou denken Zero sugar=light.. Maar goed...(eigenlijk wil ik dit ff zeker weten.. )

Iemand enig idee??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2007, 22:43
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
verpakking
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:45
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 17-03-2007 @ 23:43 :
verpakking
hmmmz, ja... heb ik wel bekeken maar ik word er nooit zo veel wijs uit... maar goed.. ik ben ook een beetje blond...
ga de verpakking nog maar eens vergelijken idd..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:45
Verwijderd
Naar wat ik gehoord heb is het qua energie coca cola light, maar met de smaak van gewone coca cola.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:46
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
nee, wat ik dus bedoel, is dat de verpakking anders is, maar dat er verder volgens mij geen verschil is.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:46
Verwijderd
Zero schijnt meer naar echte cola te smaken, niet dat rare light-smaakje. Dus er is wél verschil naast de verpakking Zero bevat acesulfaam potassium en aspartaam, Light bevat natrium-cyclamaat, acesulfaam-K en aspartaam.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:47
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 17-03-2007 @ 23:46 :
nee, wat ik dus bedoel, is dat de verpakking anders is, maar dat er verder volgens mij geen verschil is.
oh...oke haha...(zit ik hier met 2 flessen )

hmmz, toch vind ik het maar vreemd.. Het heeft idd wel iets meer smaak, maar goed...

waar je wel niet over nadenkt he..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:49
Verwijderd
't Is dus wél anders he
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 22:59
dennis018
dennis018 is offline
Coca cola zero is speciaal voor mannen die zogenaamd bang zouden zijn cola light te drinken.

Ik variereer zelf een beetje met de cola soorten

cola light - lekker licht smaakje
pepsi cola max - heel zoet
cola zero - wat ''vollere'' smaak, meer als coca cola (maar gelukkig niet helemaal als coca cola want ik vind de normale cola versie niet te zuipen!)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 03:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Coca Cola Zero smaakt een beetje naar Pepsi Max, ik ben cola light addict en vond Zero niet zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 03:58
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
coca cola classic , rest
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 13:18
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik geloof dat mijn moeder het laatst ook heeft meegebracht..
Geen idee hoe het smaakt, nog niet geproefd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 13:41
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
zal dat rare smaakje in light niet juist aspartaam zijn ? pff geef mij maar suiker
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 13:49
xyz
Avatar van xyz
xyz is offline
....

zero is verkrijgbaar in een flesje

light niet
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 16:02
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
xyz schreef op 18-03-2007 @ 14:49 :
....

zero is verkrijgbaar in een flesje

light niet

Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 17:22
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
heb het idee dat zero zero nasmaak heeft.

ik blijf bij de cola light
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 18-03-2007 @ 14:41 :
zal dat rare smaakje in light niet juist aspartaam zijn ? pff geef mij maar suiker
Aangezien ze allebei aspartaam hebben, zal dat 't wel niet zijn. (Aangezien Zero niet dat smaakje heeft en Light wel.) Dus dat smaakje van light komt óf door natrium-cyclamaat óf door acesulfaam-K, aangezien die twee beide niet in Zero zitten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 18:30
Verwijderd
Ik drink dan wel veel cola light dus misschien vind ik het daardoor anders smaken, maar zero is minder 'light', toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
jukeboxxx schreef op 18-03-2007 @ 19:30 :
Ik drink dan wel veel cola light dus misschien vind ik het daardoor anders smaken, maar zero is minder 'light', toch?
Hij is net zo light, maar smaak minder naar light
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:06
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-03-2007 @ 23:46 :
Zero schijnt meer naar echte cola te smaken, niet dat rare light-smaakje. Dus er is wél verschil naast de verpakking Zero bevat acesulfaam potassium en aspartaam, Light bevat natrium-cyclamaat, acesulfaam-K en aspartaam.
Citaat:
Andijvie schreef op 18-03-2007 @ 19:01 :
Aangezien ze allebei aspartaam hebben, zal dat 't wel niet zijn. (Aangezien Zero niet dat smaakje heeft en Light wel.) Dus dat smaakje van light komt óf door natrium-cyclamaat óf door acesulfaam-K, aangezien die twee beide niet in Zero zitten.
Acesulfaam potassium is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als acesulaam-K, aangezien de NL afkorting van kalium K is en kalium in het Engels potassium is. Dus het enige verschil zou dan zijn dat er in de Light versie natrium-clyclamaat zit en in Zero niet.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:14
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 18-03-2007 @ 22:06 :
Acesulfaam potassium is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als acesulaam-K, aangezien de NL afkorting van kalium K is en kalium in het Engels potassium is. Dus het enige verschil zou dan zijn dat er in de Light versie natrium-clyclamaat zit en in Zero niet.
Ah, ok, ja dat vond ik ergens anders ook; in Light zouden er drie zoetstoffen zitten, in Zero maar twee daarvan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 00:22
Verwijderd
ik vind zero naar pleisters smaken, nog iemand die dat probleem heeft?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 08:17
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
In coca cola zero zitten wel meer caloriën, dus helemaal hetzelfde is het iig niet.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 08:48
Verwijderd
Zero smaakt idd anders dan light. Ik vind dat zero minder bij- en nasmaak heeft en het 'valt' ook anders (van cola light kan ik met gemak achter elkaar een fles leegdrinken, van cola zero niet, dan word ik misselijk ed).

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 08:56.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 08:53
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-03-2007 @ 09:17 :
In coca cola zero zitten wel meer caloriën, dus helemaal hetzelfde is het iig niet.
in cola light zit 0.2kcal per 100ml
in cola zero 0.3 kcal per 100ml

tis nog geeneens 1 kcal per glas.. komop het verschil is te verwaarlozen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2007, 10:34
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2007 @ 09:48 :
Zero smaakt idd anders dan light. Ik vind dat zero minder bij- en nasmaak heeft en het 'valt' ook anders (van cola light kan ik met gemak achter elkaar een fles leegdrinken, van cola zero niet, dan word ik misselijk ed).
Idd.

Coca Cola light smaakt meer echt 'light', Zero lijkt meer op gewone cola.
Ik vind Coca Cola light overigens nog steeds de lekkerste cola die er is, kan er ook wel veel van drinken zonder last te krijgen. Van bijvoorbeeld Pepsi light (die ik persoonlijk ook ranzig vind) krijg ik hoofdpijn na een paar glazen
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 11:39
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-03-2007 @ 11:34 :
Van bijvoorbeeld Pepsi light krijg ik hoofdpijn na een paar glazen
Heb ik ook als ik teveel van andere cola dan coca cola light drink.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 11:50
Verwijderd
ik vind eigenlijk nog steeds de enige lekkere cola de gewone coca cola. light vind ik echt goor en zero smaakt naar pepsi. ik weet eigenlijk niet wat erger is
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:38
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 19-03-2007 @ 12:50 :
ik vind eigenlijk nog steeds de enige lekkere cola de gewone coca cola. light vind ik echt goor en zero smaakt naar pepsi. ik weet eigenlijk niet wat erger is
smaken verschillen, ik vind de normale cola niet te drinken.. proeft mij te dik en zuikerig..
cola light lekker luchtiger.. tis maar waar je van houd
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 14:38
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Nog niet gehad, maar ik kan me niet inbeelden dat het hetzelfde is.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 15:06
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 19-03-2007 @ 13:38 :
smaken verschillen, ik vind de normale cola niet te drinken.. proeft mij te dik en zuikerig..
cola light lekker luchtiger.. tis maar waar je van houd
Idd, zo suikerig ja.. Net als Pepsi (ook de Max en light, terwijl dr geeneens suiker in zit).
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 15:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Persoonlijk vind ik Coca Cola Zero minder vies dan Coca Cola Light.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 16:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 19-03-2007 @ 09:53 :
in cola light zit 0.2kcal per 100ml
in cola zero 0.3 kcal per 100ml

tis nog geeneens 1 kcal per glas.. komop het verschil is te verwaarlozen
Ik dacht gezien te hebben dat er 13 kcal per 100 ml in zaten, maar ik heb gewoon verkeerd gelezen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 16:20
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Ik vind Cola Zero ook lekkerder dan Cola Light. Het smaakt meer naar gewone Cola, vind ik.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 09:30
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik zou het verschil echt niet kunnen proeven. ik ven verder wel fan van dit doort light producten, die verraggen je tanden tenminste niet zo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 09:46
Nuck
Nuck is offline
Heb op een horecabeurs een verkooppraatje gehoord, en die man zei dat Coca Cola Zero gewoon Cola Light is, alleen dan gericht op mannen wat betreft de verpakking.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2007, 12:26
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
koekjes schreef op 19-03-2007 @ 01:22 :
ik vind zero naar pleisters smaken, nog iemand die dat probleem heeft?
sorry, nog nooit pleisters geproefd...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 21-03-2007 @ 10:46 :
Heb op een horecabeurs een verkooppraatje gehoord, en die man zei dat Coca Cola Zero gewoon Cola Light is, alleen dan gericht op mannen wat betreft de verpakking.
Grappig dat die man het dan fout heeft
Er zitten toch écht maar twee zoetstoffen in (in Light dus drie) en daardoor smaakt het meer naar normale cola dan light. (En dit is ook gewoon een bericht van Coca Cola, niet iets dat ik zelf bedacht heb ofzo.)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 19:30
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-03-2007 @ 10:46 :
Heb op een horecabeurs een verkooppraatje gehoord, en die man zei dat Coca Cola Zero gewoon Cola Light is, alleen dan gericht op mannen wat betreft de verpakking.
Niet zozeer de verpakking, maar qua imago. Cola light werd gewoon te veel als vrouwendrankje gezien. Onder andere door het etiket "light" en het hele imago dat errond opgebouwd is. Denk maar de Coca Cola Light-man in het reclamespotje.

Het gaat dus puur om marketing. Net zoals die Coca Cola Lightman marketinggewijs én het vrouwen-imago moest versterken, én het aannemelijker moest maken dat je ook op je werk, in de voormiddag niet per se aan de koffie/thee moet, maar ook Cola Light kan drinken.

Coca Cola Zero is net iets anders qua smaak, maar dat komt niet door de zoetstoffen, maar door een iets andere smaak aan het goedje te geven. Een smaak die vooral door mannen (volgens testen) beter wordt bevonden. Leunt iets meer aan tegen Pepsi Max dan dat dat bij Coca Cola Light het geval was.

Daarnaast: zowel light als zero bevatten géén suikers.

In België bestaat er trouwens geen Pepsi Light, enkel Pepsi Max. Ook dat heeft enkel marketingredenen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 18:14
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
Heb het pas geleden ook allemaal eens nagekeken en had hetzelfde gevonden als jullie. Ben er ook sinds kort achter dat ik Pepsi Max de lekkerste caloriearme cola vind, je hebt veel minder die typische zoetstofsmaak. Maar er worden dezelde zoetstoffen gebruikt als in Zero, zal wel aan de verhoudingen of aan de andere smaakstoffen liggen dan.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 19-03-2007 @ 17:20 :
Ik vind Cola Zero ook lekkerder dan Cola Light. Het smaakt meer naar gewone Cola, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:17
Verwijderd
cheap ass edah cola FTW.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 15:07
saskiamusic
Avatar van saskiamusic
saskiamusic is offline
Kweenie, vroeger dronk ik altijd Cola, Ben gestopt met cola drinken Drink geen prik meer , naja als ik ergens anders ben en het krijg laat ik het natuurlijk niet staan
__________________
Maybe.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 18-03-2007 @ 14:41 :
zal dat rare smaakje in light niet juist aspartaam zijn ? pff geef mij maar suiker
yep
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 12:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Gewone cola vind ik echt niet binnen te houden. Na welgeteld één slok heb ik er al genoeg van. Cola Light (en dan nog niet eens per se Coca) drinkt normaal gesproken lekker weg en is zelfs niet te versmaden als het buiten bloedheet is.

Er zijn trouwens maar weinig cola's zo onbeschrijfelijk goor als die oude vanille-rotzooi
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 11:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-03-2007 @ 23:46 :
Zero schijnt meer naar echte cola te smaken, niet dat rare light-smaakje. Dus er is wél verschil naast de verpakking Zero bevat acesulfaam potassium en aspartaam, Light bevat natrium-cyclamaat, acesulfaam-K en aspartaam.
Wat een rotzooi. Dat moet je lever allemaal maar afbreken. En dat stop je vrijwillig in je lichaam?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 13:40
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
het schijnt dat aspartaam ook vet slecht is voor je lichaam, weet alleen niet meer wat het nou precies doet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 11:38
pantypasta
pantypasta is offline
Fenylalanine, doet iets in je hersenen. Google leidt je naar de informatie. Vele artikelen over kanker en meer.
Ik vind zero en light beiden niet in de buurt komen van regular.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 10:54
Ludwig
Avatar van Ludwig
Ludwig is offline
Hallo iedereen,

Er werd mij gevraagd voor het vak Marktonderzoek een klein onderzoekje te verrichten.

Mijn vraag is de volgende:

VINDEN JULLIE DAT ER EEN VERSCHIL IN SMAAK BESTAAT TUSSEN DE NIEUWE ZERO EN DE ORIGINELE COCA COLA?



Ik bedank nu reeds degene die zo vriendelijk zijn om mij een handje te helpen, en hun mening over deze topic geven.


Ludwig
__________________
Ludwig

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:04
Verwijderd
'ik smaak'?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine PWS Coca-Cola
noahmarijn
20 22-10-2013 11:44
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 16:59
Eten & Drinken Hulp nodig - bericht lezen aub
leemon2
2 24-05-2011 06:53
De Kantine Saaie koeken en rode knoppen! #921
fizzle-fluffy
500 19-03-2010 23:35
Lifestyle sneakers.....
Fossilsurf
27 10-11-2005 16:07
Drugs & Alcohol Flippen!
Junkfood Junkie
18 11-06-2002 13:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.