Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu op kamers en ik zou heel graag hier twee goudvissen willen hebben. Nou is het enige probleem dat ik met kerst twee weken naar huis ga en er hier waarschijnlijk niemand is die mijn goudvissen een keer eten kan geven. Nou wist mijn moeder dat je in de dierenwinkel van dat voerblokkken kan kopen wat je in de kom moet gooien en wat dan langzaam oplost zodat ze daar twee weken mee kunnen doen. Nu ben ik vandaag wezen kijken en ze hebben idd van die blokken in twee soorten: een voor 10-15 vissen voor 3 dagen en een voor 10-15 vissen voor twee weken. Het probleem is nu dat ik maar twee vissen wil. Kan ik dan zo'n drie dagen blok kopen voor twee vissen en dan twee weken wegblijven of weet iemand een andere, beter oplossing? Ze mee naar huis nemen is niet echt een optie of die beesten moeten er tegen kunnen om vijf uur met zijn tweetjes in een jampot rond te schommelen in de trein
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 22:13
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Vraag het bij de dierenwinkel zou ik zeggen
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 07:12
Verwijderd
wat te denken van een bakje van de chinees, dat is net ff groter dan een jampotje....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:12
Ralf
Ralf is offline
Zo een blok gebruik ik ook wel eens, werkt goed.
__________________
Volg je eurobiljetten op: http://www.eurobilltrackersite.tk
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
het probleem is dat dat blok voor 3 dagen waarschijnlijk ook binnen 3 dagen is opgelost, ik zou dus die voor 2 weken kopen, dan wordt het water wel erg vies waarschijnlijk wegens voedseloverschot, maar dan maak je gewoon de kom schoon als je weer thuiskomt ik heb het ook wel eens zo gedaan, werkt prima
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 07-11-2004 @ 12:34 :
het probleem is dat dat blok voor 3 dagen waarschijnlijk ook binnen 3 dagen is opgelost, ik zou dus die voor 2 weken kopen, dan wordt het water wel erg vies waarschijnlijk wegens voedseloverschot, maar dan maak je gewoon de kom schoon als je weer thuiskomt ik heb het ook wel eens zo gedaan, werkt prima
Maar gaan die vissen dan niet hardstikke dood als ze zoveel voer krijgen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:00
Verwijderd
Zijn die voerblokken voor 10-15 goudvissen of voor 10-15 guppies? Lijkt me nogal een verschil.

Zo'n blok voor drie dagen lijkt me idd ook in drie dagen op te lossen, toch lullig als je dan na twee weken terug komt en ze dood zijn. Ik zou dus sowieso die voor twee weken nemen als je met die voerblokken wilt gaan werken.

Misschien kun je een klein aquariumpje kopen en ze daarin mee naar je ouders nemen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2004 @ 21:00 :
Zijn die voerblokken voor 10-15 goudvissen of voor 10-15 guppies? Lijkt me nogal een verschil.

Zo'n blok voor drie dagen lijkt me idd ook in drie dagen op te lossen, toch lullig als je dan na twee weken terug komt en ze dood zijn. Ik zou dus sowieso die voor twee weken nemen als je met die voerblokken wilt gaan werken.

Misschien kun je een klein aquariumpje kopen en ze daarin mee naar je ouders nemen?
Er stond alleen op voor 10-15 vissen of aquariumvissen ofzo dacht ik.

Ik heb wel een klein vervoersbakje waar ik ook altijd mijn ratten enzo in vervoerde maar daar zit een deksel op met van die gaatjes erin dus als de trein dan over een hobbel rijdt dan klotst al dat water eruit
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:17
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mischien kan je over die bak een plastic ding spannen en dan de deksel erop doen. Dan kan het water er niet uitklotsen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:43
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
'k denk toch niet dat die vissen het leuk vinden om tegen de wanden van hun aquariumpje aangklotst te worden
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 10-11-2004 @ 16:43 :
'k denk toch niet dat die vissen het leuk vinden om tegen de wanden van hun aquariumpje aangklotst te worden
Mja, dan moeten ze kiezen of met me mee naar huis of hier twee weken alleen blijven op een koude kamer en met van dat oplosvoer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2004 @ 21:41 :
Er stond alleen op voor 10-15 vissen of aquariumvissen ofzo dacht ik.
Misschien kun je in de dierenwinkel navragen welke vissen er mee bedoeld worden?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-11-2004 @ 17:40 :
Misschien kun je in de dierenwinkel navragen welke vissen er mee bedoeld worden?
Ik denk idd dat ik dat doe Ik was alleen benieuwd of er mensen ervaring hadden met dat soort voer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:54
11568
11568 is offline
Of gewoon geen vissen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-11-2004 @ 17:54 :
Of gewoon geen vissen?
Dat is eigenlijk geen optie, ik ben een beestenmens en opgegroeid met altijd dieren om me heen en nu zit ik op kamers en mag ik niets meer houden behalve vissen dus nu wil ik dat heel graag omdat ik dan toch wat om me heen heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:16
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ze eten ook van die groene plantjes

dus ververs ze
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 08:51
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
pas visjes na die 2 weken nemen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:15
blikeend
Avatar van blikeend
blikeend is offline
enne water verdampt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2004, 18:16
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
blikeend schreef op 17-11-2004 @ 19:15 :
enne water verdampt
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik neem ze denk ik maar gewoon mee naar huis, ik hoor het al
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik zou ze naar het dierenhotel brengen hoor
maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon even in een zakje stoppen
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 23:26
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
ja kan je ze niet in een dierenwinkel in zo'n zak met zuurstof (en water natuurlijk) steken?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:24
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 20-11-2004 @ 00:26 :
ja kan je ze niet in een dierenwinkel in zo'n zak met zuurstof (en water natuurlijk) steken?
en het eten poepen ze uit?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 16:12
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2004 @ 16:57 :
Maar gaan die vissen dan niet hardstikke dood als ze zoveel voer krijgen?
beetje late reactie maargoed

als je gewoon een beetje ee standaard stevige goudvis hebt, als het goed is niet. Zeker niet als ze een flinke kom hebben met helder vers water.
Is er ook geen buur die ze kan verzorgen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 24-11-2004 @ 17:12 :
beetje late reactie maargoed

als je gewoon een beetje ee standaard stevige goudvis hebt, als het goed is niet. Zeker niet als ze een flinke kom hebben met helder vers water.
Is er ook geen buur die ze kan verzorgen?
Ah okee, ze zijn nu nog wel redelijk klein en ik heb een normaal formaat vissenkom voor twee vissen.

Mijn huisgenoten zijn altijd al ieder weekend weg zijn dus iin de kerstvakantie zeker dus daar hoef ik zeker niet op te hopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 17:30
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-11-2004 @ 17:43 :
Ah okee, ze zijn nu nog wel redelijk klein en ik heb een normaal formaat vissenkom voor twee vissen.

Mijn huisgenoten zijn altijd al ieder weekend weg zijn dus iin de kerstvakantie zeker dus daar hoef ik zeker niet op te hopen.
Ik denk dat ze dat wel overleven, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Ik heb het ook wel eens zo gedaan, toen ging het goed. Maar die vissen had ik al vrij lang, dus die waren wel vrij stevig, zeg maar
Ik denk dat dat blok voor 3 dagen ook zo snel is opgelost, ik weet niet of dat voer neerslaat ofzo, maar misschien kunnen ze dat ook nog wel eten.
Ik zou ze niet meenemen naar huis, dat geklots in een trein kost ze vrij zeker hun leven wel, dat zou ik dus zeker niet doen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 21:55
Verwijderd
Loop naar de dichtsbijzijnde aanleunwoning en vraag een 'oudje' de visjes te verzorgen. Jongere mensen kunnen natuurlijk ook, na 2 weken een bloemetje en een doosje bonbons en je heb er ook gelijk weer een stel kennissen bij
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-11-2004 @ 18:30 :
Ik denk dat ze dat wel overleven, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Ik heb het ook wel eens zo gedaan, toen ging het goed. Maar die vissen had ik al vrij lang, dus die waren wel vrij stevig, zeg maar
Ik denk dat dat blok voor 3 dagen ook zo snel is opgelost, ik weet niet of dat voer neerslaat ofzo, maar misschien kunnen ze dat ook nog wel eten.
Ik zou ze niet meenemen naar huis, dat geklots in een trein kost ze vrij zeker hun leven wel, dat zou ik dus zeker niet doen.
Ik ga denk ik anders van te voren maar eens proberen met zo'n blok en anders moet mijn moeder me maar gewoon komen halen met de auto
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-11-2004 @ 17:35 :
Ik ga denk ik anders van te voren maar eens proberen met zo'n blok en anders moet mijn moeder me maar gewoon komen halen met de auto
lijkt me een geweldig plan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:36
Hagel
Hagel is offline
waarom koop je die vissen niet na kerst?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 29-11-2004 @ 23:36 :
waarom koop je die vissen niet na kerst?
Omdat ik ze inmiddels al heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 27-11-2004 @ 22:55 :
Loop naar de dichtsbijzijnde aanleunwoning en vraag een 'oudje' de visjes te verzorgen. Jongere mensen kunnen natuurlijk ook, na 2 weken een bloemetje en een doosje bonbons en je heb er ook gelijk weer een stel kennissen bij
Dat was nou ook mijn idee. Oppasouders voor je vis. Vinden ze vast prachtig.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:46
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
En kan je zon blok voor 2 weken niet kleiner maken (dus een stuk eraf snijden)?

Er bestaan trouwens ook voedselapparaatjes die iedere dag nieuw voedsel in de bak gooien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.