Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 19:20
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Laude, pauperrrrr.

Oh nee, mocht niet meer offtopic. Hoe duidelijk is het dat Antoin en Laude twee hoaxers zijn? Please. Twee sukkeljes die fake gaan posten voor de grap.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 19:22.
Advertentie
Oud 24-04-2007, 20:47
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 24-04-2007 @ 20:20 :
Laude, pauperrrrr.

Oh nee, mocht niet meer offtopic. Hoe duidelijk is het dat Antoin en Laude twee hoaxers zijn? Please. Twee sukkeljes die fake gaan posten voor de grap.
Dat hoop ik toch echt, ja. Maar zolang het niet eenzelfde ip is 'kan' ik dat niet weten.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 24-04-2007, 21:52
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Metal-Hoofd schreef op 24-04-2007 @ 15:27 :
En zij die hard moeten bikkelen voor 6-jes (en dan geslaagd zijn) vallen altijd in het niets qua lof in vergelijking met zij die cum-laude geslaagd zijn...

Ook schandalig in mijn ogen...
Als die mensen lof willen moeten ze een niveau lager.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 25-04-2007, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 24-04-2007 @ 22:52 :
Als die mensen lof willen moeten ze een niveau lager.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben het helemaal eens met Nfiz. Iedereen verdient de lof die hij of zij verdient. Het gaat om het proces, niet om het resultaat. Mijn cijfers zijn, om maar even on-topic te blijven:

Afgesloten vakken:
ANW 9
Duits1 8
Frans1 9
Geschiedenis1 8
KCV 8
Letterkunde 8
Maatschappijleer 9

Rest van de vakken:
Biologie1,2 8,2
Engels 7,8
Latijn 8,2
Natuurkunde1,2 7,9
Nederlands 7,9
Scheikunde1,2 8,4
WiskundeB1,2 7,8

Ik verdien absoluut geen lof voor mijn cijfers, omdat ik er niets en dan ook helemaal niets voor gedaan heb. Toch ben ik niet tevreden met m'n cijfers, en daar heb ik ook het goed recht toe denk ik, ik mag teleurgesteld zijn, als ik het dan maar wel over mezelf ben, en niet iets dan wel iemand anders de schuld geef. Ik ben alleen tevreden met cijfers boven de 8, en soms alleen boven de 8,5. Iedereen stelt zijn eigen doelen. Ik baal erg van KCV (had makkelijk een 9 kunnen zijn als ik geen 1 gehaald had), en wiskunde en natuurkunde. Ik ben namelijk van plan wiskunde en natuurkunde te gaan studeren en dat zijn nu, samen met Engels, mijn laagste gemiddeldes. Absurd toch. Ik had gewoon meer moeten doen. Ik baal van mijn gebrek aan zelfdiscipline. Het klinkt stom, maar ik zou wel eens willen dat het me niet zo makkelijk afging. Zo heb ik nooit leren leren.

Wat trouwens idd wel irritant is, als mensen opscheppen over hun cijfers (over wat dan ook trouwens). Ik zal nooit zeggen .. haha ik heb lekker hoger dan jij. Terwijl, omdat ik bekend sta dat ik redelijk hoge cijfers haal, sommige mensen helemaal blij zijn als ze hun cijfer hoger dan dat van mij is. Belachelijk toch? Maar ja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het frustrerend is dat het niet iedereen even makkelijk afgaat. Het is allemaal niet eerlijk.
Oud 25-04-2007, 09:29
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Delhi, je verhaal is heel herkenbaar.

@Magican, jij denkt dat het beter is een niveau lager te doen en hoge cijfers te halen dan een wat hoger niveau met 6'en?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-04-2007, 09:41
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 25-04-2007 @ 10:29 :
@Magican, jij denkt dat het beter is een niveau lager te doen en hoge cijfers te halen dan een wat hoger niveau met 6'en?
Nee, en dat zeg ik dan ook niet

Ik denk alleen dat mensen de lof krijgen voor de cijfers die zij gehaald hebben en het niveau dat zij behaald hebben.
Als je dan met veel pijn en moeite het havo heb gedaan, is dat knap, maar zeker niet minder knap dan iemand die het met twee vingers in zijn neus heeft gedaan en ik vind dan ook niet dat een van de twee mensen meer lof verdiend.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 25-04-2007, 16:36
Knots
Knots is offline
Citaat:
Delhi schreef op 25-04-2007 @ 01:12 :
Wat trouwens idd wel irritant is, als mensen opscheppen over hun cijfers (over wat dan ook trouwens). Ik zal nooit zeggen .. haha ik heb lekker hoger dan jij. Terwijl, omdat ik bekend sta dat ik redelijk hoge cijfers haal, sommige mensen helemaal blij zijn als ze hun cijfer hoger dan dat van mij is. Belachelijk toch? Maar ja, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het frustrerend is dat het niet iedereen even makkelijk afgaat. Het is allemaal niet eerlijk.
Ik vind mensen die helemaal blij zijn als ze hoger hebben dan ik allen maar grappig. Dan ben ik alleen maar blij voor hen dat ze een goed cijfer hebben gehaald. Zo kan ik ook echt blij zijn voor een vriendin die een 6 haalt, terwijl ik zelf ontevreden ben met m'n 7. Ik hoef er zo weinig voor te doen, terwijl anderen er zo hard voor moeten werken.

Tegen mensen opscheppen doe ik maar tegen één iemand die zelf ook hoge cijfer haalt. En dat is gewoon een spelletje .
Oud 25-04-2007, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Zo kan ik ook echt blij zijn voor een vriendin die een 6 haalt, terwijl ik zelf ontevreden ben met m'n 7.
Ow maar dat kan ik zeker ook zijn! Ik kan me best inleven in vrienden die iets andere doelen stellen dan ik. Jammer is dat zij zich niet altijd goed in mij in kunnen leven. Ik kan er alleen niet tegen als mensen blij zijn, niet omdat ze een hoog cijfer hebben, maar omdat ze hoger hebben dan ik. Dat is toch flauw?
Citaat:
Tegen mensen opscheppen doe ik maar tegen één iemand die zelf ook hoge cijfer haalt. En dat is gewoon een spelletje .
Haha, dit is ook erg herkenbaar. Ik, en nog iemand die ook hoge cijfers haalt, hebben altijd een soort competitie. We zitten vaak te bekvechten van "Nee jij bent slimmer dan ik", "Nee jij", etc. En we sluiten weddenschappen na toetsen, dat je zeker weet dat die ander hoger heeft. Dus dan win je eigenlijk altijd, óf je krijgt gelijk en wint de weddenschap, óf je haalt het hoogste cijfer.

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 17:18.
Oud 25-04-2007, 18:30
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Delhi schreef op 25-04-2007 @ 18:15 :
Ik, en nog iemand die ook hoge cijfers haalt, hebben altijd een soort competitie. We zitten vaak te bekvechten van "Nee jij bent slimmer dan ik", "Nee jij", etc. En we sluiten weddenschappen na toetsen, dat je zeker weet dat die ander hoger heeft. Dus dan win je eigenlijk altijd, óf je krijgt gelijk en wint de weddenschap, óf je haalt het hoogste cijfer.
pretty pathetic
Oud 25-04-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 25-04-2007 @ 19:30 :
pretty pathetic
Ach ja, wij hebben er in ieder geval veel lol van.
Oud 25-04-2007, 18:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
heb je een jaar overgeslagen of zit je nou op te scheppen over hoge cijfers die je op het vmbo hebt gehaald? ivm je leeftijd?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 25-04-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 25-04-2007 @ 19:48 :
heb je een jaar overgeslagen of zit je nou op te scheppen over hoge cijfers die je op het vmbo hebt gehaald? ivm je leeftijd?
Nee ik zei toch dat ik niet van opscheppen hield. Ik zit echt in 6vwo. Ik ben de jongste van mijn jaarlaag en dat komt idd omdat ik, op de basisschool, een klas over heb geslagen. Bovendien doe ik toch vakken, zoals Latijn en kcv, die alleen op het vwo kunnen?

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 19:12.
Oud 25-04-2007, 19:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja, je hebt gelijk hoor, en ik bedoelde dat opscheppen ook niet zo als het misschien over kwam, maar snapte het niet.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 25-04-2007, 20:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Delhi schreef op 25-04-2007 @ 20:10 :
Nee ik zei toch dat ik niet van opscheppen hield. Ik zit echt in 6vwo. Ik ben de jongste van mijn jaarlaag en dat komt idd omdat ik, op de basisschool, een klas over heb geslagen. Bovendien doe ik toch vakken, zoals Latijn en kcv, die alleen op het vwo kunnen?
Dan ben je een vroege leerling + een klas overgeslagen. Ik heb namelijk ook een klas overgeslagen en de jongste van de 6e, maar toch ben ik al 17. Pfoe. Op de uni ben je dus eigenlijk al afgestuurd als je 21 of 22 bent. (Als alles goed gaat. )
Oud 25-04-2007, 22:45
Nfiz
Nfiz is offline
Citaat:
Nilssiej schreef :
Citaat:
Nfiz schreef op 24-04-2007 @ 16:30 :
Maar als je die acht of negen nou echt hebt verdiend ?
Er zijn mensen met zessen die meer een negen verdienen qua doorzettingsvermogen.
Absoluut, dat vind ik persoonlijk ook. Maar dat betekent toch niet dat iemand met een acht die negen niet verdient? Als ze allebei hard werken, verdienen ze het volgens mij allebei.

Citaat:
Hanneke schreef :
Ja, maar wat hier gebeurt is dat mensen opscheppen over hun 9/10, en dat is wel irritant Ik haal zelf ook achten en negens, en als ik dan lager haal (zoals nu natuurkunde een 6,9 bijvoorbeeld) baal ik daar ook van. Maar als ik dat tegen anderen zeg heb ik vaak het gevoel dat ik zit te zeuren omdat zij blij zijn met een zes.
Opscheppen is wel irritant, ja. Maar als je over een relatief hoog cijfer zeurt (ook als het terecht is), wordt dat vaak automatisch als opscheppen gezien. Terwijl je dat helemaal niet zo bedoelt. Maar oké, dat gevoel dat je beschrijft, heb ik inderdaad ook vaak, dus meestal hou ik gewoon m'n mond. Maar toch, soms moet je die frustratie kwijt...

Citaat:
Delhi schreef :
Ik zal nooit zeggen .. haha ik heb lekker hoger dan jij. Terwijl, omdat ik bekend sta dat ik redelijk hoge cijfers haal, sommige mensen helemaal blij zijn als ze hun cijfer hoger dan dat van mij is. Belachelijk toch?
Dat is pas irritant! Twee 'vriendinnen' van me hadden een keer een 8,5 voor hun toets. Dus ik was helemaal blij voor ze en feliciteerde ze ook meteen, want ik weet dat ze er hard voor hadden geleerd. Vervolgens vragen ze wat ik dan had (8,3) en wat denk je? Roepen ze meteen, in koor, "Ha! Wij hadden lekker hoger!"... (Het was ook niet grappig bedoeld ofzo, ze waren echt blij dat ik 'niet hoog gescoord had'). Kom op zeg...
Oud 26-04-2007, 07:59
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-04-2007 @ 21:19 :
Dan ben je een vroege leerling + een klas overgeslagen. Ik heb namelijk ook een klas overgeslagen en de jongste van de 6e, maar toch ben ik al 17. Pfoe. Op de uni ben je dus eigenlijk al afgestuurd als je 21 of 22 bent. (Als alles goed gaat. )
Ja klopt, ik ben ook een vroege leerling. Ik ben jarig in augustus. En idd dat afstuderen, stel dat ik een makkelijke alpha-opleiding (niets tegen alpha's hoor) met een éénjarige master zou doen, zonder vertraging, zou ik afstuderen als ik 20 ben. Maar het zal wel 22 worden, want ik ga een beta-opleiding doen, met een tweejarige master, en ik wil ook nog een dubbele bachelor doen .. dus ik loop misschien wat vertraging op. En het lijkt me eigenlijk ook niet goed om door je studie heen te racen, zeker als je zo jong bent als ik. Dan is het denk ik erg verrijkend om een bestuursjaar te doen of naar het buitenland te gaan of zoiets.
Citaat:
Nfiz schreef:
Absoluut, dat vind ik persoonlijk ook. Maar dat betekent toch niet dat iemand met een acht die negen niet verdient? Als ze allebei hard werken, verdienen ze het volgens mij allebei.
Helemaal mee eens, maar ik denk wel dat er relatief gezien meer mensen met zesjes zijn die lof verdienen (die ze ook nog 's niet krijgen) dan mensen met hogere cijfers. Dit komt omdat het nut van hard werken om te slagen over het algemeen eerder ingezien wordt dan hard werken voor hogere cijfers. Maar je hebt ze natuurlijk wel hoor.
Citaat:
Nfiz schreef:
Opscheppen is wel irritant, ja. Maar als je over een relatief hoog cijfer zeurt (ook als het terecht is), wordt dat vaak automatisch als opscheppen gezien. Terwijl je dat helemaal niet zo bedoelt. Maar oké, dat gevoel dat je beschrijft, heb ik inderdaad ook vaak, dus meestal hou ik gewoon m'n mond. Maar toch, soms moet je die frustratie kwijt...
Heel herkenbaar inderdaad. Ik zeg het meestal toch gewoon, als ik ontevreden ben, maar ik stuit vaak op onbegrip. Ook je andere 'anekdote' was erg herkenbaar. Echt belachelijk.
Oud 26-04-2007, 09:01
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Nfiz schreef op 21-04-2007 @ 23:42 :
Geobserbeerd nog wel... Laat me raden, voor Nederlands probeer je ook met een 5,5 te slagen? Hoe dan ook, werkgevers kijken later wel degelijk naar je cijfers van de middelbare school! Dat bleek ook uit de resultaten van een onderzoek (stond onlangs in de krant). Immers, je cijfers zeggen veel over je houding en je doorzettingsvermogen. Je hoeft natuurlijk niet overal goed in te zijn, maar het is wel belangrijk dat je je best doet. Een werkgever zal wel twee keer nadenken voordat hij een luie werknemer in dienst neemt... En natuurlijk is er meer in het leven dan alleen maar leren, maar je kan echt wel je best doen voor school en alsnog tijd hebben voor leuke dingen. Bovendien, als je later een of ander rotbaantje hebt en je helemaal kapot moet werken om maar genoeg geld bij elkaar te schrapen, zal je sociale leven er ook niet al te florissant uitzien, nietwaar?

Hoe dan ook, ik wil bij deze iedereen alvast heel veel succes wensen. Wat ik tot dusver heb gezien, ziet er allemaal prima uit, dus dat gaat vast lukken... Bovendien, meer dan je best kun je ook niet doen...

Mijn cijfers tot nu toe:

Afgesloten vakken
Frans1 9
KCV 9
ANW 9
Geschiedenis1 9
Maatschappijleer 10
Literatuur 10

Eindexamenvakken
Nederlands 9,5
Latijn 8,2
Duits1,2 9,5
Engels 9,0
Economie1 8,8
WiskundeB1 8,2
Natuurkunde1 6,8 ( = vreselijkste vak ooit... )
Scheikunde1 7,2
Biologie 8,0

Ik wil volgend jaar geneeskunde studeren, dus ga in elk geval voor die acht gemiddeld.
Beetje late reactie misschien, maar wat voor SE's krijg jij dat je een 9,5 voor Nederlands weet te staan? Op mijn school is er een schrijfopdracht die 3 keer meetelt en een spreekopdracht in tweetallen die 1 keer meetelt. De hoogste cijfers voor beide zijn al jaren 8'en en dit jaar sta ik met een 7,6 het hoogste van heel 6 vwo. Is mijn school nu zo karig met cijfers geven, of ben jij gewoon extreem goed?
__________________
Elu on ilus.
Oud 26-04-2007, 12:32
sdekivit
sdekivit is offline
in mijn jaar was ik in 6 vwo ook het hoogste voor nederlands, maar dat was dan een 8,2. wij kregen iig een taalkundig onderzoek (verslag en presentatie) en 2 schrijfopdrachten (betoog en beschouwing)
Oud 26-04-2007, 13:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, een 9,5 is bij ons vrijwel onmogelijk. Voor schrijfopdrachten is een 10 niet mogelijk en betogen en beschouwingen ook niet. Hihi, maar ik sta wel een 8,4.
Oud 26-04-2007, 13:39
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Er zijn dus wat dingen veranderd.

Citaat:
Ann schreef op 01-04-2007 @ 22:20 :
Mijn voorlopige lijst:

Frans: 7,4
Engels: 6,6
Nederlands: 6,7
Economie: 6,9
Muziek: 6,7
Geschiedenis: 6,8
Biologie: 6,9

Voor letterkunde een 7

en de cijfers die vorig jaar zijn afgesloten
Wiskunde: 6
Maatschappijleer: 7,3 --> 7
Anw: 6,3 --> 6
Ckv: V
En mijn profielwerkstuk is een Goed
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 26-04-2007, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 26-04-2007 @ 10:01 :
Beetje late reactie misschien, maar wat voor SE's krijg jij dat je een 9,5 voor Nederlands weet te staan? Op mijn school is er een schrijfopdracht die 3 keer meetelt en een spreekopdracht in tweetallen die 1 keer meetelt. De hoogste cijfers voor beide zijn al jaren 8'en en dit jaar sta ik met een 7,6 het hoogste van heel 6 vwo. Is mijn school nu zo karig met cijfers geven, of ben jij gewoon extreem goed?
Ja bij ons is het hoogste voor Nederlands een 8,1... Een mondeling Nederlands of schrijfopdracht kan toch nooit een 9,5 / 10,0 worden. En volgensmij zijn alle scholen verplicht het SE minstens op spreek- en schrijvaardigheid te baseren.
Oud 26-04-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 26-04-2007 @ 10:01 :
Beetje late reactie misschien, maar wat voor SE's krijg jij dat je een 9,5 voor Nederlands weet te staan? Op mijn school is er een schrijfopdracht die 3 keer meetelt en een spreekopdracht in tweetallen die 1 keer meetelt. De hoogste cijfers voor beide zijn al jaren 8'en en dit jaar sta ik met een 7,6 het hoogste van heel 6 vwo. Is mijn school nu zo karig met cijfers geven, of ben jij gewoon extreem goed?
Inderdaad, bij ons bestaat het cijfer bij Nederlands uit MTV (mondelinge taalvaardigheid, bestaande uit een presentatie, 2x debat en documentatiemap), waarvoor het onmogelijk is hoger dan een 9 te halen, verder een betoog/beschouwing, waarvoor het bijna onmogelijk is hoger dan een 8 te halen, en een toets stijl en spelling, waar in principe wel een 10 voor gehaald kan worden. Ik ben dus ook benieuwd waar jouw cijfer uit bestaat, dat je zo hoog staat!
Oud 26-04-2007, 17:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
Afgesloten:

Maatschappijleer 1: 8,4 --> 8,6
ANW: 7,6
Duits 1: 7,2
Letterkunde: Nog onbekend --> 6,7

Overige vakken:

Nederlands: 6,0 --> 6,4
Engels: 7,2
Economie 1,2: 7,5
Aardrijkskunde: 6.6 --> 7,0
Geschiedenis: 6,4 --> 7,0
Biologie: 6,4 --> 6,5
Wiskunde A1, 2: 4,2

Profielwerkstuk: Goed

Al mijn cijfers hebben nog een extra schop omhoog gekregen, en ik ben op wiskunde na ontzettend blij met het eind-resultaat.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-04-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 26-04-2007 @ 16:50 :
Ja bij ons is het hoogste voor Nederlands een 8,1... Een mondeling Nederlands of schrijfopdracht kan toch nooit een 9,5 / 10,0 worden. En volgensmij zijn alle scholen verplicht het SE minstens op spreek- en schrijvaardigheid te baseren.
Bij ons kan je voor Nederlands maximaal een 9 halen ongeveer, ik had een 9,1 voor mijn spreken en een 8,2 voor mijn schrijven, maar in vergelijking met de rest van mijn klas (maargoed, die hebben eht doel om met een 5 voor nederlands te slagen) was het dus heel goed, maar in vergelijking met de parallelklas was alleen het spreken heel erg hoog
Oud 27-04-2007, 14:09
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Vandaag voor mijn cijfers getekend

Afgesloten:
Geschiedenis 1: 8.4
ANW: 7.9
Maatschappijleer: 7.7
KCV: 7.7
Letterkunde (incl. LDuits, LFrans en LEngels): 7.7
Lichamelijke opvoeding: V
CKV2: 6.1
CKV3(muziek): 6.1

Examenvakken:
Nederlands: 7.1
Engels: 8.2
Geschiedenis: 7.1
Frans12: 6.4
Duits12: 8.1
WiskA1: 6.0
Grieks: 6.0

Titel profielwerkstuk: De kraakbeweging
Beoordeling: Voldoende (ik ben al blij dat ik het met mijn hoeveelheid zenuwen de presentatie heb overleefd, was geen pretje)
Oud 27-04-2007, 15:40
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline
We hebben vandaag de laatste cijferlijst gekregen waarmee we het examen in gaan:


Nederlands: 6.9
Engels 7.8
CKV: Voldoende (afgesloten dus)
Maatschappijleer: 6
Wiskunde: 8.0
Natuurkunde: 7.7
Scheikunde: 7.9
Kunstvak tekenen: 6.4
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 27-04-2007, 18:04
Nfiz
Nfiz is offline
Citaat:
Subject schreef op 26-04-2007 @ 10:01 :
Beetje late reactie misschien, maar wat voor SE's krijg jij dat je een 9,5 voor Nederlands weet te staan? Op mijn school is er een schrijfopdracht die 3 keer meetelt en een spreekopdracht in tweetallen die 1 keer meetelt. De hoogste cijfers voor beide zijn al jaren 8'en en dit jaar sta ik met een 7,6 het hoogste van heel 6 vwo. Is mijn school nu zo karig met cijfers geven, of ben jij gewoon extreem goed?
Ik zou graag dat laatste willen zeggen, maar ja... Wij hebben inderdaad ook een schrijf- en een spreekopdracht (betoog en discussie). Voor het betoog (3x) had ik een 10, wat behoorlijk uitzonderlijk is. Mijn leraar Nederlands zei dan ook dat hij zoiets in zijn hele carrière nog nooit had meegemaakt, maar ja, hij kon echt geen foutjes vinden. De overige cijfers waren overigens wel 'normaal' ( ), voornamelijk zessen en zevens. Voor de discussie (2x) had ik een 9 en dat was ook meteen het hoogste van de klas. Dus geen zorgen, mijn gemiddelde is echt een uitzondering... (Overigens is het een 9,6 i.p.v. een 9,5, maar oké, ik heb nooit gezegd dat wiskunde mijn sterkste kant is... ).
Oud 27-04-2007, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Nfiz schreef op 27-04-2007 @ 19:04 :
Ik zou graag dat laatste willen zeggen, maar ja... Wij hebben inderdaad ook een schrijf- en een spreekopdracht (betoog en discussie). Voor het betoog (3x) had ik een 10, wat behoorlijk uitzonderlijk is. Mijn leraar Nederlands zei dan ook dat hij zoiets in zijn hele carrière nog nooit had meegemaakt, maar ja, hij kon echt geen foutjes vinden. De overige cijfers waren overigens wel 'normaal' ( ), voornamelijk zessen en zevens. Voor de discussie (2x) had ik een 9 en dat was ook meteen het hoogste van de klas. Dus geen zorgen, mijn gemiddelde is echt een uitzondering... (Overigens is het een 9,6 i.p.v. een 9,5, maar oké, ik heb nooit gezegd dat wiskunde mijn sterkste kant is... ).
Kijken ze bij jullie dan alleen maar naar spellings- en zinsbouwfouten?
Oud 27-04-2007, 22:06
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Magican schreef op 25-04-2007 @ 10:41 :
Nee, en dat zeg ik dan ook niet

Ik denk alleen dat mensen de lof krijgen voor de cijfers die zij gehaald hebben en het niveau dat zij behaald hebben.
Als je dan met veel pijn en moeite het havo heb gedaan, is dat knap, maar zeker niet minder knap dan iemand die het met twee vingers in zijn neus heeft gedaan en ik vind dan ook niet dat een van de twee mensen meer lof verdiend.
Ben ik het niet mee eens.
Als ik een 7 haal voor natuurkunde is dat (relatief) slecht. Dan heb ik er niet hard genoeg voor geleerd en dat soort dingen. Terwijl als iemand die veel moeite heeft met natuurkunde een 6 haalt is dat wel goed.
Zelfde verhaal gaat op voor het examen. Als ik slaag is dat niet meer dan vanzelfsprekend. Als iemand die op het vmbo is begonnen en met veel moeite havo doet het haalt is dat knap.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 28-04-2007, 00:23
Nfiz
Nfiz is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 27-04-2007 @ 20:52 :
Kijken ze bij jullie dan alleen maar naar spellings- en zinsbouwfouten?
Nee hoor, ze letten er ook op of je schrijfplan goed in elkaar zit, of je argumenten wel deugen, of je een goede titel hebt (niet langer dan acht woorden, niet direct betrekking op het onderwerp, het liefst met een woordspeling), of de alinea's elkaar wel logisch opvolgen, of je conclusie klopt, enzovoorts, enzovoorts.
Oud 28-04-2007, 07:53
Caps
Caps is offline
Wat een grote grap als je een tien geeft voor een betoog/beschouwing. Een 10 betekent dat het perfect is, zonder ook maar enige miniscuul foutje. Een 10 of 9,9 is voor mij een wereld van verschil. Jouw betoog was dus beter dan welk artikel in een bekend tijdschrift? Wil je tegen jouw lera(a)r(es) zeggen dat hij/zij een grote grap is en dat zo iedereen kan slagen? Waarschijnlijk krijgen wij op onze school met datzelfde betoog een magere 7 ofzo.
Oud 28-04-2007, 09:00
Laude.
Laude. is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 24-04-2007 @ 20:20 :
Laude, pauperrrrr.

Oh nee, mocht niet meer offtopic. Hoe duidelijk is het dat Antoin en Laude twee hoaxers zijn? Please. Twee sukkeljes die fake gaan posten voor de grap.
Jij weet heel duidelijk niet de betekenis van een Pauper...
Oud 28-04-2007, 09:48
Nilssiej
Nilssiej is offline
Citaat:
Laude. schreef op 28-04-2007 @ 10:00 :
Jij weet heel duidelijk niet de betekenis van een Pauper...
Ja hoor, we zijn allemaal blij dat de discussie over was, maar zoals het er nu uitziet wordt die weer heropend
Oud 28-04-2007, 11:18
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Caps schreef op 28-04-2007 @ 08:53 :
Waarschijnlijk krijgen wij op onze school met datzelfde betoog een magere 7 ofzo.
Heb je het betoog gezien? Hoe kun je daar over oordelen?
Bij ons kreeg ook iemand een 9, en die deed lang niet alles perfect, maar toch heel goed.
Ik zou inderdaad zeggen dat een 10 erg hoog is en dat je dan eerder een 9,5 geeft ofzo, maar dat is de keus van de docent. Misschien was het ook echt perfect.
Beter is in ieder geval om Nfiz te feliciteren en een grote carriere op het gebied van spreken toe te wensen!

(En een betoog is iets totaal anders dan een artikel in een tijdschrift)
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 28-04-2007, 12:40
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Caps schreef op 28-04-2007 @ 08:53 :
Wat een grote grap als je een tien geeft voor een betoog/beschouwing. Een 10 betekent dat het perfect is, zonder ook maar enige miniscuul foutje. Een 10 of 9,9 is voor mij een wereld van verschil. Jouw betoog was dus beter dan welk artikel in een bekend tijdschrift? Wil je tegen jouw lera(a)r(es) zeggen dat hij/zij een grote grap is en dat zo iedereen kan slagen? Waarschijnlijk krijgen wij op onze school met datzelfde betoog een magere 7 ofzo.
Ik ben het wel een beetje met je eens. Het is niet echt eerlijk voor mensen die een lootopleiding gaan doen. Maar als die dude een 10 heeft dan zal hij die toch op een of andere manier verdiend hebben en heb ik daar wel respect voor. En dat heeft iedereen wel eens. Wij hadden bij een herkansing van Natuurkunde een SE dat bestond uit allemaal examenvragen (wel mix van verschillende jaartallen). En ik kon ze me nog allemaal herinneren. En ik had dus een 9,8 (verdamte significantie )
__________________
gif me candej now!

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 12:56.
Oud 28-04-2007, 13:47
Nfiz
Nfiz is offline
Citaat:
Caps schreef op 28-04-2007 @ 08:53 :
Wat een grote grap als je een tien geeft voor een betoog/beschouwing. Een 10 betekent dat het perfect is, zonder ook maar enige miniscuul foutje. Een 10 of 9,9 is voor mij een wereld van verschil. Jouw betoog was dus beter dan welk artikel in een bekend tijdschrift? Wil je tegen jouw lera(a)r(es) zeggen dat hij/zij een grote grap is en dat zo iedereen kan slagen? Waarschijnlijk krijgen wij op onze school met datzelfde betoog een magere 7 ofzo.
Dan ben ik blij dat ik niet op jouw school zit. Maar nee, het betoog was echt wel goed, hoor. En natuurlijk is een tien wel heel hoog, maar wie ben ik om daarover te klagen als de leraar blijkbaar vindt dat ik dat verdien? Een tien wil ook helemaal niet zeggen dat het betoog beter is 'dan welk artikel in een bekend tijdschrift', het betekent simpelweg dat je aan alle eisen van de school hebt voldaan en op elk onderdeel de maximale score hebt behaald (spelling, titel, argumenten, opbouw etc.). Waarom zou dat laatste niet kunnen? Overigens: dat iedereen zo kan slagen is onzin, want zoals gezegd was ik echt de enige met dit cijfer.
Oud 28-04-2007, 13:50
Krabs
Krabs is offline
^

precies
__________________
gif me candej now!
Oud 28-04-2007, 13:52
fromBALKAN :D
Het hangt denk ik zelf ook wel van scholen af, je hebt van die leraren die gewoon gerust een 9 of 10 geven.
Terwijl een andere leraar voor hetzelfde vak volgens mij wel iets van een 8 of 7 zou geven.
Het hangt gewoon van de leraar zelf af.

EDIT: Bovendien heb ik wel zware bewondering voor mensen die gymnasium doen, en voor alle vakken hoger dan een 7 staan
Oud 28-04-2007, 13:55
Krabs
Krabs is offline
Maar het probleem is dat de leraren die je een 7 of een 8 geven ook meestal de leraren zijn die sommen voor het CE bedenken
__________________
gif me candej now!
Oud 28-04-2007, 15:54
Laude.
Laude. is offline
Ach, petje af voor die 10, Proficiat
Oud 28-04-2007, 16:54
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Caps schreef op 28-04-2007 @ 08:53 :
Waarschijnlijk krijgen wij op onze school met datzelfde betoog een magere 7 ofzo.
Hoe kun je daar nou iets over zeggen? Je hebt het toch niet gelezen?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 28-04-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 28-04-2007 @ 14:52 :
Het hangt denk ik zelf ook wel van scholen af, je hebt van die leraren die gewoon gerust een 9 of 10 geven.
Terwijl een andere leraar voor hetzelfde vak volgens mij wel iets van een 8 of 7 zou geven.
Het hangt gewoon van de leraar zelf af.
Mja, ik had standaard cijfers tussen de 9,0 en de 9,5 voor betogen en beschouwingen, maar toen kregen we een andere docent en opeens haal ik allemaal cijfers tussen de 6,5 en de 7,0.

Ze trekt ook punten af om de meest debiele redenen, voor de vorige schrijfopdracht had ik een 7, o.a. omdat het 'te leuk geschreven is en een betoog is geen roman'. Ja jezus wat wil je nou. Maar goed, ik heb het klagen bij dat mens inmiddels verleerd, na afloop ben je geen stap opgeschoten maar ze heeft je wel zo gefrustreerd gekregen dat je 't liefst je hoofd zo hard mogelijk kapot wil slaan tegen haar bureau.

Wel jammer dat er zo veel afhangt van je leraar. Maar goed, lerarentekort he.
Oud 28-04-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 28-04-2007 @ 18:55 :
Wel jammer dat er zo veel afhangt van je leraar. Maar goed, lerarentekort he.
Mondelingen en dingen als betogen zijn nou eenmaal moeilijk objectief te beoordelen. Lelijk is dat, maar of dat nou aan het lerarentekort te wijten valt..
Oud 29-04-2007, 19:59
claassen_ester
claassen_ester is offline
Citaat:
Krabs schreef op 28-04-2007 @ 13:40 :
Ik ben het wel een beetje met je eens. Het is niet echt eerlijk voor mensen die een lootopleiding gaan doen. Maar als die dude een 10 heeft dan zal hij die toch op een of andere manier verdiend hebben en heb ik daar wel respect voor. En dat heeft iedereen wel eens. Wij hadden bij een herkansing van Natuurkunde een SE dat bestond uit allemaal examenvragen (wel mix van verschillende jaartallen). En ik kon ze me nog allemaal herinneren. En ik had dus een 9,8 (verdamte significantie )
Ik ben het wel met je eens over die lotingstudies. Er zijn grote verschillen in SE's op verschillende scholen, waardoor de loting in niet alle gevallen eerlijk verloopt. Toch maar weer mooi meegenomen die 50% Maar ik zou zeggen als die mensen echt die hoge cijfers waard zijn moeten ze het maar laten zien op de centrale examens, die voor iedereen gelijk zijn
Oud 30-04-2007, 21:25
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mala schreef op 28-04-2007 @ 21:46 :
Mondelingen en dingen als betogen zijn nou eenmaal moeilijk objectief te beoordelen. Lelijk is dat, maar of dat nou aan het lerarentekort te wijten valt..
Bij ons waren er altijd twee leraren die je kon hebben. Bij de een lag het gemiddelde op een 8, waarbij vrijwel iedereen minstens een 7 had en bij de ander lag het gemiddelde op een 6 wat hevig omhoog werd gehaald door enorm talentvolle mensen. En dan kreeg je de andere leraar opeens en dan gingen je cijfers enorm omhoog of omlaag. Dan ga je je toch dingen afvragen
Oud 01-05-2007, 19:09
Verwijderd
Eindelijk heb ik dan mijn definitieve cijferlijst binnen waar bij mij natuurlijk net als bij de rest van de klas altijd weer fouten in zitten. (Van die 7,7 die er i.p.v 6,7 staat ga ik natuurlijk niets zeggen, maar van die 4,8 die een 6,2 moet zijn wél )

Nederlands: 8,3
Letterkunde: 7,8
Engels: 7,2
Duits1: 6,2
Frans1: 7,5
Geschiedenis1: 5,5
Maatschappijleer1: 7,0
WiskundeB1,2: 6,0
ANW: 8,5
Natuurkunde1,2: 6,4
Scheikunde1,2: 6,3
Biologie1: 6,3
CKV1: goed
Muziek: 7,4
LO1: vrijstelling

Verder is mijn pws nog niet goedgekeurd maar dat zal maandag gebeuren en anders wurg ik mijn samenwerkingspartner.

Best tevreden, zeker omdat scheikunde aan het einde van vorig jaar al mijn profielvakken op het randje waren en ze nu redelijk voldoende zijn
Oud 01-05-2007, 20:24
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Afgesloten:
Frans1: 7
Duits1: 9
Geschiedenis1: 8
Informatica: 7
Anw: 7
Maatschappijleer: 7
KCV: 8
Letterkunde: 6 (hopelijk.. wat gedonder met leraren die ineens weghalen en toetsen hebben kwijtgemaakt )

Nog examen doen
Nederlands 7,2
Engels 7.9
Wiskunde 6.8
Natuurkunde 7.3
Scheikunde 6.6 (maar komt nog een cijfer bij)
Biologie: 7.5
Economie: 7.2 (komt ook nog een cijfer bij)

Ik ben er wel tevreden mee en ik ben dr ook wel van overtuigd dat het goed komt!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 01-05-2007, 20:55
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-05-2007 @ 20:09 :
Eindelijk heb ik dan mijn definitieve cijferlijst binnen waar bij mij natuurlijk net als bij de rest van de klas altijd weer fouten in zitten. (Van die 7,7 die er i.p.v 6,7 staat ga ik natuurlijk niets zeggen, maar van die 4,8 die een 6,2 moet zijn wél )
Had je achteraf niet liever een maatschappelijk profiel gekozen (niet dat je profielvakken slecht zijn hoor)?
Oud 02-05-2007, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 01-05-2007 @ 21:55 :
Had je achteraf niet liever een maatschappelijk profiel gekozen (niet dat je profielvakken slecht zijn hoor)?
Misschien wel, maar ik vind de natuur vakken erg leuk, ik blink nergens in uit en heb daarom in eerste instantie voor iets gekozen waarmee ik alle kanten op kan, vervolgens kwam ik erachter dat het technische mij toch het meest interesseerde ookal moest ik er meer voor doen.

Daarnaast kan je jezelf in het maatschappelijke prima thuis goed verdiepen en moet je zaken als wiskunde/natuurkunde/scheikunde wel op school aangereikt krijgen .

Mijn profiel cijfers zijn vooral het gevolg van een slechte basis in de vierde klas, waar alles te vrijblijvend gepresenteerd was, zodat toen in 5V de eerste schoolexamens kwamen ik totaal niet voorbereid was daarop

Ik ga later ook vast iets maatschappelijks doen, maar voor nu nog even niet
Oud 02-05-2007, 11:00
Crimson
Crimson is offline
nogmaals wat haalt iedereen hier ziekelijk hoge cijfers
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe ontwikkel je studiekeuze-skills?
Tom Dekker
7 17-01-2013 12:10
Algemene schoolzaken Hoe sta jij ervoor?
Verwijderd
10 14-06-2012 14:50
Studeren van havo 4 naar mbo
appiej
18 31-12-2009 10:36
Psychologie weg gaan
ShadowNegative
95 01-12-2009 18:52
Algemene schoolzaken Hoe sta je ervoor na je eerste rapport?
Verwijderd
82 13-02-2007 08:22
Algemene schoolzaken je eindrapport
Keyser Saus
167 13-07-2003 23:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.